Sindssyge dommere
Fra : JBH

Dato : 04-05-07 21:13

Hvad helvede foregår der i hovedet på vores domere.

http://ekstrabladet.dk/112/article295644.ece

Han bliver sigtet efter straffelovens paragraf 252 om grov og hensynsløs
kørsel samt paragraf 249 om uagtsomt tilføjelse af legemsbeskadigelser,
siger Steen Mikkelsen fra Københavns Politi.
- Desuden var der tale om spirituskørsel. Der er taget en blodprøve, og vi
afventer nu resulatet.

Politiet fandt imidlertid ikke grund til at varetægtsfængsle den 21-årige.

I Viborg har 2 af politiets gamle kendinge lige fået 4 ugers
varetægtsfængsling for i forbindelse med tyveri af bilradioer mm. at have
afbrændt 4 biler.

Er biler mere værd end at invalidere mennesker ?

/JBH

Fra : Pernille

Dato : 04-05-07 21:20

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> afbrændt 4 biler.
>

> Er biler mere værd end at invalidere mennesker ?

Det havde jeg jo ikke troet!
Men det kan da være, at jeg er helt forkert på den...

Fra : JBH

Dato : 04-05-07 21:32

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Det havde jeg jo ikke troet!
> Men det kan da være, at jeg er helt forkert på den...

Sorry, de blev kun varetægtsfængslet i 3 uger

http://www.tvmidtvest.dk/sw29730.asp

/JBH

Fra : Anglachel

Dato : 04-05-07 21:38

> [...]
> Hvad helvede foregår der i hovedet på vores domere.
>

> http://ekstrabladet.dk/112/article295644.ece
>
> Er biler mere værd end at invalidere mennesker ?

Det har noget at gøre med, hvor højt man vurderer flugtrisikoen for den
pågældende. I ovennævnte tilfælde blev manden jo på "gerningsstedet",
hvilket kunne tyde på at han er klar til at stå til ansvar for sine
handlinger.

Fra : Kim2000

Dato : 04-05-07 21:52

"Anglachel" <rune_[nospam]aagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pågældende. I ovennævnte tilfælde blev manden jo på "gerningsstedet",
> hvilket kunne tyde på at han er klar til at stå til ansvar for sine

Nemlig og i den forbindelse var det fx logisk at man varetægtfængslede
16-årige gymnasieelever, den gruppe har det jo med at stikke af til
Sydamerika......

Fra : Anglachel

Dato : 04-05-07 22:06

> Nemlig og i den forbindelse var det fx logisk at man varetægtfængslede
> 16-årige gymnasieelever, den gruppe har det jo med at stikke af til
> Sydamerika......
undskyld, ville du have en reel diskussion, eller er det bare en mulighed
for at få luftet noget reaktionær galde og letkøbt sarkasme?

Fra : Kim2000

Dato : 04-05-07 22:15

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> undskyld, ville du have en reel diskussion, eller er det bare en mulighed
> for at få luftet noget reaktionær galde og letkøbt sarkasme?

Bare letkøbt sarkasme

Spøg til side så virker det som om det er rene tilfældigheder i hvilket
omfang og hvornår deres bruges varetægtsfængsel, man skulle synes der må
være nogle retningslinier, men når man den ene dag kan se gymnasieelever i
en demostration blive varetægtsfængslet i ugevis, mens man den næste kan
lade en Riskær der står til 4 års fængsel rejse hjem til spanien mellem
retssagerne, så er der altså noget galt.

mvh
Kim

Fra : Anglachel

Dato : 04-05-07 22:46

> [...]
> lade en Riskær der står til 4 års fængsel rejse hjem til spanien mellem
> retssagerne, så er der altså noget galt.

Nu kender jeg ikke detaljerne i den sag som OP refererede til, men jeg kunne
forestille mig, at anklageren havde erfaring for, at disse langfingrede
pyromaner ikke havde udvist nogen større punktlighed, hvad angår eventuelle
tidligere fremstillinger for retten. M.h.t Riskjær kan man jo sige, at den
straf, han bliver stillet i udsigt, virker temmeligt hård taget i
betragtning af, hvad mange voldsmænd får udmålt. Sådan svinger
"retfærdighedens" yin og yan så mærkværdigt en gang i mellem.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 23:57

> [...]
> pågældende. I ovennævnte tilfælde blev manden jo på "gerningsstedet",
> hvilket kunne tyde på at han er klar til at stå til ansvar for sine

Det har s'gu nok haft mere at gøre med hans promille - at rende kan være nok
så besværligt når man er stiv.

Iøvrigt lader han da ikke ligefrem til at være den ansvarlige type, når han
ikke har problemer med at sætte sig ind i en bil og tænde for motoren i stiv
tilstand.

Fra : Rea721

Dato : 04-05-07 21:51

> Hvad helvede foregår der i hovedet på vores domere.

Hvordan er det lige at "vores dommerer" har været inde i denne sag??

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 04-05-07 22:19

Rea721 wrote:
> "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det lige at "vores dommerer" har været inde i denne sag??

Så sandt...
Kan være at fyren var blevet varetægtsfængslet hvis han havde lavet sit
stunt i Viborg.

- cep

Fra : Tveskaeg

Dato : 04-05-07 23:47

On Fri, 4 May 2007 22:13:21 +0200, "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>afbrændt 4 biler.
>

>Er biler mere værd end at invalidere mennesker ?

Nej men det er sådan retssystemet indrettes når de radikale har
afgørende indflydelse i næsten 20 år.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 23:50

> http://ekstrabladet.dk/112/article295644.ece

FORBANDEDE PIKHOVEDE!

SKAL absolut køre, når man er pissefuld og på rulleskøjter! IH ALTSÅ!

Og hvad får vedkommende? Et klap på håndleddet... Jeg kaster s'gu op!