FN bliver tragisk morsom
Fra : Knud Larsen

Dato : 12-05-07 22:48

" Selv om Zimbabwe knapt kan brødføde sig selv, skal landet nu lede FN's
kommission for bæredygtig udvikling.

Landet er i økonomisk kaos. Alligevel skal Zimbabwe være formand for
FN-kommissionen for bæredygtig udvikling. Det blev besluttet i en snæver
afstemning i kommissionen, hvor Zimbabwes miljø og turistminister, Francis
Nheme, vandt med 26 stemmer ud af 50 mulige. Det skriver nyhedsbureauet
Reuters."

Og så har vi Menneskerettighedsrådet, hvor verdens mest undertrykkende
regimer sidder. Som sædvanligt er to tredjedele af alle "reprimander" givet
til Israel, og man har vedtaget at religion ikke må kritiseres, - vedtaget
af de arabiske lande plus Rusland, Kina og Cuba. Den med religionskritik kan
altid bruges mod kritikere af regimerne.
Per Stig Møller arbejder kraftigt på at vi skal med i Rådet så vi kommer til
at give moralsk opbakning til disse styrers undertrykkelse af dissidenter.
Det er rystende naivt at Per Stig mener at vi med "dialog" med skurkene kan
blødgøre dem.

Fra : Lyrik

Dato : 13-05-07 10:00

Den 12.05.2007 kl. 23:48 skrev Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid>:

> [...]
> dissidenter.
> Det er rystende naivt at Per Stig mener at vi med "dialog" med skurkene
+++++++++++++++++++++++++
Per Stig Møller vil jo per definition gøre alt for at forhindre
"kulturernes kamp". Det har han selv udtalt på TV.
At forhindre kulturernes kamp vil sige at forhindre at det gode sejrer
over det onde ved at diskvalificere ondskaben og udstille den som det den
er-en blindgyde for folkene. En vej der ikke skal vælges, men fra-vælges.
Hvor grotesk bliver det ikke i dette tilfælde hvor man vil helliggøre
Mugabes politik.
Man ophøjer djævelen til at være folkenes leder i stedet for at bekæmpe
ham.
Per Stig Møller har glemt hvordan han med de andre konfirmander
messede:"Vi forsager djævelen og alle hans gerninger og alt hans væsen!"
Det er i virkeligheden grundlæggende en afvigelse fra den grundlæggende
konservative politik Per Stig Møller har låst sig fast på med sit
dumstædige:"Jeg vil gøre alt for at forhindre kulturernes kamp!"
Nu må Det konservative Folkeparti bekende kulør-hvis side er i på!
Vorherres eller djævelens? Eller tror i at i kan forhindre kulturernes
kamp. Vorherres kultur vil fortsat bekæmpe djævelens-.

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-05-07 16:09

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> Det er rystende naivt at Per Stig mener at vi med "dialog" med skurkene kan

Spørgsmålet er om Vesten overhovedet skal sidde i disse råd. At vælge
hungernødsramte Zimbabwe med et blodigt kleptokrati ved roret er ganske
simpelt at drive gæk med demokratierne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-05-07 19:48

> Spørgsmålet er om Vesten overhovedet skal sidde i disse råd.

Spørgsmålet er, hvad fanden DK overhovedet laver i FN?

> At vælge
> hungernødsramte Zimbabwe med et blodigt kleptokrati ved roret er
> ganske simpelt at drive gæk med demokratierne.

Ja. Generelt er FN alle kleptokratiernes talsmand. Jeg er selv lidt
overrasket over min holdning, men jeg er ikke længere i tvivl: Danmark ud af
FN - og det kan kun gå for langsomt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-05-07 20:42

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Ja. Generelt er FN alle kleptokratiernes talsmand. Jeg er selv lidt
> overrasket over min holdning, men jeg er ikke længere i tvivl: Danmark ud af

Det har stadig sin rolle, især for kontakter mellem stormagterne. I
sikkerhedsrådet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-05-07 21:02

> Det har stadig sin rolle, især for kontakter mellem stormagterne. I
> sikkerhedsrådet.

Jeg er ikke enig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-05-07 17:27

On Sat, 12 May 2007 23:48:13 +0200, "Knud Larsen"
> [...]

>Det er rystende naivt at Per Stig mener at vi med "dialog" med skurkene kan

FN trænger til en alvorlig rationalisering og omkalfatring!

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 13-05-07 18:19

nej FN trænger til nedlæggelse

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : @

Dato : 13-05-07 17:46

> [...]

>af de arabiske lande plus Rusland, Kina og Cuba. Den med religionskritik kan
>altid bruges mod kritikere af regimerne.

den vedtagelse om at religion ikke må kritiseres, hvor har du det fra?

hvad så hvis en religion er i konflikt med f.eks. FN's
verdenserklæring om menneskerettighedrne, som en hel masse lande har
ratificeret?

> [...]
>Det er rystende naivt at Per Stig mener at vi med "dialog" med skurkene kan

han må da være bims i bøtten,

man går ikke i dialog med rotter dem udrydder man

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-05-07 09:02

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> den vedtagelse om at religion ikke må kritiseres, hvor har du det fra?

Fra rådets vedtagelse for ca en måned siden, - de har "dog" ladet det være
op til de enkelte lande om de vil følge opfordringen. Den med at man
kritiserer religion bruges friskt af diktaturlandene til at stoppe politisk
kritik, og derfor stemte de ovenfor nævnte lande for.

> hvad så hvis en religion er i konflikt med f.eks. FN's
> verdenserklæring om menneskerettighedrne, som en hel masse lande har
> ratificeret?

Religion kommer forud for menneskerettigheder, - man kan sige at Guds
rettigheder naturligvis er større end menneskers