Glistrups globaliserings-3-deling lyder, a~
Fra : Bo Warming

Dato : 01-05-07 17:40

Glistrups globaliserings-3-deling lyder, at

af verdens 6 mia mennesker er :

1. danskernes venner = USA, EU og Japan. = to
milliarder

2. Andre to mia er uteknologiske snyltere og
farlige:

Mellemøsten og andre med ulands-mentalitet, som vi kun bør bytte råstoffer
og varer med, og aldrig folkeblande med..

3. En mellemgruppe er de to mia fra Kina og
Indien.

Fra : Per Hagemann

Dato : 01-05-07 18:02

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> 1. danskernes venner = USA, EU og Japan. = to
> milliarder

Der bor under 1 mia. indbyggere i disse områder tilsammen

> 2. Andre to mia er uteknologiske snyltere og
> farlige:
>
> Mellemøsten og andre med ulands-mentalitet, som vi kun bør bytte råstoffer
> og varer med, og aldrig folkeblande med..

Enig, men hvad nu hvis de pludselig lukker for olien?

> 3. En mellemgruppe er de to mia fra Kina og
> Indien.

Kinesere og indere synes jeg ikke bør tillades adgang til permanent ophold i
Danmark. Hvis vi skal drage nytte af deres billige og ret effektive
arbejdskraft, må det foregå via investeringer i Indien og Kina plus
almindelig samhandel. I Danmark virker indere og kinesere bare som
trivselsnedsættende løntrykkere. Kun Van, som opbyggede Daloon Forårsruller
og en inder på Århus Universitet, som forsker i drastisk forlængelse af
levealderen, har været igangsættere af noget perspektivtrigt.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-05-07 18:48

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Der bor under 1 mia. indbyggere i disse områder tilsammen

Måske jeg husker citatet galt og måske SydKorea og dele af Latinamerika bør
medtages. Og Canada og Australien. Og Rusland
TAk for din retledning. Jeg har netop med min ny laserprinter udprintet
citat-highlightsne til mit plankeværk, der er næppe så skarpsinditge
forbipasserende som du

> [...]
> Forårsruller og en inder på Århus Universitet, som forsker i drastisk
> forlængelse af levealderen, har været igangsættere af noget

Jeg savner min kinesiske grillbarejer på Stefnasgade der stilfæridg og
effektivt med sin kone præsterede mere og bedre bespisning end nuværende
pakistanere.
Jeg tror vi kan lære og kulturberiges af mange konfuzianere incl
vietnamesere. Men hvis vi skar bistand ned ville danskere tage jobbene og
det ville være bedre

Fra : Per Hagemann

Dato : 01-05-07 20:52

> Måske jeg husker citatet galt og måske SydKorea og dele af Latinamerika
bør
> medtages. Og Canada og Australien. Og Rusland

Enten skal hele Latinamerika medregnes eller også må man medtage Bagindien
og andre asiatiske lande for at komme op på 2 mia. Desværre bor langt den
største del af verdens befolkning i Kina, Indien og andre lande i dyb
fattigdom.

> Jeg tror vi kan lære og kulturberiges af mange konfuzianere incl
> vietnamesere. Men hvis vi skar bistand ned ville danskere tage jobbene og
> det ville være bedre

Kulturberigelse skal man være på vagt mod. Ethvert land har sin egen
traditionsbundne kultur, som i Danmarks tilfælde kan føre til en enorm
opblomstring, hvis magthaverne undlader at ødelægge vilkårene for
befolkningen.
Lavtlønnede servicejob kan i en sådan udvikling forhåbentligt elimineres af
automatik, robotter og nye servicekoncepter.