Ny Alliances politik
Fra : translat

Dato : 11-05-07 02:57

Hvad går Ny Alliances politik egentlig ud på?

Bent

Fra : El Trabajador

Dato : 11-05-07 05:35

"translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i

> Hvad går Ny Alliances politik egentlig ud på?

Flere muhamedanere til Danmark.
--
El Trabajador

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 11-05-07 06:05

El Trabajador wrote:

> Flere muhamedanere til Danmark.

Jah, sådan i grove træk har du vist ret.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-05-07 06:45

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Jah, sådan i grove træk har du vist ret.

link ...forklaring ?

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 11-05-07 07:30

Bo M Mogensen wrote:
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
>
> link ...forklaring ?

De ønsker at holde Dansk Folkeparti uden for indflydelse = flere
muhamedanere

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-05-07 08:13

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen

> De ønsker at holde Dansk Folkeparti uden for indflydelse =
> flere muhamedanere

Hvis vi slipper for folk som dig, så konverterer jeg gerne til
islam.

Fra : Soeren

Dato : 11-05-07 08:51

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis vi slipper for folk som dig, så konverterer jeg gerne til islam.

her er jeg ganske enig med wilstrup. Kim Frederiksen skulle prøve at sætte
sig lidt mere ind i sagerne, men måske er KF nazist, det er han sikkert
ikke, men hvis han er så er der jo lukket for al indlæring, så måske er han
bare et håbløst tilfælde som man burde have medlidenhed med.

Soeren

Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-07 08:58

"Soeren" <xxx@email.dk> wrote in message

> [...]
> sikkert ikke, men hvis han er så er der jo lukket for al indlæring,
> så måske er han bare et håbløst tilfælde som man burde have

LOL du udstiller din udvidenhed, nazisterne så store muligheder i
muslimerne, så er der nogen der tilnærmelsesvis kan kaldes nazister, er det
sq folk der kunne finde på at konvertere til Islam.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Soeren

Dato : 11-05-07 15:58

> [...]
> muslimerne, så er der nogen der tilnærmelsesvis kan kaldes nazister, er
> det sq folk der kunne finde på at konvertere til Islam.

ja det kan da godt være jeg udstiller min uvidenhed, men fortæl mig hvordan

Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-07 17:18

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ja det kan da godt være jeg udstiller min uvidenhed, men fortæl mig
> hvordan nazisterne så store muligheder i muslimerne.

Google er din ven...
http://www.google.com/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&channel=s&hl=en&q=hitler+muslims&btnG=Google+Search

http://christianactionforisrael.org/antiholo/arabnazi.html

Og det er tankevækkende at netop Mein Kampf er en bestseller i muslimske
lande ikke ?

Fra : @

Dato : 11-05-07 20:01

On Fri, 11 May 2007 16:57:59 +0200, "Soeren" <xxx@email.dk> wrote:

>"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>ja det kan da godt være jeg udstiller min uvidenhed, men fortæl mig hvordan
>nazisterne så store muligheder i muslimerne

racisme
jødehad
blind underkastelse

en profet
en Umma
et folk

en fører
et naziparti
et folk

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 00:21

On 2007-05-11 09:57:30 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> said:

> [...]
> muslimerne, så er der nogen der tilnærmelsesvis kan kaldes nazister, er
> det sq folk der kunne finde på at konvertere til Islam.

Det forklarer jo en ting eller to om Wilstrups sindelag.

--
"A frying pan, if used in the correct manner, can give somebody quite a
concussion or even be lethal. Should we outlaw frying pans too?" -

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 11-05-07 08:59

Soeren wrote:

> her er jeg ganske enig med wilstrup. Kim Frederiksen skulle prøve at
> sætte sig lidt mere ind i sagerne, men måske er KF nazist, det er han
> sikkert ikke,

Korrekt, han er konservativ.

Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-07 08:56

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> Hvis vi slipper for folk som dig, så konverterer jeg gerne til
> islam.

Se det undrer mig fandme ikke.

Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-07 08:59

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Hvis vi slipper for folk som dig, så konverterer jeg gerne til
> islam.

Personligt tror jeg du er konverteret for lang tid siden.

Fra : Pernille

Dato : 11-05-07 09:32

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis vi slipper for folk som dig, så konverterer jeg gerne til islam.

Nå! Jeg troede du havde konverteret...

Fra : Alucard

Dato : 11-05-07 10:34

On Fri, 11 May 2007 09:13:22 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Hvis vi slipper for folk som dig, så konverterer jeg gerne til
>islam.

Vi har da længe vidst at du var skabs-islamist....

Fra : @

Dato : 11-05-07 14:25

On Fri, 11 May 2007 11:34:15 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Vi har da længe vidst at du var skabs-islamist....

ja sådan som han skaber sig

lærere som Wilstrup er da grund nok til ikke at få børn

Fra : @

Dato : 11-05-07 14:08

<nix@invalid.com> wrote:

>"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen

>Hvis vi slipper for folk som dig, så konverterer jeg gerne til
>islam.

de vil sgu da slet ike have dig Wistrup,

selv muhamedanere må da have en bundgrænse

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-05-07 07:50

On Fri, 11 May 2007 07:45:13 +0200 "Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com>
sent the following smoke signals:

>link ...forklaring ?

Håber du da at få thailuderen indsmuglet klædt i burka?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Soeren

Dato : 11-05-07 08:54

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> sent the following smoke signals:

> Håber du da at få thailuderen indsmuglet klædt i burka?

jeg må sige at dumheden breder sig her i gruppen, se nu bare Hr. Jensen. Jeg
er sikker på at en Burka ville klæde Hr. Jensen, så var man da fri for at se
hans grimme fjæs.
De radikale og sikkert også enhedslisten går da også ind for tørklæder, og
det forstår man godt for kønne er de ikke.

Soeren

Fra : @

Dato : 11-05-07 13:41

On Fri, 11 May 2007 07:04:32 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Jah, sådan i grove træk har du vist ret.

dem har vi ellers alt rigeligt af allerede

Fra : Soeren

Dato : 11-05-07 08:47

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i

> Flere muhamedanere til Danmark.
> --
> El Trabajador

prøv at gå ind på deres hjemmeside

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-07 07:13

"translat" <kongaead@my-deja.com> wrote in message

Hvad går Ny Alliances politik egentlig ud på?

------------------------

Læs deres hjemmeside. Derudover, de knokler med at få et program ud så
hurtigt som muligt.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-05-07 07:49

On Fri, 11 May 2007 08:13:08 +0200 "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> sent the following smoke signals:

>Læs deres hjemmeside. Derudover, de knokler med at få et program ud så
>hurtigt som muligt.

Så de har altså 8.000 betalende medlemmer, der ikke ved hvad de er gået
ind til? Det lyder betryggende...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-07 08:51

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
> [...]
> <mafishmaskela@yahoo.invalid> sent the following smoke signals:

> Så de har altså 8.000 betalende medlemmer, der ikke ved hvad de er gået

Ja, de ved det ikke i detaljer, - men dog i store træk ud fra hvad de tre
hovedpersoner siger i medierne, i de mange interview.

Fra : Egon Stich

Dato : 11-05-07 08:16

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse news:4c48435cregu0j4g9ncnmud68i6nf06luc@4ax.com...
> [...]
> <mafishmaskela@yahoo.invalid> sent the following smoke signals:

> Så de har altså 8.000 betalende medlemmer, der ikke ved hvad de er gået

Det må velsagtens være Ludomaner, der her øjner et spændende "spil"?

Egon

Fra : BigBother

Dato : 11-05-07 09:35

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message

> Så de har altså 8.000 betalende medlemmer, der ikke ved hvad de er gået
> ind til? Det lyder betryggende...

Medierne kan få folk til hvad som helst.

--
The Right is Wrong, The Left is Stupid

Fra : Kasper Madsen

Dato : 11-05-07 14:30

> Så de har altså 8.000 betalende medlemmer, der ikke ved hvad de er gået
> ind til? Det lyder betryggende...

Hvis man følger med i hvad de udtaler til medierne, og ved hvad stifterne af
partiet står for, har man da vist en ret god ide om hvad man går ind til.
Det er jo ikke tre tilfældige personer der er væltet ind fra gaden. At det
ikke er nedfældet i et partiprogram endnu betyder ikke at det er
fuldstændigt absurd at påstå at man har en ide om hvilken politik partiet
vil føre.

Mvh Kasper Madsen

Fra : BigBother

Dato : 11-05-07 08:42

"translat" <kongaead@my-deja.com> wrote in message

> Hvad går Ny Alliances politik egentlig ud på?

- Flere muslimer til Danmark (en såkaldt "anstændig" udlændingepolitik.)
- Mere ulighed i Danmark (40% skat til ALLE, dvs. mest skattelettelse til de
rige.)
- Mindre demokrati i Danmark (mere magt til udemokratiske organisationer som
EU og FN.)

--
The Right is Wrong, The Left is Stupid

Fra : Rane

Dato : 11-05-07 09:46

On Fri, 11 May 2007 09:42:03 +0200, "BigBother"
<uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> [...]
>rige.)
>- Mindre demokrati i Danmark (mere magt til udemokratiske organisationer som

Ja, jeg kan kun ryste på hovedet over den politik. Den er vist kun
positiv hvis man er velhavende og ikke bor i storbyerne nær ghettoer
mm.

Fra : BigBother

Dato : 11-05-07 10:12

"Rane" <ranemandenSLET@gmail.com> wrote in message

> Ja, jeg kan kun ryste på hovedet over den politik. Den er vist kun
> positiv hvis man er velhavende og ikke bor i storbyerne nær ghettoer
> mm.

Hvorfor tror du, erhvervslivets top er så glade for dem? Det er et rigtigt
eliteparti, præcis som de radikale, dog tilsat lidt krydderi med det værste
fra de konservative.

--
The Right is Wrong, The Left is Stupid

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-05-07 13:24

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message

> Hvorfor tror du, erhvervslivets top er så glade for dem? Det er et rigtigt
> eliteparti, præcis som de radikale, dog tilsat lidt krydderi med det
> værste fra de konservative.

Vrøvl.

De gør det muligt at få sænket skatterne i Danmark, det er såmænd alt.

Thorkild

Fra : Rane

Dato : 11-05-07 13:31

On Fri, 11 May 2007 14:23:35 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@softpartners.dk> wrote:

>Vrøvl.
>
>De gør det muligt at få sænket skatterne i Danmark, det er såmænd alt.

Ja, for dem der i forvejen tjener meget og har en skatteprocent større
end 40%. De fleste "fattige" og "almindelige" funktionærer har en
skatteprocent på omkring 40% +- et par stykker.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-05-07 13:39

> Ja, for dem der i forvejen tjener meget og har en skatteprocent større
> end 40%. De fleste "fattige" og "almindelige" funktionærer har en
> skatteprocent på omkring 40% +- et par stykker.

Hvilket stort set svarer til at fjerne topskat og mellemskat. De to skatter
udgør tilsammen 3 % af det samlede skatteprovenu, men gør at folk går fra 43
% til 63 % i skat. Det er helt vildt. En direktør der tjener 10 gange så
meget som en kassedame skal betale 17 gange så meget i skat, 12 gange så
meget må være nok, han modtager mindre velfærd i forvejen.

Og så vil dynamiske effekter gøre det stort set gratis at afskaffe disse
skatter.

Thorkild

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-05-07 15:47

Thorkild Poulsen skrev den 11-05-2007 14:39:

> [...]
> meget som en kassedame skal betale 17 gange så meget i skat, 12 gange så
> meget må være nok, han modtager mindre velfærd i forvejen.

Forklar lige dine underlige procenter og "x gange så
meget"-formuleringer.

Derudover er du vel klar over, at topskat/mellemskat er for "den sidst
tjente krones"-princip dvs. det ikke er hele indkomsten som beskattes
med topskat-satsen, men kun den indkomst som ligger over beløbet for
topskat.

http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteberegning/1372.html
viser, at der fra en indkomst på 375.000 kroner skal betales 137.224
kroner i skat og arbejdsmarkedsbidrag.
eller i procent: 36,5 %

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-05-07 16:37

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Forklar lige dine underlige procenter og "x gange så
> meget"-formuleringer.

Du kan jo gå herind
http://www.skm.dk/public/dokumenter/Tal45/Skatteberegning90/Skat-Let_0407.html#beregn
og beregne hvad en indkomst på 180.000 skal betale i skat og hvad en
indkomst på 1.800.000 skal betale i skat.

Hvis du dernæst fjerner top- og mellemskat for direktøren, så ser du at med
top- og mellemskat skal han betale 17 gange så meget som kassedamen og uden
top- og mellemskat slipper han med 12 gange så meget. Det mener jeg faktisk
er rigeligt solidarisk.

> Derudover er du vel klar over, at topskat/mellemskat er for "den sidst
> tjente krones"-princip dvs. det ikke er hele indkomsten som beskattes med
> topskat-satsen, men kun den indkomst som ligger over beløbet for topskat.

Det tror jeg ikke du behøver at belære mig om.

> http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteberegning/1372.html
> viser, at der fra en indkomst på 375.000 kroner skal betales 137.224
> kroner i skat og arbejdsmarkedsbidrag.
> eller i procent: 36,5 %

Så er der lige en negativ kappitalindkomst i vejen.

Og hvad de 3 % angår, så bidrager topskatten med 17,4 Mia. og mellemskatten
med 8,9 Mia. (http://www.skm.dk/tal_statistik/provenuoversigter/545.html)
ud af en samlet beskatning på 809 Mia. (
http://www.skm.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/462.html?rel )

De 809 Mia. er oven i købet lavt sat, hvilket Kristian Jensen har tabt et
væddemål med mig om http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=845658

Thorkild

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-05-07 17:27

Thorkild Poulsen skrev den 11-05-2007 17:37:

> [...]
> og beregne hvad en indkomst på 180.000 skal betale i skat og hvad en
> indkomst på 1.800.000 skal betale i skat.

Ja, der betales efter evne.

> [...]
> top- og mellemskat slipper han med 12 gange så meget. Det mener jeg faktisk

Underlig solidaritets-koncept du har. Solidaritet betyder vel, at man
betaler efter evne.
Direktørens bidragsevne med en indkomst på 1.800.000 er naturligvis det
større end kassedamens 180.000

Derudover har direktøren via sin indkomst nogen fradragsmuligheder som
kassedamen ikke har adgang til fordi der skal bruges en større andel af
rådighedsbeløbet på leveomkostninger (bolig, mad osv osv osv).

Det er vist lidt lang tid siden, at du har prøvet at have en lav
indkomst eller _ingen_ penge at have!

> Det tror jeg ikke du behøver at belære mig om.

Det skulle man ellers tro, når du bruger så faste procentangivelser som
43 og 62 som om de gjaldte hele indkomsten, samt du behændigt undlader
at nævne fradragsmuligheder og "den sidst tjente krones"-princip, når
man taler om topskat.

> Så er der lige en negativ kappitalindkomst i vejen.

Jep, den slags har også noget af fx til boliglån.

Din beregningsmetode har den kæmpe fejl, at du ikke medregner de
fradragsmuligheder som findes i skattesystemet. Men tilgengæld ser du
ikke noget underligt i at slynge om dig med de topskats-satsen som om
den gælder hele personens indkomst.

> [...]
> med 8,9 Mia. (http://www.skm.dk/tal_statistik/provenuoversigter/545.html)
> ud af en samlet beskatning på 809 Mia. (

Der er sikkert en masse andre indtægtskilder, som bidrager med beløb i
samme størrelsesorden. Hvorfor så ikke også fjerne dem, når nu du er så
godt igang med at fjerne indtægter?

Ville det ikke være solidarisk, at øge kassedamens fradragsmuligheder
øgedes, så hun/han ikke behøvedes at vende hver en 25 ører, når der er
lidt for meget måned tilbage i slutningen af pengene.

> De 809 Mia. er oven i købet lavt sat, hvilket Kristian Jensen har tabt et
> væddemål med mig om http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=845658

du er altså ikke blevet ædru endnu?

Derudover har skatteministeren vel bare brugt god regnskabsskik med at
sætte indtægterne konservativt, som enhver privat virksomhed gør.
Noget med, at man kun bør budgettere med de indtægter som man er
temmelig sikker på at få. Ved årets udgang kan det så vise sig større
indtægter, hvilket så fremgår af "resultatopgørelsen".

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-05-07 17:42

> Ja, der betales efter evne.

Nej, der betales nok mere efter andres misundelse.

> Underlig solidaritets-koncept du har. Solidaritet betyder vel, at man
> betaler efter evne.

Nej, det betyder man betaler en rimelig skat. Efter evne vidner om en
hengiven tumpe der vier sit liv til staten, det stadie er vi kommet over og
det er tid til at øge indiviedts frihed. At betale 12 gange så meget i skat
er alt rigeligt og yderst solidarisk.

> Direktørens bidragsevne med en indkomst på 1.800.000 er naturligvis det
> større end kassedamens 180.000

Naturligvis, hvilket til rigelighed er afspejlet i en skat der er 12 gange
højere end kassedamens. Hvis man mener direktøren skal betale mere er man i
mine øjne en misundelig nasserøv.

> Derudover har direktøren via sin indkomst nogen fradragsmuligheder som
> kassedamen ikke har adgang til fordi der skal bruges en større andel af
> rådighedsbeløbet på leveomkostninger (bolig, mad osv osv osv).

Hvilke fradrag er det du taler om?

> Det er vist lidt lang tid siden, at du har prøvet at have en lav indkomst
> eller _ingen_ penge at have!

Det har absolut intet med sagen at gøre, man indkrver skatter der ikke
bidrager med øget provenu, den form for misundelse bør danskerne vænne sig
af med.

> [...]
> og 62 som om de gjaldte hele indkomsten, samt du behændigt undlader at
> nævne fradragsmuligheder og "den sidst tjente krones"-princip, når man

Atter en gang må du komme ind på dine fradrag. Og så er det altså
hovedparten af indkomsten der topbeskattes ved en høj indkomst.

> Jep, den slags har også noget af fx til boliglån.

Mon ikke direktøren har positiv kappitalindkomst?

> [...]
> fradragsmuligheder som findes i skattesystemet. Men tilgengæld ser du
> ikke noget underligt i at slynge om dig med de topskats-satsen som om den

Jeg tror du skal lære lidt om fradragsmuligheder. At betale ind på pension
er blot at udskyde skatten.

> Der er sikkert en masse andre indtægtskilder, som bidrager med beløb i
> samme størrelsesorden. Hvorfor så ikke også fjerne dem, når nu du er så
> godt igang med at fjerne indtægter?

Fordi man ikke skal hengive sig til staten, man skal betale en rimelig skat
og det må være absolut rimeligt man beholder halvdelen af de værdier man
skaber, herunder iberegnet indirekte skatter.

> Ville det ikke være solidarisk, at øge kassedamens fradragsmuligheder
> øgedes, så hun/han ikke behøvedes at vende hver en 25 ører, når der er
> lidt for meget måned tilbage i slutningen af pengene.

Kassedamen betaler i forvejen mindre i skat end hun hiver ud af systemet,
det er vel kun rimeligt.

> [...]
> sikker på at få. Ved årets udgang kan det så vise sig større indtægter,
> hvilket så fremgår af "resultatopgørelsen".

Så giver det ikke mening at publicere skattetrykket.

Thorkild

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-05-07 21:20

Thorkild Poulsen skrev den 11-05-2007 18:41:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Nej, der betales nok mere efter andres misundelse.

Forhold dig nu til tallene i stedet for at lade følelserne/fråden i
mundvigene løbe afsted med dig.

> [...]
> det er tid til at øge indiviedts frihed. At betale 12 gange så meget i skat

rimelig er som at sælge elastik i metermål.

Det er også totalt tåbeligt af dig, at samligne det forholdsmæssige
krone-beløb som kassedamen vs. direktøren skal betale.
Direktøren har selv efter skatten er betalt 800.000 kroner tilbage til
millionvilla, mercedes og båd.
Kassedamen kun har ca. 116.000 kroner tilbage til huslejen, kildemoesen
og regnjakken.

Hvis du bare har et ene

> Naturligvis, hvilket til rigelighed er afspejlet i en skat der er 12 gange
> højere end kassedamens. Hvis man mener direktøren skal betale mere er man i
> mine øjne en misundelig nasserøv.

rigeligt er sprogligt i familie med rimeligt, hvilket som tidligere
nævnt er som at sælge elastik i metermål.

og nasserøv. Hmmmm, bare fordi man har en anden holdning end dig, så
kaster du om dig med ukvemsord af irrelevant betydning.
Derudover er "at leve på nas" vel et udtryk man bruger, når man ikke
bidrager med det som man skal bidrage med?

> Hvilke fradrag er det du taler om?

Bidrag og præmie til privattegnet pen­sion med løbende udbetaling og
ra­te­pension
Bidrag og præmie til privattegnet kapital­pen­sion (højst 38.900 kr.)
Renteudgifter af gæld til realkreditin­sti­tut­ter mv.
Renteudgifter af gæld til pengeinstitut­ter mv.
Renteudgifter af studielån mv.
Befordring
Fagligt kontingent, bidrag til A-kasse, ef­ter­løns­ordning og fleksydelse.
Andre ligningsmæsige fradrag

naturligvis har alle mulighed for disse fradrag....men tror du selv, at
kassedamer har særlig mange penge til pensionsopsparing, store beløb til
renteudgifter til realkreditin­sti­tut­ter.

> Det har absolut intet med sagen at gøre, man indkrver skatter der ikke
> bidrager med øget provenu, den form for misundelse bør danskerne vænne sig
> af med.

Det har noget med det at gøre, at du er fuldstændig ligeglad med folk
med lille indkomst og udviser absolut ingen indsigt i en privatøkonomi
som ikke bygger på en indtægt på under 200k pr. år.
Du ville få indsigt og være knap så ligeglad hvis du tænkte tilbage på
dengang du havde få eller ingen penge.

> Atter en gang må du komme ind på dine fradrag.

se ovenfor.

> Og så er det altså
> hovedparten af indkomsten der topbeskattes ved en høj indkomst.

hmmmm, sagde du ikke lige før, at topskatten ingen betydning har?

Og de penge vil du hente fra dem som har knap så mange penge?
Meget solidarisk, NOT!

Ved du i hele taget hvad solidarisk betyder?

> Mon ikke direktøren har positiv kappitalindkomst?

Ikke det eksempel som skat viste.
Og for at vise hvad man i procent betaler i skat, så skal du indregne de
fradrag du har.

> Jeg tror du skal lære lidt om fradragsmuligheder. At betale ind på pension
> er blot at udskyde skatten.

Tilgengæld kan en pensionsopsparing vokse sig større ved at man
investerer den i aktier. Og "startkapitalen" er skattefinancieret.

> Fordi man ikke skal hengive sig til staten, man skal betale en rimelig skat
> og det må være absolut rimeligt man beholder halvdelen af de værdier man
> skaber, herunder iberegnet indirekte skatter.

Du svarer ikke på spørgsmålet:
Hvorfor vil du ikke fjerne de indtægter som ingen betydning har i det
store billed?

Kassedamens sølle 60.000 kroner i skattebetaling vejer ingenting vs.
direktørens million kroner?
Hvorfor ikke fritage kassedamen for skat?

> Kassedamen betaler i forvejen mindre i skat end hun hiver ud af systemet,
> det er vel kun rimeligt.

Hvad er det for beløb hun hiver ud af systemet?

