Skærme
Fijala 3554
Klik igen /defekt??
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 05-07-01 17:47

Min skærm er en helt ny Sony 17". Når jeg vil ind i et spil kommer det
tidligere omtalte høje klik. Og min skærmopløsning ændres - også, når jeg
går ud af spillet. Det største problem er dog, at min computer MEGET OFTE
går ned, når jeg vil ind i forskellige spil. Det gælder næsten alle spil,
hvor skærmen siger klik, når jeg går ind i dem. Enten fryser billedet, eller
også kommer den blå "dos-agtige" skærm med fejl. Genstart er i hvert fald
altid eneste mulighed.

Er skærmen defekt? Eller kan det ordnes ved indstillinger?

Jeg er så ked af, at jeg har købt en helt ny PC og skærm og så ikke kan
spille spil!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 05-07-01 17:48

P.S.:

Skærmen hedder Sony Trinitron Muliscan E220

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 05-07-01 17:52

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> wrote in message
> [...]
eller
> også kommer den blå "dos-agtige" skærm med fejl. Genstart er i hvert fald

Det lyder som at opløsningen ikke er den samme som din desktop er, at
maskinen kommer med bsod, har ikke noget med skærmen at gøre (grafikkortet
kan muligvis se skærmen, men ikke om den viser billedet korrekt)

> Er skærmen defekt? Eller kan det ordnes ved indstillinger?

Med 99% sikkerhed er fejlen i maskinen.

> Jeg er så ked af, at jeg har købt en helt ny PC og skærm og så ikke kan
> spille spil!

Tyder mere på software fejl.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 07-07-01 07:47

Nicolai Boilesen <nicolai_boilesen@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9i25uk$k5a$1@sunsite.dk...

> [...]
> maskinen kommer med bsod, har ikke noget med skærmen at gøre (grafikkortet
> kan muligvis se skærmen, men ikke om den viser billedet korrekt)

Hvordan løser jeg det? Eller er det ikke, jeg skal spørge om det?

> Med 99% sikkerhed er fejlen i maskinen.

Fejl, eller bare indtilling?

> Tyder mere på software fejl.

Hmm, det tænkte jeg jo også. Men når nu det er i hvert fald mindst 10
uafhængige, nyere originalspil?

Men ellers tak for svaret!

kvh
Kevin

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 07-07-01 09:22

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> wrote in message
Klip

> Hvordan løser jeg det? Eller er det ikke, jeg skal spørge om det?

En opdatering af drivere, reinstalation af swindows, evt kan en bios
opgradering måske hjælpe?

> Fejl, eller bare indtilling?

Software fejl

> Hmm, det tænkte jeg jo også. Men når nu det er i hvert fald mindst 10
> uafhængige, nyere originalspil?

Ja men er der fejl i f.eks en eller anden GFX kort driver, vil det jo vise
sig i alle applicationer der benytter denne.

> Men ellers tak for svaret!

Helt iorden.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Tommy Andersen

Dato : 18-07-01 01:10

Jeg tror mange CRT skærme kommer med et klik når de skifter opløsning ...
dit fjernsyn gør det også nogle gange når du slukker eller tænder det !
Prøv evt at finde ud af hvilket grafikkort du har i maskinen og så opdater
driverne til det

MVH Tommy