Fra : Jesus-loves-you

Dato : 11-05-07 08:56

"Jesus-loves-you" skrev
Sent: Tuesday, May 09, 2006 CET 16:10, GMT 14:12
Subject: Egyptiske intellektuelle vil bekæmpe religiøs vold -
Was: Ytringsfrihed og blasfemi
5557 news:Rp18g.57$QQ3.21@news.get2net.dk

> [ ... ]

[ ... ]
> (Kristeligt Dagblad, Mandag d. 8. maj 2006, Tro i verden, side 4)
>
> === citat start ===
>
> Egyptiske intellektuelle vil bekæmpe religiøs vold
[ ... ]
> - Alle egyptiske borgere skal behandles lige, og alle skal have
> religionsfrihed. Det er en pligt for majoritets-religionen i Egypten, at
> diskrimination af religiøse mindretal stoppes, ...

News:

=== citat start ===

TV2 TEXT (p124, Norway) Tor 10.mai (2007, CET) 20:24:21

Vil henrette frafalne muslimer

Et lovforslag som behandles i
nasjonalforsamlingen i Pakistan kan
gjøre det livsfarlig å konvertere fra
islam. Lovforslaget kalles "Apostasy
Act 2006", og kan gi muslimske menn
dødsstraff og muslimske kvinne
fengsel på livstid hvis to eller flere
vitner kan dokumentere at de har
forlatt religionen. Det er ikke klart
når nasjonalforsamlingen tar endelig
stilling til lovforslaget.

=== citat slut ====

Når en religions fanatismus har spillet fallit, da er det bare kæft, trit og
retning, eller a' med knoppen, apropos Nazityskland ...

Hmm ... Don't You remember:

1607 news:7CI0c.102126$jf4.6139649@news000.worldonline.dk

> From Mogens Kall Tuesday 27. Feb. 1996
[ ... ]
> To the Muslim World,
> c/o The Saudi-Arabian ambassador to DK.
> Copies: Other nations include India, Russia.
[ ... ]
> [...]
> jer fred, så har Allah IKKE TILLADT jer nogen vej mod dem.
>
> På denne baggrund ser jeg intet til hindring for, at vi som menneske-
> hed giver 'fredelig sameksistens' som målobjekt en ærlig chance, idet
> vi som kristne også - ifølge vor tro - på ingen måde har tilladelse til
> at begå ondt mod vor næste. Jesus har sagt:
>
> I har hørt, at der er sagt: 'Du skal elske din næste og
> hade din fjende.'
> Men jeg siger jer: Elsk jeres fjender [Velsign dem, som
> forbander jer, gør GODT imod dem, der hader jer] og bed
> for dem, som forfølger jer... (Matt 5,44)

Koranen (den Øverste myndighed i Jeres religion) *forbyder* tvang, úanset
hvad I måtte finde af hadith'er osv.!!!

Er det for meget at forlange, at I - i det mindste - *efterfølger* Koranens
bud ?

Eller er I måske hævet over Koranen, apropos SHIRK (afgudsdyrkelse) ?

ET! Har du noget at sige hertil ?

ET-Break:
(2007-05-11, Friday, CET 09:50:25, delay 0, GMT 07:50:25)
- "Ja ... Jeg er enig!"

Thank You, Sir ... ...

09:51
- "Friend."