MS Windows
briani 27239
Multi Windows install
Fra : Autocadster

Dato : 26-05-07 16:10

Har pt. Windows Vista Ultima installeret, men kunne en gang i mellem
godt bruge min gamle velfungernde XP Pro... hvordan gør man det så det
virker og jeg ved boot kan vælge mellem de 2 systemer ?

Autocadster / 2620

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-05-07 16:18

Autocadster skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> mellem godt bruge min gamle velfungernde XP Pro... hvordan gør
> man det så det virker og jeg ved boot kan vælge mellem de 2

Den nemmeste løsning er at installere XP først - når man så
bagefter installerer Vista, så laver den automatisk en dual boot.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Autocadster

Dato : 26-05-07 19:02

Jan Vestergaard forklarede den 26-05-2007:

Gider ikke starte forfra

Autocadster / 2620

Fra : fix

Dato : 26-05-07 20:17

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jan Vestergaard forklarede den 26-05-2007:

> Gider ikke starte forfra

Jamen så passer det jo med den bedste løsning: virtualiseret
Du kan vælge windows virtual pc som er gratis fra microsoft, eller min
favorit VMware server som er gratis fra VMware.

Fra : Autocadster

Dato : 26-05-07 21:11

fix skrev den 26-05-2007:
> Jamen så passer det jo med den bedste løsning: virtualiseret
> Du kan vælge windows virtual pc som er gratis fra microsoft, eller min
> favorit VMware server som er gratis fra VMware.

Hvordan virker de ?

Autocadster / 2620

Fra : Blur

Dato : 26-05-07 21:55

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> wrote in message

> Hvordan virker de ?

Det er et program hvor man tester forskellige OS'er virtualt :) Nice appz

Mvh, Blur
PS. Microsoft Virtual PC 2007 er gratis at hente

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-05-07 12:30

Autocadster skrev:

> [...]
> mellem godt bruge min gamle velfungernde XP Pro... hvordan gør
> man det så det virker og jeg ved boot kan vælge mellem de 2

Installer WinXP på en anden fysisk disk eller partition end Vista
og brug f.eks. VistaBootPro(*) til at skifte tilbage til Vistas
bootloader når WinXP er installeret. Den bliver nemlig overskrevet
ved WinXP-installationen og erstattet af WinXPs bootloader, som
ikke kan boote Vista.

VistaBootPro kan også sørge for, at WinXP kommer til at optræde på
Vistas bootmenu. Jeg har selv gjort det her med Vista Ultimate 64
og WinXP MCE 2005, hvor jeg installerer Vista først på C og senere
WinXP på D.

Alternativet er som nævnt visualisering, men det kræver en lidt
kraftigere computer, end hvis du blot booter til de forskellige
systemer.

(*) <http://www.vistabootpro.org/>

--
Hilsen