Hvordan deler jeg netværket
Fra : Dennis

Dato : 05-07-01 16:16

Hejsa

Jeg har 2 computer i netværk og nu ville jeg gerne dele min internet
forbindelse, men lige meget hvad jeg gør, så vil den ikke rigtig
noget. Jeg kan ikke få maskine nr. 2 til at koble sig op.

Hvordan skal man gøre det? Jeg skulle lave en diskette, hvor den
skulle indstille min browser, men den vil den ikke æde, selv om jeg
har sat den i den rigtige maskine.

Hvad skal der stå under brugernavn og adgangskode på den maskine som
vil koble sig op via serveren?

Er der en lidt nemmere måde at få det til at virke på en windows eget?

--
MVH

Dennis

Fra : JKADK

Dato : 05-07-01 18:00

In article <9i20br$evj$1@news.cybercity.dk>, Joshva@wanadoo.dk says...
> [...]
> vil koble sig op via serveren?
>
> Er der en lidt nemmere måde at få det til at virke på en windows eget?

Du bliver nødt til at fortælle en del mere end det her ..

Hvilken windows ?
Hvilken opkobling? ( adsl, ISDN, Dialup )
Hvilket netværk ? har du en hub .. eller ?
Kan de 2 maskiner se hinanden ? (kan du pinge fra den ene til den anden)

Tænk lige over hvordan folk skal kunne hjælpe dig når du ikke oplyser
selv de mest basale ting ..

MVH

Fra : Dennis

Dato : 05-07-01 19:13

Beklager jeg ikke fik det hele med

Jeg kører som tidliger omtalt med win98. Jeg har 2 - 3 maskiner
forbundet med en hub. Alle maskiner kan sagtens se hianden, uden
problemer. Jeg har et Isdn modem af typen Eicon Diva og det kører
faktisk upåklageligt hvis man lige ser bort fra at det kun er den ene
som kan komme på nettet.

Håber dette var oplysninger nok

Dennis

Fra : SirEL

Dato : 05-07-01 19:18

brug dette program www.sygate.com , Sygate Home Network

// SirEL

Fra : Mikael Larsen

Dato : 05-07-01 20:04

.......Deling af internet forbindelse kræver router.
Ellers kan man gateway igennem serveren.

Her er en rigtig god beskrivelse, kan også bruges til win2000
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 05-07-01 22:48

"Mikael Larsen" <dsl20203@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> ......Deling af internet forbindelse kræver router.
> Ellers kan man gateway igennem serveren.

Eller en proxy-server!

> Her er en rigtig god beskrivelse, kan også bruges til win2000
> http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/

Og hvis Du ikke kan få ics til at virke, så prøv denne freeware
proxy-server, som jeg bruger mellem 1 win98 (har isdn-forbindelsen) og 2
win95 maskiner:

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-07-01 08:57

"Mikael Larsen" <dsl20203@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> ......Deling af internet forbindelse kræver router

Nej - ikke nødvendigvis - jeg har delt netværk med både isdn-forbindelser og
med adsl-forbindelser via netkort i hver maskine -og med produkter som
win98, winME og win2000 - men det er korrekt at man skal sikre sig at man så
har en maskine, der fungerer som server -og det er måske det,du mener?

Arne H. Wilstrup

Fra : Dann Pedersen

Dato : 05-07-01 16:30

"Dennis" <Joshva@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal der stå under brugernavn og adgangskode på den maskine som
> vil koble sig op via serveren?

Du bliver nok nødt til at komme med lidt flere oplysninger om hvilken
forbindelse, som du sidder på.

Dann Pedersen

(se eventuelt http://dape.dk/news/sig.html )

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-07-01 08:57

> [...]
> vil koble sig op via serveren?
>
> Er der en lidt nemmere måde at få det til at virke på en windows eget?

I windows 98 kræver det at man har installeret et netdelingsprogram, som
kan fabrikeres med en diskette og win98 - i win 2000 er det ikke nødvendigt.
Protokollerne skal mindst være tcp/ip (netbeiu kan ikke routes)
Delingen foregår som al anden deling: man deler den aktuelle forbindelse,
der har adgang til Internettet, ud til alle de andre.

Jeg vil foreslå at du køber et hæfte af Regnar Ingversen: hurtig i gang med
adsl - det indeholder også forklaringen på, hvordan delingen af netværk kan
foregå.
Arne H. Wilstrup