Forbyd jobklausuler
Fra : dktekno

Dato : 09-05-07 20:01

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/05/09/134139.htm?wbc_purpose=update%3b

Regeringen har droppet et lovforslag der skulle forbyde jobklausuler.
Årsagen er, at forslaget faktisk kun ulovliggøre HEMMELIGE jobklausuler, men
tillader jobklausuler hvis bare de er åbne.

Men hvorfor ikke et totalt forbud mod alle jobklausuler?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 09-05-07 20:07

"dktekno" <dktekno@gmail.com> writes:

> [...]
> tillader jobklausuler hvis bare de er åbne.
>
> Men hvorfor ikke et totalt forbud mod alle jobklausuler?

Formentlig fordi det er svært at lægge en skillelinje mellem legitime
begrænsninger, som fortrolighedsklausuler der rækker ud over
markedsføringsloven.

Men det sagt, så mener jeg at det er problematisk at give
virksomhederne en mulighed for at omgå de kompensationsregler der er i
forbindelse med konkurrence og kunde-klausuler.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching