Nokia 7390 børnesygdomme - erfaringer?
Fra : Camilla

Dato : 24-05-07 20:01

Hejsa

Overvejer at købe en Nokia 7390, men jeg læste lige på nettet (posted januar
2007), at den led af "børnesygdomme" og man skulle vente lidt med at købe
den. Nu er det jo et par måneder siden, men...

Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal købe, og jeg har en Nokia 3310, så
jeg aner simpelthen ikke, hvad "børnesygdomme" er?

Jeg synes, at det er en kæmpe investering, så er der nogen, der har
erfaringer med denne telefon?

Camilla

Fra : Jesper

Dato : 24-05-07 22:36

On Thu, 24 May 2007 21:01:00 +0200, Camilla wrote:

> [...]
> jeg aner simpelthen ikke, hvad "børnesygdomme" er?
>
> Jeg synes, at det er en kæmpe investering, så er der nogen, der har

I mobil-verdenen er "børnesygdomme" i reglen lig med software fejl som
ikke blev opdaget eller rettet inden lanceringen.

Med hensyn til 7390 så har den jo været ude i et stykke tid hvilket
sandsynligvis betyder at de har fået has på det meste på nuværende
tidspunkt. Et par måneder er lang tid for en mobil. Skulle der blive behov
for en opdatering af telefonens software på et eller andet tidspunkt, er
det blot et spørgsmål om at surfe ind på Nokias hjemmeside...

http://www.nokia.dk/support/phones/7390/

.... og opdatere telefonen via nettet.

Med hensyn til telefonen så kender jeg en pige som har den og er godt
tilfreds - og i forhold til din 3310 er det bestemt et gigantisk spring
opad med hensyn til funktioner og muligheder. Den dersens lyserøde farve er
dog lige et nummer for Paris Hilton agtig for min smag, men den fås da
heldigvis også i macho-sort

-
Jesper

Fra : Camilla

Dato : 26-05-07 19:14

"Jesper" <jesper@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er
> dog lige et nummer for Paris Hilton agtig for min smag, men den fås da

Hej Jesper

Tak for hjælpen! Det opklarede en del.

Det er sådan set netop lige præcis den meget specifikke lyserøde farve, der
gør at jeg overvejer at betale en del mere end for Nokia 6131, som teknisk
set næsten er på højde med den (bortset fra kameraet), men har en mere
plasticagtig lyserød model (c:

Det undrer mig virkelig, at producenter af mobiler og hardware som oftest er
pinefuldt ligeglade med at lave modeller med lækkert design til kvinder (og
mænd), der også teknisk set lever op til ens forventninger, men det er en
helt anden diskussion, og det ser da også ud til at være ved at vende.

Igen tak for hjælpen...

Camilla

Fra : Anders

Dato : 26-05-07 19:30

Hsr du kigget på taletiden på den = 180 min. / 3t. - det ville jeg da tage
med også.

Fra : Camilla

Dato : 26-05-07 19:56

"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i en meddelelse
> Hsr du kigget på taletiden på den = 180 min. / 3t. - det ville jeg da tage
> med også.

Jeg synes desværre, at det er rigtig uigennemskueligt, om det holder med de
sammenligninger, jeg har lavet.

Specifikationer på Nokias telefoner er meget forskellige, alt efter hvilken
oversigt man går ind på. Specielt i forhold til batterilevetid. Det kommer
jo også an på modtageforhold og udbyder, så jeg har nok egentlig lidt
opgivet den side af sagen.

Jeg kan se, at andre producenter - f.eks. Sony-Ericsson - har væsentligt
længere batteritider, men jeg synes altså ikke brugervenligheden er ligeså
god - desværre..

Håber lidt på at der findes et "stærkere" batteri, end det der kommer med
som standard... Jeg taler også meget lidt i mobil, så jeg kigger egentlig
mest på standbytid... og den er hmm.... problematisk, vil jeg mene...
Standbytiden på min oldgamle 3310 (som jeg har skiftet batteri på) er op til
260 timer... så der får jeg ikke nogen aha-oplevelse ved at skifte til noget
nyt og lækkert (c:

Fra : Anders

Dato : 27-05-07 05:07

Mht. til brugervenligheden på SE, er jeg ikke enig med dig.

De er mindst ligeså brugervenlige som Nokia, omend ikke bedre.

Fra : Jesper

Dato : 27-05-07 16:42

On Sat, 26 May 2007 20:13:56 +0200, Camilla wrote:

> [...]
> mænd), der også teknisk set lever op til ens forventninger, men det er en
> helt anden diskussion, og det ser da også ud til at være ved at vende.

Det var så lidt Camilla.

Med hensyn til din sammenligning med 6131, så ville jeg i øvrigt nok ikke
lige bedømme den som værende teknisk på højde med 7390. Sidstnævnte ligger
nogle klasser højere - specielt hvad angår finish, men også med
hensyn til funktioner.

Bl.a. er 7390 jo en fuld 3G telefon med et ekstra kamera på indersiden til
video-opkald... og i lyset af den seneste tids styrkede satsning på 3G
nettene fra alle de store danske teleoperatørers side ville jeg personligt
ikke købe en telefon idag som ikke kan køre 3G.

- Jesper