Sænkning af den kriminelle lavalder (incl.~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-05-07 13:17

http://ekstrabladet.dk/112/article297825.ece
http://www.wesh.com/news/12518408/detail.html?subid=10100244 (Med video fra
retsmødet)

Ok. Det er ikke guds bedste børn. Og de ser også forhærdede ud iført alt for
stort tøj, håndjern, mavebælte og fodlænker. Jeg kunne ikke se om den ældste
var iført et REACT bælte, men når man tænker på hvor meget de går op i
sikkerhed, så er det tænkeligt.

Hvad mon deres straf havde været i Danmark? Og hvad vil debatørerne her i
forumet egentlig ud over at klage deres nød, når gerningsungerne er
udlændinge?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/SecretPrisonsforChildren.htm (hemmelige
fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Pjensen73

Dato : 11-05-07 13:42

Carsten Overgaard formulerede fredag:
> [...]
>
> Hvad mon deres straf havde været i Danmark? Og hvad vil debatørerne her i
> forumet egentlig ud over at klage deres nød, når gerningsungerne er

Straffen havde været en løfte pegefinger om, at det må han ikke.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-05-07 14:05

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Carsten Overgaard formulerede fredag:

> Straffen havde været en løfte pegefinger om, at det må han ikke.

Jeg tror nu gerne at kommunen - alt efter der var penge - havde fundet et
sted til en 10 årig, som kaster en sten ned i hovedet på en mand som ligger
ned. Det er hvad man om noget må anse for at være et barn, som kræver
behandling af en slags. Men selvfølgelig du har ret, en fattig kommune havde
nok ikke gjort dette.

At der kan ske en indsats, kan læses i dette link
(http://www.social.dk/netpublikationer/2003/p2krimi2406/hele.htm), som
desværre også viser (Sagen med den 14 årige pige, som stjæler) at nogle
forældre og barnet skal tvinge ind i et strukturet dagprogram lig
http://ww.centervalidering.dk/rrn.htm.

Den luksus, som en behandling er, ser ud til at tilfalde en ene 10-årig.

Den anden kan komme til at sidde i 11 år, hvilket er lige så længe som den
læge, der futtede en mor og 2 unger af på Bornholm, kom til at sidde.
Paradoksalt!

Fra : Lynge-parabol servic~

Dato : 11-05-07 13:52

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad mon deres straf havde været i Danmark? Og hvad vil debatørerne her i
> forumet egentlig ud over at klage deres nød, når gerningsungerne er

Ingen straf er for hård når det gælder overfald på ældre medborgere og så
oveni købet en krigsveteran. 11 år er ikke urimeligt.