Danmarks antibureakratiske forening
Fra : Jørgen

Dato : 08-05-07 12:02

I gamle dage - det var vist i 60-erne - dukkede der noget op, der hed
Danmarks antibureakratiske parti eller forening. Hvad var det for noget?
Hvem var det? Kan det have været en forløber for Fremskridtspartiet?

Jeg husker ikke i dag, hvad de stod for, men det må have været noget, jeg
sympatiserede med, for jeg sendte dem 100 kr. Det var vist, da
politikerleden var på sit højeste.

Jørgen.

Fra : Per Hagemann

Dato : 09-05-07 00:52

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg husker ikke i dag, hvad de stod for, men det må have været noget, jeg
> sympatiserede med, for jeg sendte dem 100 kr. Det var vist, da

I et nummer af bladet Fremskridt
http://fremskridtspartiets-ungdom.dk/fremskridt/01_Fremskridt.pdf kan man
læse følgende om forbindelse mellem den antibureaukratiske forening og
Fremskridtspartiet:

34. årgang JULI 2006Af Svend Erik MortensgaardLene & Mogens Glistrup ideres
hjem efteråret 2005Hjertelig tillykke - kære beggetoDet er faldet i
undertegnedeslod at skrive et indlæg ipartibladet, i anledning afMogens
Glistrup's 80-årsfødselsdag. Det gør jeg medglæde.Jeg er efterhånden en af
de altfor få nulevende, der har væretmed helt fra starten, ja enddafør
partiets start, for var ibestyrelsen for DanmarksAntibureaukratiske
Forening,inden jeg (blot en stor knægtpå godt en snes år) en mørkjanuaraften
for 1/3 århundredesiden, mødte op i detGlistrupske hjem i Skovbryneti
Kongens Lyngby.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-07 03:45

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Forening,inden jeg (blot en stor knægtpå godt en snes år) en
> mørkjanuaraften for 1/3 århundredesiden, mødte op i detGlistrupske hjem i

Hvad gjorde dig til et sådant overmenneske så tidligt.?

Da Glistrup startede var jeg et skadeligt undermenneske ved at rejse 4 år
til ulande for FN og DANIDA

Først da jeg så superondskaben i ulandshjælp, vågnede jeg til indsigt i
glistrupismens fortræffelighed.

Min farbror indså allerede i sin studietid at ulandshjælp gør altid skade -
at han ikke hemmeligholdt sine holdninger har bidraget til at han i 1955
blev tvangsindlagt og tvangsmedicineret torturagtigt på Sct Hans som
skitzofren udfra løgn om voldstrussel (som min mor stod bag)

Fra : Per Hagemann

Dato : 09-05-07 08:12

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gjorde dig til et sådant overmenneske så tidligt.?

Jeg glemte citatangivelse. Det er ikke mig, men Mortensgaard som skrev
ovenstående og derfor var bestyrelsesmedlem i Danmarks antibureakratiske
forening.

Jeg selv var ikke overmenneskeligt klartskuende fra starten, men bare et
sædvanligt propagandamedieoffer. Heldigvis er det eneste som foreligger på
skrift om min misforståede Glistrup-modstand vist et svar til klassebladet
på Emdrupborg folkeskole, hvor jeg udtalte at Glistrups politik var
urealistisk.