/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Den onde socialisme er skabt af medynk og ~
Fra : Bo Warming


Dato : 08-05-07 20:39

Den onde socialisme er skabt af medynk og misundelse.

Man føler sig god ved at have medlidenhed dvs føle sig hævet over, nogle
behandlingsobjekter

og man føler sig god ved at erklære en halvhjertet misundelseskrig imod de "udnyttende
kapitalister" Og imod "racisterne



Men ynk og jalousi udvider ikke samfundets styrke og lykke-kage. Kun
produktion og markedsfrihed er meningsfuldt og trivselsskabende.




 
 
Chrisjoy (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Chrisjoy


Dato : 08-05-07 20:59

On May 8, 9:39 pm, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> Den onde socialisme er skabt af medynk og misundelse.
>
> Man føler sig god ved at have medlidenhed dvs føle sig
> hævet over, nogle behandlingsobjekter

Det er fullt mulig å ha medynk for, og handlinger som
bekrefter dette uten å ty til statlig legalisert tyveri: skatt.

Således har vi falsifisert og forfeilet påstand om at sosialisme
er sympati-motivert, som om ikke dette allerede er falsifisert
ved at intet fornuftig menneske kan kalle tyveri for en empatisk
handling.

> og man føler sig god ved at erklære en halvhjertet
> misundelseskrig imod de "udnyttende kapitalister"
> Og imod "racisterne

De fleste som kaller seg selv kapitalister (ikke med rette)
forsvarer retten til å eie noe, uten å holde dette noe under
opparbeidelse, og med dette standpunkt er de forenet med
sosialistene som sier Staten helst skal eie all grunn. De
møtes på halvveien; politikk er de prinsippløses religion;
hvor staten eier alt som de private allerede ikke eier. Det
er de skjønt enig om idag. Konsekvensen av dette er at
det er umulig for den gjengse borger å ta en ledig flekk
av landet, starte opparbeidelse av denne, uten at noen
krever penger for dette. På denne måte er det du har
produsert en masse svake og fattige mennesker som
ikke klarer seg selv, og disse er sosialist-psykopatenes
legitimitet på at vi må ha statlig legalisert tyveri.

> Men ynk og jalousi udvider ikke samfundets styrke og lykke-kage.
> Kun produktion og markedsfrihed er meningsfuldt og trivselsskabende.

Vekst er utvilsomt viktig, men meget viktigre er fravær av
tvang imot en ikke-tvinger.



Bo Warming (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 09-05-07 02:07

"Chrisjoy" <ultralibertarianer2@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1178654319.007878.59470@e51g2000hsg.googlegroups.com...
On May 8, 9:39 pm, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> Den onde socialisme er skabt af medynk og misundelse.
>
> Man føler sig god ved at have medlidenhed dvs føle sig
> hævet over, nogle behandlingsobjekter

Det er fullt mulig å ha medynk for, og handlinger som
bekrefter dette uten å ty til statlig legalisert tyveri: skatt.

Således har vi falsifisert og forfeilet påstand om at sosialisme
er sympati-motivert, som om ikke dette allerede er falsifisert
ved at intet fornuftig menneske kan kalle tyveri for en empatisk
handling.

> og man føler sig god ved at erklære en halvhjertet
> misundelseskrig imod de "udnyttende kapitalister"
> Og imod "racisterne

De fleste som kaller seg selv kapitalister (ikke med rette)
forsvarer retten til å eie noe, uten å holde dette noe under
opparbeidelse, og med dette standpunkt er de forenet med
sosialistene som sier Staten helst skal eie all grunn. De
møtes på halvveien; politikk er de prinsippløses religion;
hvor staten eier alt som de private allerede ikke eier. Det
er de skjønt enig om idag. Konsekvensen av dette er at
det er umulig for den gjengse borger å ta en ledig flekk
av landet, starte opparbeidelse av denne, uten at noen
krever penger for dette. På denne måte er det du har
produsert en masse svake og fattige mennesker som
ikke klarer seg selv, og disse er sosialist-psykopatenes
legitimitet på at vi må ha statlig legalisert tyveri.

> Men ynk og jalousi udvider ikke samfundets styrke og lykke-kage.
> Kun produktion og markedsfrihed er meningsfuldt og trivselsskabende.

Vekst er utvilsomt viktig, men meget viktigre er fravær av
tvang imot en ikke-tvinger.

BW: Dit ord "falsifiseeret" finder jeg unødvendigt og fremmedgørende,men
ellers er jeg enig med dig - og med følgende
Og med Glistrup der siger at hvis en tibetansk bjergged får en torn i foden,
er det ikke et dansk problem og
MED JAPAN, der lever ret godhedsfrit og konfuzianistisk og derfor lever
japanerne længe og ukriminelt.

" Ægte barmhjertighed udfolder sig kun i overskuelige grupper. Gandhi

"Harmen over de andres ulykke er den mandlige bror til medlidenheden.
Nietzsche

De moderne filosoffers begunstigelse og overvurdering af medlidenheden er
nemlig noget nyt: filosofferne var tidligere enige om netop det værdiløse i
medlidenheden. Jeg behøver blot at nævne Platon, Spinoza, La Rochefoucauld
(1613-1680)og Kant, fire ellers så indbyrdes forskellige ånder, men dog
enige om ét, at ringeagte medlidenheden. Nietzsche .

Af de ikke-egoistiske kvaliteter er medlidenheden særlig anti-liv - for når
vi ynker andre, svækker vi os selv, og vi gavner ikke den vi ynker
Nietzsche

En samtale mellem unge og gamle slutter sædvanligvis med foragt eller
medlidenhed fra begges hold. Samuel Johnson

There is in man a specific lust for cruelty, which infects even his passion
for pity and makes it savage. Nietzsche

Demokratiets ondeste led er dem, der sidder i vores revalideringscentre. De
gør skade for de socialt handicappede.
Glistrup

"Har vi en menneskeret - krav på arbejde, krav på at blive lykkelige. Nej,
en sådan ret har hverken mennesket eller den laveste orm." Nietzsche

At beklage de ulykkelige er ikke noget, der kommer i Strid med Kødets
Lyster.
Tværtimod, man er glad ved at kunne give dette Venskabsbevis og skaffe sig
Ry for Menneskekærlighed uden at give noget for det.Pascal

Den regering, der er stor nok til at give dig alt, hvad du ønsker, er stor
nok til, at tage det hele fra dig
Barry M. Goldwater

En ven, hvis håb vi ikke kan gavne, vil vi hellere have som fjende.
Nietzsche Morgenrøde 1880

Vi holder mere af dem vi giver til, end af dem der giver til os. La
Rochefouceauld

Næstekærlighed er trang efter ny ejendom.Nietzsche

Næstekærlighed skaber en mangfoldighed af synder.Oscar Wilde

Næstekærlighed skjuler en mangfoldighed af synder.Biblen 5 steder

Vi værdsætter ikke vores venner efter deres evne til at underholde os, men
efter vores evne til at underholde dem. Evelyn Waugh

Hvordan kan det være, at vi fyldes med medlidenhed, når vi ser en haltende
mand på gaden, mens en haltende ånd fylder os med raseri?Joh - det kommer
af, at den haltende mand godt ved, at det er ham der går skævt og os andre,
der går lige, mens den haltende ånd derimod hårdnakket påstår, at det er ham
der tænker lige, og vi andre skævt..
Pascal

Det almindelige påskud for dem, som volder andres ulykke, er, at de vil
deres bedste. Vauvenargues, Luc De
Clapiers De (1717-1745)

Den, som giver noget stort bort, møder ingen taknemmelighed, for modtageren
har allerede gennem gaven fået tilstrækkeligt at bære på. Friedrich
Nietzsche

Someone gives us all, he has, and we are his. Eric Hoffer

Naturen har givet mange evne til medlidenhed, men få evnen til medglæde.
Hebbel




Chrisjoy (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Chrisjoy


Dato : 09-05-07 21:49

On May 9, 3:07 am, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> De moderne filosoffers begunstigelse og overvurdering af medlidenheden er
> nemlig noget nyt: filosofferne var tidligere enige om netop det værdiløse i
> medlidenheden. Jeg behøver blot at nævne Platon, Spinoza, La Rochefoucauld
> (1613-1680)og Kant, fire ellers så indbyrdes forskellige ånder, men dog
> enige om ét, at ringeagte medlidenheden. Nietzsche .

Hverken Platon eller Kant kan tas til inntekt for anti-stjel og del
mentaltitet. Platon er faktisk stjel og del- mentalitetens
grunnlegger,
der hvor Kant er den moderne utgave av akkurat det samme. Spinoza
var bare et surrehue, og Nietzsche en pervertert anarkist og
darwinist.
La Rochefoucauld tviler jeg sterkt på tjener til å motstå misunnelse
eller legalisert tyveri for den saks skyld, men det er for lenge siden
jeg leste hans essays. Jeg husker bare at de gjorde ikke særlig
inntrykk. Ingen av de forfattere du har nevnt, er egnet til å uttrykke
det du ønsker. Nietzsche er det nærmeste du kommer, men da skal
du lese ham på en veldig spesiell måte.

Konklusjon: Du bør legge deg til bedre lesevaner.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste