Kolonihaver er IKKE skyld i miljøsvineri
Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-07 03:24

Idag overskriftes i TV og aviser at når kolonihaver ikke er kloakeret som
parcelhuse så skaber det et forureningsproblem.

Kan journalister andet end at lyve perfidt og skadeligt?

Der er ingen stank af lort og ingen sygdomstilfælde pga forurening og det
ville der heller ikke være hvis man som i min farmors sommerhus gik ud med
en spade og vendte en græstørv når man skulle stort og tissede op ad en
busk.

Fra : Peder

Dato : 09-05-07 15:52

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev
>Idag overskriftes i TV og aviser at n?r kolonihaver ikke er kloakeret som
>parcelhuse s? skaber det et forureningsproblem.

>Kan journalister andet end at lyve perfidt og skadeligt?

>Der er ingen stank af lort og ingen sygdomstilf?lde pga forurening og det
>ville der heller ikke v?re hvis man som i min farmors sommerhus gik ud med
>en spade og vendte en gr?st?rv n?r man skulle stort og tissede op ad en
>busk.

Mange kolonihave ejere skider i septisktank, hvorefter den
tømmes, som man gør i campingvogn.

Der er ikke mere forurening end desinficeringsmiddel.

--
Mvh Peder

Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-07 20:55

"Peder" <peLarsen43@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev

> Mange kolonihave ejere skider i septisktank, hvorefter den
> tømmes, som man gør i campingvogn.
>
> Der er ikke mere forurening end desinficeringsmiddel.

Troen på at træk og slip toilet er det eneste saliggørende er usaglig,
men miljø-forskrækkelsens hekseprocesser mod alt der ikke er normalt og
luksuriøst efter opreklameret mode, er religion.

Miljøeksperter er uvidenskabelige, næsten altid.

Selvfølgelig er kolonihavernes praksis uproblematisk.
Man kan også skide i emballage der kan lukkes lugttæt , fx glas med
skruelåg, og tisse hvor det gøder.

Fra : Peder

Dato : 10-05-07 00:35

dk.politik Bo Warming <bwng@bwng.dk>:
>"Peder" <peLarsen43@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Troen p? at tr?k og slip toilet er det eneste saligg?rende er usaglig,
>men milj?-forskr?kkelsens hekseprocesser mod alt der ikke er normalt og
>luksuri?st efter opreklameret mode, er religion.

>Milj?eksperter er uvidenskabelige, n?sten altid.

>Selvf?lgelig er kolonihavernes praksis uproblematisk.
>Man kan ogs? skide i emballage der kan lukkes lugtt?t , fx glas med
>skruel?g, og tisse hvor det g?der.

Hvis man vælger engangs plastik embalage til lorteopsamling, så
produceres der lidt unødigt affald, men intet værre end hvad der
spildes på unødig maling på rådhuset. Måske mælkekartoner eller
lign, som alligevel skal smides ud, ville være optimalt, da de
kan lukkes forholdsvist tæt hvis de får et tryk, samt er bøjelige
og har skarp kant, som gør aftørring nemt, da kanten skraber det
meste lort af. Der går næsten ingen lugt fra en sådan
mælkekarton, og der kan gå flere dage, før man behøver bære den
ud.

--
Mvh Peder

Fra : Bo Warming

Dato : 10-05-07 09:31

> [...]
> meste lort af. Der går næsten ingen lugt fra en sådan
> mælkekarton, og der kan gå flere dage, før man behøver bære den

Som nævnt tidligere i tråden er septik-tanke problemfri.

Nietzsche var 100 år forud for sin tid og det er jeg måske også mht at klare
sig helt uden installationer fx den emballagebrug du er inde på.

Fra : Peder

Dato : 10-05-07 17:20

> [...]

>Nietzsche var 100 ?r forud for sin tid og det er jeg m?ske ogs? mht at klare
>sig helt uden installationer fx den emballagebrug du er inde p?.

Måske kunne man istedet for marmeladeglas bruge en slags kondom,
som man påførte, urinerede, og derefter trak af og bandt knude.
Det er de føreste, som har plads i f.e cowboybukser til et glas,
medmindre det er i lommelærke udformning.

--
Mvh Peder

Fra : Bo Warming

Dato : 10-05-07 23:41

> [...]
> Det er de føreste, som har plads i f.e cowboybukser til et glas,
> medmindre det er i lommelærke udformning.

Mælkekarton eller tynd plastflaske(begge fylder ikke fult volumen i lommen
når tomme) kan man let have i lommen så man i biografen ikke vil ulejlige
andre på samme række med at gå ud til toilet under filmen.

Selvom jeg ikke har behov for det, har jeg afprøvet uridomer, som Coloplast
sender gratis vareprøver på, når man foregiver at være inkontinenspatient.
Et reservoir a la blodposer med udløbsstuds, der kan tappes af, er fæstet
med velkrobånd om læggen og et svært kondom med udløbsspids er forbundet med
plastikrør fra penis til læg.
Hvis jeg pludselig fik vandladningstrang ville jeg hellere hive egnet lille
kontainer op af lommen og holde ned i skridtet under det opknappede tøj, end
bære rundt hele dagen med uridom-arrangementet.
At staten hellere vil støtte Coloplast-højteknologiens dyre engangsudstyr
end oplysning om ublufærdig marmeladeglas-teknologi er en tragedie.
Coloplast kunne næppe overleve ellers.

Fra : Peder

Dato : 11-05-07 13:11

> [...]

>Et reservoir a la blodposer med udl?bsstuds, der kan tappes af, er f?stet
>med velkrob?nd om l?ggen og et sv?rt kondom med udl?bsspids er forbundet med
>plastikr?r fra penis til l?g.
>Hvis jeg pludselig fik vandladningstrang ville jeg hellere hive egnet lille
>kontainer op af lommen og holde ned i skridtet under det opknappede t?j, end
>b?re rundt hele dagen med uridom-arrangementet.
>At staten hellere vil st?tte Coloplast-h?jteknologiens dyre engangsudstyr
>end oplysning om ubluf?rdig marmeladeglas-teknologi er en tragedie.

Jeg foretrækker også plastflasker, som nemt kan smides i
almindeligt skrald, da der efter længerer tids brug opstår
lugtgener, som genere når flasken skvulper i lommen, og når man
åbner, lugter det fælt gæret, men først efter flere uger.

--
Mvh Peder

Fra : Bo Warming

Dato : 11-05-07 13:10

> [...]
> lugtgener, som genere når flasken skvulper i lommen, og når man
> åbner, lugter det fælt gæret, men først efter flere uger.

NEJ DER ER INGEN LUGT GENER og skulp-lyd-gener er da kun hvis du er
fetichist og bærer samme urin med dig i dagevis.
Den med skruelåg lukkede plastflaske afgiver ikke lugt fra urin. Lortelugt
kan derimod efter nogen tid trænge gennem visse plastiktyper (men ikke dem
der bruges til moderne wine-in-box papvinens inderpose.
Der er tekniske løsninger på alt - og gratis.

Fra : Peder

Dato : 12-05-07 11:53

dk.politik Bo Warming <bwng@bwng.dk>:
>"Peder" <peLarsen43@mail.dk> skrev i en meddelelse

>NEJ DER ER INGEN LUGT GENER

Så må du have ringe lugtesans, for min pisbeholder, som der dog i
forvejen groede lidt alger i, har jeg brugt gennem flere måneder,
hvorefter lugten blev ret gennemtrængende, når man åbnede,
tissede, og derefter skruede låg på.

--
Mvh Peder