/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Deltager i aftenens DR2-debat: Suher Othma~
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 03-05-07 22:59

Hvem er det nu lige, denne kvinde er, og hvad er - udover at hun jo altså
tydeligvis er af mellemøstlig herkomst og bærer stramt tilknappet islamisk
tørklæde - hendes adkomst til overhovedet at deltage i så ellers relativt
prominent debat som denne?

Jo, det kan da muligvis have noget at gøre med at hun blev berømt - eller
skal vi måske snarere sige: Berygtet - landet over for at medvirke i et
indslag i TV2 Dags Dato tilbage i november 2004 efter mordet på den
hollandske filminstruktør Theo van Gogh.

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-1565500.html

(Så vidt jeg kan se virker linket slet ikke, og da det sandsynligvis endda
ville forudsætte abonnement på TV2Sputnik at se det, er min dokumentation
således dermed desværre ret besværliggjort!)

I denne udsendelse - hvor den dengang medicinstuderende Suher Othman
medvirkede sammen med to andre herboende "islamiske søstre", herunder den da
arkæologistuderende Aiysha Abu-Laban (datter af nu afdøde Imam Ahmed
Abu-Laban) - sad disse tre unge muslimske kvinder nemlig direkte på dansk
fjernsyn og gav udtryk for at Theo van Gogh "blot havde fået, hvad han
fortjente" og samtidig mente Ayisha Abu-Laban altså slet ikke at Ayaan Hirsi
Ali skulle have lov til at gå på gaden, hvilket Suher Othman således
replicerede med at "hun i hvert fald ikke skulle kunne forvente at gå i
fred".

Dog mente de sig (snart sagt "selvfølgelig"?) "misforståede af pressen",
hvilket man kan læse om her:

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-1580549.html


Pia Kjærsgaard var da heller ikke sen til at skrive denne udmelding på DFs
hjemmeside:

http://www.danskfolkeparti.dk/sw/frontend/detail.asp?parent=11052&typeid=13&id=2908&menu_parent=&layout=21


Dette "gamle bekendtskab" taget i betragtning, så undrer det mig næsten at
Pia Kjærsgaard så vidt jeg ved slet ikke i løbet af den aktuelle
debatudsendelse kom ind på disse vanvittige, totalitære islamistiske
statements, der jo ganske tydeligt viser at Suher Othman IKKE bare betragter
religon - og dermed implicit også sit eget valg af tøklæde? - som dèn "ret
og privatsag" hun ellers så artigt postulerede det til at være...

I hvert fald mener jeg at man lige bør erindre sig denne unge muslimske
kvindes oprindelige "claim to fame", før man tillægger hende alt for ædle
"rettighedsmotiver" i forbindelse med hendes retorik i forbindelse med
diskussionen af tørklæder: I hvert fald kan vi konstatere at hun sjovt nok
selv hævder sin ret til at gå med tørklæde, men åbenbart ikke tilkender
Ayaan Hirsi Alis ret til at gå på gaden i fred?


(Eventuelt interesserede kan desuden også læse følgende - sandsynligvis ret
skønmalende - interview med hende:
http://www.ugebreveta4.dk/smcms/Ugebrevet/4766/6726/6749/6767/Index.htm?ID=6767
og ellers selv søge lidt på hendes - IMO ret belastende - baggrund, som
adskillige borgerlige blogskribenter så vidt jeg kan se har beskæftiget sig
kritisk med...)

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



 
 
Neuman (03-05-2007)
Kommentar
Fra : Neuman


Dato : 03-05-07 23:07

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:463a5b2c$0$52153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvem er det nu lige, denne kvinde er

Godt research - tak for oplysningerne



Mark Jensen (04-05-2007)
Kommentar
Fra : Mark Jensen


Dato : 04-05-07 00:55

On Thu, 3 May 2007 23:59:07 +0200, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Hvem er det nu lige, denne kvinde er, og hvad er - udover at hun jo altså
e.php/id-1580549.html
>
>
>Pia Kjærsgaard var da heller ikke sen til at skrive denne udmelding på DFs
>hjemmeside:
>
>http://www.danskfolkeparti.dk/sw/frontend/detail.asp?parent=11052&typeid=13&id=2908&menu_parent=&layout=21
>
>
>Dette "gamle bekendtskab" taget i betragtning, så undrer det mig næsten at
>Pia Kjærsgaard så vidt jeg ved slet ikke i løbet af den aktuelle
>debatudsendelse kom ind på disse vanvittige, totalitære islamistiske
>statements, der jo ganske tydeligt viser at Suher Othman IKKE bare betragter
>religon - og dermed implicit også sit eget valg af tøklæde? - som dèn "ret
>og privatsag" hun ellers så artigt postulerede det til at være...

Godt fundet

Jeg husker udmærket det program. Jeg var rystet i min grundvold over
at det der skulle forestille at være veluddannede muslimske kvinder
kunne udgive forståelse for mordet på den måde som det skete.

Det var sådan noget der virkelig fik mig til at indse at vejen til
integration og fredelig sameksistens om fællesværdier virkelig er
lang, eller måske nærmere at antallet af moderate med et værdigrundlag
der harmonerer med det vestlige desværre ikke er så stort som man
kunne håbe.

Og så ser det virkelig sort ud for fremtiden, hvis disse kvinder
repræsenterer (hvilket man altså må gå ud fra) en mainstream
islam-holdning. Så er kløften nærmest afgrundsdyb og arbejdet foran
sig gigantisk.

Det vigtigste skridt bliver at stå benhårdt og ikke give særhensyn til
religiøse krav. Ikke de mindste. Om man tværtimod skal lovegive imod
tørklæder og andre symboler i det offentlige rum, ved jeg ikke, men en
analyse af hvad det har gjort i Frankrig/Tyrkiet må være noget der kan
kigges på. Forbud mod religiøse friskoler måske et andet.

Det er modbydeligt at det skal overvejes, men alternativet og lade stå
til er bare ikke en mulighed.

Den gamle tanke om at integrationen kommer af sig selv er i hvert fald
død. Der skal meget aktive og formentlig også meget mere drastiske
skridt til.

Anders Peter Johnsen (04-05-2007)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 04-05-07 01:48

Mark Jensen wrote:

> Godt fundet

Takker, men det skyldes såmænd blot at jeg engang i 2006 som deltidsansat på
Rigshospitalet (et studenterjob med at passe patientjournalarkiv på en
sukkersygeafdeling) løb ind i Suher Othman og mente at kunne genkende hendes
ansigt et sted fra: Jeg var temmelig rystet, da det gik op for mig at hun
netop var een af disse tre piger fra bemeldte "Dags Dato"-udsendelse...

(Jeg er stadig i tvivl om jeg skulle have taget bladet for munden og indladt
mig på egentlig konfrontatorisk diskussion med hende, eller om dèt i modsat
fald ville kunne betragtes som urimelig, personlig chikane - så'n lige
apropos hendes egne betragtninger om Ayaan Hirsi Ali!)

> Jeg husker udmærket det program. Jeg var rystet i min grundvold over
> at det der skulle forestille at være veluddannede muslimske kvinder
> kunne udgive forståelse for mordet på den måde som det skete.
>
> Det var sådan noget der virkelig fik mig til at indse at vejen til
> integration og fredelig sameksistens om fællesværdier virkelig er
> lang, eller måske nærmere at antallet af moderate med et værdigrundlag
> der harmonerer med det vestlige desværre ikke er så stort som man
> kunne håbe.
>
> Og så ser det virkelig sort ud for fremtiden, hvis disse kvinder
> repræsenterer (hvilket man altså må gå ud fra) en mainstream
> islam-holdning. Så er kløften nærmest afgrundsdyb og arbejdet foran
> sig gigantisk.

Jeg er desværre stærkt tilbøjelig til at blive endnu mere dyster: Disse
kvinder tilhører den absolutte elite af såkaldt "rettroende" kvindelige
muslimer, som - i modsætning til de om muligt ENDNU mere underkuede kvinder,
der (som hos somalierne?) enten slet ikke lades udenfor en dør uden burqa
eller (som hos kurdisk-tyrkerne?) tvangsgiftes væk til familesammenføring
med fætteren fra hjemlandet allerede som teenagere - faktisk har mulighed
for at tage endog MEGET høje akademiske uddannelser herhjemme.

Og for så vidt at DE altså - trods mange års intensiv dansk pædagogik,
folkeskolegang og ellers nok så besynderligt flotte
studentereksamenskarakterer - ikke engang er i stand til at være mere
kritisk indstillede over for Islams påståede "værdier", end tilfældet
desværre er, så er det jo altså rent ud sagt ad helvede til, at man fra
blandt andre Elsebeth Gerners side mener at SKULLE "investere i dem", når
man LANGT hellere burde hjælpe de unge indvandrere (eller i hvert fald unge
med indvandrerbaggrund) som IKKE er tørklædebærende fundamentalister, men
derimod endog yderst danske i stort set enhver henseende, muligvis fordi de
kommer fra enkeltstående, selvstændige kernefamilier, der tilsyneladende
IKKE har boet i ghettoer, hvor man gensidigt i kraft af klanvæsen og andet
klamt undertrykker og indoktrinerer hinanden til og i "rendyrket" totalitær
Islamisme....

Lige så lidt, som jeg bryder mig om Asmaa Abdol-Hamid, Suher Othman og andre
af disse intrigante, erklærede islamistiske unge, lige så meget glæder jeg
mig da over at have en iransk arbejdskollega, hvis kone faktisk taler bedre
dansk end ham selv, er udearbejdende (som pædagog, sjovt nok!) og ikke bærer
hovedbeklædning, ligesom han både selv ryger, drikker alkohol og spiser
svinekød på madpakken og derudover kan fortælle ganske rørende hyggeligt om
sin søn, som spiller tennis på eliteplan i en dansk sportsklub og en datter,
som nu skal ind på en "tung", videregående uddannelse.

(Manden er i øvrigt efter eget udsagn Zarathoist, hvilket nok kan forklare
hvorfor han netop i sin tid er flygtet fra Iran ved Præstestyrets
magtovertagelse...)

Dèr ligger det VIRKELIGE integrationspontentiale jo for pokker, men de
Radikale og andre ligesindende vil åbenbart hellere hente stemmer hos
erklærede - og dermed i praksis aldeles uintegrerbare - islamister og lefler
følgelig for dem og deres syge "værdier", da de virkeligt velintegrerede
indvandrere i modsætning hertil åbenbart ikke er "eksotiske nok" for dem?

> Det vigtigste skridt bliver at stå benhårdt og ikke give særhensyn til
> religiøse krav. Ikke de mindste. Om man tværtimod skal lovegive imod
> tørklæder og andre symboler i det offentlige rum, ved jeg ikke, men en
> analyse af hvad det har gjort i Frankrig/Tyrkiet må være noget der kan
> kigges på. Forbud mod religiøse friskoler måske et andet.
>
> Det er modbydeligt at det skal overvejes, men alternativet og lade stå
> til er bare ikke en mulighed.

Jeg er HELT enig, da det netop mere ideologisk/religiøst set strider dybt
imod min luthersk-kristne observans at skulle medvirke til at diktere
ligefremme sækulære FORBUD i henhold til aspekter af religiøs praksis, der
jo netop ifølge Martin Luthers geniale "to-regimente"-principper formuleret
for næsten 500 år siden pr. definition KUN burde være et absolut intimt
privatanliggende ethvert menneske og (sin) Gud imellem...

Det er virkelig kringlet at skulle holde politik og religionsudøvelse
adskilt, når man således konfronteres med muslimer som slet ikke synes at
kunne værdsætte denne protosækularistiske, men alligevel faktisk oprindeligt
historisk set religionsminoritets-forkæmpende, praksis, som ellers genfindes
i adskillige vestlige landes forfatninger!

(Luthers anliggende var nemlig oprindeligt under Reformationen på den ene
side at sikre såvel protestantiske lægfolk imod forfølgelse og overgreb fra
katolsk magthaverside, lige så vel som han på den anden side bestemt ikke
selv som tidligere katolsk munk var vild med at se overivrige protestanter
bedrive regulært voldelige pseudo-"revolutionære" selvtægtskampagner imod
katolske klostre, når det netop var den principielt ukrænkelige personlige
denominationsfrihed i Gudsforholdet, han med udgangspunkt i sin egen
situation kæmpede for...)

> Den gamle tanke om at integrationen kommer af sig selv er i hvert fald
> død. Der skal meget aktive og formentlig også meget mere drastiske
> skridt til.

Ja. Men jeg er dog immervæk glad for at se at der overhovedet ER denne debat
og at vi således stadig - trods f.eks. "Muhammedkrisen" - både tør og kan og
vil sætte visse helt basale officielle grænser for, hvad man kan påberåbe
sig af de-facto-samfundsopsplittende "særregler" angående sådan noget som
kønnenes lovfæstede ligestilling under søgt henvisning til religion...

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Vidal (04-05-2007)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 04-05-07 09:37

Anders Peter Johnsen wrote:


> Jeg er desværre stærkt tilbøjelig til at blive endnu mere dyster: Disse
> kvinder tilhører den absolutte elite af såkaldt "rettroende" kvindelige
> muslimer, [...]faktisk har mulighed
> for at tage endog MEGET høje akademiske uddannelser herhjemme.

Er du rystet over at tørklædebærende kvinder
faktisk kan tage en højere uddannnelse? Eller
at de får lov til at gøre det?

> Og for så vidt at DE altså - trods mange års intensiv dansk pædagogik,
> folkeskolegang og ellers nok så besynderligt flotte
> studentereksamenskarakterer- ikke engang er i stand til at være mere
> kritisk indstillede over for Islams påståede "værdier", end tilfældet
> desværre er,

Hvad besynderligt er der dog i det? Det svare til en
ateist undrer sig over en kristen kan tage en
studentereksamen, når vedkommende dog tror på noget
'overnaturligt'.

> så er det jo altså rent ud sagt ad helvede til, at man fra
> blandt andre Elsebeth Gerners side mener at SKULLE "investere i dem", når
> man LANGT hellere burde hjælpe de unge indvandrere (eller i hvert fald unge
> med indvandrerbaggrund) som IKKE er tørklædebærende fundamentalister,

[...]

Det EG demonstrerer er vel blot, at det er folks
personlige sag, om man går med tørklæde eller ej.
Ikke, at man nu skal satse på kvinder, der bærer
tørklæde.

[...]

> Dèr ligger det VIRKELIGE integrationspontentiale jo for pokker, men de
> Radikale og andre ligesindende vil åbenbart hellere hente stemmer hos
> erklærede - og dermed i praksis aldeles uintegrerbare - islamister og lefler
> følgelig for dem og deres syge "værdier", da de virkeligt velintegrerede
> indvandrere i modsætning hertil åbenbart ikke er "eksotiske nok" for dem?

Det er jo DF og andre muslim-angste grupper, der
sætter fokus på tørklædet og angriber de personer,
der er formastelige nok til at hævde deres ret.

Der må nødvendigvis komme en modreaktion fra folk,
der insisterer på, at man ikke kan sætte den grænse
for folks personlige frihed.

>>Det vigtigste skridt bliver at stå benhårdt og ikke give særhensyn til
>>religiøse krav. Ikke de mindste. Om man tværtimod skal lovegive imod
>>tørklæder og andre symboler i det offentlige rum, ved jeg ikke, men en
>>analyse af hvad det har gjort i Frankrig/Tyrkiet må være noget der kan
>>kigges på. Forbud mod religiøse friskoler måske et andet.

Du går meget langt i dine spekulationer. Hvad er
det for et samfund, du vil have? Skal vi også have
love mod brugen af korset? Skal vi ødelægge
friskole-princippet?

> Jeg er HELT enig, da det netop mere ideologisk/religiøst set strider dybt
> imod min luthersk-kristne observans at skulle medvirke til at diktere
> ligefremme sækulære FORBUD i henhold til aspekter af religiøs praksis, der
> jo netop ifølge Martin Luthers geniale "to-regimente"-principper formuleret
> for næsten 500 år siden pr. definition KUN burde være et absolut intimt
> privatanliggende ethvert menneske og (sin) Gud imellem...

Ja, Anders!

> Det er virkelig kringlet at skulle holde politik og religionsudøvelse
> adskilt, når man således konfronteres med muslimer som slet ikke synes at
> kunne værdsætte denne protosækularistiske, men alligevel faktisk oprindeligt
> historisk set religionsminoritets-forkæmpende, praksis, som ellers genfindes
> i adskillige vestlige landes forfatninger!

Igen, vil du forbyde Pia Kærsgaard at fremvise sit
kors. I øvrigt tror jeg ikke denne lejlighedsvise
demonstration har noget med kristendom at gøre.

> (Luthers anliggende var nemlig oprindeligt under Reformationen på den ene
> side at sikre såvel protestantiske lægfolk imod forfølgelse og overgreb fra
> katolsk magthaverside, lige så vel som han på den anden side bestemt ikke
> selv som tidligere katolsk munk var vild med at se overivrige protestanter
> bedrive regulært voldelige pseudo-"revolutionære" selvtægtskampagner imod
> katolske klostre, når det netop var den principielt ukrænkelige personlige
> denominationsfrihed i Gudsforholdet, han med udgangspunkt i sin egen
> situation kæmpede for...)

Jeg kan godt se, du har store problemer. Men det
udspringer af din muslim-angst. Er du villig til
at give køb på dine principper pga den?

> Ja. Men jeg er dog immervæk glad for at se at der overhovedet ER denne debat
> og at vi således stadig - trods f.eks. "Muhammedkrisen" - både tør og kan og
> vil sætte visse helt basale officielle grænser for, hvad man kan påberåbe
> sig af de-facto-samfundsopsplittende "særregler" angående sådan noget som
> kønnenes lovfæstede ligestilling under søgt henvisning til religion...

I min opfattelse har tørklædet intet med "kønnenes
lovfæstede ligestilling" at gøre. Det er et personligt
valg for disse kvinder at gå med tørklæde. Dem, du selv
nævner, virker da langt fra undertrykte. De vil blot
ikke se tørklædet i den optik, du insisterer på at gøre.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (04-05-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 04-05-07 12:01

On Fri, 04 May 2007 10:36:54 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Anders Peter Johnsen wrote:
>
>
>> Jeg er desværre stærkt tilbøjelig til at blive endnu mere dyster: Disse
>> kvinder tilhører den absolutte elite af såkaldt "rettroende" kvindelige
>> muslimer, [...]faktisk har mulighed
>> for at tage endog MEGET høje akademiske uddannelser herhjemme.
>
>Er du rystet over at tørklædebærende kvinder
>faktisk kan tage en højere uddannnelse? Eller
>at de får lov til at gøre det?

læs videre og forstå sammenhængen hvis du ellers VIL

>
>> Og for så vidt at DE altså - trods mange års intensiv dansk pædagogik,
>> folkeskolegang og ellers nok så besynderligt flotte
>> studentereksamenskarakterer- ikke engang er i stand til at være mere
>> kritisk indstillede over for Islams påståede "værdier", end tilfældet
>> desværre er,
>
>Hvad besynderligt er der dog i det? Det svare til en
>ateist undrer sig over en kristen kan tage en
>studentereksamen,

nej det gør det slet ikke

alene af den grund at muhamedanisme og vesteuropæiske sekulariseret
kristendom absolut ikke er sammenlignelige størrelser

>> så er det jo altså rent ud sagt ad helvede til, at man fra
>> blandt andre Elsebeth Gerners side mener at SKULLE "investere i dem", når
>> man LANGT hellere burde hjælpe de unge indvandrere (eller i hvert fald unge
>> med indvandrerbaggrund) som IKKE er tørklædebærende fundamentalister,
>
>[...]
>
>Det EG demonstrerer er vel blot, at det er folks
>personlige sag, om man går med tørklæde eller ej.

her i landet er det(for nogle)

problemet er at ved at gå med hijab eller burka her i landet er disse
kvinder med til at undertrykke kvinder i lande hvor de netop ikke har
frihed til at fravælge den tvungne påklædning


>> Dèr ligger det VIRKELIGE integrationspontentiale jo for pokker, men de
>> Radikale og andre ligesindende vil åbenbart hellere hente stemmer hos
>> erklærede - og dermed i praksis aldeles uintegrerbare - islamister og lefler
>> følgelig for dem og deres syge "værdier", da de virkeligt velintegrerede
>> indvandrere i modsætning hertil åbenbart ikke er "eksotiske nok" for dem?
>
>Det er jo DF og andre muslim-angste grupper, der
>sætter fokus på tørklædet og angriber de personer,
>der er formastelige nok til at hævde deres ret.

retten til undertrykkelse, vågn lige op

hvorfor tror du at folk som har en meget større erfaring med
muhamedanismen end du har, har valgt helt bevist at forbyde disse
koran-nazistiske reklameklude på folk som bestrider offentligt embede
eller er under uddannelse (Tyrkiet og Frankrig) ??



>Der må nødvendigvis komme en modreaktion fra folk,
>der insisterer på, at man ikke kan sætte den grænse
>for folks personlige frihed.

hijab og burka er lige netop begrænsende for den personlige frihed,

at du går ind for kvindeundertrykkelse er dit valg,

min kommentar til dette er: Fy for helvede Vidal, skam dig.



>>>Det vigtigste skridt bliver at stå benhårdt og ikke give særhensyn til
>>>religiøse krav. Ikke de mindste. Om man tværtimod skal lovegive imod
>>>tørklæder og andre symboler i det offentlige rum, ved jeg ikke, men en
>>>analyse af hvad det har gjort i Frankrig/Tyrkiet må være noget der kan
>>>kigges på. Forbud mod religiøse friskoler måske et andet.
>
>Du går meget langt i dine spekulationer. Hvad er
>det for et samfund, du vil have?

ja modsat dig


>Skal vi også have
>love mod brugen af korset?


hvor ser du en trussle fra den sekulariserede kristendom nutildags?

læs historie og find ud af at for 50-150 år siden var der kamp mod
f.eks. Indre Mission, netop for at sikre folks personlige frihed,
dengang gik socialister og radikale i spidsen i kampen mod det
religiøse vanvid,

at undlade bekæmpelse af muhamedanismen er det rene selvmord


> Skal vi ødelægge
>friskole-princippet?

vil du ødelægge det danske samfund?



>> Det er virkelig kringlet at skulle holde politik og religionsudøvelse
>> adskilt, når man således konfronteres med muslimer som slet ikke synes at
>> kunne værdsætte denne protosækularistiske, men alligevel faktisk oprindeligt
>> historisk set religionsminoritets-forkæmpende, praksis, som ellers genfindes
>> i adskillige vestlige landes forfatninger!
>
>Igen, vil du forbyde Pia Kærsgaard at fremvise sit
>kors.

i din mangel på argumenter tyr du til at sammenligne usammenlignelige
størrelser


>I min opfattelse har tørklædet intet med "kønnenes
>lovfæstede ligestilling" at gøre.

hijab og burka er den rendyrkede kvindeundertrykkelse hvadenten DU kan
li' det eller ej


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Anders Peter Johnsen (05-05-2007)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 05-05-07 00:24

Vidal wrote:
> Anders Peter Johnsen wrote:
>
>
>> Jeg er desværre stærkt tilbøjelig til at blive endnu mere dyster:
>> Disse kvinder tilhører den absolutte elite af såkaldt "rettroende"
>> kvindelige muslimer, [...]faktisk har mulighed
>> for at tage endog MEGET høje akademiske uddannelser herhjemme.
>
> Er du rystet over at tørklædebærende kvinder
> faktisk kan tage en højere uddannnelse? Eller
> at de får lov til at gøre det?

Jeg er rystet over at så mange af de ellers allermest akademisk veluddannede
er erklærede antisækulære fundamentalister.

>> Og for så vidt at DE altså - trods mange års intensiv dansk
>> pædagogik, folkeskolegang og ellers nok så besynderligt flotte
>> studentereksamenskarakterer- ikke engang er i stand til at være mere
>> kritisk indstillede over for Islams påståede "værdier", end tilfældet
>> desværre er,
>
> Hvad besynderligt er der dog i det? Det svare til en
> ateist undrer sig over en kristen kan tage en
> studentereksamen, når vedkommende dog tror på noget
> 'overnaturligt'.

Du ænser vist bare ikke lige den subtile forskel på at tro på en Gud og så
ligefrem være erklæret tilhænger af de Sharia-styrede teokratiske
samfundsmodeller, Koranen altså desværre direkte og umisforståeligt
foreskriver, vel?

>> så er det jo altså rent ud sagt ad helvede til, at man fra
>> blandt andre Elsebeth Gerners side mener at SKULLE "investere i
>> dem", når man LANGT hellere burde hjælpe de unge indvandrere (eller
>> i hvert fald unge med indvandrerbaggrund) som IKKE er
>> tørklædebærende fundamentalister,
>
> [...]
>
> Det EG demonstrerer er vel blot, at det er folks
> personlige sag, om man går med tørklæde eller ej.

Og dèt er jo altså desværre bare lodret løgn, for så vidt at visse herboende
imamer og muftier altså åbent prædiker vold imod og overfald på muslimske
piger og kvinder, som i modsat fald måtte vælge IKKE at gå med tørklæde!

http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=1433

Din og Elsebeth Gerners himmelråbende naivt påståede "frivillighed" svarer
således stort set til at påstå at det skulle være "helt frivilligt" for en
bankkasserer, som bliver holdt med en pistol af en røver, om vedkommende nu
også vil udlevere sin kassebeholdning, eller at det ligeledes skulle være
"helt frivilligt" for en kvinde, hvorvidt hun vil have samleje med en
voldtægtsforbryder, der direkte truer med at tæve hende i smadder eller
endda ligefrem slå hende ihjel!

> Ikke, at man nu skal satse på kvinder, der bærer
> tørklæde.

Elsebeth Gerner fyrede jo ellers de sædvanlige lallende radikale
pladderbetragtninger om islamiske kvinder som "en stor samfundsressource"
af, så vidt jeg da ellers hørte...

> [...]
>
>> Dèr ligger det VIRKELIGE integrationspontentiale jo for pokker, men
>> de Radikale og andre ligesindende vil åbenbart hellere hente stemmer
>> hos erklærede - og dermed i praksis aldeles uintegrerbare -
>> islamister og lefler følgelig for dem og deres syge "værdier", da de
>> virkeligt velintegrerede indvandrere i modsætning hertil åbenbart
>> ikke er "eksotiske nok" for dem?
>
> Det er jo DF og andre muslim-angste grupper, der
> sætter fokus på tørklædet og angriber de personer,
> der er formastelige nok til at hævde deres ret.

"Ret" til hvad? Og for hvem?

> Der må nødvendigvis komme en modreaktion fra folk,
> der insisterer på, at man ikke kan sætte den grænse
> for folks personlige frihed.

"Frihed" til hvad? Og for hvem?

For mændene til at bedrive totalitær kønsundertrykkelse?

Betragter du det således også som "en personlig frihedsret" at omskære piger
og unge kvinder?

>>> Det vigtigste skridt bliver at stå benhårdt og ikke give særhensyn
>>> til religiøse krav. Ikke de mindste. Om man tværtimod skal lovegive
>>> imod tørklæder og andre symboler i det offentlige rum, ved jeg
>>> ikke, men en analyse af hvad det har gjort i Frankrig/Tyrkiet må
>>> være noget der kan kigges på. Forbud mod religiøse friskoler måske
>>> et andet.
>
> Du går meget langt i dine spekulationer.

Det er ikke mine, men Mark Jensens.

> Hvad er
> det for et samfund, du vil have? Skal vi også have
> love mod brugen af korset?

Det er mig direkte ubegribeligt at du overhovedet kan spørge så dumt i
blankt manglende anderkendelse af at du altså lever i et kulturhistorisk set
kristent land.

> Skal vi ødelægge
> friskole-princippet?

For så vidt at det faktisk er alle friskoler lovmæssigt pålagt at opdrage
børn til i det mindste at respektere sækulærdemokratiske danske normer og
værdier, så er der ret beset tværtimod tale om OVERHOLDELSE af
friskole-princippet.

Men du foretrækker måske at islamistiske forældre skal kunne sende deres
børn i samfundsstøttede og dermed skattefinansierede Koranskoler hvor de
tværtimod indoktrineres systematisk i at hade og foragte alt ikke-islamisk?

>> Jeg er HELT enig, da det netop mere ideologisk/religiøst set strider
>> dybt imod min luthersk-kristne observans at skulle medvirke til at
>> diktere ligefremme sækulære FORBUD i henhold til aspekter af
>> religiøs praksis, der jo netop ifølge Martin Luthers geniale
>> "to-regimente"-principper formuleret for næsten 500 år siden pr.
>> definition KUN burde være et absolut intimt privatanliggende ethvert
>> menneske og (sin) Gud imellem...
>
> Ja, Anders!

Nu var Luther jo altså lige præcis også en /kristen/ teolog, som således
baserede dette tankesæt direkte på nogle af Jesus udtalelser i NT.

Og her må du og andre altså desværre nok snart tage at lære at forstå, at
Islam som sådan går direkte ud på etableringen af et DENNESIDIGT totalitært
teokrati her og nu i modsætning til Kristendommens søgning af et
parametafysisk Gudsrige, der i mange henseender desværre først menes
endeligt muligt realiserbart ved Guds etablering af det engang i forbindelse
med Dommedag.

>> Det er virkelig kringlet at skulle holde politik og religionsudøvelse
>> adskilt, når man således konfronteres med muslimer som slet ikke
>> synes at kunne værdsætte denne protosækularistiske, men alligevel
>> faktisk oprindeligt historisk set religionsminoritets-forkæmpende,
>> praksis, som ellers genfindes i adskillige vestlige landes
>> forfatninger!
>
> Igen, vil du forbyde Pia Kærsgaard at fremvise sit
> kors.

Vås og irrelevant vrøvleanalogisering.

> I øvrigt tror jeg ikke denne lejlighedsvise
> demonstration har noget med kristendom at gøre.

Jeg kan altså heller ikke lige se, hvad dit mærkelige, misforståede forsvar
af modbydelige muhammedanske magtstrukturer har med Kristendom at gøre...

>> (Luthers anliggende var nemlig oprindeligt under Reformationen på
>> den ene side at sikre såvel protestantiske lægfolk imod forfølgelse
>> og overgreb fra katolsk magthaverside, lige så vel som han på den
>> anden side bestemt ikke selv som tidligere katolsk munk var vild med
>> at se overivrige protestanter bedrive regulært voldelige
>> pseudo-"revolutionære" selvtægtskampagner imod katolske klostre, når
>> det netop var den principielt ukrænkelige personlige
>> denominationsfrihed i Gudsforholdet, han med udgangspunkt i sin egen
>> situation kæmpede for...)
>
> Jeg kan godt se, du har store problemer. Men det
> udspringer af din muslim-angst. Er du villig til
> at give køb på dine principper pga den?

Luther var sådan set ret realistisk afklaret med, at man altså desværre er
nødt til at sikre almindelige menneskers rettigheder til at kunne leve under
blot nogenlunde tålelige vilkår ved med rå og primitiv magt at afskrække
folk, der ellers ikke lige måtte være motiverede for at ville leve i
fredelig sameksistens med andre medborgere.

>> Ja. Men jeg er dog immervæk glad for at se at der overhovedet ER
>> denne debat og at vi således stadig - trods f.eks. "Muhammedkrisen"
>> - både tør og kan og vil sætte visse helt basale officielle grænser
>> for, hvad man kan påberåbe sig af de-facto-samfundsopsplittende
>> "særregler" angående sådan noget som kønnenes lovfæstede
>> ligestilling under søgt henvisning til religion...
>
> I min opfattelse har tørklædet intet med "kønnenes
> lovfæstede ligestilling" at gøre.

Nej, dèt synes da desværre også skræmmende tydeligt!

> Det er et personligt
> valg for disse kvinder at gå med tørklæde.

Vrøvl: De er på den ene eller anden led nødt til at tage det på - og dermed
underkaste sig patriarkalske normer - for overhovedet at blive blot
tilnærmelsesvist "respekterede" i deres muslimske lokalsamfund: Og dèt er i
så fald ikke en "respekt", som dermed er særligt meget værd, men derimod
rendyrket repressiv tolerance, de underkastes.

> Dem, du selv
> nævner, virker da langt fra undertrykte.

Du forekommer mig rent ud sagt rystende blind, hvis ikke du kan se det
sygelige i princippet i at kvinder tilsyneladende skal indpakkes i alskens
gevandter for angiveligt ikke at "vække 'farlige' begær" hos mænd, der
dermed således projicerer deres egne drifter - og ikke mindst deres selvsagt
logiske egetansvar for SELV at kunne styre sig - ensidigt over på kvinderne.

> De vil blot
> ikke se tørklædet i den optik, du insisterer på at gøre.

Det KUNNE jo altså velsagtens skyldes at de desværre er så hjernevaskede, at
de ligefrem taknemmeligt hylder deres egen undertrykkelse...

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



vidal@mail.dk (05-05-2007)
Kommentar
Fra : vidal@mail.dk


Dato : 05-05-07 13:37


"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:463bc088$0$52104$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Vidal wrote:
>> Anders Peter Johnsen wrote:
>>
>>
>>> Jeg er desværre stærkt tilbøjelig til at blive endnu mere dyster:
>>> Disse kvinder tilhører den absolutte elite af såkaldt "rettroende"
>>> kvindelige muslimer, [...]faktisk har mulighed
>>> for at tage endog MEGET høje akademiske uddannelser herhjemme.
>>
>> Er du rystet over at tørklædebærende kvinder
>> faktisk kan tage en højere uddannnelse? Eller
>> at de får lov til at gøre det?
>
> Jeg er rystet over at så mange af de ellers allermest akademisk
> veluddannede er erklærede antisækulære fundamentalister.

Du lægger en masse ting i dette tørklæde, som de
kvinder garanteret ikke gør.

>>> Og for så vidt at DE altså - trods mange års intensiv dansk
>>> pædagogik, folkeskolegang og ellers nok så besynderligt flotte
>>> studentereksamenskarakterer- ikke engang er i stand til at være mere
>>> kritisk indstillede over for Islams påståede "værdier", end tilfældet
>>> desværre er,
>>
>> Hvad besynderligt er der dog i det? Det svare til en
>> ateist undrer sig over en kristen kan tage en
>> studentereksamen, når vedkommende dog tror på noget
>> 'overnaturligt'.
>
> Du ænser vist bare ikke lige den subtile forskel på at tro på en Gud og så
> ligefrem være erklæret tilhænger af de Sharia-styrede teokratiske
> samfundsmodeller, Koranen altså desværre direkte og umisforståeligt
> foreskriver, vel?

Så hvis en kvinde går med tærklæde, går hun også
ind for et teokratisk styret samfund? Du overfortolker.
Der er masser af andre grunde til at gå med det.

>>> så er det jo altså rent ud sagt ad helvede til, at man fra
>>> blandt andre Elsebeth Gerners side mener at SKULLE "investere i
>>> dem", når man LANGT hellere burde hjælpe de unge indvandrere (eller
>>> i hvert fald unge med indvandrerbaggrund) som IKKE er
>>> tørklædebærende fundamentalister,
>>
>> [...]
>>
>> Det EG demonstrerer er vel blot, at det er folks
>> personlige sag, om man går med tørklæde eller ej.
>
> Og dèt er jo altså desværre bare lodret løgn, for så vidt at visse
> herboende imamer og muftier altså åbent prædiker vold imod og overfald på
> muslimske piger og kvinder, som i modsat fald måtte vælge IKKE at gå med
> tørklæde!

Jo, men det er jo ikke så sært at den gruppe gerne vil
monopolisere tørklædet og få den til at betyde det, de
mener.

> Din og Elsebeth Gerners himmelråbende naivt påståede "frivillighed" svarer
> således stort set til at påstå at det skulle være "helt frivilligt" for en
> bankkasserer, som bliver holdt med en pistol af en røver, om vedkommende
> nu også vil udlevere sin kassebeholdning, eller at det ligeledes skulle
> være "helt frivilligt" for en kvinde, hvorvidt hun vil have samleje med en
> voldtægtsforbryder, der direkte truer med at tæve hende i smadder eller
> endda ligefrem slå hende ihjel!
>
Altså, du er langt, langt ude ad tangenten ...

>> Ikke, at man nu skal satse på kvinder, der bærer
>> tørklæde.
>
> Elsebeth Gerner fyrede jo ellers de sædvanlige lallende radikale
> pladderbetragtninger om islamiske kvinder som "en stor samfundsressource"
> af, så vidt jeg da ellers hørte...

Den detalje husker jeg ikke, men hun har helt sikkert
ikke ment *kun* tørklædebærende muslimske kvinder.

Men det at få de kvinder ud på arbejdsmarkedet ville da
være at en god ting.

>> [...]
>>
>>> Dèr ligger det VIRKELIGE integrationspontentiale jo for pokker, men
>>> de Radikale og andre ligesindende vil åbenbart hellere hente stemmer
>>> hos erklærede - og dermed i praksis aldeles uintegrerbare -
>>> islamister og lefler følgelig for dem og deres syge "værdier", da de
>>> virkeligt velintegrerede indvandrere i modsætning hertil åbenbart
>>> ikke er "eksotiske nok" for dem?
>>
>> Det er jo DF og andre muslim-angste grupper, der
>> sætter fokus på tørklædet og angriber de personer,
>> der er formastelige nok til at hævde deres ret.
>
> "Ret" til hvad? Og for hvem?

De muslimske kvinders ret til at gå klædt, som de vil.

>> Der må nødvendigvis komme en modreaktion fra folk,
>> der insisterer på, at man ikke kan sætte den grænse
>> for folks personlige frihed.
>
> "Frihed" til hvad? Og for hvem?

De muslimske kvinders frihed til at vælge at bruge tørklædet,
eller ikke.

> For mændene til at bedrive totalitær kønsundertrykkelse?
>
> Betragter du det således også som "en personlig frihedsret" at omskære
> piger og unge kvinder?

Pjat, de to ting kan ikke sammenlignes. Jeg tror ikke, nogen
kvinde frivilligt vil lade sig omskære.

..[...]

> Det er ikke mine, men Mark Jensens.

Undskyld, jeg havde ikke set mig ordenligt for

>> Hvad er
>> det for et samfund, du vil have? Skal vi også have
>> love mod brugen af korset?
>
> Det er mig direkte ubegribeligt at du overhovedet kan spørge så dumt i
> blankt manglende anderkendelse af at du altså lever i et kulturhistorisk
> set kristent land.

Jo, jo, her i Danmark hylder de fleste Grundtvigs ord:
Frihed for Loke såvel som for Thor.

>> Skal vi ødelægge
>> friskole-princippet?
>
> For så vidt at det faktisk er alle friskoler lovmæssigt pålagt at opdrage
> børn til i det mindste at respektere sækulærdemokratiske danske normer og
> værdier, så er der ret beset tværtimod tale om OVERHOLDELSE af
> friskole-princippet.

Friskoler er vel forpligtet på folkeskolens vejledende læseplan? Det
er ikke noget, jeg har stort kendskab til, må jeg indrømme.

> Men du foretrækker måske at islamistiske forældre skal kunne sende deres
> børn i samfundsstøttede og dermed skattefinansierede Koranskoler hvor de
> tværtimod indoktrineres systematisk i at hade og foragte alt
> ikke-islamisk?

Det er vel bl.a. det friskoler er til for. Såvidt jeg har forstået, har
du selv gået på en de venstreorienterede af slagsen, det er ikke
just det, der præger dig i dag. Eller arbejder du i virkeligheden
undercover?

>>> Jeg er HELT enig, da det netop mere ideologisk/religiøst set strider
>>> dybt imod min luthersk-kristne observans at skulle medvirke til at
>>> diktere ligefremme sækulære FORBUD i henhold til aspekter af
>>> religiøs praksis, der jo netop ifølge Martin Luthers geniale
>>> "to-regimente"-principper formuleret for næsten 500 år siden pr.
>>> definition KUN burde være et absolut intimt privatanliggende ethvert
>>> menneske og (sin) Gud imellem...
>>
>> Ja, Anders!
>
> Nu var Luther jo altså lige præcis også en /kristen/ teolog, som således
> baserede dette tankesæt direkte på nogle af Jesus udtalelser i NT.
>
> Og her må du og andre altså desværre nok snart tage at lære at forstå, at
> Islam som sådan går direkte ud på etableringen af et DENNESIDIGT
> totalitært teokrati her og nu i modsætning til Kristendommens søgning af
> et parametafysisk Gudsrige, der i mange henseender desværre først menes
> endeligt muligt realiserbart ved Guds etablering af det engang i
> forbindelse med Dommedag.

Man kan godt være muslim og gå med tørklæde *og* stadig
gå ind for det sekulære samfund. Se blot på Tyrkiet.

>>> Det er virkelig kringlet at skulle holde politik og religionsudøvelse
>>> adskilt, når man således konfronteres med muslimer som slet ikke
>>> synes at kunne værdsætte denne protosækularistiske, men alligevel
>>> faktisk oprindeligt historisk set religionsminoritets-forkæmpende,
>>> praksis, som ellers genfindes i adskillige vestlige landes
>>> forfatninger!
>>
>> Igen, vil du forbyde Pia Kærsgaard at fremvise sit
>> kors.
>
> Vås og irrelevant vrøvleanalogisering.

Du vil politisere religiøse symboler. Om vi tager tørklædet,
jødernes lille hat eller korset er i denne forbindelse ligegyldigt.

>> I øvrigt tror jeg ikke denne lejlighedsvise
>> demonstration har noget med kristendom at gøre.
>
> Jeg kan altså heller ikke lige se, hvad dit mærkelige, misforståede
> forsvar af modbydelige muhammedanske magtstrukturer har med Kristendom at
> gøre...

Det kan du ikke se, fordi du forsøger at pakke hele den
_ærkekonservative_ udlægning af islam ind i et tørklæde.

[...]
>>> Ja. Men jeg er dog immervæk glad for at se at der overhovedet ER
>>> denne debat og at vi således stadig - trods f.eks. "Muhammedkrisen"
>>> - både tør og kan og vil sætte visse helt basale officielle grænser
>>> for, hvad man kan påberåbe sig af de-facto-samfundsopsplittende
>>> "særregler" angående sådan noget som kønnenes lovfæstede
>>> ligestilling under søgt henvisning til religion...
>>
>> I min opfattelse har tørklædet intet med "kønnenes
>> lovfæstede ligestilling" at gøre.
>
> Nej, dèt synes da desværre også skræmmende tydeligt!

Synes du da, Asmaa virker undertrykt. Det er da ikke
hendes trosfæller, der vil undertrykke hende, men du
og dine lige i jeres bessermachen.

>> Det er et personligt
>> valg for disse kvinder at gå med tørklæde.
>
> Vrøvl: De er på den ene eller anden led nødt til at tage det på - og
> dermed underkaste sig patriarkalske normer - for overhovedet at blive blot
> tilnærmelsesvist "respekterede" i deres muslimske lokalsamfund: Og dèt er
> i så fald ikke en "respekt", som dermed er særligt meget værd, men derimod
> rendyrket repressiv tolerance, de underkastes.

Det kan du jo ikke vide noget om.. "Rendyrket repressiv tolerance",
Er du i virkeligheden (krypto)medlem af Enhedslisten?

Det er nok ikke tilfældet.

>> Dem, du selv
>> nævner, virker da langt fra undertrykte.
>
> Du forekommer mig rent ud sagt rystende blind, hvis ikke du kan se det
> sygelige i princippet i at kvinder tilsyneladende skal indpakkes i alskens
> gevandter for angiveligt ikke at "vække 'farlige' begær" hos mænd, der
> dermed således projicerer deres egne drifter - og ikke mindst deres
> selvsagt logiske egetansvar for SELV at kunne styre sig - ensidigt over på
> kvinderne.

Du lyder snart som Khomeny med modsat fortegn. Han
lavede *en* dresscode, du vil indføre en anden, endda
med den begrundelse, det er bedst for kvinderne.

Det er bedst for dig ikke at bære hat, Anders. Den bløde hat
har jeg fyldt med alverdens fundamentalistiske kristendom.
Hvis du går med den, er du ku-klux-klaner og abortlægemorder.

>> De vil blot
>> ikke se tørklædet i den optik, du insisterer på at gøre.
>
> Det KUNNE jo altså velsagtens skyldes at de desværre er så hjernevaskede,
> at de ligefrem taknemmeligt hylder deres egen undertrykkelse...

Suk.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard



Knud Larsen (04-05-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 04-05-07 10:32


"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
news:463a82bb$0$52156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Mark Jensen wrote:
>


Vi er dog ikke gået så vidt som de er i England, hvor de har adlet den mand
som mente "døden er for let en straf for Salman Rushdie".

Men "vi" har jo dog ændret os, fx var Tøger Seidenfaden ude med en advarsel
mod islamismen dengang, - men nu kan han "forstå", at man må gå agurk over
nogle ligegyldige tegninger.







/Peter (04-05-2007)
Kommentar
Fra : /Peter


Dato : 04-05-07 08:44

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:463a5b2c$0$52153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvem er det nu lige, denne kvinde er, og hvad er - udover at hun jo altså

Flot research

Sådan sklle hun jo være præsenteret i udsendelsen, og ikke denne "anonyme"
tørklæde bærer,
det ville have sat det hele mere i perspektiv.



Knud Larsen (04-05-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 04-05-07 12:19


"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
news:463ae432$0$93566$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:463a5b2c$0$52153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hvem er det nu lige, denne kvinde er, og hvad er - udover at hun jo altså
>
> Flot research
>
> Sådan sklle hun jo være præsenteret i udsendelsen, og ikke denne "anonyme"
> tørklæde bærer,
> det ville have sat det hele mere i perspektiv.

Pia Kjærsgaard var elendig i udsendelsen, der er jo masser af væsentlige
argumenter imod brugen af "hijab" - IKKE "tørklæde", der er fanden til
forskel. Og hun fokuserede mest på irrelevante ting.

I gamle dage brugte muslimske kvinder mange steder "tørklæde", dvs et løst
tørklæde over håret eller over dele af håret. Det har meget lidt at gøre med
hijab, som er en kopi af en nonne-hovedbeklædning, og som er langt mere
generende for kvinden at gå med.

Vi må til at lære at kunne sondre mellem forskellige manifestationer af
islam, den er jo kommet for at blive, - for at sige det mildt.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste