Erfaringer med mobilt internet...
Fra : Magnus

Dato : 20-05-07 22:12

Som fotograf har jeg brug for at sende mine billeder det er ca. 10 MB fra
steder hvor der ikke trådløst netværk.

Derfor kigger jeg nu lidt på om der findes et attraktivt tilbud på mobil
internetadgang der giver mig mulighed for at sende mine billeder fra
location.

Er der nogen der har erfaringer med den slags og eventuelt kan anbefale
nogle muligheder og om det stadig er meget dyrt/langsomt som GPRS trafik fra
mobiltelefonen.

/Magnus

Fra : Uni Bull

Dato : 20-05-07 22:52

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har erfaringer med den slags og eventuelt kan anbefale
> nogle muligheder og om det stadig er meget dyrt/langsomt som GPRS trafik
> fra mobiltelefonen.

Jeg er særdeles gode erfaringer med et 3DataCard fra 3.

Jeg up- og downloader jævnligt >200MB og det kører
efter min mening fremragende!

Min arbejdsgiver betaler for mit kort, men mig bekendt
koster det under 400kr/md. inkl. 10GB datatrafik.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-05-07 08:01

Magnus wrote:
> Som fotograf har jeg brug for at sende mine billeder det er ca. 10 MB fra
> steder hvor der ikke trådløst netværk.

det lyder dyrt. Er det 10MB ialt pr. gang, eller 10MB pr. billede? Og
hvor mange billeder?

> [...]
> nogle muligheder og om det stadig er meget dyrt/langsomt som GPRS trafik fra

Der er i bund og grund 2 muligheder, et 3G netværk via 3, TDC eller
Sonofon. Eller også skal du vælge EDGE fra Telia som er lidt
langsommere, men som måske har bedre dækning? Min erfaring fra
Sonofon's 3G netværk er at det ikke virker omkring Randers, så sikkert
heller ikke andre steder på landet, men kun i de store byer.

Teknisk set har jeg hørt at 3G master skal stå med 500 meters afstand,
hvor det lidt langsommere EDGE kan klare sig med 1000 meter til hver
mast. Så måske vil EDGE være mere driftsikkert. Men du kan jo evt.
prøve begge muligheder?

JonB

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-05-07 12:47

On 21 Maj, 09:01, Jon Bendtsen <n...@example.com> wrote:

> [...]

> hvor det lidt langsommere EDGE kan klare sig med 1000 meter til hver
> mast. Så måske vil EDGE være mere driftsikkert. Men du kan jo evt.

Jeg kørte i fredags med tog fra Ringsted til Aalborg t/r, og havde min
3G-mobil med 3-SIM-kort med på turen. Det var kun lige fra få km før
de lidt større byer til få km efter de lidt større byer, at der var 3G-
dækning. Langt det meste af vejen var der kun 2G-dækning gennem TDC
Mobil.

Jeg skal ikke nyde noget af mobilt bredbånd, så længe at man på
togture i Danmark det meste af vejen kun får 2G med lav hastighed og
omkostninger på 3,75 kr/MB, oveni de 299 kr som man betaler om måneden
for "mobilt bredbånd".

Claus

Fra : Magnus

Dato : 21-05-07 17:06

> [...]
>togture i Danmark det meste af vejen kun får 2G med lav hastighed og
>omkostninger på 3,75 kr/MB, oveni de 299 kr som man betaler om måneden

Ja, det var også sådan noget jeg frygtede. Er det sådan så kan det være
ligemeget så er det jo kun frustrationer.

/Magnus