> Så giver det ikke mening at publicere skattetrykket.

Nemlig.

Det hjælper ikke kun at se hvad skattetrykket er. Man skal også se
hvilke ydelser som financieres med trykket.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-05-07 22:20

> Forhold dig nu til tallene i stedet for at lade følelserne/fråden i
> mundvigene løbe afsted med dig.

Hvis der er nogen der forholder sig til tallene er det mig. Hvis ikke du
forstår 12 gange så meget i skat er et meget stort tal, så har du et
problem.

Du tror stadig på tanken om "yde efter evne og nyde efter behov", det er
simpelthen for gammeldags. Det er absurd at inddrive en skat der reelt ikke
bidrager provenumæssigt men kun holder de dygtigste nede.

Tænk, det er jeg faktisk refereret for at sige i Børsen og 180 grader i går
og Berlingske i dag.

> [...]
> millionvilla, mercedes og båd.
> Kassedamen kun har ca. 116.000 kroner tilbage til huslejen, kildemoesen og

Ja og det er direktørens penge, styr din misundelse. Sagen er at topskatten
og mellemskatten ikke bidrager provenumæssigt.

> [...]
> Derudover er "at leve på nas" vel et udtryk man bruger, når man ikke
> bidrager med det som man skal bidrage med?

Man skal da ikke bidrage med det man kan bidrage med, man skal betale en
rimelig skat. Hvad er det for en tumpet tanke at skulle hengive sig til
samfundet? Det er da i orden at tjene penge og bevare ejendomsretten over
disse penge. De røde styrer slog fejl og ledte kontinenter i ruin.

> Bidrag og præmie til privattegnet pen­sion med løbende udbetaling og
> ra­te­pension

Som blot er en udskydelse af skatten.

> Bidrag og præmie til privattegnet kapital­pen­sion (højst 38.900 kr.)

Netop en grænse hvor alle kan være med.

> Renteudgifter af gæld til realkreditin­sti­tut­ter mv. Renteudgifter
> af gæld til pengeinstitut­ter mv. Renteudgifter af studielån mv.

Mon ikke direktøren har netto rente indtægt?

> Befordring Fagligt kontingent, bidrag til A-kasse, ef­ter­løns­ordning
> og fleksydelse.
> Andre ligningsmæsige fradrag

Vor herre bevares, de er jo ikke møntet mod direktører, de er møntet mod
alle og fradragene kan ikke trækkes fra i top og mellemskat.

> naturligvis har alle mulighed for disse fradrag....men tror du selv, at
> kassedamer har særlig mange penge til pensionsopsparing, store beløb til
> renteudgifter til realkreditin­sti­tut­ter.

Næ, men hun har nok heller ikke en nettoindtægt af renter, som direktøren
har. Og jo, pension det har de, via deres ansættelse.

> Det har noget med det at gøre, at du er fuldstændig ligeglad med folk med
> lille indkomst og udviser absolut ingen indsigt i en privatøkonomi som
> ikke bygger på en indtægt på under 200k pr. år.

Vrøvl, jeg siger netop at top- og mellemskat ikke bidrager til det samlede
skatteprovenu. Læs om dynamiske effekter og forstå at hvis de dygtigste
arbejder skaber det velstand der er en forudsætning for velfærd.

> Du ville få indsigt og være knap så ligeglad hvis du tænkte tilbage på
> dengang du havde få eller ingen penge.

Nej, jeg skriver som jeg gør fordi jeg har indsigt. Jeg ville ønske du i det
mindste ville forsøge at forstå hvad jeg skriver, men det er nok for meget
forlangt.

> se ovenfor.

Og netop der tog du også fejl.

> hmmmm, sagde du ikke lige før, at topskatten ingen betydning har?

På provenusiden jo, men ikke for den som betaler topskat.

> Og de penge vil du hente fra dem som har knap så mange penge?
> Meget solidarisk, NOT!

Næ, jeg har blot sat mig ind i hvordan samfundsøkonomien er skruet sammen,
det har du ikke. Læs lidt om dynamiske effekter og gå så ind på e.g.
finansministeriets hjemmeside og se hvor pengene kommer fra.

> Ved du i hele taget hvad solidarisk betyder?

Ja, men du forvekler det med nas.

> Ikke det eksempel som skat viste.
> Og for at vise hvad man i procent betaler i skat, så skal du indregne de
> fradrag du har.

Ærlig talt, tror du ikke en direktør sparer op og tjener penge på
investeringer? De penge skal beskattes som renter. Og så er 375.000 ikke
nogen direktørløn.

> Tilgengæld kan en pensionsopsparing vokse sig større ved at man investerer
> den i aktier. Og "startkapitalen" er skattefinancieret.

Vrøvl, afkastet skal jo også beskattes og faktorernes orden er ligegyldig.
Du kan måske tale om 59 % marginalskat i stedet for 63 %, det er alt.

> Du svarer ikke på spørgsmålet:
> Hvorfor vil du ikke fjerne de indtægter som ingen betydning har i det
> store billed?

Hvad er det for nogle indtægter?

> Kassedamens sølle 60.000 kroner i skattebetaling vejer ingenting vs.
> direktørens million kroner?
> Hvorfor ikke fritage kassedamen for skat?

Fordi skattebyrden netop ligger hos middelklassen, herunder kassedamen. For
hver gang du sænker bundskatten 1 % koster det 7 Mia.

> Hvad er det for beløb hun hiver ud af systemet?

Veje, skoler, kollektiv transport, sygehuse, lægebesøg, ældreomsorg når den
tid kommer.

> Nemlig.
>
> Det hjælper ikke kun at se hvad skattetrykket er. Man skal også se hvilke
> ydelser som financieres med trykket.

Den må du forklare, jeg tror du du selv forstår hvad du har rodet dig ud i.

Thorkild

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-05-07 23:48

Carsten Riis skrev:

> [...]
> direktørens million kroner?
> Hvorfor ikke fritage kassedamen for skat?

Fordi der er betydeligt flere kassedamer end der er direktører.

Fra : @

Dato : 12-05-07 11:46

On Sat, 12 May 2007 00:48:10 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Fordi der er betydeligt flere kassedamer end der er direktører.

at skatte- eller på anden måde plyndre de "rige" for at give pengene
til de "fattige" løser ikke en eneste samfundsopgave på anden måde end
at pisse i bukserne for at holde varmen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-05-07 11:56

@ skrev:

> at skatte- eller på anden måde plyndre de "rige" for at give pengene
> til de "fattige" løser ikke en eneste samfundsopgave på anden måde end
> at pisse i bukserne for at holde varmen

Det betyder uendeligt lidt rent økonomisk at plyndre de rige. Det er,
som jeg også antydede i det du svarede på, langt mere givtigt at plyndre
en masse "fattige".

Fra : Peter B. P.

Dato : 12-05-07 21:50

On 2007-05-11 22:20:26 +0200, Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> said:

> Nemlig.
>
> Det hjælper ikke kun at se hvad skattetrykket er. Man skal også se
> hvilke ydelser som financieres med trykket.

Ah, den sædvanlige stikke-blår-i-øjnene som ender i snak om "se hvor
godt vi har det! vi har det godt nok! vi behøver ikke at have det
bedre! vi behøver ikke lavere skatter!".

Osv. Suk.

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken

http://titancity.com/blog/

Fra : Peter B. P.

Dato : 12-05-07 21:49

On 2007-05-11 18:26:33 +0200, Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> said:

> du er altså ikke blevet ædru endnu?

Det er præcis sådan en kommentar der gør at man ikke gider debattere
med dig, Carsten.

> Derudover har skatteministeren vel bare brugt god regnskabsskik med at
> sætte indtægterne konservativt, som enhver privat virksomhed gør.

Staten er ikke velskikkelig som de fleste private virksomheder, at
dømme efter deres udgiftsbudgettering; under FOgh er der sket et skred
i væksten af detoffentlige på 100%.

--
"A casual stroll throug the lunatic asylum shows that faith does not
prove anything." - Friedrich Nietzsche

http://titancity.com/blog/

Fra : BigBother

Dato : 11-05-07 13:38

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> wrote in message

> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message

> Vrøvl.
>
> De gør det muligt at få sænket skatterne i Danmark, det er såmænd alt.

Det er også godt. Jeg går ind for lavere skatter, men samtidig mener jeg
ikke det er en god ide med mere ulighed i samfundet, da det går ud over
sammenhængskraften. Derfor synes jeg ikke om en flad skat.

--
The Right is Wrong, The Left is Stupid

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-05-07 13:42

> Det er også godt. Jeg går ind for lavere skatter, men samtidig mener jeg
> ikke det er en god ide med mere ulighed i samfundet, da det går ud over
> sammenhængskraften. Derfor synes jeg ikke om en flad skat.

Sammenhængskraft min bare røv. Den er kulturelt betinget, hvilket enhver
jøde under 2. verdenskrig vil bevidne.

Skal vi endelig tale sammenhængskraft burde vi øge med de dygtigste der
flygter fra landet pga. skatterne. Det ville også være rart om vi kunne
skabe lidt sammenhæng med de dygtigste udlændinge.

Det er vanvitigt at bekæmpe rigdom, man skal bekæmpe fattigdom.

Thorkild

Fra : Lyrik

Dato : 11-05-07 17:52

Den 11.05.2007 kl. 14:42 skrev Thorkild Poulsen <thor@softpartners.dk>:

> Skal vi endelig tale sammenhængskraft burde vi øge med de dygtigste der
> flygter fra landet pga. skatterne. Det ville også være rart om vi kunne
> skabe lidt sammenhæng med de dygtigste udlændinge.
++++++++++++
De dygtige som flygter fra Danmark flygter på grund af nedskæringen i den
mest avancerede forskning.
Lukningen af Risøs reaktor fik topproffessorer til at flygte for eksempel.
Manglen på cyklotroner i Danmark får forskerne til at flygte til Sverige
hvor man i Skåne er ved at bygge den tredie af slagsen.

Ellers tror jeg at Danmark er noget man flygter til-og ikke fra. Alt er
ved at samles i Danmark. Svenskere kommer over sundet og søger arbejde
her. Dansk rock og pop er ved at indtage verden. Danske vindmøller
indtager verden. Dansk trediegenerations biobrændselsteknologi er ved at
indtage verden. Danmarks velfærdsstat som ikke betyder mindre velstand til
danskerne imponerer selv amerikanerne. I deres øjne "går Danmark på
vandet" i økonomisk henseende.

Det eneste der ikke indtager verden er Danmarks rest af
"Sodoma-Ghomorrah kultur"- stammende fra de sidste dage da rødskrigerne
satte den kulturelle dagsorden. Man udstiller ikke sin skam, man skjuler
den og dækker over den. Jeg skammer mig over at vi udstiller en "drag
queen" og hylder den samfundsopløsning den er udtryk for. Vi kunne have
slået hele EU af marken med det bedste i dansk musikkultur i stedet for en
støjende gang similiglamour/can-can.

Men Danmark har svært ved at få øje på storheden i sin midte.
Ved nomineringen til DMA music awards optræder ikke engang det mest
spillede hit i 2006!! Det internationale hit med "Bryan Rice" (Brian
Risberg Clausen): "No promises". (En coverversion med musikeren Shayne
Ward nåede 2 pladsen på officielle UK charts.) Heller ikke succesbandet
"Infernal" blev nomineret.
Nu kommer poppen tilbage med fuld kraft i form af bandet "Alphabeat", et
hyper-up-to-date popband fuld af glæde og uden ballerinanykker-selvironisk
til det selvudslettende, samtidig med at man glemmer sig selv for bare
glæde. Der er Beatles-glæde over dem!))

Nu skal vi prøve ikke at kvæle al denne fremgang i egoisme fra sure gamle
gniere i ældgamle Strandvejsvillaer, som vakler rundt i en whiskeybrandert
og drømmer om 0-skat.

Hilsen
jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-07 17:58

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
news.tr584vyfcof222@jens-erik-bechs-computer.local

>Vi kunne have slået hele EU af marken med det bedste i
> dansk musikkultur i stedet for en støjende gang similiglamour/can-can.

Der var da ingen af de sange der var med til det danske MGP, der var særlig
gode, selv ham Olsen fyren, kunne ikke lave et nyt nummer, men måtte tage
musikken fra et tidligere nummer!

Men er enig i det er vores helt egen skyld vi ikke kom med, mage til
elendigt lort at stemme ind som nummer et, men ok det kan kun være for at
demostrere imod det MGP er blevet. (eller altid har været)

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-05-07 18:53

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
news.tr584vyfcof222@jens-erik-bechs-computer.local...

> Ellers tror jeg at Danmark er noget man flygter til-og ikke fra.

Så tror jeg du skal spørge i industrien om hvordan de har det med at besætte
topstillingerne.

Thorkild

Fra : @

Dato : 11-05-07 20:13

On Fri, 11 May 2007 19:53:25 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@softpartners.dk> wrote:

>"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
>news.tr584vyfcof222@jens-erik-bechs-computer.local...

>Så tror jeg du skal spørge i industrien om hvordan de har det med at besætte
>topstillingerne.

topstillinger!!!!

her på egnen mangler vi folk til alle stilinger

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-05-07 04:37

On 2007-05-11 14:37:31 +0200, "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> said:

> [...]
> jeg ikke det er en god ide med mere ulighed i samfundet, da det går ud
> over sammenhængskraften. Derfor synes jeg ikke om en flad skat.

Når du eller hvemsomhelst anden kan give en fornuftig definition på
hvad denne "sammenhængskraft" er for noget, så kan det være i vil blive
taget seriøst når i bruger den kliche.

--
The world dislikes America because America doesn't give a rat's ass
about the world's opinion of it.   -- Margaret Wente, Globe and Mail,

http://titancity.com/blog/

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-07 14:15

<thor@softpartners.dk> wrote:

>"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message

>Vrøvl.
>
>De gør det muligt at få sænket skatterne i Danmark, det er såmænd alt.

Mon ikke der ville have været en lille skattelettelse på vej op til
det kommende valg. Men så kom NA på tværs...

Mvh
Martin

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-05-07 14:56

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> Mon ikke der ville have været en lille skattelettelse på vej op til
> det kommende valg. Men så kom NA på tværs...

Hvis der var en skattelettelse på vej, ville den være designet af Claus
Hjort Frederiksen og så ville den helt sikkert være placeret aldeles
tåbeligt.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-05-07 13:26

> - Mere ulighed i Danmark (40% skat til ALLE, dvs. mest skattelettelse til
> de rige.)

Skal vi ikke bare sige de ikke ønsker at holde de dygtigste nede med skatter
der alligevel ikke betyder noget for skatteprovenuet.

Og jo, jantelovsprædikanter og andre misundelige skriger op, lad dem skrige.

Thorkild

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-05-07 10:27

"translat" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> Hvad går Ny Alliances politik egentlig ud på?
>
> Bent

Det er et afskrift af De Radikales partiprogram. Jeg anbefaler denne side:

http://www.radikale.dk/CMS/vis.aspx?aid=42

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Nyt Ungdomshus nu !

Fra : @

Dato : 11-05-07 13:40

On 10 May 2007 18:57:18 -0700, translat <kongaead@my-deja.com> wrote:

>Hvad går Ny Alliances politik egentlig ud på?
>
>Bent

på længere sigt at bytte grundloven ud med sharia og indføre religiøst
muhamedansk styre

stol aldrig på en muhamedaner

Fra : Kert Rats

Dato : 11-05-07 15:41

> på længere sigt at bytte grundloven ud med sharia og indføre religiøst
> muhamedansk styre
>

> stol aldrig på en muhamedaner

Jeg er ikke tryg ved at få flere muslimer ind i Folketinget. Historisk har
de altid haft en dagsorden om at erobre nye territorier og tvinge de besatte
til en dhimmi-tilværelse.
Det er denne erobring, som vi nu ser tage til i styrke.

Naser Kahder er umiddelbart et fornuftigt menneske, sober og tiltalende, men
lur mig: Hvis han får magt, som han har (skjult) agt, så glider Danmark hen
imod at blive en islamisk koloni - med Naser ved roret.

Også Asmaa er på vej til Folketinget via En(foldig)hedslisten - hun er den
seneste spydspids for islamerne til at øve deres islam-indflydelse i
Danmark. Navnlig hun skal bremses!

Venligst

Kert Rats

Fra : WinstonSmith_101@hot~

Dato : 11-05-07 14:26

On May 11, 3:57 am, translat <konga...@my-deja.com> wrote:
> Hvad går Ny Alliances politik egentlig ud på?

Læs: http://www.nyalliance.dk/

Politiske hovedpunkter

Skattereform:
Skattestoppet har været nødvendigt, men nu skal vi videre. Vi ønsker
at flytte flere fra overførselsindkomst til arbejdsmarkedet. Derfor
vil vi have skatten ned til omkring 40 % for alle. Det kræver en
skattereform.

Integration/flygtninge og udlændinge:
Vi ønsker en realistisk indvandringspolitik og human flygtningepolitik
med vægt på demokratisk integration. Ingen lidende asylbørn. Det skal
være slut med, at Søren Krarup og Pia Kjærsgaard definerer politikken
hen over hovedet på den store del af befolkningen, der ønsker en fair
politik.

EU og Globalisering:
Vi står for globalt udsyn og et stærkt EU, som Danmark skal være
fuldgyldigt medlem af nu. Vi ønsker en bedre koordinering af EU's
udenrigspolitik og fornyet respekt for FN og menneskerettighederne.
For den fattigste del af verden har vi et særligt ansvar, og derfor
skal vi igen op på 1% af BNI i udviklingsbistand.

Udvikling af Danmark:
Danmark har overlevet ved konstant at reformere og tilpasse. Vi ønsker
flere reformer - f.eks. ønsker vi en folkeskole, der både satser på
faglighed, kreativitet og et effektivt og menneskeligt sundhedssystem
og en udvikling, der på sigt kan gøre Danmark selvforsynende i
vedvarende energi.

- lyder noget udsvævende. I det store hele er det vel radikal politik
tilsat lidt strammere indvandringslove og minus Jelved og Vestager og
hende tørklædet (hva'er'det'nu'hun'hedder?). Jeg syntes specielt godt
om de 40% skat. Hvis ikke Venstre tager sig gevaldigt sammen og får
nogle skattelettelser i hus så smutter jeg. Har ellers stemt Venster
de sidste mange omgange.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 11-05-07 19:00

WinstonSmith_101@hotmail.com skrev:

> [...]
> at flytte flere fra overførselsindkomst til arbejdsmarkedet. Derfor
> vil vi have skatten ned til omkring 40 % for alle. Det kræver en
Hvor vil du og Ny Alliance spare?

Alle vil da godt sænke skatterne, men de har svært at finde steder hvor
de vil spare.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-05-07 19:04

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

> Hvor vil du og Ny Alliance spare?
>
> Alle vil da godt sænke skatterne, men de har svært at finde steder hvor de
> vil spare.

Der er rigeligt med råderum i finanserne til at fjerne stop- og mellemskat.

Og så kunne man jo spare en del ved at udlicitere flere offentlige opgaver.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 19:31

Thorkild Poulsen <thor@softpartners.dk> wrote:

> Der er rigeligt med råderum i finanserne til at fjerne stop- og mellemskat.

Nu er det jo ikke råderummet i finanserne, man med årlige overskud på
100 milliarder taler om. Men rådighed i den samlede økonomi til øget
udpumpning af købekraft.

Derudover har vi en offentlig gæld, som vi gerne skulle af med, så
hurtigt som muligt. Og husk så her på at det især er olienindtægterne
der giver det store overskud - de forsvinder på et tidspunkt, og der
lægger man op til at de inden da har fjernet statsgælden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-05-07 19:50

> Nu er det jo ikke råderummet i finanserne, man med årlige overskud på
> 100 milliarder taler om. Men rådighed i den samlede økonomi til øget
> udpumpning af købekraft.

Netop her er det vigtigt man fjerner top- og mellemskat, det yder udbudet af
arbejdskraft og er præcis hvad økonomerne kalder på i den nuværende
finanssituation. Lige fra Harward økonomen Robert Barro til økonomerne i
Nordea.

> [...]
> der giver det store overskud - de forsvinder på et tidspunkt, og der
> lægger man op til at de inden da har fjernet statsgælden.

Nu kan jeg ikke se hvorfor vi skal af med den gæld "så hurtigt som muligt"
og udnævne de nuværende generationer på arbejdsmarkedet til at være de
betalende generationer. Tværtimod er en fjernelse af top- og mellemskatten
en investering i at de dygtigste arbejder mere, et øget incitament til at
uddanne sig, et øget incitament til at blive i landet hvis du er dygtig og
et incitament til at bosætte sig i Danmark hvis man besidder de evner der
kaster en god indtjening fra sig.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 20:02

> [...]

> arbejdskraft og er præcis hvad økonomerne kalder på i den nuværende
> finanssituation. Lige fra Harward økonomen Robert Barro til økonomerne i

Og som økonomer som Thor Pedersen og Anders Fogh Rasmussen ganske
simpelt ikke tror på.

> [...]
> et incitament til at bosætte sig i Danmark hvis man besidder de evner der

Og igen så tror Thor Pedersen og Anders Fogh Rasmussen ikke på den
sammenhæng.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-05-07 22:23

> Og som økonomer som Thor Pedersen og Anders Fogh Rasmussen ganske
> simpelt ikke tror på.

Mon ikke snarere Fogh og Thor tror på limousine med privatchauffør, hvilket
er noget nemmere at beholde hvis man planter fødderne hos socialdemokraterne
og undsiger sine egne.

> Og igen så tror Thor Pedersen og Anders Fogh Rasmussen ikke på den
> sammenhæng.

Det er jeg nu ikke så sikker på, faktisk har Fogh indikeret han tror på
dynamiske effekter. Du kan jo evt. se i minimalstatsbogen.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 22:39

> [...]

> Det er jeg nu ikke så sikker på, faktisk har Fogh indikeret han tror på
> dynamiske effekter. Du kan jo evt. se i minimalstatsbogen.

Dynamiske effekter? Naturligvis eksisterer de - men i hvor højt omfang
afhænger af elasticiteter, hvis størrelse ikke kendes.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-05-07 06:08

> Dynamiske effekter? Naturligvis eksisterer de - men i hvor højt omfang
> afhænger af elasticiteter, hvis størrelse ikke kendes.

Elasticitetsvurdering er forbundet med stor usikkerhed, men der er generel
koncensus om at en værdi på 0,1 er meget konservativt sat og langt under
gennemsnittet på de 0,26. Den analyse fra finansministeriet har jeg vist
henvist til nogle gange.

Thorkild

Fra : Peter B. P.

Dato : 12-05-07 21:54

On 2007-05-12 07:08:28 +0200, "Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> said:

> [...]
> generel koncensus om at en værdi på 0,1 er meget konservativt sat og
> langt under gennemsnittet på de 0,26. Den analyse fra finansministeriet

Det kan PER ikke bruge til noget, han "stoler jo slet ikke" på dig,
Thorkild... tsk tsk. :p

--
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the
point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. The

Fra : Peter B. P.

Dato : 12-05-07 21:53

On 2007-05-11 21:01:54 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Og som økonomer som Thor Pedersen og Anders Fogh Rasmussen ganske
> simpelt ikke tror på.

Ahh, IGEN en appel-til-autoritet uden argumentati substans.

> Og igen så tror Thor Pedersen og Anders Fogh Rasmussen ikke på den
> sammenhæng.

Se ovenfor.

