Lægeligt ordineret heroin
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-05-07 12:08

En sådan ordning beviser i flere lande en drastisk faldende kriminalitet
færre udgifter til sundheds udgifter og bedre afvendning ind ved metadon
behandling - så hvorfor ikke ?

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 11-05-07 12:23

Bo M Mogensen wrote:
> En sådan ordning beviser i flere lande en drastisk faldende
> kriminalitet færre udgifter til sundheds udgifter og bedre afvendning
> ind ved metadon behandling - så hvorfor ikke ?

Stivhed og forstokkethed i regeringen...

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-05-07 21:48

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Stivhed og forstokkethed i regeringen...

jamen det var sgu også galt med den forrige regering - det har været en
kendt sag længe og den nye regering er ikke ked af at spare penge
jeg mener man bruger 600 millioner kr på 8000 Kbh ske narkomaner så det er
sgu da en gåde ...man ikke vil gå nye veje og gi disse stakkels mennesker et
værdigt liv

Fra : BigBother

Dato : 11-05-07 13:08

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

> En sådan ordning beviser i flere lande en drastisk faldende kriminalitet
> færre udgifter til sundheds udgifter og bedre afvendning ind ved metadon
> behandling - så hvorfor ikke ?

Statens opgave er ikke at løse problemer, men at skabe problemer, som de kan
tilbyde dyre lappeløsninger til, der ikke løser noget som helst, så de kan
blive ved med at have en undskyldning for at kræve så mange penge ind i
skat.

--
The Right is Wrong, The Left is Stupid

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-05-07 21:50

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan blive ved med at have en undskyldning for at kræve så mange penge ind

har gjrot det sammen tanke at der simpelthend er en industri i behandler
systemet som man er bange for at overflødig gøre
uagtet den ikke gavner nogen ud over dem der selvf for løn for at være ansat
på løsningen

Fra : Tony

Dato : 11-05-07 13:13

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> En sådan ordning beviser i flere lande en drastisk faldende kriminalitet
> færre udgifter til sundheds udgifter og bedre afvendning ind ved metadon
> behandling - så hvorfor ikke ?

Ja hvorfor ikke, samtidig kunne vores politi blive overført til andre og
mere vigtige opgaver, end at rende rundt og stresse de stakkels narkomaner.

Tony

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-05-07 21:49

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja hvorfor ikke, samtidig kunne vores politi blive overført til andre og
> mere vigtige opgaver, end at rende rundt og stresse de stakkels

netop

Fra : Egon Stich

Dato : 12-05-07 09:37

> [...]
> mere vigtige opgaver, end at rende rundt og stresse de stakkels narkomaner.

Prøv at forklare akademikerfjolserne dette---

Egon

Fra : JBH

Dato : 11-05-07 21:48

> [...]
> En sådan ordning beviser i flere lande en drastisk faldende kriminalitet
> færre udgifter til sundheds udgifter og bedre afvendning ind ved metadon

Hvad skulle alle de mennesker (dommere,advokater,psykologer osv osv.) som
"lever" af de kriminelle / deres u-gerningerså lave.

mvh
JBH

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-05-07 00:33

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Hvad skulle alle de mennesker (dommere,advokater,psykologer osv osv.) som
> "lever" af de kriminelle / deres u-gerningerså lave.

jo men system og samfund bør jo ikke være et selvfodrene monster

Fra : Jesper

Dato : 11-05-07 21:54

> [...]

> En sådan ordning beviser i flere lande en drastisk faldende kriminalitet
> færre udgifter til sundheds udgifter og bedre afvendning ind ved metadon

Ét ord: Naltrexone
--
Jesper

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-05-07 06:56

> Ét ord: Naltrexone

ja men det er sådan set også meget godt :
http://www.stofblad.dk/arkiv/Stof4/med_behandling.htm

"
Behandling med antagonister (Naltrexone)

Naltrexone (tablet. Revia á 50 mg) har lang virkningstid (> 1 døgn) og har
stor affinitet til opioidreceptorerne, men har i øvrigt ingen farmakologisk
effekt. Ved indgift til opioidafhongige udløser det abstinenssymptomer,
fordi det fortronger andre opioider fra receptorerne. Ved indgift til
ikke-afhongige blokerer det virkningen af heroin og andre opioider, og disse
har således ingen effekt. Naltrexone kan således støtte den stoffri,
stofafhongige person i ikke at indtage heroin, og på longere sigt "udslukke"
indlorte reaktionsmønstre knyttet til stoftrangen."

Problemet er så bare well kurere det misbruget for en tid - men hvad man
ikke ser på er HVORFOR misbrugeren , har et misbrug og der er slet og ret
nogen mennesker i dette land der ikke kan tåle for stort nærværd at
virkeligheden angiveligt som følgevirkning af enten psykiske sygdomme der
går i ARV eller mere typisk en dårlig start i livet - jeg mener faktisk 80 %
af alle kvindelige narko prostituerede er incest offer.

mao. det er ikke i sig selv svært at blive stof fri - men det er meget svært
og ganske ofte umuligt at kurere årsagen til misbruget og med Farre for at
blive mere fri sindet ind hvad er politisk korrekt - så tager jeg mig den
frihed og spørge hvorfor skulle man ?

bevares jeg er helt for at man skal gøre dem helt stof fri som man kan - men
man bør i samme åndedrag erkende at de findes misbruger specielt de ældre
som man ikke kan begyndt at opdrage på.

Fint man kurere misbrugeren for sit misbrug for så at sende misbrugeren
vider i et psykisk inferno ... for at der er nogen der skal ha det fint i
moralen ...

Fra : Jesper

Dato : 12-05-07 07:49

> [...]

> Fint man kurere misbrugeren for sit misbrug for så at sende misbrugeren
> vider i et psykisk inferno ... for at der er nogen der skal ha det fint i

Misbruget gør intet godt for misbrugeren og når misbruget er skrællet af
med f.eks. Naltrexone, evt. den variant der hedder Vivitrol med 1md
depotvirkning, så kan man komme igang med at behandle hvad der i øvrigt
måtte være af problemer.
--
Jesper

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-05-07 08:21

> Misbruget gør intet godt for misbrugeren

og hvordan ved du det ? altså selvf er der ingen tvivl om det er en
belastning at side i fængsel begå forbrydelser få div. følge sygdomme.
men så længe russen vare må man gå ud for at misbrugeren er befriet fra en
utålelig livs situation ...!

> og når misbruget er skrællet af
> med f.eks. Naltrexone, evt. den variant der hedder Vivitrol med 1md
> depotvirkning, så kan man komme igang med at behandle hvad der i øvrigt
> måtte være af problemer.

jo men det er jo også meget godt på sæt og vis ....problemet er bare det
ikke virker - det er jo fakta
i forhold til den læge ordinerede heroin behandling der er den behandlings
form der nogen sinde har haft den største behandlings succes
ok det er ikke sikkert at klienten bliver clean MEN ... kriminalitet
følgesygdomme udgifter til politi og fængsel falder væk sidst men ikke
mindst
så for misbrugeren et værdigt liv - jeg tror ikke vi alle sammen skal være
ens og vi må bare erkende der en kvart promille af befolkningen der er meget
anderledes og denne lille del koster ufatteligt mange penge på en behandling
der ikke virker .... gi dog de stakkels mennesker fred .....

Fra : Jesper

Dato : 12-05-07 12:34

> [...]

> belastning at side i fængsel begå forbrydelser få div. følge sygdomme.
> men så længe russen vare må man gå ud for at misbrugeren er befriet fra en

Prøv at spørg tidligere misbrugere og pårørende til misbrugere, de
hævder samstemmende at misbrug er noget lort.

> [...]
> anderledes og denne lille del koster ufatteligt mange penge på en behandling
> der ikke virker .... gi dog de stakkels mennesker fred .....

Fred? Til at de kan lære andre at misbruge lortet? For ser du, der er jo
ingen der begynder på den slags selv.
--
Jesper

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-05-07 16:56

On Sat, 12 May 2007 13:33:58 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Prøv at spørg tidligere misbrugere og pårørende til misbrugere, de
>hævder samstemmende at misbrug er noget lort.

jeg har aldrig sagt andet ...!

>Fred? Til at de kan lære andre at misbruge lortet? For ser du, der er jo
>ingen der begynder på den slags selv.

sludder ....jeg er tidliger kvartals dranker det sidste jeg vil lære
nogen er fortinligheden ved misbruget .... min pointe er når heroinen
bliver givet af lægen så er der kontrol med dosis narkomanen for fred
allle sider effekterne forsvinder og det er en ren win win situation
enhver undsøgelse taler sig klare sprog - det er det eneste der virker
hvor alle andre behandlinges former er der alt for mange der falder
igenem igen og igen og hele narko scenen med kriminalitet følge
sygdomme køre og køre

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/ Great Multimedia !

Fra : Jesper

Dato : 12-05-07 17:35

> [...]

> hvor alle andre behandlinges former er der alt for mange der falder
> igenem igen og igen og hele narko scenen med kriminalitet følge

Der er mange dødsfald som følge af Metadon. Ordinerer man Heroin vil der
komme mange narkodødsfald fom følge af lægeligt ordineret heroin.
En narkoman der går rundt i en konstant narkobimelims er ikke
arbejdsdygtig og forbliver med at være en belastning for samfundet. Kun
en clean narkoman kan integreres i samfundet.
Så længe der er aktive narkomaner er der nogen til at lære uvanen
videre. Der er ingen der begynder på at misbruge heroin af sig selv ud
af den blå luft.

--
Jesper

Fra : Ralph

Dato : 12-05-07 18:05

> Der er mange dødsfald som følge af Metadon. Ordinerer man Heroin vil der
> komme mange narkodødsfald fom følge af lægeligt ordineret heroin.

Tror du der er den store forskel - og så slipper vi vel for
overdosisdødsfald.

> En narkoman der går rundt i en konstant narkobimelims er ikke
> arbejdsdygtig og forbliver med at være en belastning for samfundet. Kun
> en clean narkoman kan integreres i samfundet.

En RIGTIG narkoman er ikke konstant narkobimelims - de mærker suset, og så
afsted ind på lagnerne, i baggårdsportene eller på indbrudsturne igen for at
få råd til næste sus.

> Så længe der er aktive narkomaner er der nogen til at lære uvanen
> videre. Der er ingen der begynder på at misbruge heroin af sig selv ud
> af den blå luft.

Næh de bliver narkomaner, fordi de der allerede ER narkomaner skal have
pengene til næste fix, derfor lokker de "nye" ind i misbruget.
Har du NOGENSINDE hørt om en alkoholiker eller ryger der lokker andre til at
begynde at drikke eller ryge, næh, vel? De kan nemligt lovligt få deres
misbrug dækket for 40-50 kroner om dagen, HVIS NU alkohol og smøger var
ulovlige, så ville de nok koste det tidobbelte, og sælgerne fik een øl
hvergang de havde solgt seks, så skulle du se baggårdspushere.......

--
Ralph

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-05-07 18:37

On Sat, 12 May 2007 19:05:29 +0200, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>
>Tror du der er den store forskel - og så slipper vi vel for
>overdosisdødsfald.

selvf gør vi det en læge ordinere ikke en od

>En RIGTIG narkoman er ikke konstant narkobimelims - de mærker suset, og så
>afsted ind på lagnerne, i baggårdsportene eller på indbrudsturne igen for at
>få råd til næste sus.

år efter år ...

> [...]
>ulovlige, så ville de nok koste det tidobbelte, og sælgerne fik een øl
>hvergang de havde solgt seks, så skulle du se baggårdspushere.......

flot skrevet og klart tænkt !

og når det så er sagt så kan man altså ikke frelse folk der ikke vil
frelses eller har kræfter til det ......

og jeg tror stadigt grunden til der i Danmark er et så mangelfuldt
realistiske syn på narkomanien i forhold til f.eks de handlinges
orinterede lande som Tyskland og england m.fl er simpelthænd fordi der
er en stor styg behandler industri ... der er til for sin egen skyld
Thi hvis man ser på derres resultater så kan det ikke være for dem de
behandler da der er tale om succes nede i promille størelsen.

MvH Bo M Mogensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-05-07 19:21

Ralph wrote:

> [...]
> Har du NOGENSINDE hørt om en alkoholiker eller ryger der lokker andre
> til at begynde at drikke eller ryge, næh, vel?

Jeg er da meget ofte blevet tilbudt en øl eller en smøg.

> [...]
> smøger var ulovlige, så ville de nok koste det tidobbelte, og
> sælgerne fik een øl hvergang de havde solgt seks, så skulle du se

Alkohol og tobak koster i forvejen 10 gang mere end det kunne sælges for
afgiftsfrit.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jesper

Dato : 12-05-07 19:37

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> Tror du der er den store forskel - og så slipper vi vel for
> overdosisdødsfald.

Det er lige præcist det vi ikke gør, det viser erfaringerne.

> En RIGTIG narkoman er ikke konstant narkobimelims - de mærker suset, og så
> afsted ind på lagnerne, i baggårdsportene eller på indbrudsturne igen for at
> få råd til næste sus.

En narkoman på lægeordineret heroin vil mere eller mindre konstant
befinde sig i en heroinbimmelims

> [...]
> ulovlige, så ville de nok koste det tidobbelte, og sælgerne fik een øl
> hvergang de havde solgt seks, så skulle du se baggårdspushere.......

03- misforstået emne.
Der er en teknik forbundet med indtagelse af Heroin.Derfor begynder
ingen på det ud af den blå luft.
--
Jesper

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-05-07 10:53

On Sat, 12 May 2007 20:36:52 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Det er lige præcist det vi ikke gør, det viser erfaringerne.

how how det er jo lige præcist det erfaringerne ikke viser - hvis
dosis administreres af en læge og det giver sig selv det stof som
lægen giver er rent - så er der ingen der for en od.

jeg kan ikke forstå hvor du for den ide fra - når de forsøg der er
lavet andre steder i europa har vist at det er den bedste løsning
nogensinde ... det vil de ikke sige hvis narkomanerne døde som fluer
af behandlingen ....der er kun 2 grupper af mennesker der kan have en
interesse i at denne behandling ikke bliver taget i brug
1.) primært behandlerne der tjener en formue på et uløsligt problem
2.) pusherne

>En narkoman på lægeordineret heroin vil mere eller mindre konstant
>befinde sig i en heroinbimmelims

Det gør han jo afligevel her er det bare under kontrolerede former -
endvider er folk helt harmløse på en heroinbimmelims

MvH Bo M Mogensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-05-07 17:28

> jeg kan ikke forstå hvor du for den ide fra - når de forsøg der er
> lavet andre steder i europa har vist at det er den bedste løsning
> nogensinde ...

Det gælder da hverken Østrig eller Holland. Her er erfaringer ikke ubetinget
gode, hverken for de rigtigt tunge misbrugere eller for mellemgruppen. Hvad
værre er, så kommer folk meget hurtigt fra week-endmisbrug til lægeordineret
heroin. Hvor smart er det lige?

Mvh Maria

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-05-07 22:02

On Sun, 13 May 2007 18:28:19 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
>værre er, så kommer folk meget hurtigt fra week-endmisbrug til lægeordineret

har du tal links osv på det ? min viden kommer fra tv

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-05-07 18:23

On Sat, 12 May 2007 18:34:54 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Der er mange dødsfald som følge af Metadon. Ordinerer man Heroin vil der
>komme mange narkodødsfald fom følge af lægeligt ordineret heroin.

Hvis der gjore det efter de forsøg der er gjort forskelige steder i
Europa - villa man næppe betragte det som den størtse behandlings
mæssige susses nogen sinde.

>En narkoman der går rundt i en konstant narkobimelims er ikke
>arbejdsdygtig og forbliver med at være en belastning for samfundet. Kun
>en clean narkoman kan integreres i samfundet.

Ja det er klart det er ikke noget der skal ordineres i flæng .- men
slet og ret de her gamle narkomnaer der aldrig har været i arbejde
aldrig lavet andet ind ud og ind af spjældet , man må simpelthend
erkende der er nogen der ikke kan behandles

I Kbh bruger man 600 millioner kr på 8000 Narkomaner hvor der
helbredes omkring 200 om året eo ipso behandlingen dur ikke.

>Så længe der er aktive narkomaner er der nogen til at lære uvanen
>videre. Der er ingen der begynder på at misbruge heroin af sig selv ud
>af den blå luft.

nej det ene går til det andet - men hvis man forestiller sig det
sværeste belastede narkomaner kommer på klenikker og for behandlingen
der - så kommer der jo ikke unge verile mennesker og springer fra
derres studier og siger det ser sgu da fedt ud det her det er det jeg
vil - narkomani og alkoholisme skal erkendes som en nogen gange
uhlebdredelig sygdom hvor man finder den bedste løsning og i det her
tilfæled er det simpelthend ved at fjerne det kriminelle milliue og
ordiner stoffet under kontrolerede former.

reelt er det få mennesker der er tale om men som ikke desto mindre
koster samfundet en MASSE penge - på løsninger der ikke virker.
hvor man ved klenikkerne ville kunne spare en masse penge på håbløs
behandling samt give narkomanen et værdigt liv.

Problemet når man ser på de belastede narkomaner er jo ikke tiden hvor
de er påvirkede af Heroin - der er de jo stille og rolige og gør ingen
fortræd.

problemet kommer når pengene skal skaffes til stoffer - og når der
bliver taget dårlige stoffer osv osv.

MvH Bo M Mogensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-05-07 20:54

> [...]
> hvor man ved klenikkerne ville kunne spare en masse penge på håbløs
> behandling samt give narkomanen et værdigt liv.

Det er ikke særligt nemt at få et værdigt liv, når man har levet i
rendestenen - både bogstaveligt og rent psykisk - i 15-20-30 år. Problemet
er jo at man vil "hjælpe" mennesker, der hverken kan eller vil hjælpes.

Mvh Maria

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-05-07 10:57

On Sat, 12 May 2007 21:53:51 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Det er ikke særligt nemt at få et værdigt liv, når man har levet i
>rendestenen - både bogstaveligt og rent psykisk - i 15-20-30 år. Problemet
>er jo at man vil "hjælpe" mennesker, der hverken kan eller vil hjælpes.

Det er nemlig sagen i sin kerne hvorfor problemet også bør angribes
realistisk - selvf skal man ikke begynde at give det til dem der reelt
kan helbredes men den gruppe som du taler om - lad dem dog få et
værdigt liv og let dog stats kassen for den enorme byrde som de udgør
man vil sikkert kunne spare 98 % i kr og øre på den læge kontrolerede
behandling til de gamle narkomaner

MvH Bo M Mogensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-05-07 17:31

> [...]
> værdigt liv og let dog stats kassen for den enorme byrde som de udgør
> man vil sikkert kunne spare 98 % i kr og øre på den læge kontrolerede

Der er jo mildt sagt ikke en nemt definerbar grænse mellem de tunge og de
knap så tunge. Og hvilken misbruger vil overhovedet hjælpes? INGEN - enten
er de ikke misbrugere (i egne øjne) eller også er det så langt ude, at det
næsten er håbløst. Lad dog folk leve det liv, de ønsker - uden indblanding
fra andre.

Mvh Maria

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-05-07 22:46

On Sun, 13 May 2007 18:31:20 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

> Lad dog folk leve det liv, de ønsker - uden indblanding
>fra andre.

Det kunne jeg sådan set ikke være mere enig med nogen i - men det
kræver dog nogen opmærksomhed når der findes borger der ligger de
andre borger til last her tænker jeg primært på den omfanten
kriminalitet der er forbundet med narkomani - f.eks indrbrud i private
hjem - når det er en fakta så kan man ikke komme uden om det berøre os
alle ... der ved jeg fra et forsøg med heroin klenik i england der
faldt kriminaliteten og forsikrings selskabernes udgifter med 70% og
det er altså meget !

så er der de samfunds mæsige udgifter til hospitaler fængsler og
behandling - hvor som jeg tidliger har skrevet så ligger udgiften på
behandlingen aflene i Kbh på 600 millioner kr om året på 8000
narkomaner og det er trods alt en slags penge.

så det er meget godt med den individuelle frihed - men i det her
tilfæled koster den individuelle frihed andre borger over en milliard
kroner om året måske 2 og der er det oplagt at finde en og vælge en
billiger løsning når den er der.

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 00:30

On 2007-05-12 13:33:58 +0200, spambuster@users.toughguy.net (Jesper) said:

> Fred? Til at de kan lære andre at misbruge lortet? For ser du, der er jo
> ingen der begynder på den slags selv.

Nej, du har ret, alle rygere fik forceret smøgen i kæften og blev af
andre TVUNGET til at tage det første hvæs!

Og alle heroinmisbrugere blev dolket med sprøjter til de var hooked!

(suk)

--
"If you had a spouse that behaved like your government, you could not
only break free of the relationship, you might be able to collect

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-05-07 07:08

> Nej, du har ret, alle rygere fik forceret smøgen i kæften og blev af andre
> TVUNGET til at tage det første hvæs!

Gruppepres er jo også en slags tvang.

> Og alle heroinmisbrugere blev dolket med sprøjter til de var hooked!

Hvem tilbød skidtet? Det købes jo ikke lige hos købmanden nede om hjørnet.

Mvh Maria

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 10:39

On 2007-05-14 08:08:09 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> said:

> Gruppepres er jo også en slags tvang.

Kun for svage sind.

> Hvem tilbød skidtet? Det købes jo ikke lige hos købmanden nede om hjørnet.

Det var det før det blev forbudt i USA. Og der var ikke mange
misbrugsproblemer som der er i dag.

--
"A frying pan, if used in the correct manner, can give somebody quite a
concussion or even be lethal. Should we outlaw frying pans too?" -

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 12:25

On Mon, 14 May 2007 11:39:22 +0200, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

>Kun for svage sind.

Hmm ja men det er jo et fakta i livet at der er nogen der er givet et
svagt sind erkendelsen af dette fjerner ikke problemet.

MvH Bo M Mogensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-05-07 13:57

> Hmm ja men det er jo et fakta i livet at der er nogen der er givet et
> svagt sind erkendelsen af dette fjerner ikke problemet.

Nej netop. Et svagt sind med udsigt til lægeordineret heroin?

Mvh Maria

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 16:13

On Mon, 14 May 2007 14:57:06 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Nej netop. Et svagt sind med udsigt til lægeordineret heroin?

så nemt går det jo ikke den oplagte er en misbruger igenem 15 til 30
år

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 16:17

On 2007-05-14 14:57:06 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> said:

> Nej netop. Et svagt sind med udsigt til lægeordineret heroin?
>
> Mvh Maria

Bedre end et svagt sind der skal bryde ind i mennesker boliger for at
få til sit næste fix...

--
If you want to be happy for a day - get drunk.
If you want to be happy for a week - get married.

http://titancity.com/blog/

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 17:03

On Mon, 14 May 2007 17:17:19 +0200, Peter B. P.

>Bedre end et svagt sind der skal bryde ind i mennesker boliger for at
>få til sit næste fix...

netop det er helt horibelt det skal være sådan ....når der findes en
løsning der både løser narkomanens problem samt narkomanens offere

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 17:05

On 2007-05-14 18:02:42 +0200, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> said:

> netop det er helt horibelt det skal være sådan ....når der findes en
> løsning der både løser narkomanens problem samt narkomanens offere

Ja - ansvarlighed for egne handlinger. En ting som så absolut mangler i
dangens Danmark.

I USA da man frit kunne købe hash, kokain og heroin i det 19.
århundrede var misbrugsproblemerne langt mindre end de er i den moderne
forbudstid, og der kunne man iøvrigt menet nemmere blive behandlet for
sit misbrug, inklusive uden at blive stemplet som kriminel.

--
"Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on
what to have for dinner."   - James Bovard (1994)

http://titancity.com/blog/

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 17:14

On Mon, 14 May 2007 18:05:08 +0200, Peter B. P.

>Ja - ansvarlighed for egne handlinger. En ting som så absolut mangler i
>dangens Danmark.

"Det _ er _ vi _ mange der mener osv."
man kan nemt klandre andre for det ene og det andet ... men det kommer
man ingen vegne med det enste der gavner er at erkende faktiske
forhold og handle der efter.

