Coelestem adspicit lucem
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-05-07 08:41

Den skuer mod det himmelske lys - altså Dansk Folkepartis topledelse.

Men hvad er det mon egentlig, den leder efter, dette hoved på en hønekrop?

Ifølge Louise Frevert bliver ethvert forslag fra et menigt medlem fejet af
bordet, hvis der ikke er stemmer i det:
"Kommer der indimellem et forslag, så lyder standardsvaret: 'Det er der ikke
stemmer i.' Sådan siger ledelsen. Man designer det meste for at fange
vælgerne, og det synes jeg er lige i overkanten. Pludselig fik Thulesen Dahl
en ide om, at vi skulle gøre noget for førtidspensionisterne og
begrundelsen: Det er der stemmer i. "

"Og så får førtidspensionister og de ældre symbolske lappeløsninger."

"Ja, man sidder og spørger sig selv, hvor skal vi nu fiske stemmer? Det gør
partiet ved hver eneste finanslov, og så vokser vælgerskaren jo."

Men hvad er egentlig ideen med at være i politik, hvis ens holdninger er
100% bestemt af, hvad der er stemmer i?

Her og nu er det jo ikke megen indflydelse, man har opnået, med mindre man
da elsker at sidde og gøre andre menneskers vilje til lov.

I sidste ende er der ingen tvivl om, at det hele handler om at få så godt et
resultat som muligt ved næste valg - og måske at blive så stort et parti, at
man kan komme i regering. Det er målet - og de fire første ministerposter er
fordelt:

Pia, Kristian, Peter og Søren vil gerne være ministre.

Hvad resten af stemmekvæget i folketingsgruppem gør, er så mindre vigtigt.
Og at der nok er et par vælgere, som bliver skuffede, når man pludselig ikke
stemmeoptimerer længere, er også til at leve med.

Fra : Lyrik

Dato : 10-05-07 10:55

Den 10.05.2007 kl. 09:41 skrev Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com>:

> [...]
> Dahl
> en ide om, at vi skulle gøre noget for førtidspensionisterne og
++++++++++++++
Det er jo et valg at tage for et parti, hvilken kurs man skal følge. Hvis
man har elitære, fremsynede ledere, så kan disse visionære folk udstikke
en politik og gennemføre den imellem valgene uansét om der er en eneste
stemme i disse idéer eller ej!
Men disse ledere som er højt hævet over befolkningen kan også føre et folk
i ruin, hvis deres ideer er for ekstreme.

Alternativt kan man jo lytte til hvad befolkningen ønsker. Det er "det der
er stemmer i"-det som der er stemmer i, er det som folket ved en
afstemning vil kaste deres tunge i vægtskålen på. Det er en vej man gør
klogt i at vælge af flere grunde.
Hvis man vurderer sig som en repræsentant for folket og erkender at man
ikke nødvendigvis er klogere end dem. Hvis man ønsker sin politik funderet
på det som man ved befolkningen ønsker. Det er ikke så inovativt, men det
er velfunderet på en demokratisk tankegang.
Endvidere vil afgørelserne og idéerne være mere socialt afbalancerede
fordi de udspringer i bred tilslutning i befolkningen. Elitære idéer vil
ofte have social slagside til fordel for ligesindede.

Faren ved kun at foreslå de ting der er stemmer i, er at man ikke udnytter
sit akademiske potentiale og sine kloge hoveder. Man mister modet til at
gå inovativt foran befolkningen. Man må beskedent nøjes med at gå ved
siden af den.
Der er også en fare for at man forfalder til populisme. Populisme er når
man foreslår noget som man TROR! der er stemmer i, men som viser sig kun
at være en oppisket stemning. (Følg ikke pøbelen i hvad der er ondt
"Bibelen")

Her ligger den største fare for Dansk Folkeparti. Stemningen vender sig
hele tiden. Holder man fast på den stemning som er forældet, eller som
udspringer af "pøbel", så mister folk interessen og stemmer på et parti
som ved hjælp af sine kloge hoveder udstikker en inovativ linie. De
siger:"Orv der var jeg vist lidt for rabiat i min udtalelse, det var godt
de kloge hoveder holdt fast på deres beslutning, nu kan jeg se de var mere
velafbalancerede.." Den sunde fornuft og fremskridtet, samt
menneskekærligheden der også har plads til at række fjenden et glas vand
når han tørster, vinder i længden.

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-05-07 11:41

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
news.tr3u5grtcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> [...]
> klogt i at vælge af flere grunde.
> Hvis man vurderer sig som en repræsentant for folket og erkender at man

Jeg er fundamentalt uenig. Folketingets opgave er jo netop ikke bare at
vedtage de ting, der er flertal for i befolkningen. Derimod er det
Folketingets opgave at træffe kvalificerede, uafhængige beslutninger. Det er
netop hele ideen med Folketinget, at medlemmerne skal være "klogere" end
vælgerne. Og med "klogere" mener jeg "bedre inde i tingene" - ikke "mere
intelligente".

Må jeg igen minde om grundlovens § 56:

"Folketingsmedlemmerne er ene bundet ved deres overbevisning og ikke ved
nogen forskrift af deres vælgere. "

Hvis man anerkender den demokratiopfattelse, der ligger i grundloven, som
den, der bør gælde her i Danmark, så er det altså en helt fundamental
forudsætning, at Folketingets medlemmer skal kunne optræde uafhængigt af
vælgerne. Og det har man netop valgt, fordi man samtidig har valgt at sætte
folketingsmedlemmerne i en situation, hvor de i højere grad end vælgerne er
i stand til at vurdere, hvad der vil være den rigtigste politik.

Hvis du taler med en vilkårlig ordfører fra et hvilket som helst parti, vil
du da også opleve, at vedkommende ved langt mere om sit emne end
gennemsnitsvælgeren, og er langt bedre orienteret om de forskellige partiers
synspunkter og bevæggrunde.

>Det er ikke så inovativt, men det er velfunderet på en demokratisk
>tankegang.

Ja, men ikke den samme demokratiske tankegang, som f.eks. ligger bag
grundloven. Og det er jo paradoksalt, når man ved, at DF er et parti, der
plejer at mene, at Grundloven er guddommelig sandhed.

> [...]
> siden af den.
> Der er også en fare for at man forfalder til populisme.

Det er da sket for længst!

> Populisme er når man foreslår noget som man TROR! der er stemmer i, men
> som viser sig kun at være en oppisket stemning. (Følg ikke pøbelen i hvad
> der er ondt "Bibelen")

Populisme er, at man tager stilling ud fra, hvad der gavner ens egne chancer
for at blive genvalgt mest muligt, og ikke ud fra, hvad man selv mener, er
mest i vælgernes interesse.

Og det er det, der er problemet her.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-05-07 11:54

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> Populisme er, at man tager stilling ud fra, hvad der gavner ens egne
> chancer for at blive genvalgt mest muligt, og ikke ud fra, hvad man selv

Alle partier har jo en idé om hvad der tjener samfundet bedst, - og
naturligvis især deres vælgergruppes interesser. Derefter opererer de
pragmatisk med hvad de kan komme igennem med, og hvad der ville skræmme
deres vælgere væk, så de slet ikke kunne komme igennem med noget som helst.

Mon ikke man har brug for en lup for at se forskellen på DF og SD, fx når
det kommer til tiltag som gavner den gruppe, som de jo har fælles som
vælgergrundlag.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-05-07 13:05

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Alle partier har jo en idé om hvad der tjener samfundet bedst,

Nogle partier har så den idé, at det, der tjener samfundet bedst, er, at de
selv kommer til magten.

> Mon ikke man har brug for en lup for at se forskellen på DF og SD, fx når
> det kommer til tiltag som gavner den gruppe, som de jo har fælles som
> vælgergrundlag.

Jeg synes, du skulle prøve med en helikopter i stedet.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-05-07 15:01

> [...]
> de selv kommer til magten.

> Jeg synes, du skulle prøve med en helikopter i stedet.

Du behøver jo slet ingen empiri, du HAR bestemt dig til, hvordan alting
hænger sammen mht DF.

Jeg kunne iøvrigt selv nemt forestille mig at stemme for NA, - jeg mener
"Moren har gjort sin pligt, moren kan gå"

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-07 17:20

On Thu, 10 May 2007 16:01:03 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

>Jeg kunne iøvrigt selv nemt forestille mig at stemme for NA, - jeg mener
>"Moren har gjort sin pligt, moren kan gå"

NA er en herlig forkortelse, men på et tidspunk må det vel gå op for
folk hvad det betyder på engelsk.

Iøvrigt: hvor ikke nøjes med at stemme K - skal du absolut gå med
strudsefjer i numsen

Mvh
Martin

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-05-07 18:17

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> NA er en herlig forkortelse, men på et tidspunk må det vel gå op for
> folk hvad det betyder på engelsk.
>
> Iøvrigt: hvor ikke nøjes med at stemme K - skal du absolut gå med
> strudsefjer i numsen

K er jo kun et halehæng, NA kan udvikle sig til mange ting, - måske kommer
vi helt af med skatten

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-07 20:21

Tænker du på ? http://www.na.org/

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-07 23:55

On Thu, 10 May 2007 21:20:51 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

>Tænker du på ? http://www.na.org/

Ja bl.a. Had til fædrelandet er et af de mest ødelæggende narkotika.

Der er flere andre sjove muligheder
http://www.natall.com/

Eller den her som jeg ikke tror Khaders mor kan lide:
http://www.naughtyamerica.com/

Det kendteste er nok: Not Applicable

Mvh
Martin

Fra : BigBother

Dato : 10-05-07 13:24

> [...]

> den, der bør gælde her i Danmark, så er det altså en helt fundamental
> forudsætning, at Folketingets medlemmer skal kunne optræde uafhængigt af

Vel ikke mere uafhængigt, end at de kan afsættes ved næste valg. Så med
mindre de decideret ønsker at blive arbejdsløse er det da en god ting at
gøre noget, der er stemmer i.

Og uden denne mekanisme ville det også med nærmest 100% sikkerhed kunne
forudses, at politikerne ville begynde at opføre sig langt mere i modstrid
med befolkningens interesser end tilfældet er nu.

--
The Right is Wrong, The Left is Stupid

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-05-07 14:45

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Vel ikke mere uafhængigt, end at de kan afsættes ved næste valg.

Nej, præcis.

> Så med mindre de decideret ønsker at blive arbejdsløse er det da en god
> ting at gøre noget, der er stemmer i.

Ja, men det er ikke det samme som, KUN at gøre noget, der er stemmmer i.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-07 11:15

On Thu, 10 May 2007 09:41:23 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>partiet ved hver eneste finanslov, og så vokser vælgerskaren jo."
>

>Men hvad er egentlig ideen med at være i politik, hvis ens holdninger er

Det er politiske banaliteter som kendes i ethvert parti.

Mon ikke Frevert ender som studievært et eller andet sted, hvor hun
bedre kan dyrke sin narcissicisme?

Mvh
Martin

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-05-07 11:41

> Det er politiske banaliteter som kendes i ethvert parti.

Nogen mere end andre.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-05-07 11:50

> Den skuer mod det himmelske lys - altså Dansk Folkepartis topledelse.
>
> Men hvad er det mon egentlig, den leder efter, dette hoved på en hønekrop?

Er det Louise du kalder sådan? Sjovt at denne vragede kvinde nu pludselig er
blevet et sandhedsvidne.

> [...]

> ministerposter er fordelt:
>
> Pia, Kristian, Peter og Søren vil gerne være ministre.

Hører du nogensinde TV-udsendelsen om "spin"? Hvilket parti går ikke efter
at få så godt et resultat som muligt ved næste valg?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-05-07 13:04

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Er det Louise du kalder sådan?

Nej, Dansk Folkerpartis folketingsgruppe er kroppen.

> Hører du nogensinde TV-udsendelsen om "spin"? Hvilket parti går ikke efter
> at få så godt et resultat som muligt ved næste valg?

Det overrasker mig ikke, at du af alle mennesker ikke kan se forskel her.

Du er et af de få mennesker, der af ideologiske årsager ikke vil indrømme,
at Dansk Folkeparti er mere stemmeoptimerende og mere populistisk end de
andre partier.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-05-07 15:04

> [...]
> at Dansk Folkeparti er mere stemmeoptimerende og mere populistisk end de

Sjovt nok deler jeg den mening med de fleste politiske kommentatorer, - IKKE
Tøger Seidenfaden, går jeg ud fra. Ideologiske årsager? det er sandelig DIG,
der har haft DF som hadeobjekt i årevis, JEG er kun interesseret i fakta
også om dette parti, - der har jeg hele tiden været på linje med fx Meier
Carlsen, jeg har ikke brug for firkantede frelste forudfattede meninger, -
har intet som helst i klemme.

Fra : Tveskaeg

Dato : 10-05-07 15:09

<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Og at der nok er et par vælgere, som bliver skuffede, når man pludselig ikke
>stemmeoptimerer længere, er også til at leve med.

Du er mere end ualmindeligt dum når du tror at DF er det enste parti
der laver politik på denne måde.

I forgårs skred flere radikale og en konservativfra deres parti fordi
de var utilfredse med ledelsen.

I dag skred en venstremand fra sit parti fordi der ikke var højt nok
til loftet.

En tidligere SF er nu i tinget for S

En tidligere S medlem stiller op for V.

Ingen af disse partiskifter producerede et anklagende indlæg fra dig.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-05-07 15:24

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message

> Du er mere end ualmindeligt dum når du tror at DF er det enste parti
> der laver politik på denne måde.

Hvor står der, at jeg tror, at DF er det eneste parti, der undertiden tænker
i stemmeoptimering?

Rigtigt - det står der ikke.

Det, jeg kritiserer DF for, er KUN at gøre det.

> I forgårs skred flere radikale og en konservativfra deres parti fordi
> de var utilfredse med ledelsen.

Det er en helt anden sag - dette handler ikke om, hvorvidt man bryder sig om
ledelsen eller ej, men derimod om, hvilken politik, partiet fører.

> Ingen af disse partiskifter producerede et anklagende indlæg fra dig.

I forhold til den tråd, vi diskuterer i her, har det intet med sagen at
gøre. Der er ingen paralleller til de pågældende partier overhovedet.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-05-07 15:41

> [...]
> tænker i stemmeoptimering?
>
> Rigtigt - det står der ikke.
>
> Det, jeg kritiserer DF for, er KUN at gøre det.

Og hvor ved du det fra? Det har jo været din mening fra starten.

Man kan med god ret hævde, at DF netop er et parti, som kræver personlig
overbevisning, - prisen for at være fremtrædende medlem har jo været
udfrysning af samfundet i mange sammenhænge, og personlige trusler om vold.
Du kan vel heller ikke hævde at en som Krarup er i partiet for at få et fedt
job.
Der er jo netop tale om overbevisning om at det vil gavne samfundet.

Men det vil du vel også benægte, - af ideologiske grunde.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 07:34

> Og hvor ved du det fra? Det har jo været din mening fra starten.

Og den får jeg bekræftet gang på gang på gang.

> [...]
> overbevisning, - prisen for at være fremtrædende medlem har jo været
> udfrysning af samfundet i mange sammenhænge, og personlige trusler om

Det kan man måske godt hævde - men det ændrer jo ikke på, at den politik,
man rent faktisk FØRER, ikke har noget med personlig overbevisning at gøre
whatsoever.

> Du kan vel heller ikke hævde at en som Krarup er i partiet for at få et
> fedt job.
> Der er jo netop tale om overbevisning om at det vil gavne samfundet.

Og det er fel så derfor, at partiet ved hver eneste finanslovsforhandling
kæmper en hård kamp for at forgylde landets rigeste gruppe, nemlig de ældre?

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-07 08:32

> [...]

> Og det er fel så derfor, at partiet ved hver eneste finanslovsforhandling
> kæmper en hård kamp for at forgylde landets rigeste gruppe, nemlig de

Så ældrechek'en til de fattigste er i virkeligheden til de rigeste?

Alle partier har jo grupper de vil "forgylde". De Radikale vil forgylde
symbolanalytikerne, de Konservative taler nu om at de MÅ have en
skattesænkning for de rigeste - som jo iøvrigt også De Radikale går ind for.

Hvor er den store forskel på partiernes "mærkesager" - andet end at du ikke
kan få øjnene fra DF?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 09:21

> Så ældrechek'en til de fattigste er i virkeligheden til de rigeste?

I hvert fald gives den til en gruppe, som i forvejen har tilstrækkelige
midler.

> [...]
> symbolanalytikerne, de Konservative taler nu om at de MÅ have en
> skattesænkning for de rigeste - som jo iøvrigt også De Radikale går ind

Uanset at der givetvis også er mindre ædle motiver bag denne politik, så er
en fjernelse af topskatten jo et forslag, som støttes af mange økonomer, da
det vil medvirke til at øge udbudet af arbejdskraft.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 09:47

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
>
> I hvert fald gives den til en gruppe, som i forvejen har tilstrækkelige
> midler.

De fattigste ældre? Næh.

> Uanset at der givetvis også er mindre ædle motiver bag denne politik, så er
> en fjernelse af topskatten jo et forslag, som støttes af mange økonomer, da
> det vil medvirke til at øge udbudet af arbejdskraft.

Og til at indskrænke det, da mange så vil mene, at de har nok - og så
kan de jo gå ned i tid.

Endelig må man ikke glemme, at også økonomer er mennesker, endda
højtlønnede af slagsen. Tror du slet ikke at sådant noget kan spille
ind?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 13:27

> De fattigste ældre? Næh.

Det er vist kun Dansk Folkepartis potentielle vælgere, der tror, at danske
ældre lider nød.

> Og til at indskrænke det, da mange så vil mene, at de har nok - og så
> kan de jo gå ned i tid.

Men det er der jo lavet beregninger på, og de effekt modsvarer ikke det
forøgede arbejdskraftsudbud, det vil blive skabt.

Så dette fagforeningernes yndlingsargument skal man ikke tage alvorligt. Det
er ren teori.

> Endelig må man ikke glemme, at også økonomer er mennesker, endda
> højtlønnede af slagsen. Tror du slet ikke at sådant noget kan spille
> ind?

Det er det rene vrøvl.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 15:00

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det er vist kun Dansk Folkepartis potentielle vælgere, der tror, at danske
> ældre lider nød.

Nu er begrebet 'nød' jo lidt elastisk, men så længe alle ældre ikke er
sikret dagpengemax [som førtidspensionisterne i dag får], så er der
nogle der får for lidt.

Personligt mener jeg at folkepensionens grundbeløb skal fjernes for nye
pensionister, og provenuet i stedet anvendes til en forhøjelse af
tillægget så alle sikres netop dagpengemax. Kombineret med obligatoriske
pensionsordninger for alle på arbejdsmarkedet, pensionsordninger der
sikrer en pension der er /højere/ end dagpengemax [og som for langt de
fleste dermed gør at folkepensionen forsvinder].

> Men det er der jo lavet beregninger på, og de effekt modsvarer ikke det
> forøgede arbejdskraftsudbud, det vil blive skabt.

Tænker du på Cepos? Det er faktisk svært at lave troværdige beregninger
baseret på elasticiteter, som man ikke fuldt ud kender. Det må vel være
derfor at cand.oecon. Anders Fogh Rasmussen og cand.polit. Thor Pedersen
ikke fæster lid til dem ?

> Så dette fagforeningernes yndlingsargument skal man ikke tage alvorligt. Det
> er ren teori.

Hvorfor skal statsministerens og finansministerens argumentation nu
gøres til 'fagforeningernes' ?

> Det er det rene vrøvl.

Din tiltro til dine kollegaer i DJØF synes at være ganske stor, især når
deres analyser fører frem til forslag, sådan en som dig vil tjene penge
på ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-05-07 05:53

> Nu er begrebet 'nød' jo lidt elastisk, men så længe alle ældre ikke er
> sikret dagpengemax [som førtidspensionisterne i dag får], så er der
> nogle der får for lidt.

Helt uenig - du bliver ved med at glemme, at folk har forskellige behov.
Ældre har typisk ikke forsøgerforpligtelser, og de har typisk også lavere
boligomkostninger end de mennesker, der er på dagpenge. Endvidere har de jo
gennem en årrække fået et utal af subsidier i form af lavere
transportomkostninger mv.

> Tænker du på Cepos?

Jeg tænker bl.a. på DORS.
http://www.dors.dk/sw2949.asp

> Det er faktisk svært at lave troværdige beregninger
> baseret på elasticiteter, som man ikke fuldt ud kender.

Ikke desto mindre har man fra især udlandet lavet flere vægtige
undersøgelser.

