Nye pengesedler IGEN?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-05-07 14:47

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6961650.html

Sig mig, /keder/ de sig ligefrem inde i Nationalbanken, siden de nu - efter
kun ca. 10 år med de nuværende pengesedler - vil skifte hele serien ud? Er
der mon ligefrem ved at gå "aktiveringsprojekt" i den?

Nok føler jeg mig efterhånden gammel, når jeg skal opleve sådan noget to
gange i mit kun ca. 30-årige liv, men jeg kan i denne henseende ikke lade
være med at tænke på alle de problemer, dette kommer til at give for mange
af de pensionister (og synshandicappede?), der måske først nu er blevet blot
nogenlunde tilvænnede til de nuværende sedler efter i længere tid at have
byttet rundt på f.eks. 50- og 200 kronesedler eller endda 100- og 1000
kronesedlerne...

Det virker rent ud sagt som det glade vanvid, og man må vel efterhånden
spørger til, om det mon ikke snarere principielt ville kunne betale sig
definitivt at droppe pengesedlerne fuldstændigt og således lade alt over 50
kronersbeløb "køre på plastic", mens man i hvert fald midlertidigt kunne
bevare mønterne til daglige småtransaktioner som billetkøb i offentlige
transportmidler, børns indkøb af slik, besøg på betalingstoiletter og
endelig diverse almisser?

Anders Peter Johnsen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-05-07 14:58

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> efter kun ca. 10 år med de nuværende pengesedler - vil skifte hele serien
> ud? Er der mon ligefrem ved at gå "aktiveringsprojekt" i den?

Den teknologiske udvikling løber stærkt i disse år, og de sikkerhedsmæssige
problemer kommer derfor også hurtigere end tidligere.

Ideen med den nye seddelserie er at forbedre sikkerheden.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-05-07 15:27

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> tidligere.
> Ideen med den nye seddelserie er at forbedre sikkerheden.

Ja, sikkert, men hvordan pokker kan en ny megainvestering i nye sedler så på
nogen måde sikre noget som helst, når der vel allerhøjst går fem år (hvis
ikke Øst-mafiaen allerede trykker falske nye sedler indenfor blot fem
måneder!), før dèn "nye teknologi" ALLIGEVEL indhentes?

Den eneste logik, der i så fald skulle være i dette, skulle i så fald være
at komme allerede eksisterende falske sedler til livs ved at lade
falskmøntnerne fryse inde med enorme beholdninger af dem, men dette
forudsætter at de ikke allerede HAR taget røven grundigt på een eller flere
bankekspedienter et sted med kuffertfulde af endog meget dygtigt udførte
falske sedler, som man næppe med det blotte øje eller mange andre
testmetoder vil kunne kende forskel på i forhold til ægte sedler...

(Givet at man har penge nok og folk, som kender metoderne indgående, så
BURDE papir af den rigtige type, vandmærker, UV-reaktive farvefelter, blanke
sikkerhedstråde og spraglede hologrammer samt ikke mindst rigtig fysisk
registrerbar trykprægning altså næppe være noget større teknisk problem at
producere og sætte sammen, så ingen i praksis ville kunne kende forskel på
resultatet og en ægte seddel: Ergo KAN man altså bare ikke sikre sig 100%
imod falskmønteri, uanset hvilken "højteknologi" man så ellers
implementerer, for det vil jo alligevel ret hurtigt blive afluret, hvis
nogenlunde kapable kriminelle giver sig til at undersøge en pengeseddeltype
virkeligt indgående i et laboratorium...)

Anders Peter Johnsen

Fra : BigBother

Dato : 14-05-07 15:04

> [...]

> efter kun ca. 10 år med de nuværende pengesedler - vil skifte hele serien
> ud? Er der mon ligefrem ved at gå "aktiveringsprojekt" i den?

Det lader det til. Totalt unødvendigt i hvert fald. Hvis der havde været
betydelig inflation, så man var nødt til at gå rundt med store bundter
sedler kunne man forstå det, men det er jo ikke tilfældet.

--
The Central Intelligence Agency owns everyone of any significance in the
major media.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-05-07 15:09

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message
> Det lader det til. Totalt unødvendigt i hvert fald. Hvis der havde været
> betydelig inflation, så man var nødt til at gå rundt med store bundter
> sedler kunne man forstå det, men det er jo ikke tilfældet.

Det er rart at høre så kloge mennesker udtale sig så skråsikkert.