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 18:08

On 2007-05-14 18:13:51 +0200, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> said:

> "Det _ er _ vi _ mange der mener osv."
> man kan nemt klandre andre for det ene og det andet ... men det kommer
> man ingen vegne med det enste der gavner er at erkende faktiske
> forhold og handle der efter.

Ansvar fordrer en ændring i individets handlingsmønster, og det er det
jeg tilstræber.

--
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the
point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. The

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 19:36

On Mon, 14 May 2007 19:08:09 +0200, Peter B. P.

>Ansvar fordrer en ændring i individets handlingsmønster, og det er det
>jeg tilstræber.

jo men nu er det jo ikke alle der er så stærk som du og har det samme
overskud

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 19:51

On 2007-05-14 20:35:53 +0200, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> said:

> jo men nu er det jo ikke alle der er så stærk som du og har det samme
> overskud

Hvorfor mener du at jeg er stærk eller har specielt stort overskud?

Jeg er intet supermenneske; jeg har derimod blot indset at lidt modgang
skaber stærkere mennesker, og styrker ansvarsbevidstheden og karakteren
hso dem der må tage et ansvar for sig selv. Det gælder lige så mneget
for mig selv som for andre mennesker.

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken

http://titancity.com/blog/

Fra : Egon Stich

Dato : 15-05-07 10:14

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse news:2007051419080977254-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk...

> Ansvar fordrer en ændring i individets handlingsmønster, og det er det
> jeg tilstræber.

Åbenbart gerne med vold?

Egon

Fra : Peter B. P.

Dato : 15-05-07 11:40

On 2007-05-15 11:14:28 +0200, "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> said:

> "Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en
> meddelelse

> det
>>

> Åbenbart gerne med vold?
>
> Egon

Tåbe. Nej, ikke med vold.

--
"A casual stroll throug the lunatic asylum shows that faith does not
prove anything." - Friedrich Nietzsche

http://titancity.com/blog/

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-05-07 17:20

In news:2007051417171927878-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk,
Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> typed:

> Bedre end et svagt sind der skal bryde ind i mennesker boliger for
> at få til sit næste fix...

Så ubetinget. Jeg havde indbrud for nogle år siden af en misbruger.
Han rendte med alle mine guldsmykker + dem jeg lige havde arvet fra
min mor. Han solgte dem på Christiania for 1.200,- kr (værdi
52.000,-). Håber han fik sig et godt fix, for han blev snuppet kort
efter med lommerne fulde af smykker i Kalundborg.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 19:40

On 2007-05-14 18:20:18 +0200, "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> said:

> [...]
> mor. Han solgte dem på Christiania for 1.200,- kr (værdi 52.000,-).
> Håber han fik sig et godt fix, for han blev snuppet kort efter med

Beklageligt at du har været udsat for det. Selv har denne husstant haft
indbrud i vores biled, hvor narkomanen (som iøvrigt var velkendt af
politiet) fik nappet et par læderhandsker, og så iøvrigt smadret rattet
på bilen. Vi skulel betale i tusindevis af kroner for reperationen så
idioten kunne sælge et par handler til 50 kroner elle rhvad de nu var
værd... :P

Men det understreget blot den idiotiske handlingslammethed vi har her i landet.

Folk der ikke kan styre deres forbrug af narkotiske stoffer bør
tvungent afvænnes - det er både det mest humane (ikke mindst ifølge
div. narkomanpårørendegrupper), samt det mest økonomiske for samfundet.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-05-07 01:29

On Mon, 14 May 2007 20:40:14 +0200, Peter B. P.

> [...]
>på bilen. Vi skulel betale i tusindevis af kroner for reperationen så
>idioten kunne sælge et par handler til 50 kroner elle rhvad de nu var

ja der er en 90 - 95 % rabat ved køb a narkoman

>Men det understreget blot den idiotiske handlingslammethed vi har her i landet.

jamen hvorfor så ikke bruge de ordning der med garenti virker :
Lægeligt ordineret heroin ?

>Folk der ikke kan styre deres forbrug af narkotiske stoffer bør
>tvungent afvænnes - det er både det mest humane (ikke mindst ifølge
>div. narkomanpårørendegrupper), samt det mest økonomiske for samfundet.

er ud i stand til at forestille dig der findes nogen simpelthend ikke
kan afvendes på sigt ?

Hvis der fandtes en eksisterene ordning der virkede så var den jo nok
taget i brug - men problemet er at det er der ikke !

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 15-05-07 04:45

On 2007-05-15 02:29:07 +0200, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> said:

> ja der er en 90 - 95 % rabat ved køb a narkoman

Ja, det lyder sådan.

> jamen hvorfor så ikke bruge de ordning der med garenti virker :
> Lægeligt ordineret heroin ?

Bo, det har jeg erklæret min støtte til, så jo, bestemt!

> er ud i stand til at forestille dig der findes nogen simpelthend ikke
> kan afvendes på sigt ?

Nej, men så vidt jeg ved er der relativt stor succes med
tvangsafvænning, evt. vha. Naltrexone som Jesper også har foreslået.

> Hvis der fandtes en eksisterene ordning der virkede så var den jo nok
> taget i brug - men problemet er at det er der ikke !

Problemet er at politikerne er for ufornuftige og berøringsangste til
at foreslå og indføre hvad der bør gøres.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-05-07 05:48

On Tue, 15 May 2007 05:45:04 +0200, Peter B. P.

>Nej,

jamen sådan er det bare - lige så lidt som vi mænd gaves at forstå den
kvindlige cyklus - lige så lidt vil alle andre ind narkomanen forstå
denne sanne natur

> men så vidt jeg ved er der relativt stor succes med
>tvangsafvænning, evt. vha. Naltrexone som Jesper også har foreslået.

jamen så skal man holde disse mennesker indspæret resten af livet og
det kan man jo ikke

>Problemet er at politikerne er for ufornuftige og berøringsangste til
>at foreslå og indføre hvad der bør gøres.

Hvis man en gang for alle vi løse problemet med den tunge ende så er
det Lægeligt ordineret heroin.

Det kan måske virke som en fallit erklæring at man ikke kan frelse
alle - men det er heller ikke alle udbrud af canser der kan kurreres

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 15-05-07 11:41

On 2007-05-15 06:48:15 +0200, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> said:

> [...]
> denne sanne natur

> jamen så skal man holde disse mennesker indspæret resten af livet og

<Pladder. En afvænningsproces tager et par måneder, højest.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-05-07 14:40

On Tue, 15 May 2007 12:41:17 +0200, Peter B. P.

><Pladder. En afvænningsproces tager et par måneder, højest.

ja ja men de fleste falder tilbage også er man jo lige vidt

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jesper

Dato : 15-05-07 15:18

> [...]

> denne sanne natur

> jamen så skal man holde disse mennesker indspæret resten af livet og

Man skal blot sørger for at de får en Vivitrol (Natrexone med 1 md
depotvirkning) indsprøjtning én gang om måneden, hvor svært er det?

> [...]
>
> Det kan måske virke som en fallit erklæring at man ikke kan frelse
> alle - men det er heller ikke alle udbrud af canser der kan kurreres

Det er sympombehandling, det er Metadonbehandling også.
--
Jesper

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-05-07 15:45

On Tue, 15 May 2007 16:17:40 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Man skal blot sørger for at de får en Vivitrol (Natrexone med 1 md
>depotvirkning) indsprøjtning én gang om måneden, hvor svært er det?

jamen hvis det var så nemt hvorfor er problemet så ikke løst ved en
lands omfatene kampange ?

>Det er sympombehandling, det er Metadonbehandling også.

Yep men det her virker - bevares narkomanen forbliver narkoman MEN alt
det kriminelle falder væk + hospitals ophold til 3000 kr om dagen p.gr
følge sygdomme + fængesels ophold der også koster omkring en kvart
mille om året forsikrings selskaberne sparre en formue import af
heroin vil falde drastisk sidst men ikke mindst så slipper rigtigt
mange private mennesker for indbrud i derres hjem også er der jjo lige
det med at narkomanen for det liv som han/hun ønsker win:win

MvH Bo M Mogensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-05-07 13:53

Bo M Mogensen skrev den 12-05-2007 09:20:

> [...]
> belastning at side i fængsel begå forbrydelser få div. følge sygdomme.
> men så længe russen vare må man gå ud for at misbrugeren er befriet fra en

Det er misbrugets natur, at ikke er godt.