Hvorfor har du så svært ved at argumentere sagligt, PER?

--
"Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on
what to have for dinner."   - James Bovard (1994)

http://titancity.com/blog/

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-07 20:10

On Fri, 11 May 2007 20:31:11 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>der giver det store overskud - de forsvinder på et tidspunkt, og der
>lægger man op til at de inden da har fjernet statsgælden.

Der er sandsynligvis store muligheder på Grønland. Jeg synes at vi
skal få forklaret eskimoerne at DK har teritoriale og råstofinteresser
der - det ville da være absurd at overdrage dette enorme område til et
par konebåde med eskimoer.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 20:25

> [...]

> skal få forklaret eskimoerne at DK har teritoriale og råstofinteresser
> der - det ville da være absurd at overdrage dette enorme område til et

100% af folketingets medlemmer har den holdning, at selv om grønlænderne
ikke juridisk set har ret til selvstændighed, så får de den, den dag de
ønsker det.

Det kan sagtens tænkes at de får lyst til det, hvis der findes meget
store råstofforekomster.

Personligt bryder jeg mig ikke om koloniherretendenser à la Leopold II.

I øvrigt er grønlænderne ikke eskimoer, men netop grønlændere. Et
blandingsfolk med et meget stort influx af skandinaviske gener.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-07 21:02

On Fri, 11 May 2007 21:24:53 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>store råstofforekomster.
>
>Personligt bryder jeg mig ikke om koloniherretendenser à la Leopold II.

DK har kortlagt det meste af Grønland som var ubeboet. Det har intet
at gøre med kolonisering. Og der er tale om gammelt dansk område. Der
var ingen eskimoer på Erik den Rødes tid.

>I øvrigt er grønlænderne ikke eskimoer, men netop grønlændere. Et
>blandingsfolk med et meget stort influx af skandinaviske gener.

De fleste har da udprægede eskimoiske træk, men du har måske
blandingsprocenten?

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 22:22

> [...]

> at gøre med kolonisering. Og der er tale om gammelt dansk område. Der
> var ingen eskimoer på Erik den Rødes tid.

Eskimoerne kom til Grønland 1000 år før Erik den Røde, der i øvrigt ikke
var dansker med nordmand.

Og så mødte han ingen eskimoer, fordi de på hans tid ikke var nået så
langt mod syd endnu.

> De fleste har da udprægede eskimoiske træk, men du har måske
> blandingsprocenten?

Blandingsprocenten er ganske forskellig, ikke mindst geografisk. Jeg vil
tro at politikerne er mindst 50% skandinaviske.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-07 10:49

On Fri, 11 May 2007 23:22:21 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Eskimoerne kom til Grønland 1000 år før Erik den Røde, der i øvrigt ikke
>var dansker med nordmand.

Jeg sagde: der var ingen eskimoer på Grønland på Erik den Rødes tid.
(Dine svar er konfuse og/eller forkerte)

Bla, bla.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-07 19:10

> Jeg sagde: der var ingen eskimoer på Grønland på Erik den Rødes tid.
> (Dine svar er konfuse og/eller forkerte)

SDE, Grønland:

Forhistorie De tidligste spor efter mennesker i Grønland går mere end
4000 år tilbage. De stammer fra arktiske jægerfolk, der fra regionen ved
Beringshavet via Alaska og arktisk Canada nåede landet som en østlig
udløber af det fælles arktiske kulturkompleks, Denbigh-kulturen.
Jægerfolkets bolig var bygget op omkring et centralt placeret ildsted,
der lå mellem to parallelle rækker af kantstillede sten, som delte den
omgivende, cirkelformede konstruktion i to halvdele. Denne boligform
blev brugt både sommer og vinter i de tidligste kulturperioder i det
østlige Arktis.

I Grønland betegnes Denbigh-kulturen hhv. Independence I (ca. 2400-2000
f.Kr.) og Saqqaq-kulturen (2400-800 f.Kr.). Den første er udbredt i den
nordligste del af landet, hvor fund af lansefragmenter og dyreknogler
tyder på, at moskusoksen var den vigtigste resurse. Saqqaq-kulturens
rensdyrjægere og sælfangere har levet i landets sydlige halvdel, hvor
velbevarede aflejringer på bopladser i Disko Bugt har givet et nuanceret
billede af kulturens specialiserede teknologi. Knogler fra de ældste
mennesker i Grønland stammer herfra.

Det billede, som kan tegnes af de efterfølgende kulturer, er langt fra
så nuanceret. Fra Peary Land beskrives Independence II-kulturen med
rødder i den canadiske Dorset-kultur; den dateres til 600-450 f.Kr. I
Vestgrønland dateres den tidligste fase af Dorset-kulturen fra ca. 600
f.Kr. til Kristi fødsel og igen fra ca. 700 e.Kr. Det er endnu ikke i
Grønland lykkedes at påvise denne kultur i den mellemliggende periode.
Afslutningen på den palæo-eskimoiske periode fandt sted samtidig med en
generel forøgelse af gennemsnitstemperaturen i Arktis. I den sene
Dorset-kultur fremkom kunstneriske udtryksformer og ændringer i
boligformen, som synes at pege på ændringer i samfundet, der vanskeligt
kan forklares alene ud fra indre forhold og klimaændringer. Norrøne
genstande er fundet i Dorset-kulturens boliger, og visse typologiske
former i den efterfølgende neo-eskimoiske kultur, Thule-kulturen, synes
at have deres oprindelse i Dorset-kulturen; det er således blevet
almindeligt accepteret, at et kulturmøde mellem de tre kulturer
formentlig har fundet sted i Grønland.

Kort før 1200 kan Thule-kulturen påvises i det nordvestlige Grønland og
på Ellesmere Island som en eskimoisk hvalfangerkultur med kulturelle
forbindelser til Alaska og regionen ved Beringshavet. Oldsager af norrøn
oprindelse, der er fundet i husruinerne, er forklaret som et resultat af
en kulturel kontakt. Kulstof 14-dateringer af egetræ og uldklæde fra
disse ruiner ligger alle inden for 1200-1400, hvilket kunne tyde på, at
et handelssamkvem med nordboerne fandt sted i dette tidsrum. Et koldere
klima resulterede i en eskimoisk vinterbosættelse i landets sydligste
del, som fandt sted i 1400-t. samtidig med en udbredt handel med
genstande fra de forladte norrøne gårde.
=

Quod erat demonstrandum.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-07 21:29

On Sat, 12 May 2007 20:10:09 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>del, som fandt sted i 1400-t. samtidig med en udbredt handel med
>genstande fra de forladte norrøne gårde.

Gider du udpege den linie som du /mener/ er et bevis.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-07 23:07

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Gider du udpege den linie som du /mener/ er et bevis.

Du kunne jo starte med den første sætning. Eller den sætning hvori det
angives hvornår den palæo-eskimoiske periode sluttede. Den
palæo-eskimoiske periode synes at have varet cirka 2000 fKr til cirka
1200, hvorefter de eskimoiske bygder på Grønland viser at der nu er
kontakt til de skandinaviske indbyggere mod syd. Efterhånden som klimaet
bliver koldere bosætter eskimoerne sig stadig længere mod syd, samtidig
med at nordboerne forsvinder [nogle mener at de simpelthen er flyttet
til Island eller Norge, fordi der blev for koldt til deres levevis, og
fordi Den sorte Død dér gav ekstra plads til deres tilbagevenden].

Jeg behøver vel ikke at forklare dig hvad præfikset 'palæo' betyder?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-05-07 00:32

On Sun, 13 May 2007 00:06:37 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>angives hvornår den palæo-eskimoiske periode sluttede. Den
>palæo-eskimoiske periode synes at have varet cirka 2000 fKr til cirka

Nej, Per det står der ikke. Der står at Thule-kulturen først spores
kort før 1200.
Du har vel læsebrillerne på 8-|

Hjælp du hellere dig selv

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 13-05-07 04:10

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Nej, Per det står der ikke. Der står at Thule-kulturen først spores
> kort før 1200.

Der tales om proto-eskimoer i Nordgrønland fra 2000 fKr. Ved
proto-eskimoer forstås den tidligste, forhistoriske udgave af eskimoer
man kender til.

SDE:
palæo-, (af gr. palaios 'gammel'), græsk og internationalt præfiks, der
angiver, at noget er fortidigt eller oprindeligt, fx palæolitikum 'ældre
stenalder', palæontologi 'læren om fortidens dyre- og planteverden' og
palæosibiriske sprog om de oprindelige sprog i Sibirien; præfikset står
i modsætning til neo-.
=

Der nævnes derefter en række eskimoiske kulturer på Grønland, der er
tidligere end Thule-kulturen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-05-07 10:41

On Sun, 13 May 2007 05:10:22 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>i modsætning til neo-.
>=
>
>Der nævnes derefter en række eskimoiske kulturer på Grønland, der er

Du forsøger dig som sædvanlig med en senil afledningsmanøvre.

Dorset-kulturen havde haft bosætninger i Thuleområdet - hvilken
karakter de har haft og tidslinien for disse er vist ikke særlig nøje
afgjort.
Da inuitterne kommer til Thule forsvinder Dorset-kulturen. Der er
ingen genetisk forbindelse mellem Dorset og inuit.

De nuværende inuitters forfædre spores først i Thuleområdet ca 1200.
På det tidspunkt havde nordboerne levet i Øster- og Vesterbygden i
godt 200 år!

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 13-05-07 11:11

> [...]
>
> De nuværende inuitters forfædre spores først i Thuleområdet ca 1200.
> På det tidspunkt havde nordboerne levet i Øster- og Vesterbygden i

De palæo-eskimoiske kulturer er ganske simpelt de eskimoiske kulturers
første stade. Og palæo-eskimoerne er de nuværende eskimoers forfædre.

Jeg ved ikke hvor du har dine fantasier fra.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-05-07 16:33

On Sun, 13 May 2007 12:11:19 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>De palæo-eskimoiske kulturer er ganske simpelt de eskimoiske kulturers
>første stade. Og palæo-eskimoerne er de nuværende eskimoers forfædre.
>
>Jeg ved ikke hvor du har dine fantasier fra.

Hvad jeg siger er sandt.
Et karakteristikum for Dorset-kulturen er, at den ene af disse
fangerkulturer, ikke kunne /bore/ huller. Heraf kan måske også du
forstå at der ikke nødvendigvis er "kontinuitet" mellem de forskellige
kulturer.
Det virker som om "palæo"-præfixet gør dig svimmel og svulmende af
"videnshovmod". (Det er de bizareste ting, som nogen trigger på ;)
Jeg kan kun opfordre dig til at undersøge sagen grundigt, så vi
slipper for flere tåbeligheder.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 13-05-07 17:43

> [...]

> "videnshovmod". (Det er de bizareste ting, som nogen trigger på ;)
> Jeg kan kun opfordre dig til at undersøge sagen grundigt, så vi

Og du mener at det er et helt andet folk der bor i Danmark nu, som
absolut intet har at gøre med dem der boede i Danmark 1800 fKr, ved
overgangen mellem bronze- og stenalder?

Kulturer og samfund udvikler sig. Vi har arvet palæo-danskernes
[bronzealderfolkenes] DNA, lige som nutidens eskimoer har arvet
palæo-eskimoernes DNA. Også selv om der har været lidt migration begge
veje, i mellemtiden, og i begge tilfælde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-05-07 20:27

On Sun, 13 May 2007 18:42:51 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>palæo-eskimoernes DNA. Også selv om der har været lidt migration begge
>veje, i mellemtiden, og i begge tilfælde.

Det jeg taler om er ikke danskere

Hvad jeg siger er:
Dorset- og inuit-kulturen har formentlig ikke haft sexuel kontakt,
Fysisk lignede de heller ikke hinanden.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 13-05-07 21:43

> [...]

> Det jeg taler om er ikke danskere
>
> Hvad jeg siger er:
> Dorset- og inuit-kulturen har formentlig ikke haft sexuel kontakt,

Nej, kulturer plejer ikke at have seksuel kontakt. Det gør kun
mennesker.

Og man har også forlængst fundet ud af at når andelen af lang- og
kortskaller i en befolkning ændrer sig, behøver det ikke betyde at der
er sket store migrationer. Der kan blot være tale om anden ernæring.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-05-07 00:02

On Sun, 13 May 2007 22:43:06 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Nej, kulturer plejer ikke at have seksuel kontakt. Det gør kun
>mennesker.

Per Rønne, du er IDIOT!

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 03:34

> Per Rønne, du er IDIOT!

Påstår du at der er lavet undersøgelser af DNA-sekvenser af
palæo-eskimoernes y-kromosomer og mitochondrielle DNA, og at de viser at
palæo-eskimonerne ikke er eskimoernes forfædre ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-05-07 13:45

On Mon, 14 May 2007 04:33:52 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Påstår du at der er lavet undersøgelser af DNA-sekvenser af
>palæo-eskimoernes y-kromosomer og mitochondrielle DNA, og at de viser at
>palæo-eskimonerne ikke er eskimoernes forfædre ?

Nu skal du jo lige være klar over hvad du måske spørger om

Det jeg diskuterer er om der er genetisk forbindelse (gene flow) fra
Dorset til inuit, og det har DNA studier vist at der ikke er.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 15:27

> [...]

> Det jeg diskuterer er om der er genetisk forbindelse (gene flow) fra
> Dorset til inuit, og det har DNA studier vist at der ikke er.

Og det vil jeg så gerne se dokumentation for.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul E Hansen

Dato : 11-05-07 17:06

On 11 Maj, 03:57, translat <konga...@my-deja.com> wrote:
> Hvad går Ny Alliances politik egentlig ud på?
>
> Bent

Det ved jeg kun lidt om, men det tæller på plussiden, at de vil undgå
at lægge sig på en bestemt bloks politik, samt at det er nyt. Lad os
endelig få nogle nye partier, og nogle flere potentielle
regeringskoalitioner.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 22:35

translat <kongaead@my-deja.com> wrote:

> Hvad går Ny Alliances politik egentlig ud på?

I Deadline 22:30 var der en debat herom. Med den politik der var lagt op
til, med en marginalskat på max 40% og med de deraf nødvendige
nedskæringer i velfærdsstaten, var holdningen klar. Der er tale om et
egentligt højreparti, og hvis de vil bevare vælgerne, skal de
underspille skattepolitikken.

De samme debattører var i øvrigt enige om at DF og R begge er
midterpartier, når vi kommer til de traditionelle spørgsmål.
Værdipolitisk i forhold til islam, og altså på den nye værdipolitiske
akse, ligger de diamentralt modsat.

Om man så opfatter den radikale reelle støtte til radikal islamisme som
venstre- eller højreorienteret er så et andet spørgsmål. Enhedslisten
opstiller som bekendt selv en radikal islamistisk kvinde iført jihab, en
slags chador som det er obligatorisk for iranske kvinder at gå i, og som
tydeligvis er tilhænger af dødsstraf når det gælder de alvorligste
forbrydelser [som frafald fra islam], men som da også har lært lidt brug
af /taqiyah/ når dét er nødvendigt.

Jeg har ærligt talt aldrig forstået venstrefløjens voldsomme
højredrejning, når det drejer sig om flirt med den grønne fascisme, og
den seksuelle nypuritanisme, der på mange måder er værre end i salig
dronning Victorias dage. Som idéen om at tvinge voksne mennesker til at
forlade deres lovlige erhverv, ved at sende deres kuner i fængsel
[prostitution].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-07 11:04

On Fri, 11 May 2007 23:34:55 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>opstiller som bekendt selv en radikal islamistisk kvinde iført jihab, en
>slags chador som det er obligatorisk for iranske kvinder at gå i,

Hmm. Det er vist hverken Jilbab eller Jihad du mener

Mvh
Martin