Nationalbanken begrunder seddeludskiftningen på følgende vis:

"Nye og bedre sikkerhedselementer bliver i disse år introduceret på
pengesedler i en række lande. For at følge den teknologiske udvikling og til
stadighed gøre det vanskeligere at forfalske sedler har Nationalbanken
igangsat arbejdet med en ny seddelserie. Yderligere opgraderinger af den
nuværende seddelserie vil ske på bekostning af seddelæstetikken, og gentagne
ændringer af samme seddelserie kan skabe usikkerhed om, hvordan en ægte
seddel ser ud. Større ændringer i seddelsikkerheden kommunikeres derfor
bedst i forbindelse med en ny seddelserie."
http://www.nationalbanken.dk/DNDK/money.nsf/side/Kommende_seddelserie!OpenDocument

Fra : BigBother

Dato : 14-05-07 15:22

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> en ægte seddel ser ud. Større ændringer i seddelsikkerheden kommunikeres
> derfor bedst i forbindelse med en ny seddelserie."

Jamen de taler da godt for deres sag, men jeg tvivler stadig på om det dels
er nødvendigt (hvor stort er problemet med falskmønteri egentligt?) og dels
på om man ikke kunne få de nødvendige (hvis de er det)
sikkerhedsforbedringer flettet ind i de nuværende sedler, uden at det gik ud
over æstetikken.

Ikke at jeg er særligt vild med de nuværende pengesedlers design, men man
ved jo ikke hvilke rædsler de finder på næste gang. Det er jo ikke noget,
befolkningen har indflydelse på.

Man kunne også have dem mistænkt for at der var andre dagsordner på spil,
f.eks. at vænne folk til, at pengene hele tiden udskiftes, og dermed gøre
det mere spiseligt at acceptere Euroen. Ikke at jeg tror, det vil virke.

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:15

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:15

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:15

Fra : @

Dato : 16-05-07 15:15

On Wed, 16 May 2007 12:34:49 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Det er for tungt at slæbe--
>Får ondt i ryggen
>
>MVH
>Egon

så må vi jo opfinde guld light

så tung er en Kruegerrand altså heller ikke

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:21

Fra : Egon Stich

Dato : 16-05-07 19:21

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:464b0b31$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
>
> Men det forgår til gengæld heller ikke ;)
>
> --
> MVH. N_B_DK

Rigdom, møl og rust kan fortære--
Tænker du på?

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 16-05-07 21:28

> Rigdom, møl og rust kan fortære--
> Tænker du på?

Papir, og værdien på papir, kontra værdien på guld.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-05-07 15:09

Anders Peter Johnsen skrev den 14-05-2007 15:47:
> [...]
> kun ca. 10 år med de nuværende pengesedler - vil skifte hele serien ud? Er
> der mon ligefrem ved at gå "aktiveringsprojekt" i den?

Tja, det viser jo bare, at du ikke kan din historie, samt at du ikke
følger med den teknologiske udvikling.

Der har tidligere været udskiftninger med korte mellemrum:
http://www.nationalbanken.dk/DNDK/money.nsf/side/OEvrige_sedler!OpenDocument

Og så har moderne udskrivnings og kopimuligheder gjort det væsentlig
lettere at kopiere pengesedler.

Så hvad vil du helst: Få nyt design på pengesedler eller håndtere
falske pengesedler?

Og jeg kan godt forstå dit forslag, men befolkningen vil det
tilsyneladende anderledes.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-05-07 15:14

> [...]

> bevare mønterne til daglige småtransaktioner som billetkøb i offentlige
> transportmidler, børns indkøb af slik, besøg på betalingstoiletter og

Mange stoler ikke på "plastik" endnu. Ligesom alt for mange stadig
betaler deres regniner på posthuset ..

Så fysiske penge slipper du ikke af med sådan lige ...

/thomas

Fra : BigBother

Dato : 14-05-07 15:27

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> Mange stoler ikke på "plastik" endnu. Ligesom alt for mange stadig
> betaler deres regniner på posthuset ..

PBS går jo også jævnligt i sort. Og hvis man mister sit Dankort skal man
vente flere uger på et nyt. Med kontanter kan man altid have et reservelager
eller hæve nye næste gang banken har åbent. Desuden er der kommet afgift på
Dankort-transaktioner, og så kan cash ikke spores, så det har stadig mange
fordele.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 16:57

BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> Desuden er der kommet afgift på ankort-transaktioner,

Hvad taler du dog om?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Snuden

Dato : 14-05-07 18:13

On Mon, 14 May 2007 17:56:49 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Hvad taler du dog om?

