Et skridt nærmere en endelig lukning af DR~
Fra : P.L.

Dato : 09-05-07 01:06

http://www.bt.dk/article/20070509/NYHEDER/705090301/1828

For mig at se går det stærkt ned af bakke for DR.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Vidal

Dato : 09-05-07 12:33

On 9 Maj, 02:05, "P.L." <N...@Valid.invalid> wrote:
> http://www.bt.dk/article/20070509/NYHEDER/705090301/1828
>
> For mig at se går det stærkt ned af bakke for DR.

Ja, melodigrandprix er så sandeligt et bærende element
i den danske kultur.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : P.L.

Dato : 09-05-07 12:39

On 9 May 2007 04:32:52 -0700, Vidal wrote:

> Ja, melodigrandprix er så sandeligt et bærende element
> i den danske kultur.

Egentlig ikke, men hvis de ryger ud af det samarbejde der er med de andre
lande, så har de et problem.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : P.L.

Dato : 09-05-07 12:43

> Ja, melodigrandprix er så sandeligt et bærende element
> i den danske kultur.

Her er det jeg tænker på, du har tilsyneladende kun læst overskriften.

<-Start
»Hvis DR vælger at fjerne sporten fra deres sendeflade, vil de
sandsynligvis ikke længere være med i EBU«, siger EBU-direktør Bjørn
Erichsen.

EBU er en samarbejdsorganisation mellem de europæiske public
service-stationer. DR er på linje med EBU's øvrige 73 medlemmer forpligtet
til at sende mindst 200 timers sport i tv om året - sportsnyheder og
sportsmagasiner tæller ikke i regnskabet.

Nedskæringerne på DR Sporten og det planlagte salg af
transmissionsrettigheder betyder, at stationen ikke kan leve op til
200-timers kravet.

Den planlagte nyhedsblok i TV-avisen er formentlig ikke
tilstrækkeligt.Medieforskere herhjemme mener, at konsekvenserne vil være
katastrofale for DR.

Det vil især gå ud over DR's muligheder for at få billeddækning på de
fleste internationale historier.

»Vi er derude, hvor DR's status som public service-station faktisk er
anfægtet«, siger professor i medievidenskab, Frands Mortensen.
<-slut

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Vidal

Dato : 09-05-07 12:42

On 9 Maj, 13:39, "P.L." <N...@Valid.invalid> wrote:

> Egentlig ikke, men hvis de ryger ud af det samarbejde der er med de andre
> lande, så har de et problem.

Er det Eurovision, der står for det? Det er der vist ingen planer
at bryde med.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : P.L.

Dato : 09-05-07 12:46

On 9 May 2007 04:42:03 -0700, Vidal wrote:

> Er det Eurovision, der står for det? Det er der vist ingen planer
> at bryde med.

Ville gøre det hele lidt nemmere vis du læste hele artiklen, sjældent man
kan få ret meget ud af en overskrift.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : P.L.

Dato : 09-05-07 12:46

On Wed, 9 May 2007 13:45:32 +0200, P.L. wrote:

> Ville gøre det hele lidt nemmere vis du læste hele artiklen, sjældent man
> kan få ret meget ud af en overskrift.

vis = hvis

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Vidal

Dato : 09-05-07 12:53

On 9 Maj, 13:42, "P.L." <N...@Valid.invalid> wrote:

> Her er det jeg tænker på, du har tilsyneladende kun læst overskriften.

Ja, det er rigtigt. Men tak for dine oplysninger, det kan være
jeg går ind ser på det senere.

Fra : Tveskaeg

Dato : 09-05-07 14:21

On Wed, 9 May 2007 02:05:34 +0200, "P.L." <Not@Valid.invalid> wrote:

>http://www.bt.dk/article/20070509/NYHEDER/705090301/1828
>
>For mig at se går det stærkt ned af bakke for DR.

Fedt at DR dropper det bøsseshow som MGP var blevet til.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 14:39

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message

> Fedt at DR dropper det bøsseshow som MGP var blevet til.

Det er ikke DR´s skyld at det var ham/"hende" der vandt, sangen var jo slet
ikke kvalificeret, men blev stemt ind via et wildcard på P3 såvidt jeg
husker, og hvordan den endte med at blive valgt aner jeg ikke, der var andre
sange der var noget bedre.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Jim

Dato : 09-05-07 14:56

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Fedt at DR dropper det bøsseshow som MGP var blevet til.

Nu har jeg ikke noget imod hverken bøsser eller homoseksuelle, men fokus
blev flyttet fra det vigtigste.
En konkurrence om den bedste melodi blev gjort til promovering af en
homoseksuel transvistit som screaming queen.
Det blev gjort til et element i kampen for bøsser og lesbiskes rettigheder.
Og den kamp støtter jeg dem gerne i. Det skal bare ikke overskygge det
traditionelle og folkelige Melodunte Grand Prix, og så enten med Mylle som
kommentator.
Og det gør det.. desværre.
Desuden kan et privat selskab sagtens klare teknikken og transmissionen uden
DR's indblanding. Og så kan DR købe retten til at vise det på TV.
TV2 ligeså. Eurovision forsvinder jo ikke, fordi DR har økonomiske
vanskeligheder. Der er faktisk flere foregående år, hvor Danmark ikke har
været repræsenteret i det internationale MGP.
Og vælger man ikke at lade DR transmitere showet, så kan vi se det på nogle
af de mange andre kanaler, vi efterhånden har fået leveret med bredbånd og
hvad har vi..

Fra : WinstonSmith_101@hot~

Dato : 09-05-07 14:26

On May 9, 1:32 pm, Vidal <vii...@gmail.com> wrote:

> Ja, melodigrandprix er så sandeligt et bærende element
> i den danske kultur.

??? Hvornår er DR blevet ensbetydende med "danske kultur" ?

Under alle omstændigheder, kan det kun gå for hurtigt med afviklingen
og lukningen af DR.

Fra : @

Dato : 09-05-07 15:48

On Wed, 9 May 2007 02:05:34 +0200, "P.L." <Not@Valid.invalid> wrote:

>http://www.bt.dk/article/20070509/NYHEDER/705090301/1828
>
>For mig at se går det stærkt ned af bakke for DR.

de har da kvalitetsmæssigt skrabt bunden i mange år

så de kan da dårligt komme længere ned

næste logiske skridt må være at afskaffe TV-licensen

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 15:51

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> næste logiske skridt må være at afskaffe TV-licensen

Det burde være det mest logiske, men ikke for politikere, det sker først når
DR har været konkurs i 3 år.