Ellers ville det ikke være et misbrug.

Derudover gavner russen ikke personens forhold til livssituationen, men
tilføjer bare endnu en problemstilling oven i det utålelige.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-05-07 18:31

On Sat, 12 May 2007 14:52:35 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Det er misbrugets natur, at ikke er godt.

altså når vi taler om narkomani så tror jeg at narkomanen trives så
længe stoffet virker - så langt så godt !

Men det er selvf noget lort at være misbruger.

>Ellers ville det ikke være et misbrug.

Nahh bu me lum specilt inden for cokain scenen er der masser af
deltids på virkede.

>Derudover gavner russen ikke personens forhold til livssituationen, men
>tilføjer bare endnu en problemstilling oven i det utålelige.

nej men hvad jeg tror er at man må begribe en livs situation der i sin
helhed er ubærlig for at forstå narkomanen s natur - der er tale om en
livs smerte der er så stærk at den vil flå misbrugerne i stykker hvis
den blev levet i klar tilstand.

men hele debaten er svær fordi - jeg tror på en eller anden måde man
må begribe den smerte der ligger bag for at forstå hele problematiken.

Der er jo en grund til at Narkomaner gang på gang bliver clean efter
at have bedt på komando til gud ved fucking minisota der dræner stats
kassen på derres åger foretning på nadres lidelser at disse clean
narkomaner har tilbage fald - hvorfor har de det , når det er så
dejligt at være clean ?

MvH Bo M Mogensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-05-07 22:39

Bo M. Mogensen skrev den 12-05-2007 19:31:

> altså når vi taler om narkomani så tror jeg at narkomanen trives så
> længe stoffet virker - så langt så godt !

Det har ikke noget med, at man trivedes med forbruget af et givent stof
at gøre.

Når man taler misbrug, så er ikke længere en konstruktiv/gavnlig proces
man har gang i.
Lad os bare sige medicin. Man kan sagtens have et forbrug af medicin.
Men så snart man ikke har brug for medicinen og stadig bruger den
fordi man "ikke kan leve uden", så er man igang med et misbrug. Siden
man ikke længere har brug for medicinen, så bruger man den forkert (læs:
misbruger man den).

> Men det er selvf noget lort at være misbruger.
>
> Nahh bu me lum specilt inden for cokain scenen er der masser af
> deltids på virkede.

virkede hvordan?

virkede jf. hvem?

> [...]
> kassen på derres åger foretning på nadres lidelser at disse clean
> narkomaner har tilbage fald - hvorfor har de det , når det er så

Efter min bedste overbevisning, så er det fordi de ikke har lært at
forholde sig til deres egentlig livsproblem. På minesota lærer de at
overleve uden stofferne. Men de lærer - tilsyneladende - ikke at
forholde sig til livets øvrige problemer.

FUT: dk.helbred.misbrug

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-05-07 11:05

On Sat, 12 May 2007 23:39:19 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Det har ikke noget med, at man trivedes med forbruget af et givent stof
>at gøre.

for brugeren er det og det er jo dem vi taler om

>Når man taler misbrug, så er ikke længere en konstruktiv/gavnlig proces
>man har gang i.

ved at sætte lægernen til at styre det vil der snarre være tale om et
forbrug ind et misbrug - reelt er det mindre skadeligt at være på ren
heroin ind at ryge smøger

>Lad os bare sige medicin. Man kan sagtens have et forbrug af medicin.
> Men så snart man ikke har brug for medicinen og stadig bruger den
>fordi man "ikke kan leve uden", så er man igang med et misbrug.

Øhh ja ja ....

>virkede hvordan?

Hvordan Coke virker ? !
Det er nok det tæteste man kommer på at opleve som sand lykke i livet
det vare dog ikke mere ind 20 minutter pr gang

>virkede jf. hvem?

brugerne

>Efter min bedste overbevisning, så er det fordi de ikke har lært at
>forholde sig til deres egentlig livsproblem.

De evner det lige så lidt som en blind kan se ..

> På minesota lærer de at
>overleve uden stofferne. Men de lærer - tilsyneladende - ikke at
>forholde sig til livets øvrige problemer.

Minisota er godt nok til dem der vælger det friviligt og som har råd
for guderne skal vide de tager sig godt betalt.

men f.eks i Århus er det det enste behandlinsg tilbud - og hvis folk
ikke lige brænder for at rende rundt i jokking tøj og bede til gud og
blive hjerne vakset så er det en dårlig behandling og en dyr
behandling mionisota presser ca. 50 000 kr pr md pr narkoman ud af
staten om månenden.
og de har ikke spcilt gode resultater

MvH Bo M Mogensen

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 13-05-07 21:46

> [...]
> blive hjerne vakset så er det en dårlig behandling og en dyr
> behandling mionisota presser ca. 50 000 kr pr md pr narkoman ud af

jeg kan heller ikke lide miniosiota, og hver gang der bliver nævnt, får jeg
sådan en lyst til at bringe følgende sitat.

"At man, når det i sandhed skal lykkes en at føre et menneske hen til et
bestemt sted først og fremmest må passe på at finde ham der, hvor han er og
begynde der.

Dette er hemmeligheden i al hjælpekunst, enhver, der ikke kan det, er selv
en indbildning, når han mener at kunne hjælpe andre.

For i sandhed at kunne hjælpe en anden må jeg forstå mere end han, men dog
først og fremmest forstå det, han forstår.

Når jeg ikke gør det, så hjælper merforståelse ham slet ikke.

Vil jeg alligevel gøre min merforståelse gældende, så er det fordi jeg er
forfængelig eller stolt, at jeg i grunden i stedet for at gavne ham egentlig
vil beundres af ham, men al sand hjælp begynder med en ydmygelse.

Hjælperen må først ydmyge sig under den, han vil hjælpe og derved forstå, at
det at hjælpe ikke er at herske, men at tjene, at det at hjælpe ikke er at
være den herskesygeste, men den tålmodigste, at det at hjælpe er villighed
til indtil videre at finde sig i at have uret og ikke forstå hvad den anden
forstår."

Søren Kierkegaard (1813 - 1855)

Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-05-07 22:57

On Sun, 13 May 2007 22:46:06 +0200, "JENS ANDERSEN"
<gladfjernlortet1@mail.dk> wrote:

>For i sandhed at kunne hjælpe en anden må jeg forstå mere end han, men dog
>først og fremmest forstå det, han forstår.

mht minisota der ligger de jo en behandlings plan for hvordan de kan
vride fleste mulige penge ud af kunden / staten på sigt - en ting er
selve behandlingen men så er der "kurser" til pårørene
efterbehandling få de frelste til at værve nye kunder osv.

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 00:29

On 2007-05-12 14:52:35 +0200, Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> said:

> Det er misbrugets natur, at ikke er godt.

Der er en del stoffer der brtedt misbruges, som ikke er ulovlige.
Tobak, sovepiller, nervepiller, fastfood, anabolske steoroider.

> Ellers ville det ikke være et misbrug.
>

> Derudover gavner russen ikke personens forhold til livssituationen, men
> tilføjer bare endnu en problemstilling oven i det utålelige.

Misbrug er et valg.

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-05-07 07:47

Peter B. P. skrev den 14-05-2007 01:28:

> Der er en del stoffer der brtedt misbruges, som ikke er ulovlige. Tobak,
> sovepiller, nervepiller, fastfood, anabolske steoroider.

At stofferne er lovlige gør dem ikke gode.

Misbrug er aldrig godt
Misbrug fører aldrig noget godt med sig. Ellers ville man ikke kalde
det for misbrug.

Uanset om man holder misbruget indenfor eller udenfor lovens rammer.

> Misbrug er et valg.

Det er det så ik'

For at du skal træffe et valg skal du være i stand til at træffe en
fornuftig rationel beslutning.
Misbruget - uanset hvad man misbruger - lægger en tåge over ens evne til
at observere og analysere og sætte en konklusion (træffe valget) i
forhold til misbruget.

Når man man befinder sig i et misbrug, så er man ude af stand til at
træffe fornuftsbetonede rationelle beslutninger på trods af oplysninger.

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 10:41

On 2007-05-14 08:46:40 +0200, Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> said:

> Det er det så ik'
>

> For at du skal træffe et valg skal du være i stand til at træffe en
> fornuftig rationel beslutning.

Nonsens. Valg kræver ikke rationel involvering. Du kan vælge at samle
posen med chips op nede i supermarkedet, og om du gør det eller lader
være kræver ikke at du har tænkt rationelt over det, jfr. impulskøb.

--
"Technically, they're not homosexuals, they'll just fuck anything that
is hot and concave".

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-05-07 12:14

Peter B. P. skrev den 14-05-2007 11:40:

> Nonsens. Valg kræver ikke rationel involvering. Du kan vælge at samle
> posen med chips op nede i supermarkedet, og om du gør det eller lader
> være kræver ikke at du har tænkt rationelt over det, jfr. impulskøb.

Så har du ikke forstået impulskøbets natur heller.

Eller hvad det vil sige, at træffe et valg.

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-05-07 12:26

> [...]

> posen med chips op nede i supermarkedet, og om du gør det eller lader
> være kræver ikke at du har tænkt rationelt over det, jfr. impulskøb.

Impulskøb er ikke et valg!

-------
Impulskøb foregår uden særlige overvejelser. Men det specielle ved
impulskøb er, at forbrugeren får en pludselig indskydelse til at købe
varen. Købet foregår altså impulsivt.
-------

Det er lidt ligesom, når du brænder dig på et varmt komfur. Der træffer
du heller ikke noget valg om du hiver hånden til dig igen eller lader
være. Du reagerer impulsivt på, at trække hånden til dig.

Derudover er netop impulskøb kendetegnet ved, at være køb man ikke har
valgt, men bare har gjort. I købsøjeblikket er der en eller andet oppe
i hovedet som får købet til at se godt ud, men når man kommer hjem eller
dagen efter er købet faktisk knap så godt.

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 15:42

On 2007-05-14 13:26:28 +0200, Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> said:

> Impulskøb er ikke et valg!

Så har jeg hørt den med.

Og nej, impulskøb er ikke en refleks, hvilket du ellers prøver at
sammenligne det med.

Du kan gå forbi reolen med slik, og du kan vælge at stikke armen ud
eller ej. Længere er den ikke.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 16:24

On Mon, 14 May 2007 16:42:21 +0200, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

>Du kan gå forbi reolen med slik, og du kan vælge at stikke armen ud
>eller ej. Længere er den ikke.

Det er nemt nok at træffe et fornuftigt valg hvis man kun har
fornuftige behov

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 16:49

On 2007-05-14 17:23:55 +0200, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> said:

> Det er nemt nok at træffe et fornuftigt valg hvis man kun har
> fornuftige behov

Betyder det at man har et ufornuftigt behov at man ikke er stand til at
bruge sin fornuft til at beslutte at man ikke bør tilfredsstille dette
behov?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 17:10

On Mon, 14 May 2007 17:48:53 +0200, Peter B. P.

>Betyder det at man har et ufornuftigt behov at man ikke er stand til at
>bruge sin fornuft til at beslutte at man ikke bør tilfredsstille dette
>behov?

jeg tror mange ufornuftige behov skal føst erkendes før man indser de
ufornuftige og der skal det tit gå galt før det sker

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 18:13

On 2007-05-14 18:10:18 +0200, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> said:

> jeg tror mange ufornuftige behov skal føst erkendes før man indser de
> ufornuftige og der skal det tit gå galt før det sker

Det kan være - men i al fald skal andre and det handlende individ ikke
holdes ansvarlige for individets handlinger, ved at skulle tvinges til
at betale for dennes bommerter. Om det så er prisenfor en ny lever ved
alkoholisme, nye lunger ved rygning, eller afvænning og metadon til
narkomaner.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 19:38

On Mon, 14 May 2007 19:12:44 +0200, Peter B. P.

> [...]
>at betale for dennes bommerter. Om det så er prisenfor en ny lever ved
>alkoholisme, nye lunger ved rygning, eller afvænning og metadon til

Hmm man kan ikke få nye lunger - afvænding og metadon gives allerede
til narkomaner ...det hjælper dog sjældent på de ældre misbruger men
det er så det man gør

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 19:52

On 2007-05-14 20:38:25 +0200, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> said:

> Hmm man kan ikke få nye lunger

Så strålebehandling til folk med lungekræft, da. My point still stands.

> - afvænding og metadon gives allerede
> til narkomaner ...

På almindelige borgeres bekostning.

> det hjælper dog sjældent på de ældre misbruger men
> det er så det man gør

"Det man gør" er ikke altid fornuftigt eller ønskeligt.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-05-07 15:49

On Mon, 14 May 2007 20:38:25 +0200, Bo M. Mogensen wrote:

> Hmm man kan ikke få nye lunger

JO, jeg har en bekendt hvis datter døde som 23 årig, mens hun var
skrevet op til "nye lunger". Hun havde cystisk fibrose, blot for at
"forebygge" bemærkningen om at hun selv havde været ude om det.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-05-07 03:08

On Wed, 16 May 2007 16:49:27 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>JO, jeg har en bekendt hvis datter døde som 23 årig, mens hun var
>skrevet op til "nye lunger". Hun havde cystisk fibrose, blot for at
>"forebygge" bemærkningen om at hun selv havde været ude om det.

ok jeg viste ikke man kunne få transplanteret lunger jeg erkender
hermed min fejl

MvH Bo M Mogensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 17-05-07 07:07

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ok jeg viste ikke man kunne få transplanteret lunger jeg
> erkender
> hermed min fejl

javist - faktisk er der meget få ting man ikke kan udskifte -
lige den detalje med hjernen og et par ting mere er ikke
lade-sig-gørligt endnu - (men der arbejdes på det - og når det
sker, ser jeg da gerne at jeg modtager No_Brains hjerne - den er
slet ikke brugt )

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-05-07 07:30

On Thu, 17 May 2007 08:07:11 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>lade-sig-gørligt endnu - (men der arbejdes på det - og når det
>sker, ser jeg da gerne at jeg modtager No_Brains hjerne - den er

Hmm forklar dig ...

MvH Bo M Mogensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 17-05-07 07:42

> Hmm forklar dig ...

næ, hvorfor? det er da umiddelbart forståeligt at hvis man gerne
vil have en NY hjerne og ikke en gammel, brugt en, så er
NO_BRAINS da et godt bud, da han ikke har brugt sin.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-05-07 09:05

On Thu, 17 May 2007 08:41:41 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>næ, hvorfor? det er da umiddelbart forståeligt at hvis man gerne
>vil have en NY hjerne og ikke en gammel, brugt en, så er
>NO_BRAINS da et godt bud, da han ikke har brugt sin.

Øhhmm jow men sådan en ubrugt hjerne kan da ikke være meget værd i og
med der ikke er noget i den ?!

MvH Bo M Mogensen

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-05-07 09:39

Har han sådan een ?????

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Nyt Ungdomshus nu !

Fra : Egon Stich

Dato : 17-05-07 09:08

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse news:464bf113$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> lade-sig-gørligt endnu - (men der arbejdes på det - og når det
> sker, ser jeg da gerne at jeg modtager No_Brains hjerne - den er

Herligt.
Så kunne det være, du fik en chance for at starte forfra?

Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-05-07 09:42

> [...]
> lade-sig-gørligt endnu - (men der arbejdes på det - og når det
> sker, ser jeg da gerne at jeg modtager No_Brains hjerne - den er

Har du mikroskop samt andet udstyr til at finde og håndtere den ?

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-05-07 16:52

Peter B. P. skrev den 14-05-2007 16:42:

> Så har jeg hørt den med.

Værsgo.

Er der flere ting du har misset, så sig endelig til.

> Og nej, impulskøb er ikke en refleks, hvilket du ellers prøver at
> sammenligne det med.
>
> Du kan gå forbi reolen med slik, og du kan vælge at stikke armen ud
> eller ej. Længere er den ikke.

Og her beviser du så, at du ingenting har forstået af hverken misbrug
eller impulskøb.

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 16:57

On 2007-05-14 17:51:58 +0200, Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> said:

> Og her beviser du så, at du ingenting har forstået af hverken misbrug
> eller impulskøb.

Ak ja, det næste du siger vel er at det er samfundets skyld af svage
sind bliver misbrugere eller fede...

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 17:12

On Mon, 14 May 2007 17:57:16 +0200, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

>Ak ja, det næste du siger vel er at det er samfundets skyld af svage
>sind bliver misbrugere

Det er ikke et spørgsmål om skyld men om kendsgerninger man må
forholde sig til ...

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 18:14

On 2007-05-14 18:11:34 +0200, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> said:

> Det er ikke et spørgsmål om skyld men om kendsgerninger man må
> forholde sig til ...

Skyld er vigtigt at bestemme for at besteme hvem der skal bøde for en
skadelidt parts erstatning. Hvis det bestemmes at skylden for misbrug
af narkotiske stoffer ligger hos narkomanen selv kan det således ikek
være rimeligt at andre end hamselv skal erstatte de skader han har
udført på sig selv eller andre.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 19:41

On Mon, 14 May 2007 19:14:11 +0200, Peter B. P.

> [...]
>af narkotiske stoffer ligger hos narkomanen selv kan det således ikek
>være rimeligt at andre end hamselv skal erstatte de skader han har

Det er muligt men du bliver sgu nød til at tage et reality tjek - for
det første er det max en promille af alle narkomaner der har penge så
betale noget som helst kan de ikke - der er slet og ret tale om en ond
cirkel der skal brydes for ikke at gøre ondt være

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 19:53

On 2007-05-14 20:41:09 +0200, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> said:

> [...]
> betale noget som helst kan de ikke - der er slet og ret tale om en ond
> cirkel der skal brydes for ikke at gøre ondt være

On the contrary my dear Watson - det at give folk et ansvar for deres
handlinger vil være adfærdsændrende, så folk ikke letteligt sætter
nålen i armen første gang, hvis de ved at de bliver holdt til ansvar
for de handlinger deres begyndende misbrug fører med sig af skade på
andre mennesker og disses ejendom!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 12:23

On Mon, 14 May 2007 08:46:40 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Uanset om man holder misbruget indenfor eller udenfor lovens rammer.

Nu findes der jo ikke så meget ud over brokoli og gullerøder der ikke
mere eller mindre er livs farligt - laster er der nok af , men Chips
og smøger koster ikke københavn 600 millioner kr om året i behandling

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 12:20

On Mon, 14 May 2007 01:28:47 +0200, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

>Der er en del stoffer der brtedt misbruges, som ikke er ulovlige.
>Tobak, sovepiller, nervepiller, fastfood, anabolske steoroider.

Hmm ja men det koster jo ikke samfundet en masse penge

MvH Bo M Mogensen

Fra : Egon Stich

Dato : 14-05-07 13:17

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse news:2007051401284791545-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk...

> Misbrug er et valg.

For mange misbrugere er det lige så lidt et valg, som det er for dig at være ubetvivlig småt begavet.

Egon

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-05-07 13:59

Egon Stich skrev den 14-05-2007 14:17:

> For mange misbrugere er det lige så lidt et valg, som det er for dig at være ubetvivlig småt begavet.

godt skrevet.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 16:23

On Mon, 14 May 2007 14:59:15 +0200, Carsten Riis

meget !!!

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 17:02

On 2007-05-14 14:59:15 +0200, Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> said:

> godt skrevet.

Jamen, det er da godt at i to har hinanden til at klappe jer på ryggen... :))

Fra : Egon Stich

Dato : 15-05-07 10:08

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse news:2007051418013260589-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk...

> Jamen, det er da godt at i to har hinanden til at klappe jer på ryggen... :))

Som ventet forstod du ikke, hvad jeg skrev.
Og hvad andre har svaret på.
Og har hermed gjort os alle den tjeneste, at bevise mit udsagns rigtighed.

Så: Horn og Narrehat til dig.

Egon

Fra : Peter B. P.

Dato : 15-05-07 11:42

On 2007-05-15 11:08:14 +0200, "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> said:

> [...]
> Og hvad andre har svaret på.
> Og har hermed gjort os alle den tjeneste, at bevise mit udsagns rigtighed.

Og som sædvanligt et nedrigt og nedladende indlæg fra Egon Stich. Hvor
overraskende.

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 15:44

On 2007-05-14 14:17:00 +0200, "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> said:

> [...]
> meddelelse

> For mange misbrugere er det lige så lidt et valg, som det er for dig

Ha. Ufatteligt at Thorkild mener at han ville kunne drikke en bajer med
et ubehøvlet røvhul som dig - i mit tilfælde ville jeg jo nok stikke
dig et par på hovedet hvis du kom for godt igang.

Lærte din mor dig aldrig hvad høvisk opførsel vil sige?!

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-05-07 16:50

Peter B. P. skrev den 14-05-2007 16:43:

> Lærte din mor dig aldrig hvad høvisk opførsel vil sige?!

Den del af opdragelse gik du glip af!

Det er høvisk at påstå, at misbrug er et valg!

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 17:01

On 2007-05-14 17:49:50 +0200, Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> said:

> Den del af opdragelse gik du glip af!

Hvor originalt.

> Det er høvisk at påstå, at misbrug er et valg!

Tak for bekræftelsen.

Fra : Egon Stich

Dato : 15-05-07 10:13

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse news:2007051416435470285-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk...

> Ha. Ufatteligt at Thorkild mener at han ville kunne drikke en bajer med
> et ubehøvlet røvhul som dig - i mit tilfælde ville jeg jo nok stikke
> dig et par på hovedet hvis du kom for godt igang.

Atter viser du, hvilket småt begavet primitivt individ, du er.
I modsærning til Thorkild, som man kan udveksle joviale ubehøvletheder med, om politiske uenigheder, uden at det går ud over vilien til gemytligt sammenvær.
Men det hart vel noget med opdragelse og kultur at gøre.
Noget du ikke besidder for nogle af delenes vedkommende.
Hvilket igen betyder, at du er nødt til at ty til dine primitive reaktionsmønstre, som åbenbart omfatter simpel vold.

Egon

Fra : Peter B. P.

Dato : 15-05-07 11:45

On 2007-05-15 11:12:37 +0200, "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> said:

> [...]
> I modsærning til Thorkild, som man kan udveksle joviale ubehøvletheder
> med, om politiske uenigheder, uden at det går ud over vilien til

Du har roterende fis i kastetten hvis du mener at "gemytligt samvær"
betyder at du uden videre overvejelser kontinuerligt kan svine folk til
med dine idiotiske plapren.

> [...]
> Hvilket igen betyder, at du er nødt til at ty til dine primitive
> reaktionsmønstre, som åbenbart omfatter simpel vold.

Problemet med visse mennesker, som fx. dig, er at ord som oftest er
spildte, og det eneste i fatter er afklapsning. Du har jo utallige
gange vist at du ikke formår rationel diskurs eller logisk resonnement,
og det eneste der vælter ud af dit tastatur, som gylle fra en gylletank
er eder og forbandelser.

Fra : jes larsen

Dato : 30-07-07 16:42

hey
jeg er tilliger misbruger "har været stoffri i 9 år" og det i skriver er da
en gang lort i ved ikke hvad i snakker om.der lægger en masse andet bag.
bare for at tage et eks. 50% af alle misbruger har været udsat for
sexmisbrug og for at skjule disse følgelser bruger man et stof som er det
det fedeste i verden da man bare komme i sig egen lille verden og ikke
tænker på alle de narhoveder der render rundt.Det er bare lige det at man
bliver så skide afhæniger af det.

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 07-09-07 02:46

On Mon, 30 Jul 2007 17:42:21 +0200, "jes larsen" <mini.illum@cool.dk>
wrote:

> [...]
>det fedeste i verden da man bare komme i sig egen lille verden og ikke
>tænker på alle de narhoveder der render rundt.Det er bare lige det at man

HØRT.!

Fra : Egon Stich

Dato : 12-05-07 09:39

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse news:46456a5b$0$26143$c3e8da3@news.astraweb.com...
> [...]
> anderledes og denne lille del koster ufatteligt mange penge på en behandling
> der ikke virker .... gi dog de stakkels mennesker fred .....

Så skal man først have akademikerfjolserne til at erkende, at de gennem mere end 40 år har forfægtet noget forkert.
Dette vil aldrig ske-

Egon

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-05-07 12:42

On Sat, 12 May 2007 10:38:50 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Så skal man først have akademikerfjolserne til at erkende, at de gennem mere end 40 år har forfægtet noget forkert.
>Dette vil aldrig ske-

Puhh jeg ved ikke om det er lige er akedemikerne den er gal med ...
det er dem der tjener penge på misbrugerne nemlig pusherne og
behandlerne , de første er der ingen der tager alvorligt - men
behandlerne har en enorm magt fordi de har en poltisk korekthed på
derres side uagetet den ikke besider nogen realisime.

MvH Bo M Mogensen

Fra : Egon Stich

Dato : 13-05-07 19:56

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse news:r6ud43hvs64rnljr9p18gpf0ucnb2f0a41@4ax.com...

> [...]
> behandlerne har en enorm magt fordi de har en poltisk korekthed på
> derres side uagetet den ikke besider nogen realisime.

Jamen, indse dog, at jo netop er akademikerfjolser, der har fremført denne politiske korrekthed.
Denne "korrekthed", der på ingen måde kan siges, at have baggrund i andet og mere, end en totalt verdensfjern konstruktion af et idealiseret samfundssyn.
Krydret med en besynderlig form for tro på egen ufejlbarlighed, som i dette tilfælde netop giver sig udtryk i vendingen: "Så har vi jo tabt---"
som man så ofte har hørt skidderikkerne sige, når lægekontrolleret uddeling af stoffer kommer på tale.
Den virkelighed vi andre let kan se, nemlig at narkomaner lever et unødigt hundeliv, at den relaterede kriminalitet exploderer, formår intet overfor, ja netop: Akademikerfjolser.

MVH
Egon

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-05-07 22:52

On Sun, 13 May 2007 20:55:31 +0200, "Egon Stich"

> [...]
>Denne "korrekthed", der på ingen måde kan siges, at have baggrund i andet og mere, end en totalt verdensfjern konstruktion af et idealiseret samfundssyn.

Hmm ja det er nok rigtigt det optimale er blevet forvekslet med det
realisable eller det er det i dette spørgsmål.

>Krydret med en besynderlig form for tro på egen ufejlbarlighed, som i dette tilfælde netop giver sig udtryk i vendingen: "Så har vi jo tabt---"

jeg ved ikke om det lige er det der driver værket - dybest set så tror
jeg det er en eller anden behandler "mafia" der ligger bag - hele
behandler industrien er enormt gode til at sælge sig selv specilt
minisota som fanden har skabt.

> [...]
>Den virkelighed vi andre let kan se, nemlig at narkomaner lever et unødigt hundeliv, at den relaterede kriminalitet exploderer, formår intet

jo men det er jo hverken den ene eller anden regeringer der reelt
ønsker nogen forskel ... jeg tviler på der sider specit mange
akedemiker i df

MvH Bo M Mogensen

Fra : Egon Stich

Dato : 14-05-07 13:16

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse news:aq1f43pd0g8kgqgjakh63l68pd5ipk8t32@4ax.com...

> Hmm ja det er nok rigtigt det optimale er blevet forvekslet med det
> realisable eller det er det i dette spørgsmål.

Hvilket jo ikke nødvendigvis burde være nogen skandale.
Det er jo ganske godt, at forsøge at finde en løsning.
Men: Når der efterhånden er gået det meste af 40 år, og akademikerfjolseløsninger bevisligt til fulde har spillet fallit, skal man dog være ualmindeligt store og halstarrige fjolser, for ikke at erkende fejltagelsen.

> [...]
> jeg det er en eller anden behandler "mafia" der ligger bag - hele
> behandler industrien er enormt gode til at sælge sig selv specilt

Netop udtryk i retning af "give op" "har tabt" er´nogle, der har brændt sig fast i min hukommelse, når det drejer sig om debat om mulige løsningsforslag.
Behandlermafiaen, er vel først opstået, i kølvandet på akademikerfjolsernes "løsninger".
Om dette har været den skjulte dagsorden, er vel svært at vide.
Men under alle omstændigheder er det jo en kendsgerning, af den uomgængelige slags, at narkomanien har medført en ikke ringe del af den indbrudskriminalitet, hvoraf vor såkaldte politimyndigheder højst formår at opklare 10%.
Således har akademikerfjolserne altså både formået at skabe en klasse af stakkels mennesker, hvis eneste mulighed er kriminalitet af forskellig slags, påført befolkningen betragtelige udgifter i form af øgede forsikringspræmier, for ikke at tale om utrykheden.
Når det i virkeligheden er så let at indfange, registrere og tildele nødvendig dosis til de stakkels mennesker.
Hvoraf mange herefter ville kunne føre et anstændigt liv.

> jo men det er jo hverken den ene eller anden regeringer der reelt
> ønsker nogen forskel ... jeg tviler på der sider specit mange
> akedemiker i df

Lad være med at focusere på et enkelt parti.
Lige siden problemet opstod for alvor, har vi hørt på akademikerfjolserne, når de fremførte deres idioti, under dække af en høj grad af "humanisme".
Forøvrigt burde du måske se lidt på folketingets sammensætning efter uddannelse?

MVH
Egon

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-05-07 16:23

On Mon, 14 May 2007 14:15:56 +0200, "Egon Stich"

> [...]
>Om dette har været den skjulte dagsorden, er vel svært at vide.

Der er ingen tvil om at behandlerne vil være kede af en løsning der så
at sige løser problemet og pusherne vil gå i krise

> [...]
>Hvoraf mange herefter ville kunne føre et anstændigt liv.

jeg synes faktisk som du skriver et anstændigt liv. er meget
væsentligt

> [...]
>Forøvrigt burde du måske se lidt på folketingets sammensætning efter uddannelse?

jeg ved det ikke jeg ved det en gang var populært inden for social
demokratiet for falerede akedemiker at gøre karrier inden for politik

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 00:31

On 2007-05-12 10:38:50 +0200, "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> said:

> [...]
>>

> Så skal man først have akademikerfjolserne til at erkende, at de
> gennem mere end 40 år har forfægtet noget forkert.

Det vil vel heller aldrig ske at du dropper din evindelige fladpandede
plapren om akademikerstanden.... :P

Fra : Egon Stich

Dato : 12-05-07 09:35

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse news:46444e64$0$17211$c3e8da3@news.astraweb.com...
> En sådan ordning beviser i flere lande en drastisk faldende kriminalitet
> færre udgifter til sundheds udgifter og bedre afvendning ind ved metadon
> behandling - så hvorfor ikke ?

I mere end 40 år har de bedst begavede dele af samfundet forfægtet sådant.
Men modstanden fra akademikerfjolser, med påstået "humanistiske" holdninger, har altid vindet.
Disse landsskadelige og menneskefjendske grupperinger har haft mere øje for stillinger i behandlersamfundet og lignende, og en uforståelig opfattelse af, at anstændige forhold for narkomaner, skulle være at opfatte som et "nederlag".
I stedet for at lette røven fra stolesædet, og derved muliggøre tænkning, har de bestandigt foretrukket at mennesker lever i fornedrelse, tvunget til kriminalitet, udøvelse af prostitution og alt det, normale mennesker for længst har indset er følgerne af deres "humanitet".

Så en absolut forudsætning for at skabe menneskelige forhold for narkomaner, er at vi får banket akademikerfjolsestanden på plads.

Egon

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-05-07 21:08

On 2007-05-11 13:08:04 +0200, "Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> said:

> En sådan ordning beviser i flere lande en drastisk faldende
> kriminalitet færre udgifter til sundheds udgifter og bedre afvendning
> ind ved metadon behandling - så hvorfor ikke ?
>
> --

Nypuritanisme!

--
The world dislikes America because America doesn't give a rat's ass
about the world's opinion of it.   -- Margaret Wente, Globe and Mail,

http://titancity.com/blog/

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 17-05-07 14:25