Mon ikke det er københavns parkerings frække 50-ørers gebyr han tænker
på?
--
Snuden

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 18:22

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> Mon ikke det er københavns parkerings frække 50-ørers gebyr han tænker
> på?

Jeg har da aldrig betalt for at parkere min cykel, selv ikke på Kgs
Nytorv ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Snuden

Dato : 14-05-07 18:43

On Mon, 14 May 2007 19:21:42 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jeg har da aldrig betalt for at parkere min cykel, selv ikke på Kgs
>Nytorv ...

Nu er det vist heller ikke cykler KP kontrollerer...
--
Snuden

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-05-07 18:18

BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> Desuden er der kommet afgift på
> Dankort-transaktioner,

eh, nej ... det holdt ikke længe ...

/thomas

Fra : @

Dato : 14-05-07 18:24

On Mon, 14 May 2007 19:17:45 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>eh, nej ... det holdt ikke længe ...

vil du påstå at pengeinstituterne ikke opkræver gebyr(penge) for brug
af dankort

i butikker?

i onlinebutikker?

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 18:48

@ <1@invalid.net> wrote:

> vil du påstå at pengeinstituterne ikke opkræver gebyr(penge) for brug
> af dankort
>
> i butikker?

Ikke i butikker for den enkelte transaktion. Men butikkerne betaler et
beløb, sammensat på en sådan måde, at de ikke kan pålignes den enkelte
kunde.

Lige som de i øvrigt også betaler gebyrer for at sætte kontanter ind i
banken.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 14-05-07 19:11

On Mon, 14 May 2007 19:48:02 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Ikke i butikker for den enkelte transaktion. Men butikkerne betaler et
>beløb, sammensat på en sådan måde, at de ikke kan pålignes den enkelte
>kunde.

jaså,

da forretning er forretning er der kun et sted at hente det beløb,
nemlig hos kunderne

man sætter ølse for og ølse bag, pølsen beholder dog sin smag

så jo der er gebyr på brug af dankort

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 19:33

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> nemlig hos kunderne
>
> man sætter ølse for og ølse bag, pølsen beholder dog sin smag

Ikke for os kunder ... og der er naturligvis også gebyr på
kontantbetaling ... men heller ikke for os kunder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 14-05-07 20:01

On Mon, 14 May 2007 20:32:50 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Ikke for os kunder ... og der er naturligvis også gebyr på
>kontantbetaling ... men heller ikke for os kunder.

hvor forestiller du dig at butikkerne får deres indtjening fra?

et kvalificeret gæt vil sikkert være - kunderne

og da bankgebyrer er en del af butikkernes omkostninger vil der kun
være kunderne til at æde den udgift

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-05-07 21:44

> hvor forestiller du dig at butikkerne får deres indtjening fra?
>
> et kvalificeret gæt vil sikkert være - kunderne
>
> og da bankgebyrer er en del af butikkernes omkostninger vil der kun
> være kunderne til at æde den udgift

Og det er præcis det samme uanset om gebyret lægges på dankort transaktioner
eller på kontantafregninger i banken.

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 21:57

@ <1@invalid.net> wrote:

> hvor forestiller du dig at butikkerne får deres indtjening fra?
>
> et kvalificeret gæt vil sikkert være - kunderne
>
> og da bankgebyrer er en del af butikkernes omkostninger vil der kun
> være kunderne til at æde den udgift

Økonomi er nu lidt mere kompliceret en størrelse, end du lader til at
forstå.

Din argumentation svarer til at det også er kunderne der betaler for
reklameaviserne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 14-05-07 22:05

""Per Rønne"" skrev i en meddelelse

> Din argumentation svarer til at det også er kunderne der >betaler for
> reklameaviserne ...
> --

Reklame omkostningerne er vel betalt med en del af de penge, som firmaet har
tjent ved at sælge en vare til en kunde.

Eller hvad ??

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 22:56

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> Reklame omkostningerne er vel betalt med en del af de penge, som firmaet har
> tjent ved at sælge en vare til en kunde.
>
> Eller hvad ??

Reklameomkostningerne betales af dækningsbidraget af det mersalg,
reklamerne genererer.

Fuldstændig lige som 'betalingsomkostningerne' [hvad enten vi taler om
kontantsalg eller dankort] betales af dækningsbidraget af det mersalg,
de konkrete betalingsmuligheder genererer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-05-07 22:50

> [...]
> forstå.
>
> Din argumentation svarer til at det også er kunderne der betaler for
I princippet betaler kunderne vel samtlige et firmas omkostninger plus
fortjeneste til indehaverne?

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 23:12

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> I princippet betaler kunderne vel samtlige et firmas omkostninger plus
> fortjeneste til indehaverne?

Næh ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:18

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:18

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:18

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:18

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:18

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:18

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:18

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:18

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:18

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:18

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:18

Fra : Egon Stich

Dato : 16-05-07 19:18

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:464b0577$0$14015$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jeg beklager, men jeg er også selv akademiker, så din kritik af
> akadekamikere, kan jeg slet ikke tage alvorligt.

For god ordens skyld, vil jeg gøre opmærksom på, at der er tale om en afgrænset del af arten.
Som der desværre endnu ikke er opfundet et passende og dækkende ord for.
Derfor anvender jeg ordet: "AkademikerFjolser", og mener dermed den fjollede, udi egen indbildning mereværdige, inhumane politisk korrekte kulturradikale hallalhippieagtige del af standen.
Samt naturligvis DJØFere i noget nær al almindelighed
Og anerkender til fulde, at der skam findes ganske fornuftige medlemmer af samme.
Jeg kender dem begge to personligt

Præcis som t
> omaskinaerbejdere kan være uenige om løsningen på et problem, kan to
> akademikere også være det. Og præcis som begge af de to akademikere mener at
> have ret findes der også stædige maskinarbejdere, der ikke vil acceptere at
> modpartens løsning er bedre. Det har hverken noget med uddannelse eller
> andet at gøre.
>
> Jan

Sammenligningen halter ikke så lidt--
Hos håndværkeren kan man umiddelbart efter arbejdets udførelse se, hvem der havde ret.
Ingen kommer til skade, i hvert fald kun sjældent, og arbejdet kan gøres om.
I modsætning til en ikke ringe del af akademikerfjolsers "løsninger", der har det med at gå ud over andre mennesker, ja ofte det ganske samfund.
Men yderst sjældent dem selv

Se blot alt det rod, der er med os stakkels indvandrere--

MVH
Egon

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-05-07 10:13

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

>Sammenligningen halter ikke så lidt--
>Hos håndværkeren kan man umiddelbart efter arbejdets udførelse se, hvem der

Men det ændrer ikek ved det forhold, at den ene, selv efter at arbejdet er
færdigt, kan nægte at have taget fejl. Det har jeg både hørt og set, både
hos maskinarbejdere og andre "håndens mænd", på samme måde som jegt har
oplevet det ved "åndens".

Jan

Fra : kk

Dato : 14-05-07 15:41

meddelelse news:46486870$0$52165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> offentlige transportmidler, børns indkøb af slik, besøg på
> betalingstoiletter og endelig diverse almisser?

Hej Anders Peter Johnsen

Hvis du ser på de svar, du har fået, og som giver en god forklaring, kan du
måske dysses lidt ned.
I mit 70-årige liv har jeg set mange (danske) pengesedler, og det er da
vældig rart at se at der sker en fornyelse af og til..
Glæd dig over vort dynamiske og levende samfund, og find noget andet at
beklage, - der er såmænd nok at tage fat på.
mvh
kk

Fra : N_B_DK

Dato : 14-05-07 15:50

"kk" <kru@nospammail.dk> wrote in message

> [...]
> Glæd dig over vort dynamiske og levende samfund, og find noget andet
> at beklage, - der er såmænd nok at tage fat på.

Jeg savner nu den gamle 20Kr seddel, den har jeg altid godt kunne lide (ja
faktisk alle sedlerne fra før den serie vi har nu, var meget kønnere)

Fra : Jesper

Dato : 14-05-07 16:28

> [...]

> bevare mønterne til daglige småtransaktioner som billetkøb i offentlige
> transportmidler, børns indkøb af slik, besøg på betalingstoiletter og

Jeg ved ikke hvad du havde tænkt dig at de stakkels turister der ikke
har et Dankort skal gøre. For mange butikker tager kun dankort. Ingen
VISA, MC, Amex etc.