> Det må vel være
> derfor at cand.oecon. Anders Fogh Rasmussen og cand.polit. Thor Pedersen
> ikke fæster lid til dem ?

Det er der nok snarere politiske grunde til. Det vil jo forudsætte, at
skattestoppet ophæves, og at provenuet hentes andre steder - f.eks. på
punkafgifter eller på øget beskatning af fast ejendom.

> Hvorfor skal statsministerens og finansministerens argumentation nu
> gøres til 'fagforeningernes' ?

Fordi det ikke er deres argumentation, Per.

> Din tiltro til dine kollegaer i DJØF synes at være ganske stor, især når
> deres analyser fører frem til forslag, sådan en som dig vil tjene penge
> på ...

Ligesom jeg også gerne tiltroer tandlægen at bore i mine tænder, ja.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-07 07:19

> [...]

> boligomkostninger end de mennesker, der er på dagpenge. Endvidere har de jo
> gennem en årrække fået et utal af subsidier i form af lavere

Mener du at en 50-årig, enlig dagpengemodtager har et større behov end
en 70-årig rørig pensionist? Det mener jeg ikke.

> [...]
>
> Fordi det ikke er deres argumentation, Per.

> Ligesom jeg også gerne tiltroer tandlægen at bore i mine tænder, ja.

Og nu må jeg stoppe. Jeg skal i bad og derefter videre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 08:44

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> Og det er fel så derfor, at partiet ved hver eneste finanslovsforhandling
> kæmper en hård kamp for at forgylde landets rigeste gruppe, nemlig de ældre?

Hvor har du dog den fra? Ældrechecken går kun til de fattigste ældre,
dem uden store private pensionsopsparinger.

Er du i øvrigt klar over at børnefamilierne også hører til samfundets
allerrigeste?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 09:22

> Hvor har du dog den fra? Ældrechecken går kun til de fattigste ældre,
> dem uden store private pensionsopsparinger.

Du mener - de 25% fattigste?

Helt ærligt!

> Er du i øvrigt klar over at børnefamilierne også hører til samfundets
> allerrigeste?

I hvert fald hører de til dem, der har største indtægter. Udgiftssiden skal
man dog også tænke ind, når man taler om behov,

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 09:47

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Du mener - de 25% fattigste?
>
> Helt ærligt!

Prøv du at leve af folkepension med tillæg og atp. Det er stadig en del
under dagpengemax.

Dem der 'kun' har folkepensionens grundbeløb har derimod nok. De har jo
deres fede private pension ved siden af. Som også du får fra DJØP, når
den tid kommer.

> I hvert fald hører de til dem, der har største indtægter. Udgiftssiden skal
> man dog også tænke ind, når man taler om behov,

Selv når udgiftssiden tænkes med, hører de til de allerrigeste. Dog nok
rigere i Vestjylland end i København, når man skal tælle boligudgifter
med.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 13:28

> Prøv du at leve af folkepension med tillæg og atp. Det er stadig en del
> under dagpengemax.

Du ser kun på indtægtssiden. Husk at folkepensionister har meget lavere
udgifter end de yngre dele af befolkningen.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 15:00

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Du ser kun på indtægtssiden. Husk at folkepensionister har meget lavere
> udgifter end de yngre dele af befolkningen.

Tænk, jeg tror ikke at de rige pensionister ville undvære deres /cruise/
verden rundt ...

De fleste pensionister skal i øvrigt regne med 20-30 år som
pensionister, hvor der også skal være råd til udskiftninger af hårde
hvidevarer, fjernsyn og computere. Og ferier til udlandet.

De fleste pensionister kommer nemlig aldrig på plejehjem, men vil stadig
på en årlig sommerferie - som den yngre del af befolkningen. Min onkel
Børge tog i hvert fald som 89-årig med konen på en 3-måneders ferie til
USA og Canade, i en lejet bil. De to lande rundt. Han døde så som
90-årig - og husk på at hans generations børn skal regne med at blive
5-7 år ældre, som følge af den lægevidenskabelige udvikling.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-05-07 05:55

> De fleste pensionister skal i øvrigt regne med 20-30 år som
> pensionister, hvor der også skal være råd til udskiftninger af hårde
> hvidevarer, fjernsyn og computere. Og ferier til udlandet.

Og du mener, det kan betegnes som "nød", at man ikke har råd til ferier i
udlandet???

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-05-07 08:35

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Og du mener, det kan betegnes som "nød", at man ikke har råd til ferier i
> udlandet???

Fattigdom er jo i høj grad relativ. Det mente fx den franske børnefamilie
man så på TV forleden: "Vi ville ikke have råd til at tage på ferie i
udlandet med børnene, hvis vi skulle betale skat" - som de sagde

Frankrig må virkelig være et nærmest ufatteligt slaraffenland for
børnefamilier, og da især indvandrere fra lande hvor man lever for under
1000 kr om måneden - med mange børn.
Hvis de ellers kan finde arbejde: Nettotilskud ved fire børn 10.000 kr om
måneden, 40% rabat på al transport og nul skat på arbejdsindtægterne. Men
det er vel derfor, at man IKKE kan finde arbejde. I Frankrig tror man jo, at
man kan leve af gode hensigter, det bliver spændende at se om den barske nye
præsident tør udfordre de mange med hævdvundne krav på urealistiske
materielle fordele.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-07 19:10

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Og du mener, det kan betegnes som "nød", at man ikke har råd til ferier i
> udlandet???

Det er vist alment accepteret at folk, også pensionister, bør have en
acceptabel levestandard, der ikke ligger for langt fra det folk i
arbejde har.

Du synes at mene at pensionister bør have et nøjsomt liv, der på ingen
måde svarer til det deres børn og børnebørn lever. Naturligvis medmindre
de som du inden pensionsalderen sørger for at få en passende pension.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tveskaeg

Dato : 10-05-07 16:02

On Thu, 10 May 2007 16:24:07 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>i stemmeoptimering?
>
>Rigtigt - det står der ikke.
>
>Det, jeg kritiserer DF for, er KUN at gøre det.

Men hvordan du ved at DF KUN gør det?

Den eneste kilde der er til det er LF og hun sad ikke i DF ledelse,
desuden bakker en enig folketingsgruppe deres ledelse op i dens
udlægning af sagen.

Hvad Louise Frevert skriver skal forholdes op imod at hun skal
promovere sin bog. Hvem fanden gider at købet en bog hvor
der ikke sker noget spændende.

>Det er en helt anden sag - dette handler ikke om, hvorvidt man bryder sig om
>ledelsen eller ej, men derimod om, hvilken politik, partiet fører.

Naser Khader er flere gange blevet banket på plads af ledelsen og af
den radikale gruppe, så mange gange at han til sidst valgte at gå.

Ligesom LF blev banket på plads efter sin hjemmeside sag hvor hun ikke
lige havde styr på hvad andre skrev i hendes og i partiets navn. Når
man læser politikkens uddrag af bogen fornemmer at det var en de
væsentligste grunde til at hun smækkede med døren.

>I forhold til den tråd, vi diskuterer i her, har det intet med sagen at
>gøre. Der er ingen paralleller til de pågældende partier overhovedet.

Det kan du så bilde dig selv ind.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 08:01

> Men hvordan du ved at DF KUN gør det?
> Den eneste kilde der er til det er LF

Nej, det er det bestemt ikke.

Når man eksempelvis følger partiets gennem finanslovsforhandlingerne fra år
til år, kan man dårligt være i tvivl om, at pariet følger en bevidst
strategi med at lefle for de grupper, der er stemmer i, at lefle for.

Men ud over det er det jo en udlægning, som man kan få fra endog rigtig
mange kilder med insiderviden. I øvrigt kan man jo sagtens få partiets top
til at bekræfte denne stratregi - bare med lidt andre ord.

> og hun sad ikke i DF ledelse,
> desuden bakker en enig folketingsgruppe deres ledelse op i dens
> udlægning af sagen.

Øh ja - hvad beviser det? At hun har ret?

> Naser Khader er flere gange blevet banket på plads af ledelsen og af
> den radikale gruppe, så mange gange at han til sidst valgte at gå.

Det er givetvis et af motiverne ja.

> Det kan du så bilde dig selv ind.

Jamen kære ven: Her diskuterer vi populisme - ikke ledelsesstil.
Ledelsesstilen diskuterer vi i en anden tråd.

I øvrigt kan du komme med nok så mange eksermpler på udbrydere, der forlader
et parti efter at være blevet banket på plads. Men det er der jo ikke noget
forkert i i sig selv. Problemet ift. DF er den ekstreme topstyring, som
partiet udsætter sin organisation for. Og den findes altså ikke i nogen af
de andre partier, hvilket f.eks. har givet sig udslag i, at man i de fleste
partier taler om, at der findes forskellige fløje - f.eks. Auken-fløjen i S.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 08:31

> [...]

> til år, kan man dårligt være i tvivl om, at pariet følger en bevidst
> strategi med at lefle for de grupper, der er stemmer i, at lefle for.

Er det mon derfor partiet som det eneste har foreslået, at folkeskolerne
/skal/ udbyde latin som valgfag fra 7. til 10. klasse?

For mig at se gør dit had til Dansk Folkeparti og dansk nationalfølelse
dig blind.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 08:34

> Er det mon derfor partiet som det eneste har foreslået, at folkeskolerne
> /skal/ udbyde latin som valgfag fra 7. til 10. klasse?

Faktisk tror jeg det tiltaler mange vælgere med en konservativ
verdensopfattelse, og det er jo nu engang dem, man går efter.

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-07 09:14

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Faktisk tror jeg det tiltaler mange vælgere med en konservativ
> verdensopfattelse, og det er jo nu engang dem, man går efter.

Mon ikke du HAR dine meninger på plads, uanset hvad de skulle finde på

Man går efter konservative, man går efter gamle socialister, man går efter
Radikale - med love om flere penge til uni og latin i folkeskolen

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 09:31

> [...]

> Faktisk tror jeg det tiltaler mange vælgere med en konservativ
> verdensopfattelse, og det er jo nu engang dem, man går efter.

Det tiltaler snarere humanister og især klassiske filologer [samt
teologer]. Der er også mange der i dag har fået øjnene op for at store
dele af dansk litteratur [der er skrevet på latin] og
videnskabshistorien [videnskabelige artikler blev så sent som i
1800-tallet til internationalt brug skrevet på latin] er ved at gå tabt,
da der ikke er nok der kan læse dem.

