Nokia N95 - Er det et godt køb ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 17-05-07 12:57

Jeg er ved at forelske mig lidt i Nokia N95. Er det et godt køb til prisen ?
Hvad taler for og imod den ? Nogle som har erfaringer med den ? Hvad med
dens hurtighed, Series 60 er jo et lidt tungere styresystem end Series 40,
hvordan klarer den det ?

Jeg har en velfungerende Nokia 6230i som jeg er glad og tilfreds med, men
den er bare lidt for lækker den N95... (suk)

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim

Dato : 18-05-07 11:38

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en velfungerende Nokia 6230i som jeg er glad og tilfreds med, men
> den er bare lidt for lækker den N95... (suk)

En af mne venner har købt den. Han er godt tilfreds, bortset
fra at den skal oplades hver dag..... I diverse tests klages der
osse over meget dårlig batteritid.

Mvh, kim

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-05-07 12:09

"Kim" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En af mne venner har købt den. Han er godt tilfreds, bortset
> fra at den skal oplades hver dag..... I diverse tests klages der
> osse over meget dårlig batteritid.

Det gør mig usikker på den, æv(!), for den er fed at se på og indeholder
noget jeg godt kunne bruge :-/

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim

Dato : 18-05-07 12:22

> Det gør mig usikker på den, æv(!), for den er fed at se på og indeholder
> noget jeg godt kunne bruge :-/

Hvad er det specielt du er hooked på ?
Den (næsten) eneste forskel på N95 og N80 er
den indbyggede GPS....

Mvh, Kim

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-05-07 13:02

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det specielt du er hooked på ?
> Den (næsten) eneste forskel på N95 og N80 er
> den indbyggede GPS....

Der er i hvert fald dette:

5 megapixel kamera (3 megapixel i n80)
160 MB intern hukemmelse (40 MB intern hukommelse i n80)
Der er mulighed for at sætte 2 GB hukommelseskort i den (1 GB i n80)
GPS (ingen GPS i n80)

(og så /er/ den altså bare mere lækker end for eksempel n80)

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim

Dato : 18-05-07 13:21

> Der er i hvert fald dette:
>
> 5 megapixel kamera (3 megapixel i n80)
Got me...

> 160 MB intern hukemmelse (40 MB intern hukommelse i n80)
> Der er mulighed for at sætte 2 GB hukommelseskort i den (1 GB i n80)
Shhh.... Det må du ikke fortælle den N80 der ligger her
ved siden af... MED et 2Gb kort i

> GPS (ingen GPS i n80)
Rigtigt... Men en extern GPS med Bluetooth løser det problem.

> (og så /er/ den altså bare mere lækker end for eksempel n80)
Ja, dén kan jeg ikke slå... Jeg er ikke uenig, men den der med
batteritiden skræmmer mig væk fra N95.

Mvh, Kim

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 18-05-07 13:25

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Rigtigt... Men en extern GPS med Bluetooth løser det problem.

> Ja, dén kan jeg ikke slå... Jeg er ikke uenig, men den der med

Bare så du ved det viste de i rabatten igår at den tager halvandet minut og
opdare kortet

Fra : Hauge

Dato : 18-05-07 13:28

Hejsa
Nikolaj Svendsen wrote:
> Bare så du ved det viste de i rabatten igår at den tager halvandet
> minut og opdare kortet

"Opdage" eller "opdatere"?

Mvh Hauge

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 18-05-07 16:43

> Hejsa
>
> "Opdage" eller "opdatere"?
>
> Mvh Hauge

Opdatere havde lidt travlt.

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-05-07 13:50

"Nikolaj Svendsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse

> Bare så du ved det viste de i rabatten igår at den tager halvandet
> minut og opdare kortet

Indebærer det bedre batteritid, og i givet fald, hvor stor er forbedringen ?

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-05-07 13:45

> [...]
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Got me...

> Shhh.... Det må du ikke fortælle den N80 der ligger her

OK, tak for info.

> Rigtigt... Men en extern GPS med Bluetooth løser det problem.

> Ja, dén kan jeg ikke slå... Jeg er ikke uenig, men den der med
> batteritiden skræmmer mig væk fra N95.

Den skræmmer også her

Jeg har en Nokia 6230i som kører som en drøm og jeg har ikke så meget lyst
til at skifte den ud med en skodmobil, så jeg vakler lidt på beslutningen...

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Claus H. Jensen

Dato : 19-05-07 20:30

problemet er ikke større med batteriet, end at jeg har laderen ved siden af
min seng, og så sætter jeg bare N95'eren til mens jeg sover....

Så hva' er problemet ?

hvis man snakker 5 timer om dagen er det nok rimeligt begrænset med
telefoner der holder strøm.

men any way...... det er en fed telefon, og meny'erene er noget hurtigere
end på min gamle N73, de kan dog stadig ikke måle sig med de helt gamle
6230.....

men alle har ver sin smag / kriterie

kan i have en god weekend.
Claus Kolding

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-05-07 08:52

"Claus H. Jensen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
>>
> problemet er ikke større med batteriet, end at jeg har laderen ved
> siden af min seng, og så sætter jeg bare N95'eren til mens jeg

Problemet er at du risikerer at telefonen går ud hvis du ikke har den
mulighed hver nat. I øvrigt er det noget af en forringelse der er til at
føle på at man skal lade på sin telefon hver dag når man er vant til at det
kun er nødvendigt 1 til 2 gange om ugen.

P.S.:
Vil du ikke godt bundposte som det er kutyme at gøre på Usenet ?

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Hauge

Dato : 20-05-07 09:22

Kim Larsen wrote:
> [...]
> at føle på at man skal lade på sin telefon hver dag når man er vant
> til at det kun er nødvendigt 1 til 2 gange om ugen.

Men det er jo kun nødvendigt hvis den bruges konstant, enten som GPS elelr
andet. I bilen har man jo mulighed for at lade.

> P.S.:
> Vil du ikke godt bundposte som det er kutyme at gøre på Usenet ?

Vil du ikke godt huske at klippe alt det overflødige væk fra de forgående 5
indlæg, som du alligevel ikke svarer på, som det er kutyme at gøre på
Usenet?

Mvh Hauge

Fra : Jesper

Dato : 24-05-07 22:00

On Fri, 18 May 2007 14:21:29 +0200, Kim wrote:

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Rigtigt... Men en extern GPS med Bluetooth løser det problem.

En ekstern bluetooth GPS = "endnu en dims at slæbe rundt på". Fidusen
med et apparat som N95 er, at man har det hele i een relativ handy pakke.

> Ja, dén kan jeg ikke slå... Jeg er ikke uenig, men den der med
> batteritiden skræmmer mig væk fra N95.

Den er ikke bygget til vildmarks vandreren som har brug for en drifttid
som måles i dage eller uger - selv om man dog sagtens kan
medbringe ekstra batterier i rygsækken. Til en normal dagligdag hvor
man kommer forbi en stikkontakt mindst en gang i døgnet føles batteritiden
helt tilstrækkelig.

Fra : Jesper

Dato : 25-05-07 18:43

On Fri, 25 May 2007 07:29:57 +0200, Kim S wrote:

> "Jesper" <jesper@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan dog undre, at den ikke lader når den tilsluttes
> en PC. Det er formodentlig ikke en feature de har indført ?
>
> Mvh, Kim

Nej, den lader ikke fra PC'en. Og ja, du har helt ret - det er en
underlig udeladelse i betragtning af at telefonen tydeligvis er en
flagskibs-model hvor Nokia har villet kombineret alt hvad de kunne komme
på af funktioner i et enkelt apparat. Flere af N95's langt mindre
avancerede konkurrenterne gør det, så det er tydeligvis ikke et problem at
lave.

- Jesper