På tide
Fra : Malene P

Dato : 01-05-07 08:09

Risingskolen i Odense har nu udvist et sjældent mod ved at fravælge halalkød
i deres madordning. Selv om skolen er fyldt med fremmede unger, har
skolebetyrelsen med ny formand fravalgt kød slagtet efter den modbydelige
halalmetode og dermed turdet gå imod strømmen afden evindelige
fremmedleflen. Der skal såmænd nok blive ballade over det og beslutningen
ændres sikkert endnu engang -men hatten af for skolen, så længe det varer.

Malene P

Fra : @

Dato : 01-05-07 08:19

On Tue, 1 May 2007 09:09:11 +0200, "Malene P" <malenekors@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ændres sikkert endnu engang -men hatten af for skolen, så længe det varer.

balladen vil sikkert komme når "velmenerne" kommer på banen med deres
helt uforklarlige synspunkter om at der hele tiden skal tages
særhensyn til lige netop en bestemt gruppes tåbelige spiseregler

eneste rigtige løsning vil være at fjerne madordningen og lade
forældrene fodre deres eget yngel

os fra grøntsagens og frugtens venner kræver at alle former for drab
og spisning af diise uskyldige levende væsner ophører

og i hvert fald ikke er noget man skal lade skolebørn praktisere

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Malene P

Dato : 01-05-07 08:26

> balladen vil sikkert komme når "velmenerne" kommer på banen med deres
> helt uforklarlige synspunkter om at der hele tiden skal tages
> særhensyn til lige netop en bestemt gruppes tåbelige spiseregler

Skal vi sige allerede i næste uge?

Malene P -kødspiser

Fra : markens

Dato : 01-05-07 09:01

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ændres sikkert endnu engang -men hatten af for skolen, så længe det varer.

Nu ved jeg ikke om der her med "halal"-kød (lovligt i henhold til islam),
menes at dyrene er slagtet efter en særlig bestialsk metode, men jeg ved at
kyllinger
halal-slagtes ved at en imam eller hvad han nu, er beder en bøn når den
bliver slagtet,
(eller man har udskiftet ham med en båndoptager?)

Hvor foregår disse bestialske slagtninger i så fald, da det jo ikke kan være
lovligt
eller hvem forhandler den slags slagtet kød?

Men uanset, synes ikke man kan pådutte os andre vantro at
at æde kød vedhæftet totalitære ideologiers besværgesler.

Fra : Malene P

Dato : 01-05-07 09:11

"markens" <mm@der.ll> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver slagtet,
> (eller man har udskiftet ham med en båndoptager?)

Det er vist velkendt, at stort set al fjerkræ i mange år har været slagtet
på den måde aht det arabiske marked -kig selv på posen til 5 for en hund.

> Hvor foregår disse bestialske slagtninger i så fald, da det jo ikke kan
være
> lovligt.

Nogle gange ude på markerne, hvor danske landmænds får går frit -og nej, det
er vist ikke lovligt. For nogle år siden drejede venstrefløjen om på en
tallerken, da de fandt ud af at det var mest sexet at lefle for de fremmede,
der ynder den slags slagtemetoder. Nu var det lige pludseligt vældigt humant
og kødet smagte da også pludseligt en smule bedre hos den lokale
halalslagter.

> eller hvem forhandler den slags slagtet kød?

En af dem, der forhandler dette kød, kommer som regel en gang om ugen til
vores lokale pizzamager i en blå kassevogn uden køleanlæg.

> Men uanset, synes ikke man kan pådutte os andre vantro at
> at æde kød vedhæftet totalitære ideologiers besværgesler.

Enig -men her lyder leflernes "argumenter jo, at vi ikke tager skade af det
og at det ellers er OS der bare kan tage madpakker med hjemmefra.

Malene P

Fra : markens

Dato : 01-05-07 09:36

> Enig -men her lyder leflernes "argumenter jo, at vi ikke tager skade af
> det
> og at det ellers er OS der bare kan tage madpakker med hjemmefra.

Ja, muhamedanerne vinder terræn allesteder, det er "vi" totalt ligeglade
med,
men det er "de" absolut ikke, da det er det eneste "de" lever for.

Men "vores" værdier er jo også ændret til kun at være materialistiske,
så hvorfor tage det så nært hvis andres "hokus-pokus" kommer ind i vores
hverdag.

Ikke mange kan både læse OG forstå.

Fra : Vidal

Dato : 01-05-07 09:28

On 1 Maj, 09:09, "Malene P" <malenek...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> ændres sikkert endnu engang -men hatten af for skolen, så længe det varer.

------------------------------------

http://undervisning.religion.dk/Tvaerreligioeseemner/slagtning

På danske slagterier benytter man sig af en aflivningsmetode,
der er godkendt af Dyreetisk råd. Det går ud på, at dyrene først
bliver bedøvet med en boltpistol, og derefter får pulsåren skåret
over. Boltpistolen bedøver dyret ved at skyde gennem hjerne og
ødelægge dele af kraniet.

Rituel slagtning:

Indtil 1997 mente Det Dyreetiske råd ikke, at rituel slagtning var
skadeligt for dyrene. Men i 1997 blev reglerne strammet, og
dyrene skulle nu som et minimum bedøves umiddelbart efter
slagtningen. Denne procedure er blevet fulgt i forbindelse med
slagtning af køer, mens får derimod dør så hurtigt efter at
halspulsåren er skåret over, at der ikke er mulighed for at bedøve
det.

Siden 2004 er der ikke blevet udført officielle rituelle slagtninger
Danmark.

" I virkeligheden foregår en korrekt, islamisk slagtning således:
Dyret gives først vand og beroliges og bør ifølge forskrifterne
ikke se andre dyr blive slagtet. Så skæres halspulsåren over i
ét hurtigt snit med en kniv, så skarp som et barberblad, imens
man udtaler: "I Allahs navn, Allah er stor."

Den bedøvelse, som Det Dyreetiske Råd synes er så vigtig og
anbefaler, er i virkeligheden et elektrisk stød, man giver dyrene
på danske slagterier i dag.

Det vil sige, at man "bedøver" dyrene på samme måde, som
man straffer de værste kriminelle i USA! Den, som er i tvivl om,
hvad der gør mest ondt, kan passende prøve at skære sig med
et barberblad og dernæst tage fat i et elektrisk hegn ude på landet.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 01-05-07 09:36

On 1 May 2007 01:27:57 -0700, Vidal <viidal@gmail.com> wrote:

>Siden 2004 er der ikke blevet udført officielle rituelle slagtninger
>Danmark.

og?

lider dyrene mindre ved uofficielle slagtninger

Fra : Vidal

Dato : 01-05-07 13:00

@ wrote:

> og?
>
> lider dyrene mindre ved uofficielle slagtninger

Det aner jeg intet om.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard