Obama
Fra : Kim2000

Dato : 05-05-07 09:45

Når nu så mange er direkte racister herinde så kunne det da være
interessant og høre hvordan I forholder jer til det amerikanske valg af
demokratisk præsident kandidat.

Hvis jeg skulle stemme er der ingen tvivl om stemmen ville gå til Obama.

For Obama taler at man er mere interesseret i sine allieret, at han ønsker
at forberede skolesystemet, så alle gratis kan få en uddannelse og at han
ønsker at rydde op i den massive lobbyisme i Washinton, det taler bestemt
også til hans fordel at han ikke har modtaget een eneste dollar fra
multinationale selskaber. At han så også virker som en flink sympatisk fyr
er jo så sandelig også et plus.

mvh
Kim

Fra : /Peter

Dato : 05-05-07 09:55

> [...]
> af demokratisk præsident kandidat.
>
> Hvis jeg skulle stemme er der ingen tvivl om stemmen ville gå til

Spild af stemme, han bliver skudt hvis han bliver valgt.

> [...]
> dollar fra multinationale selskaber. At han så også virker som en
> flink sympatisk fyr er jo så sandelig også et plus.

Det lyder for godt til at være sandt, og helt sikker urealistisk at
gennemføre.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 05-05-07 10:00

> [...]
> også til hans fordel at han ikke har modtaget een eneste dollar fra
> multinationale selskaber. At han så også virker som en flink sympatisk fyr

Det skudsmål passer til enhver der stiller op i det politiske spil.
Kommer tid kommer råd....

mvh Kurt

Fra : Kim2000

Dato : 05-05-07 10:13

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det skudsmål passer til enhver der stiller op i det politiske spil.
> Kommer tid kommer råd....

Tja, men alene det faktum at ikke har modtaget penge fra de store selskaber
gør ham jo langt mere troværdig end det øvrige felt, hvor mange er fx i
tvivl om at Bush er på særdeles venlig fod med industrien i USA.
mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 05-05-07 10:40

> [...]
> er fx i tvivl om at Bush er på særdeles venlig fod med industrien i USA.

Der er du galt afmarcheret en af de største pengetanke "Hattaway" har betalt
flere mio. dollars til kandidaten.

mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-07 12:28

> [...]
> også til hans fordel at han ikke har modtaget een eneste dollar fra
> multinationale selskaber. At han så også virker som en flink sympatisk fyr

Han virker som en god mand, men er han ikke ret ny på scenen? et uskrevet
blad, eller hvad man siger.

Fra : Malene P

Dato : 05-05-07 12:39

> [...]
> også til hans fordel at han ikke har modtaget een eneste dollar fra
> multinationale selskaber. At han så også virker som en flink sympatisk fyr

Jeg kunne sagtens se noget godt komme ud af, at vælgerne i USA vælger den
første kvinde eller den første neger som deres næste præsident. Bare det
ikke endnu engang bliver en, der har poterne søbet til i olieindustrien.

Malene P

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-07 13:51

> [...]
> første kvinde eller den første neger som deres næste præsident. Bare det
> ikke endnu engang bliver en, der har poterne søbet til i olieindustrien.

Det kan da være ligegyldigt om personen er kvinde, mand, eller australier -
sort, gul eller grøn?

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 05-05-07 20:46

Hans Christian Vang formulerede lørdag:

> Det kan da være ligegyldigt om personen er kvinde, mand, eller australier -
> sort, gul eller grøn?

Ja, hvis bare vedkommende er reel.
Kai

Fra : N_B_DK

Dato : 06-05-07 15:55

"Hans Christian Vang" <> wrote in message

> Det kan da være ligegyldigt om personen er kvinde, mand, eller
> australier - sort, gul eller grøn?

En austrilier som USA´s præsident ? det tror jeg bliver svært.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-05-07 15:00

Kim2000 wrote:
> [...]
> modtaget een eneste dollar fra multinationale selskaber. At han så
> også virker som en flink sympatisk fyr er jo så sandelig også et plus.

Jeg finder det ærligt talt ret problematisk, at manden - som ret beset ikke
engang er "tradionel" afro-amerikaner, da han slet ikke nedstammer fra
slaverne, men derimod er resultatet af et kort ægteskab mellem en sort
overklassekenyaner og en hvid amerikanerinde - i dèn grad spiller på sin
hævdede "kulturarv og racehistorie" (som han jo altså lige præcis IKKE deler
med 90% af andre mørke amerikanere!) og endda tilhører et trossamfund som
kan betegnes som direkte racistisk i den overdrevne dyrkelse af
"Moderlandet"(?) Afrika:

http://sweetness-light.com/archive/barack-obamas-church-ultra-left-and-afrocentric

(Prøv selv for sjov at sætte ordet "white" in alle de steder i
principprogrammet, hvor der står "black", og man ville ikke et sekund være i
tvivl om at det var et Ku Klux Klan-manifest, man havde med at gøre...)

Næh, hvis man virkelig skulle have en afroamerikansk præsident derovre og
endda også en kvinde, så ville jeg klart foretrække den nuværende
udenrigsminister, som altså trods alt har en doktorgrad i international
sikkerhedspolitik og en IQ der næppe er under 160...

Anders Peter Johnsen

Fra : Kim2000

Dato : 05-05-07 15:11

meddelelse news:463c8de0$0$52154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> overklassekenyaner og en hvid amerikanerinde - i dèn grad spiller på sin
> hævdede "kulturarv og racehistorie" (som han jo altså lige præcis IKKE

Så er det jo, jeg siger at det gør han netop ikke.

Min pointe var/er at hudfarven slet ikke spiller en rolle for langt de
fleste af os "dybt racistiske" europæere. Personligt er jeg hamrende
ligeglad med om mustafa er sort eller hvid, hvad der påvirker mig er hvis
mener jeg skal indrette mig efter hans forkvaklede verdensbillede. Jeg
kender et par enkelte indvandre, hvor man slet ikke tænker over det, men en
vens ven (ca 43 år) mente at han gerne ville knebbe med danske ludere men
han ville aldrig gifte sig med urene piger. Behøver jeg sige at manden
"naturligvis" endte med at blive gennembanket af en 15-årig piges venner.
Hvilket heller ikke havde noget at gøre med at manden var mørk, det havde
noget at gøre med hans opførsel. Kun de færreste ser hudfarven i sig selv
som et problem, men derimod den opførsel nogle af dem slæber med.
mvh
Kim

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-05-07 15:35

Kim2000 wrote:
> [...]
>
> Min pointe var/er at hudfarven slet ikke spiller en rolle for langt de
> fleste af os "dybt racistiske" europæere.

Problemet for mig er såmænd overhovedet heller ikke selve Obamas hudfarve,
men derimod dén måde, han manipulerende, ja næsten ligefrem bedragerisk,
bruger den til at udgive sig for noget, han ikke er, nemlig traditionel
afroamerikaner med slaveforfædre i stamtræet, for at score billige stemmer
fra andre "rigtige", traditionelle afroamerikanere og billig
politisk-korrekt sympati fra hvide demokrater.

Derfor finder jeg det altså allerede nu svært at stole på ham, endsige tage
ham alvorligt, også selv om han da helt sikkert vil være at foretrække for
det skingrende fanatiske fruentimmer af en modbydeligt magtbegærlig mæfikke
(ja, der er den tidligere præsidentfrue, jeg snakker om), han er oppe imod
internt i sit parti.

Anders Peter Johnsen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 05-05-07 20:53

Kim2000 frembragte:
> [...]
> opførsel. Kun de færreste ser hudfarven i sig selv som et problem, men
> derimod den opførsel nogle af dem slæber med.

Smukt skrevet, Kim.
Det er præcis problematikken sat på spidsen.
Den bedste kollega jeg nogensinde har haft, var inder.
Han var i praktik, fed fyr.
Jeg anbefalede min chef at ansætte ham.
Så snart han var ansat, skulle han have bederum (i 2006).
Pludselig var han sygemeldt i lang tid (ramadan).
Alt sådan nogen bøvl virker bare ikke i vores samfund.
Det er præcis problematikken sat på spidsen, og det er pisseligegyldigt
om folk er sorte, røde, grønne eller lilla i huden, det handler om de
vil passe ind der hvor de er (land/arbejdsplads/samfund/skole/osv.).
Kai

Fra : BigBother

Dato : 06-05-07 03:09

> [...]
> demokratisk præsident kandidat.
>
> Hvis jeg skulle stemme er der ingen tvivl om stemmen ville gå til Obama.

Så hellere Ron Paul. Han virker som en ægte konservativ, i modsætning til
Bush.