Navigation på mobilen
Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 16:45

Jeg har spurgt om det samme inde i navigations-gruppen, men jeg kom i tanke
om at der måske er flere muligheder for svar herinde.

Var der nogle af jer, der så Rabatten på DR1 forleden aften? Der blev en
Garmin navigator testet imod en mobiltelefon med gps. Såvidt jeg forstod, så
henter mobiltelefonen kortudsnit fra Krak i den takt som man kører. Dvs at
man kun får små udsnit tilsendt istedet for at have et helt europakort
liggede. Ajourføring og opdatering af kort behøver man ikke længere tænke
på,
da Krak løbende opdaterer vejnavne/ændringer, rundkørsler osv.

Jeg har 2 spørgsmål: Kan man få denne type navigation til at guide sig fra
fx. Jerbanegade i Århus til H.C. Andersens Boulevard i København?

Og hvad koster det at få tilsendt disse små kortudsnit fra Krak?

/Martin

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 19-05-07 16:50

> Og hvad koster det at få tilsendt disse små kortudsnit fra Krak?

Mange abo. koster 25 kr, for en megabyte. Så det koster nok 50 per 20 minut

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-05-07 23:26

On Sat, 19 May 2007 17:49:45 +0200, "Nikolaj Svendsen"
<nikolaj@logtech.dk> wrote:

>Mange abo. koster 25 kr, for en megabyte. Så det koster nok 50 per 20 minut

25 kr? Hos Telmore koster det pt. 4 kr pr MB
Det er dog kun i en begrænset periode. Normalprisen er 8 kr pr. MB.

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 20-05-07 14:32

> 25 kr? Hos Telmore koster det pt. 4 kr pr MB
> Det er dog kun i en begrænset periode. Normalprisen er 8 kr pr. MB.

Oki ja ved mit koster det 25 kr men syndes stadig at mobil navigation er
noget LO**

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-05-07 17:01

"Martin" <---> skrev i en meddelelse
> Jeg har 2 spørgsmål: Kan man få denne type navigation til at guide sig fra
> fx. Jerbanegade i Århus til H.C. Andersens Boulevard i København?

Ja

> Og hvad koster det at få tilsendt disse små kortudsnit fra Krak?

Det kommer an på dit abb. hos teleselskabet. Du kan evt. vælge ikke at få
vist kort hele tiden, men blot pile der angiver hvilken vej du skal dreje -
så henter den ikke data hele tiden. Sådan gør jeg med Wayfinder på min SE
750

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : TGJ

Dato : 19-05-07 17:50

"Martin" <---> skrev i en meddelelse

Du kan også prøve med www.nav4all.com
eller
http://www.amazegps.com/welcome.php

Jeg synes de virker fint

Har selv en nokia 6233 og en Holuz 236 slim GPS

Den sidste tur fra Nykøbing F til Kbh kostede 45 øre i download

Thomas

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 21-05-07 16:16

Nu har det været på tale før for meget lang tid siden, men en motorola A925
med Wayfinder er også en løsning:) Den har indbygget GPS.

Jan Johansson