Kunne det tænkes i Danmark?
Fra : Claus E. Petersen

Dato : 04-05-07 21:06

Jeg har lige tygget mig igennem "Exit Folkhemssverige", og det er
mildest talt rystende læsning.
Uanset hvilken holdning man har til indvandring, giver bogen et billede
af elitær topstyring og total mangel på realitets sans man har
vanskeligt ved at forestille sig.
Men hvordan i alverden er det gået så galt, og kunne det samme ske
herhjemme?
Jeg tænker ikke så meget på indvandringen, men derimod de svenske
politikere og den svenske presse der tilsyneladene i fuld samdrægtighed
både kan og vil kontrollere ytringer og information til kun at
afspejle éen bestemt indstilling.
At de svenske politikere, i følge bogen, virker komplet inkompetente er
selfølgelig ingen overraskelse, det forekommer jo overalt i verden,
selvom de unægtelig giver indtryk af at leve med hovedet under sandet.

http://surl.se/aqva

- cep

Fra : /Peter

Dato : 04-05-07 21:13

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com.removethis> skrev i en
meddelelse news:463b9247$0$14007$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> er selfølgelig ingen overraskelse, det forekommer jo overalt i verden,
> selvom de unægtelig giver indtryk af at leve med hovedet under sandet.

Mon ikke det kaldes demokratiets opløsning, og ville da sagtens kunne
ske i danmark,
da demokrati i dets natur er en følsom skabning, der hele tiden skal
kæmpes for,
men alle alm. borgere læner sig tilbage og i fuld tillid overlader alt
til "regeringen" så ka det kun gå galt

Fra : Pernille

Dato : 04-05-07 21:18

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> kæmpes for,
> men alle alm. borgere læner sig tilbage og i fuld tillid overlader alt til

Især, hvis de radikale og enhedslisten får indflydelse.

Fra : /Peter

Dato : 04-05-07 21:25

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Især, hvis de radikale og enhedslisten får indflydelse.

Ja og hvis muhamedanerkællinger får ydelser til 6 møgunger år ud og år
ind,
+ offentlige ydelser til møgyngellen selv ganges med 6.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 23:17

> Ja og hvis muhamedanerkællinger får ydelser til 6 møgunger år ud og år
> ind,
> + offentlige ydelser til møgyngellen selv ganges med 6.

Ja, det er der jo intet nyt i... Det foregår da allerede overalt i DK.

F.eks i mit eget kvartér, hvor en enlig mor der ikke kan tale dansk, går
rundt med 7 børn - ingen af dem arbejder, men alligevel har moren en flot
bil... Hmmmmmmm....

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-05-07 08:07

"Hans Christian Vang" <......> skrev i meddelelsen

> [...]
> dansk, går rundt med 7 børn - ingen af dem arbejder, men
> alligevel har moren en flot bil... Hmmmmmmm....

nåeh, misundelsen skyder frem som padehatten, hv¨'? som den
underyder du er, skulle du måske hellere finde dig et fornuftigt
arbejde fremfor at sidde og skumle over at nogen har mere end
dig. Er du også misundelig på A.P. Møllerkoncernen fordi de har
en ikke-beskattet pengetank?

Fra : Neuman

Dato : 05-05-07 09:13

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> nåeh, misundelsen skyder frem som padehatten, hv¨'? som den underyder du
> er, skulle du måske hellere finde dig et fornuftigt arbejde fremfor at
> sidde og skumle over at nogen har mere end dig.

"Jeg sviner aldrig folk til fordi de har en anden holdning end
mig, men jeg giver passende svar på uforskammetheder. Det er
præcis det, du ikke forstår. Jeg har mange gange haft en debat
kørende med folk fra højrefløjen uden at det er blevet til
uforskammetheder, men lige så snart det er endt med at blive
personlige angreb på mig, så har jeg naturligvis reageret på
passende måde." - Wilstrup

Fra : John

Dato : 06-05-07 03:02

> [...]

> i danmark,
> da demokrati i dets natur er en følsom skabning, der hele tiden skal

Nemlig, og:

'Ej forgår et folk, hvis ikke selv det vil'!

John

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-05-07 10:28

On Sun, 6 May 2007 04:02:22 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Nemlig, og:
>
>'Ej forgår et folk, hvis ikke selv det vil'!

Den engelske historiker Arnold Toynbee som har skrevet et 12-binds
værk om civilisationers opståen og fald sagde:

"Civilizations die from suicide, not by murder."

Den profetiske kraft i disse ord, kan enhver vel opfatte i dag
http://en.wikipedia.org/wiki/Arnold_J._Toynbee

Mvh
Martin

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 05-05-07 07:07

Claus E. Petersen har bragt dette til verden:
> [...]
> selfølgelig ingen overraskelse, det forekommer jo overalt i verden, selvom de
> unægtelig giver indtryk af at leve med hovedet under sandet.

Jeg har ikke læst omtalte artikel eller fulgt linket, men tror at jeg
ved hvad det omhandler.
Hvis du forestiller dig at det skulle ske lige nu, i nutid, så tror jeg
ikke at pressen, alle som en, ville acceptere den mundkurv, så derfor
kan det ikke ske.
Hvis nogen af de partier til venstre for Soc., og sikkert også Soc.
kommer til magten, så vil jeg ikke afvise at de vil forsøge at arbejde
derhenad, jeg vil ovenikøbet frygte det lidt, men det er også temmelig
usandsynligt at det sker, før Soc. er færdig med deres foryngelse, og
får skiftet formanden ud fra overgangsfiguren til en _mand_.
Kai

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 05-05-07 15:05

Fister Løgsovs wrote:
> [...]
> derhenad, jeg vil ovenikøbet frygte det lidt, men det er også temmelig
> usandsynligt at det sker, før Soc. er færdig med deres foryngelse, og
4> får skiftet formanden ud fra overgangsfiguren til en _mand_.
> Kai

Jeg tror ikke at det er nok, selvom det vel ikke helt kan afvises.
Forsøget på at fryse DF ud i folketinget mislykkedes, på trods af at de,
i følge Nyrup, ikke var stuerene, men på den anden side oplevede DKP den
hån at samtlige partier i tinget, undtaget DKP, udvandrede da Axel
Larsen gik på talerstolen for snart mange år siden.
Så konsensus kan opstå, men hvis det skal batte noget er
pressen/medierne nødt til at følge trop.
Det sidste tror jeg bliver et problem i dagens globaliserede Danmark.
Den tid er simpelthen forbi hvor små lande som Danmark og Sverige kunne
leve i små sæbebobler med radio og tv-monopoler etc.

- cep

Fra : Bruno Christensen

Dato : 05-05-07 20:15

On Sat, 05 May 2007 16:05:02 +0200, Claus E. Petersen wrote:

> men på den anden side oplevede DKP den
> hån at samtlige partier i tinget, undtaget DKP, udvandrede da Axel
> Larsen gik på talerstolen for snart mange år siden.

Jeg kan ikke huske det, det må også have været mere end 50 år siden.

Har du en dato eller et link?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-05-07 14:09

Bruno Christensen wrote:

> Jeg kan ikke huske det, det må også have været mere end 50 år siden.
>
> Har du en dato eller et link?

Jeg har ikke bogen lige ved hånden, men jeg læste det i en erindringbog
af fhv. minister Ole Bjørn Kraft.
Jeg mener at titlen var "En konservativ politikers erindringer".
Hvad tidspunktet angår skal vi vist helt tilbage til 1940 eller
deromkring, hvor DKP var særdeles positivt indstillede overfor
nazi-tyskland, også efter den tyske invasion af Danmark, noget der som
bekendt stoppede med det tyske angreb på Sovjetunionen.

- cep

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-05-07 14:28

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com.removethis> skrev i
meddelelsen

> [...]
> overfor nazi-tyskland, også efter den tyske invasion af
> Danmark, noget der som bekendt stoppede med det tyske angreb

DKP har aldrig været "særdeles positivt indstillet over for
nazi-tyskland"- det er en and Bevis det eller træk det i dig
igen. Det er en infam tilsvining.
Der er intet belæg for det nonsens - tværtimod:
http://historienu.dk/dkp%20stottede%20ikke%20hitler.pdf

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-05-07 20:45

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> nazi-tyskland"- det er en and Bevis det eller træk det i dig
> igen. Det er en infam tilsvining.
> Der er intet belæg for det nonsens - tværtimod:

At kommunisterne forberedte sig på kamp mod sine allierede kan dårligt
overraske.
Kommunisterne etablerede skam agentnet og spionerede mod sine allierede
i stort omfang, under, og efter anden verdenskrig.
DKP var underlagt Sovjet hvis mål som bekendt ikke var meget forskelligt
fra nazi-tysklands, i og med at begge ønskede at underkaste resten af
verden deres ideologiske tankegods.
At man (kommunisterne) i det skjulte forberedte sig på krig med sine
allierede viser vel bare hvor meget Stalin og Hitler havde til fælles.
Men jeg vil da gerne moderere mig og ændre "særdeles positivt" til blot
"sympatisk".
Jeg henviser i øvrigt til nævnte bog af O.B.K.

- cep

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-05-07 21:44

> [...]
> Men jeg vil da gerne moderere mig og ændre "særdeles positivt"
> til blot "sympatisk".
> Jeg henviser i øvrigt til nævnte bog af O.B.K.

Og jeg nævner de dokumenter som er fremkommet og som jeg
henviste til i mit link.

Endelig vil jeg nævne en af de betydeligste forskere, men også
selv anti-kommunist Morten Thing - en person jeg ikke selv er
vild med, men han påviser dog ikke desto mindre betydelige fejl
i O.B.K.s forskning og forsvarer de kilder jeg faktisk selv
fandt frem til.

http://dspace.ruc.dk/bitstream/1800/1068/1/Laustsens_makv%C3%A6rk.pdf

så kan du læse lidt mere om dette og blive klogere -måske!

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-05-07 22:04

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
>
> http://dspace.ruc.dk/bitstream/1800/1068/1/Laustsens_makv%C3%A6rk.pdf
>
> så kan du læse lidt mere om dette og blive klogere -måske!

Af dit link fremgår det at Morten Thing svarer på et indlæg af Jørgen
Laustsen fremsat i informations kronik.

Så blev jeg så klog.

Jeg ser ikke nogen henvisning til O.B.K's forskning, hvilket også ville
undre mig da Ole Bjørn Kraft ikke var forsker men politiker og i øvrigt
dansk udenrigsminister.

Så blev du så klog.

- cep

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-05-07 21:12

> [...]
> nazi-tyskland"- det er en and Bevis det eller træk det i dig
> igen. Det er en infam tilsvining.
> Der er intet belæg for det nonsens - tværtimod:

Faldt også over denne her:

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=2155996

- cep