Nokia eller Samsung
Fra : bj

Dato : 22-05-07 22:00

Hej

er på marekdet efter en ny mobiltelefon..

det jeg søger er en mobil med lang batteri-levetid i standbyfunktion og også
i tale.

hvilke modeller skal jeg lede efter for at få dette opfyldt.

det gør så absolut heller intet at der også er følgende i mobilen:

Bluetooth
GPS (ikke et must)
MP3-afspiller
Radio

og dertil de alm. funktioner.
Det må gerne være en skydeklaptelefon - det kunne j gbare godt tænke mig at
prøve med - ingen længere forklering hvorfor udover at jeg synes at det er
smart:)

Er der nogen der kan hjælpe ville jeg blive meget glad

har pt. en X820 Samsung, kun haft den i 5-6dage og min bror er blevet luln
på den og jeg kan da sagtens leve med at prøve en anden. I øvrigt en dejlig
telefon...

mvh
bj

Fra : Anders

Dato : 23-05-07 05:53

Du kan godt udelukke Nokia, hvis du vil have en mobil med lang batteri
levetid, for mange (stortset alle) har et meget stort strømforbrug....

Fra : Søren Nielsen

Dato : 23-05-07 15:08

Anders wrote:
> Du kan godt udelukke Nokia, hvis du vil have en mobil med lang batteri
> levetid, for mange (stortset alle) har et meget stort strømforbrug....

Det må du da endelig ikke fortælle min Nokia 6230. Dokumentation?

Søren

Fra : Anders

Dato : 23-05-07 15:39

Det gør jeg så ikke, men det er til bj's info.

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:46544ac0$0$856$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Søren Nielsen

Dato : 23-05-07 16:15

Anders wrote:
> Det gør jeg så ikke, men det er til bj's info.

Kan du bakke din påstand op med noget relevant dokumentation? Jeg spørger
lige igen.

Søren

Fra : Anders

Dato : 23-05-07 17:07

Du kan jo kigge på deres strømforbrug !
Men forbruget svinger meget ! Det er ikke ligegyldigt hvem du har som
udbyder (dækning).
Har du f.eks. en udbyder med dårlig dæning (eks. Telia), så bruger telefonen
mere strøm, da den skal finde det bedste netværk...

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:46545a74$0$91717$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Søren Nielsen

Dato : 23-05-07 17:56

Anders wrote:
> Du kan jo kigge på deres strømforbrug !

Hvor?

> Har du f.eks. en udbyder med dårlig dæning (eks. Telia), så bruger
> telefonen mere strøm, da den skal finde det bedste netværk...

Aha. Så har det jo heller intet med telefonen at gøre, men derimod
udbyderen.

Søren

Fra : Anders

Dato : 23-05-07 17:59

Jo det har noget med telefonen at gøre.
Ser du i telefonen er der en antenne, den skal have signal fra en mast.
Og hvis der ikke lige er en mast i nærheden, så skal den til at bruge ekstra
strøm til at finde den nærmeste.

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:46547212$0$910$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Mendoza

Dato : 24-05-07 14:32

Anders wrote:
> [...]
> Ser du i telefonen er der en antenne, den skal have signal fra en
> mast. Og hvis der ikke lige er en mast i nærheden, så skal den til at

Men det gælder vel alle telefoner?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 24-05-07 16:09

Anders wrote:
> [...]
> Ser du i telefonen er der en antenne, den skal have signal fra en
> mast. Og hvis der ikke lige er en mast i nærheden, så skal den til at

Og det mener du så *kun* gælder for Nokia?

Søren

Fra : Lars Christensen

Dato : 24-05-07 19:27

On Thu, 24 May 2007 17:08:36 +0200, "Søren Nielsen"
<kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Og det mener du så *kun* gælder for Nokia?

Findes der andre mobiler end Nokia i Anders' verden?

Fra : Preben Kaas

Dato : 23-05-07 12:50

On Tue, 22 May 2007 23:00:11 +0200, "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk>
wrote:

> [...]
>på den og jeg kan da sagtens leve med at prøve en anden. I øvrigt en dejlig

Jeg kan trygt anbefale en Samsung E900, som dog ikke har Radio, men
til gengæld en standby til på over en uge.
Har ikke et bud på taletid da jeg bruger den meget lidt, men Samsung
siger op til 3,5 timer.
Iøvrigt en superlækker telf. med touch panel.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : bj

Dato : 23-05-07 20:36

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> siger op til 3,5 timer.
> Iøvrigt en superlækker telf. med touch panel.

ok, den vil jeg tage et kig på. tak for svaret og tak for svar til I andre
også

bj

Fra : Preben Kaas

Dato : 23-05-07 22:06

On Wed, 23 May 2007 21:36:24 +0200, "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk>
wrote:

>ok, den vil jeg tage et kig på. tak for svaret og tak for svar til I andre
>også
>
>bj

Måske betyder det ikke noget for dig, men vær lige opmærksom på, at du
ikke kan få en dansk brugsanvisning til den. Hvorfor ved jeg ikke.

mvh
Preben

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-05-07 22:21

Preben Kaas <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev :

>Måske betyder det ikke noget for dig, men vær lige opmærksom på, at du
>ikke kan få en dansk brugsanvisning til den. Hvorfor ved jeg ikke.

Om ikke andet, så findes der en onlinemanual på
http://2f45x23k.msw-wsa1.com/a4_velkommen.asp?ManualID=1687.

(http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/)

--
Kerim