Personligt synes jeg Danmark skulle gå over til Euro.
--
Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 14-05-07 16:39

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> Personligt synes jeg Danmark skulle gå over til Euro.

Forhåbenligt sker det aldrig!

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-07 20:38

> Forhåbenligt sker det aldrig!

Kan du sagligt argumentere for, hvorfor det er en dårlig idé at indføre
Euroen i Danmark?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 14-05-07 20:51

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> Kan du sagligt argumentere for, hvorfor det er en dårlig >idé at indføre
> Euroen i Danmark?

Tja hvis det går som det er gået i bla tyskland,
så vil en kop kaffe der koster 5.50 DK ikke koste 0.74 EUR , men sikkert
0.80 EUR.
En kop kaffe stiger altså fra den ene dag til den anden med
0.50 DK.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-07 21:09

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4648bdaa$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> [...]
> 0.80 EUR.
> En kop kaffe stiger altså fra den ene dag til den anden med

Jeg bad om saglig argumentation. Ikke "hvis og hvis, min røv er spids".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 14-05-07 21:28

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> Jeg bad om saglig argumentation. Ikke "hvis og hvis, min >røv er spids".

Undskyld ...saglig argumentation er du jo kendt for .

Jeg kom med et helt konkret exempel på hvordan det kan gå !.
Fra mit arbejde taler jeg med mange tyskere, ganske vist ikke mainstream
børsfolk, men den almendelige tysker.
Alle er de enige om at priserne steg med EUR, men ikke
deres løn.

Og ydermere tvivler jeg på du selv sagligt ,kan argumentere
hvorfor det skulle være en god ide at indføre EUR i Danmark.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 23:12

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> Alle er de enige om at priserne steg med EUR,

Statistikken viser det modsatte. Jeg har dog senest hørt om en
undersøgelse af prisudviklingen, som viste at /dagligvarer/ var steget
lidt urimeligt umiddelbart efter pengeombytningen, samtidig med at der
skete det modsatte for /varige forbrugsgoder/. Franske og tyske
pensionister er så bare ikke dem der er mest interesserede i nye
computere og 32" fladskærme ... de oplevede bare at kaffen og cognac'en
på den lokale var steget lidt for meget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:24

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:24

Fra : @

Dato : 16-05-07 15:24

On Wed, 16 May 2007 12:45:17 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Det kan du ikke få DJØFtyper til at indrømme.

sikkert ikke

EU-tilhængerne (tidligere EF)
har jo gennem 38-39 år udelukkende benyttet sig af løgn fortielser og
fordrejninger

os der er gamle nok husker tydeligt skræmme-propagandaen forud for
afstemningen om Danmarks indmeldelse i denne teknokratklub

"Skal disse køer slagtes, hvis ikke, så stem ja til EF"
stod der under et fint billede af en flok sortbrogede

4 år senere blev danske køer slagtet, med tilskud, fordi de
tilskudsfinancierede smør- og kødbjerge blev for dyre at opretholde

EU er og bliver blot en legeplads for teknokrater som ville dø af sult
hvis de selv skulle skaffe sig føden

alle disse teknokrater og embedsmænd er at ligne med igler der lever
af at suge blod på andres legemer

>Da ville hele deres omhyggeligt opbyggede bedrageri falde fra hinanden.
>Hvad vi reelt oplever, og derfor er virkeligt, tæller jo ikke i deres opfattelse.
>De kan jo få regnearket til at "dokumentere" hvad som helst.

det værste er at folk hopper på dette bedrag den ene gang efter den
anden

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:27

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:27

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:27

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:27

Fra : @

Dato : 16-05-07 15:27

On Wed, 16 May 2007 12:48:57 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Er du ved at blive kommunist?

nej

jeg konstaterer blot at EU er tilskudsplaget

jeg er tværtimod modstander af ensretning topstyring planøkonomi og
teknokratisk diktatur,

eller den korte - nedlæg EU hurtigst muligt - for at undgå flere
ulykker

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:30

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:30

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:30

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-05-07 07:30

>Du forveksler vist årsag og virkning?
>Kartellerne udnyttede vekslingen til at lave numre.
>Som sådanne altid gør.

Og jeg spørger igen: Hvorfor mener du, at de i særlig grad er i stand til
det, blot fordi der skiftes valuta? Det er ubegribeligt for mig, at du kan
tro på noget så tåbeligt.

>Hvor svært kan det være at indse, at dette ikke er muligt, b.la. på grund
>af prisaftaler?

Du tror tydeligvis, at hele verden er dækket af prisaftaler. Prøv at
forkalre mig, hvorfor masser af varer bliver billigere.

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:35

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:35

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:35

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:35

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:35

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-05-07 07:35

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
>
> Har du nogensinde overvejet, hvor usundet det er at være
> argumentresistent?
>

>Alt dette er jo egentlig sammenligeligt med forholdene når politikere,
>økonomer og ligesindede påstår, at >"sundhedsvæsenet er verdens bedste".

Hvori består lighededen, ud over at du har beslutet dig for at være uenig i
begge dele?

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:31

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:31

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:31

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:31

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:31

Fra : N/A

Dato : 18-05-07 07:31

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-05-07 07:31

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> Idet det jo altid har været almuen, der har kunnet se jordens runding.

Det er jo lodret løgn.

Fra : @

Dato : 14-05-07 18:18

On Mon, 14 May 2007 17:27:40 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>VISA, MC, Amex etc.
>
>Personligt synes jeg Danmark skulle gå over til Euro.

dårlig ide'

hvilket halvdelen af tyskerne også synes,

landene i eurosamarbejdet overholder jo ikke betingelserne for den
fælles valuta, så hvorfor i alverden hoppe med på den galej så længe
Italien og Frankrig slet ikke har styr på deres offentlige organers
underskud

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 14:59

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 14:59

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 14:59

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 14:59

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 14:59

Fra : @

Dato : 16-05-07 14:59

On Wed, 16 May 2007 07:58:59 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Du ved ikke selv, hvorfor du egentlig er imod EU, vel?

demokratisk underskud

tåbelige tilskudsordninger

et regnskab der år efter år viser at ca. 15% af EU's penge forsvinder
i svindel på uforklarlig vis

tåbelige regler som skal gælde for alle uanset om det er rimeligt
(Et Eu-direktiv som skal forhindre at fattige portugiseres børn tages
ud af skolen for at slide på en fabrik dagen lang, har bevirket at en
rask dansk dreng m/k ikke må have en tjans med at omdele aviser)

toldregler som i praksis gør EU til et handelsmæssigt Fort Neuropa
hvor f.eks. fattige afrikanske lande forhindres i at sælge deres varer
(så kan vi jo i stedet sende dem lidt almisser og pudse vores
skinhelige glorie)

som Jesper Klein sagde det:
"Det er nemt at finde noget dårligt at sige om EF, at finde noget godt
er straks vanskeligere"

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 16:57

> [...]

> kun ca. 10 år med de nuværende pengesedler - vil skifte hele serien ud? Er
> der mon ligefrem ved at gå "aktiveringsprojekt" i den?

Det er vel den normale levealder for pengesedlerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tveskaeg

Dato : 14-05-07 17:36

On Mon, 14 May 2007 15:47:27 +0200, "Anders Peter Johnsen"
> [...]

>kun ca. 10 år med de nuværende pengesedler - vil skifte hele serien ud? Er
>der mon ligefrem ved at gå "aktiveringsprojekt" i den?

Nej jeg tror snarere at nationalbanken opgraderer pengesedlerne for at
følge med de teknologiske fremskridt inden for printere og
kopimaskiner.

Fra : Snuden

Dato : 14-05-07 18:19

> [...]

>kun ca. 10 år med de nuværende pengesedler - vil skifte hele serien ud? Er
>der mon ligefrem ved at gå "aktiveringsprojekt" i den?

Det er af sikkerhedsmæssige årsager. Nutidens farve-printere og
-kopimaskiner kan lave så perfekte kopier det er næsten umuligt for
lægfolk at se forskel, bare scanningen af originalen er i høj nok
opløsning.

> [...]
>nogenlunde tilvænnede til de nuværende sedler efter i længere tid at have
>byttet rundt på f.eks. 50- og 200 kronesedler eller endda 100- og 1000

Boo-hoo. Tør øjnene og vær glad for du ikke bor i USA, hvor samtlige
sedler er grønne og har samme størrelse. Og apropos - hvis du synes
vores sedler er grimme så skulle du se de Canadiske..

> [...]
>bevare mønterne til daglige småtransaktioner som billetkøb i offentlige
>transportmidler, børns indkøb af slik, besøg på betalingstoiletter og

Næppe - der er mange butikker der ikke tager mod internationale
kreditkort, og så er turisterne gevaldigt på den.
--
Snuden

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 14-05-07 19:12

"Anders Peter Johnsen" skrev i en meddelelse

> Sig mig, /keder/ de sig ligefrem inde i Nationalbanken, >siden de nu -
> efter kun ca. 10 år med de nuværende pengesedler - vil skifte >hele serien
> ud? Er der mon ligefrem ved at gå "aktiveringsprojekt" i den?

Der er naturligvis kun en grund , sikkerhed
Du kan slå folk ihjel med biler, du kan ødelægge børns liv
med sex overgreb, og meget meget mere.
Bare du ikke laver falske penge, for så falder hammeren

"Falskmøntneri eller forsøg på samme kan straffes efter straffelovens §§
166-168. Strafferammen for falskmøntneri er på 12 års fængsel, hvilket er en
af straffelovens højeste strafferammer"

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-07 21:12

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4648a66c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> "Falskmøntneri eller forsøg på samme kan straffes efter straffelovens
> §§ 166-168. Strafferammen for falskmøntneri er på 12 års fængsel,
> hvilket er en af straffelovens højeste strafferammer"

Ja. Noget tyder på, dit intellekt ikke kan overskue, hvorfor falskmønteri
vurderes *så* alvorligt i forhold til mange andre lovovertrædelse. Jeg
priser mig lykkelig for, det ikke er dig, der afstikker straframmer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 14-05-07 21:47

> [...]

> vurderes *så* alvorligt i forhold til mange andre >lovovertrædelse. Jeg
> priser mig lykkelig for, det ikke er dig, der afstikker >straframmer.

Når man ramme samfundet på dens pengepung, straffes
der langt hårde end hvis man ødelægger en families liv.
Hvor fanden er retfærdigheden i det .
Så piss ikke mig af med "dit intellekt ikke kan overskue"

Men okay ,som den hårdt plagede skatteyder du er, kan jeg godt se at det er
"money before people" .
Tossen på taget af toget skulle jo også selv betale for rengøringen af
viadukten , var det ikke sådan ?.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-07 22:09

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4648cae5$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Når man ramme samfundet på dens pengepung, straffes
> der langt hårde end hvis man ødelægger en families liv.
> Hvor fanden er retfærdigheden i det .

Nu vil jeg så - for denne ene gangs skyld - gå på kompromis, og forsøge at
forklare dig, hvad det her drejer sig om:

Når man rammer et helt samfund på dets pengepung pga. falskmønteri,
ødelægger man rigtigt, rigtigt mange familiers liv. Faktisk kan man ødelægge
et helt samfund.

> Så piss ikke mig af med "dit intellekt ikke kan overskue"

Hvis du stadig ikke kan overskue, hvorfor det er mere alvorligt at ødelægge
mange familiers liv ved at kompromittere samfundsøkonomien end det er at
smadre en enkelt families liv ved trafikdrab, seksuelle overgreb og
lignende, så får du ikke mere hjælp herfra.

> Men okay ,som den hårdt plagede skatteyder du er, kan jeg godt se at
> det er "money before people" .

Du kan vist generelt ikke se så meget - vel?

> Tossen på taget af toget skulle jo også selv betale for rengøringen af
> viadukten , var det ikke sådan ?.

Jo, det var lige nøjagtig sådan, det var.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 14-05-07 22:35

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> Nu vil jeg så - for denne ene gangs skyld - gå på >kompromis, og forsøge
> at forklare dig, hvad det her drejer sig om:

Jamen så slukker jeg min videns tørst ved din kilde

> Når man rammer et helt samfund på dets pengepung pga. >falskmønteri,
> ødelægger man rigtigt, rigtigt mange familiers liv. Faktisk >kan man
> ødelægge et helt samfund.

Og der er naturligvis talrige eksempler på at falskmønterer
har skabt så meget indflation ,at det har ødelagt samfundsøkonomien.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 23:12

> [...]

> 166-168. Strafferammen for falskmøntneri er på 12 års fængsel, hvilket er en

Vurderes falskmønteri ikke yderst alvorligt, risikerer man at ødelægge
tilliden til pengesstemet, hvilket vil undergrave hele samfundets
økonomi.

Har du ikke på film set hvordan man behandlede penge århundreder
tilbage? Kun mønter accepteredes naturligvis, og det var metalværdien
der var afgørende.

Og man bed i mønten, for at mærke om den var ægte ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk