iWeb, Html
Fra : Kasper Jensen

Dato : 25-05-07 21:28

Jeg sidder med et problem.

Jeg har lavet en fin hjemmside med iWeb,
I iWeb det er ikke muligt at tilføje "description" og "keywords" som
efter sigende skulle gøre det nemmere for søge robotter etc. at finde
min side.

Derfor tænkte jeg at jg kunne tilføje det direkte i HTML koden.
Nu er problemet så at jeg ikke kan åbne siden i TekstEdit, jeg har læst
i hjælp og der står noget med at man skal vælge den mulighed for at
ignorere RTF kodning. Når jeg gør det forsvinder det meste af koden og
der er bare et par enkelte linier igen. Jeg har også prøvet at åbne et
tomt dokument for derefter at insætte hele koden for derefter at gemme,
men så åbner browseren bare koden i stedet for at vise siden.

Jeg håber at I har nogle forslag.

Jeg ved ikke noget om HTML men kan regne ud at de linier jeg mangler er:

Kasper Jensen.">
gøgl, jonglering, jonglør, klovn, mime ">

og evt

<title>cirkus show video ild gøgl jonglering</title>

Mange tak Kasper Jensen

Fra : henrik hyre

Dato : 26-05-07 16:47

On 25 Maj, 22:28, Kasper Jensen <kasper_jen...@jubii.dk> wrote:
> [...]
> gøgl, jonglering, jonglør, klovn, mime ">
>
> og evt
>
> <title>cirkus show video ild gøgl jonglering</title>

Hej.

Muligvis gør du det forkert at du prøver at rette i "index.html". Jeg
kan se på en side jeg har lavet i iweb, at index-siden henviser til
den egentlige forside. Prøv at kigge i den mappe iweb opretter. Der
ligger nok en anden "hovedside" end "index.html", muligvis
"velkommen.html" eller lignende. Denne side kan du så ændre i en
teksteditor.

Henrik

Fra : Kasper Jensen

Dato : 26-05-07 18:07

henrik hyre wrote:

> [...]
> ligger nok en anden "hovedside" end "index.html", muligvis
> "velkommen.html" eller lignende. Denne side kan du så ændre i en

Ok, det lader til at virke. Mange tak for hjælpen! Kasper