DFs kernevælgere af ufaglærte, der er gået ud af 7. klasse [for yngre
generationer: 9. klasse] kan ganske simpelt ikke forstå betydningen af
det kulturtab, årtiers afvikling af skolernes faglige niveau, har for
samfundet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-07 10:16

> [...]
> generationer: 9. klasse] kan ganske simpelt ikke forstå betydningen af
> det kulturtab, årtiers afvikling af skolernes faglige niveau, har for

De er ufaglærte, når CRL vil have dem som ufaglærte, og de er filologer når
DET passer bedst

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-05-07 12:02

On Fri, 11 May 2007 09:01:29 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Når man eksempelvis følger partiets gennem finanslovsforhandlingerne fra år
>til år, kan man dårligt være i tvivl om, at pariet følger en bevidst
>strategi med at lefle for de grupper, der er stemmer i, at lefle for.

Ligesom når V og K lover skattelettelser eller EHL lover 2000 mere til
offentlig ansatte.

Hvis du ellers gad at vågne op ville du kunne se at alle partier
deltager. men dit egenlige foremål er jo det som det altid har været
nemlig at svine DF til.

Du er alt for nem at gennemskue.

> [...]
>til at bekræfte denne stratregi - bare med lidt andre ord.

>Øh ja - hvad beviser det? At hun har ret?

Det beviser at 21 andre medlemmer ikke er enige med hende.

>Det er givetvis et af motiverne ja.

Oki så DF er altså ikke det eneste parti der er topstyret, så hvis du
er sur over topstyring i dansk politik burde du jo også kritisere de
radikale men det er vel dem du stemte på ved sidste valg.

>Jamen kære ven: Her diskuterer vi populisme - ikke ledelsesstil.
>Ledelsesstilen diskuterer vi i en anden tråd.

Du er politisk dum.

Alle partier lefler for vælgerne og har gjort det i hver eneste
valgkamp jeg kan huske men i din samvittighed er det helt i orden
pånær når DF, som du jo hader inderligt, gør det.

> [...]
>partier taler om, at der findes forskellige fløje - f.eks. Auken-fløjen i S.

Igen udstiller du din idioti, Venstres finansordfører Peter
Christensen er banket på plads flere gange end en fastelavnstønde,
Søren Pind er banket på plads ligeså mange gange og holdes totalt ude
i kulden, manden har ikke engang et ordførerskab at varetage. Han er
totalt arbejdsløs i venstres folketingsgruppe, Sidste år fyrede
venstres ledelse Leif Mikkelsen som kommunalordfører efter en strid om
partiets linie hvor mikkelsen kom på kollisionskurs med venstres
topledelse.

S fyrede Lotte Bundsgård som svarede igen med en bog hvor hun
beskyldte ledelsen for at lefle for vælgerne.

Der er lige så meget topstyring i alle andre partier som i DF men det
passer ikke ind i dit "spin" at indrømme det.

Alle dine indlæg her i gruppen gårt stort kun ud på at svine DF til,
direkte eller indirekte og det er SÅ gennemskueligt.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 13:31

> Ligesom når V og K lover skattelettelser eller EHL lover 2000 mere til
> offentlig ansatte.

Igen: Der er forskel på, nogle gange at stemmeoptimere og ALTID at
stemmeoptimere. Hvorfor er det så svært at forstå den skelnen?

> Hvis du ellers gad at vågne op ville du kunne se at alle partier
> deltager.

Læs det, jeg skriver - det er der intet nyt i.

> Det beviser at 21 andre medlemmer ikke er enige med hende.

Eller at de har fået besked på, ikke at være det.

> Oki så DF er altså ikke det eneste parti der er topstyret,

DF er det mest topstyrede parti - det er det, jeg går efter her.

> Du er politisk dum.

Det er muligt, men derfor kan man godt forsøge at holde sig til sagen.

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-05-07 14:12

On Fri, 11 May 2007 14:30:47 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Igen: Der er forskel på, nogle gange at stemmeoptimere og ALTID at
>stemmeoptimere. Hvorfor er det så svært at forstå den skelnen?

Fordi den kun foregår inde i dit hoved, V og K har gået til valg på
skattelettlser så længe jeg kan huske, Stem på os og vi gir dig flere
penge i hånden. Klassisk populisme men forskellen er vel at her kommer
fra partier som du sympatiserer med.

>Læs det, jeg skriver - det er der intet nyt i.

Nej det er der ikke noget nyt i, der er heller ikke noget nyt i at du
ikke bryder dig om DF.

>Eller at de har fået besked på, ikke at være det.

Det ved hverken du eller jeg.

>DF er det mest topstyrede parti - det er det, jeg går efter her.

Ok, hvordan måler man hvilken parti der er mest topstyret?

>Det er muligt, men derfor kan man godt forsøge at holde sig til sagen.

Sagen er at skal sparke lidt til DF og i det forsøg er du gennemskuet
og dine argumenter er lige så brugebare på andre partier som på DF
derfor falder dit forsøg fra hinanden.

Det er ikke min skyld.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 14:57

> Fordi den kun foregår inde i dit hoved,

Det er desværre løgn.

> V og K har gået til valg på
> skattelettlser så længe jeg kan huske,

Og det er da utvivlsomt fordi de mener det! Husk at der er tale om
borgerlige partier. Det er en fundamental del af deres ideologi at gå ind
for skattelettelser, og det fremgår da også af begge partiers programmer.

At kalde det populisme er helt misforstået.

> Det ved hverken du eller jeg.

Og derfor dur dit argument ikke til noget som helst.

> Ok, hvordan måler man hvilken parti der er mest topstyret?

Man kunne jo for eksempel se på, hvordan de menige medlemmer blev behandlet,
når de var uenige med topledelsen.

> Sagen er at skal sparke lidt til DF og i det forsøg er du gennemskuet

Jamen det lever jeg fint med.

> og dine argumenter er lige så brugebare på andre partier som på DF
> derfor falder dit forsøg fra hinanden.

Du er naiv.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 15:01

> [...]

> Igen: Der er forskel på, nogle gange at stemmeoptimere og ALTID at
> stemmeoptimere. Hvorfor er det så svært at forstå den skelnen?

Og flere penge til universiteter og latin som valgfag fra 7. klasse er
altså at stemmeoptimere i forhold til DFs vælgersegment?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-05-07 05:55

> Og flere penge til universiteter og latin som valgfag fra 7. klasse er
> altså at stemmeoptimere i forhold til DFs vælgersegment?

Tænk dig - ja, det tror jeg faktisk!

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-07 19:10

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Tænk dig - ja, det tror jeg faktisk!

Som altså især må formodes at bestå af klassiske filologer og teologer?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Maz Spork

Dato : 10-05-07 19:51

On 10 Maj, 16:09, Tveskaeg <nob...@noone.com> wrote:

> [...]
>
> En tidligere SF er nu i tinget for S
>
> En tidligere S medlem stiller op for V.
>
> Ingen af disse partiskifter producerede et anklagende indlæg fra dig.

DRV laver ikke politik ud fra, hvad der giver flest stemmer. Mener du
noget andet, må du gerne dokumentere det - hvilke lovforslag fx?

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-07 06:47

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message
> [...]

DRV laver ikke politik ud fra, hvad der giver flest stemmer. Mener du
noget andet, må du gerne dokumentere det - hvilke lovforslag fx?

-------------

DRV og DF er ca lige store, hvorfor er DFs ideer om samfundets indretning
mindre holdningsmæssige end dem DRV har? DU må også gerne dokumentere, at
DF kun er i politik for at skaffe jobs til deres politikere. Mange
kommentatorer har da også hævdet at DF er det *mest* holdningsstyrede parti
i Folketinget, men det kan du slet ikke se?

Var lige ved at glemme at dine poster ikke producerer >> hvilket gør det
nærmest umuligt at se hvem der skriver hvad, i længere udvekslinger.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 08:13

> DRV og DF er ca lige store, hvorfor er DFs ideer om samfundets indretning
> mindre holdningsmæssige end dem DRV har?

Fordi DF har valgt det som en bevidst strategi.

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-07 08:38

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
>
> Fordi DF har valgt det som en bevidst strategi.

Den var dyb Så de andre partiers ideer er ubevidste?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 08:13

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message
> DRV laver ikke politik ud fra, hvad der giver flest stemmer. Mener du
> noget andet, må du gerne dokumentere det - hvilke lovforslag fx?

Også RV agerer under tiden populistisk. Det har der været flere eksempler på
på det seneste.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 08:01

> [...]

> vælgerne, og det synes jeg er lige i overkanten. Pludselig fik Thulesen Dahl
> en ide om, at vi skulle gøre noget for førtidspensionisterne og

Tror du nu at Louise Frevert er et sandhedsvidne?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-07 08:41

> Tror du nu at Louise Frevert er et sandhedsvidne?

Et par citater fra aviserne i går:

»Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvorvidt Louise Frevert har en pointe i
sine betragtninger. I hvert fald sidder man - berettiget eller uberettiget -
tilbage med det indtryk, at her er der en bitter, indebrændt og forsmået
politiker, der skal komme med en sidste hævn. Det er sådan, det er, og
derfor er det nok klogt, når andre danske politikere har undladt at skrive
bøger af samme kaliber.«

-----

»Jo mere en politikers brud med sit parti drejer sig om en uenighed omkring
en egentlig politisk sag, jo mere sagligt opfattes en politikers udtræden af
sit eget parti,« siger Henrik Dahl, der nævner Steen Gade og Karen Jespersen
som politikere, der personligt har vundet ved at sige farvel til deres
politiske arbejdsgivere.

»Freverts farvel har mere karakter af at være resultatet af
arbejdspladsskærmydsler, og den slags giver normalt ikke mange point for god
stil,« siger han.

----------

Utroligt at folk som selv mener de er kritiske, fuldstændig råt æder
Freverts "sandheder".

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-07 09:47

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Et par citater fra aviserne i går:

Ja, jeg så dem.

> [...]
> som politikere, der personligt har vundet ved at sige farvel til deres

Hvem er det nu egentligt Steen Gade er? For det kan da ikke være SFeren
der tænkes på? Han har jo ikke forladt sit parti, men blot sagt en
embedsmandsstilling op.

> [...]
> stil,« siger han.

> Utroligt at folk som selv mener de er kritiske, fuldstændig råt æder

Had gør blind, og blindt had endnu mere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk