Glistrup& Co
Fra : Bo Warming

Dato : 01-05-07 20:56

Et Nietzscheslogan som Glistrup lever efter

Der skal ikke findes et menneske som jeg ledes ved eller hader
Nietzsche

"Når en tibetansk bjergged har fået en torn i foden, er det
ikke et dansk problem. " Mogens Glistrup.

Otto Leisners uhøjtidelige fædreland tilhører de Osvald Helmuth -
æetlinge, som kom ind fra Korsbæk med Halfdan Rasmussens Fire-tog. I dette
livsmønster forløber vore tilværelser på fælles traditioner, som udløser ro
og tryghed i vort lille danske smørhul." Glistrup

"Den Store Åndsformørkelse brød endeligt sammen i 1980'ernes sidste halvdel.
Da havde 1968-snylterne imidlertid forlængst bidt sig fast i
Danmarksherskerpositionen.
Mogens Glistrup 1994-bog

" Næstekærlighed er trang efter ny ejendom.Nietzsche

"Næstekærlighed skaber en mangfoldighed af synder.Oscar Wilde

"Næstekærlighed skjuler en mangfoldighed af synder.Biblen 5 steder

I »Det gamle guld« (1923) bind 2, kapitel 14, rister Morten Korch en
Kærlighedsrune til det Hverdagsdanmark, der byggede vort land. Ikke med
pralende storarmsving, men »nok så mange træk, der kunne synes små og
ubetydelige, men som blev store, fordi de var ægte, menneskelige og sande -
det Danmark, som alle danske ville elske og værne om«.

"På trods af alt - tror jeg stadigt, at mennesker inderst inde er gode.
Anne Frank

"Regel: først at søge det værdifulde i ethvert menneske. Camus

Den fælles målsætning er jo størst mulig lykke for det størst mulige antal.
Glistrup

Den omstændighed, at jeg ikke betaler skat, har sikkert været med til at
gøre samfundsmæssig gavn. Der er rejst debat om skatteproblemerne. Jeg har
ikke været med til at betale 10 meter ekstra motorvej, en ekstra etage på en
eller anden ambassade eller en ny kanon til militæret - men min manglende
skattebetaling har været med til at aktivere samfundsdiskussionen i dette
land. Glistrup

Der eksisterer et eneste skel af betydning i Danmark, og det er mellem
skrivebordsarbejde og nyttigt arbejde. Der eksisterer ingen skel mellem
kapitalister og udbyttede eller mellem arbejde og arbejdsgivere.Glistrup

Fremskridtspartiet vil som bekendt udrydde de tre store kræftsvulster i
dansk økonomi - indkomstskatten, bureaukratiet og lovjunglen. Kun på den
måde opnås det spring fremad i nationalproduktet, som er det eneste
bæredygtige grundlag for, at samfundets pensionister kan få det bedst
muligt. Glistrup

I dette fordærvede samfund er advokatstanden privilegeret. Det er et af
dette samfunds store dumheder. Advokater tjener tykt på næsten intet
produktivt at bestille. Glistrup

Ved ikke at betale skat, er jeg med til at åbne folks øjne for, at
skattesystemet er galt. Det tror jeg, gør mere samfundsmæssig gavn end de
ti meter motorvej, mit skat kunne finansiere. Desuden er det ikke noget
særkende for mig. Der er mange andre, som ikke betaler skat. Jeg skriger
bare lidt mere op om det.Glistrup

Demokratiets ondeste led er dem, der sidder i vores revalideringscentre.
De gør skade for de socialt handicappede. Glistrup

Når man ser hvor mange invalidepensionister vi har, skulle man tro at der
var gået en

atomkrig over landet

Vi vil standse enhver form for økonomisk hjælp til aftenkurser med
bridgespil og ølbrygning, der skal ikke ydes støtte til hverken balletpiger
eller billedhuggere, og Roskilde universitet skal omdannes til motel.
Glistrup

En regering der plyndrer Peter for at betale Paul, kan
altid regne med Pauls støtte. George Bernard Shaw

Når du ser en god mand, prøv, om du kan ligne ham; når du
ser en ond mand, prøv at finde hans fejl hos dig selv.Kung-Fu-Tse

Hvis alle penge og al ejendom i denne verden en vilkårlig
dag kl. 3 om eftermiddagen blev fordelt ligeligt blandt jordens beboere, så
ville man allerede kl halv fire kunne fastlå betydelige forskelle i
menneskenes ejendomsforhold. Paul Getty 1892 - 1976

Folk vi ikke kan holde ud, prøver vi at gøre mistænkelige.
Nietzsche

For hver sygdom, lægerne helbreder med medicin, fremkalder de ti hos raske
mennesker ved at indpode dem med den virus, som er tusind gange mere farlig
end nogen mikrobe: ideen at man er syg Marcel Proust

Hvad der ikke dræber mig, gør mig stærkere Nietzsche

"Vanvid er yderst sjældent hos individer, men udbredt hos grupper, partier,
folk og epoker. " Nietzsche

Det er bedre at studere med måde end at blive gal af for
megen lærdom. Ludvig Holberg

Det er værre at loven tager livet af livet end at livet tager livet af
loven. K.K.Steincke

Fjerner du livsløgnen fra gennemsnitsmennesket, tager du
samtidig hans lykke fra ham.Henrik Ibsen(Vildanden)

Hvis galningen fremturede i sin galskab, ville han blive vis.
William Blake

Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du
kan ikke narre alle folk hele tiden.Man kan narre nogle mennesker hele
tiden, og alle mennesker noget af tiden, men man kan ikke narre alle
mennesker hele tiden."Abraham Lincoln

"På et frit marked fører egoisme til dygtig kapitalisme , der skaber job
for andre og varer til endnu flere, så godhed skabes af en guddommelig
"usynlig hånd". Adam Smith

Der findes fire slags mord: forbryderiske, undskyldelige, retfærdige og
rosværdige. Denne klassificering tjener juristerne. For de myrdede er den
ligegyldig. Ambrose Bierce

Selv om 50 millioner mennesker siger noget tåbeligt, er det stadig
tåbeligt.Anatole France

En rimelig mand indretter sig efter verden, en urimelig mand prøver
hårdnakket at indrette verden efter sig. Derfor beror alt fremskridt på den
urimelige mand. Bernard Shaw

Enhver er salig i sin tro. Frederik d Store

Det første menneskelige væsen, der kastede en fornærmelse i
stedet for en sten, var civilisationens grundlægger. Sigmund Freud
(1856-1939)

Bøsser er helt OK - så bliver der flere piger til os
andre. Simon Spies(sexglad, rejsebureau-konge)

Journalist-spørgsmål: "Hvordan tror De, De ville have haft det, hvis Hitler
blev helten?" GLISTRUP-SVAR: " Der ville ikke have været stor forskel. Hele
den myte, der nu er lavet om Hitler, nazisterne og tyskerne var nogle
skrækkelige onde mennesker, hvad er det for noget?-At drage folk til ansvar
for, hvad der sker under en krig, er den rene parodi. Det er bare afhængig
af, hvem der vinder. Når en krig er forbi, er Churchill en helt og Hitler en
skurk." Glistrup , Århus Stiftstidende, dec 71

" Lovgivere eller revolutionære, der lover både lighed og frihed, er enten
fantaster eller charlataner. Goethe

Ingen kan tvinge mig til at blive lykkelig på hans måde.Immanuel Kant

Fordi Gud ikke kunne være overalt, opfandt han mødreJødisk ordsprog

Der findes en bestemt slags humanister, som
elsker negrene i Afrika, men hader deres nabo"
(Søren Kierkegaard)

"Når du møder de vantro, så hug deres hoveder af og når du har strakt dem
til jorden, så bind dem fast..."Koranen, Sura 47, vers 4).

De fleste mennesker ville aldrig have forelsket sig,
hvis de aldrig havde hørt tale om kærligheden.La Rochefoucauld

Man lærer ikke at spille hvis man spiller med plastikbrikker i stedet
for rigtige penge. Mark Twain

Øje for øje gør verden blnd. Gandhi

"Kina er en sovende kæmpe, og når den vågner, vil verden ryste" Napoleon

"Man skal forblive middelmådig for at være populær Oscar Wilde

"Alle skrifter er unyttige, hvis de ikke fører til handling. Nietzsche

I ensomhed æder mennesket sig selv, i gruppen ædes man af andre. Vælg selv.
Nietzsche

At forstå fornuftens grænser - det alene er hvad virkelig filosofi handler
om. Nietzsche

Hjertet har sine grunde, som fornuften ikke kender.Blaise Pascal

The beginning of wisdom is in the definition of terms.Socrates

Vi er alle æltede af svagheder og vildfarelser; lad os gensidigt tilgive
hverandre vor dumheder, det er naturens første lov.Voltaire (1694-1778)

Is sex dirty? Only if it's done right. Woody Allen

Don't knock masturbation, it's sex with someone else, that you like.Woody
Allen