Morten Messerschmidt: Hvad GJORDE manden e~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-05-07 02:49

Jeg kan til stadighed undre mig over, hvad det er, der egentlig skulle
forestilles at være selve den nok så i sig selv bemærkelsesvist flygtige
"substans" i, hvad jeg til stadighed er overbevist om blot er en temmelig
ekstremt beskidt og nedrig "fjer-til-fem-høns"-sladderkampagne imod Morten
Messerschmidt...

Manden anklages direkte af BT for at "have hyldet Hitler" ved en våd fest i
"Grøften".

Nuvel, her må jeg da straks henvise til, hvad DR altså i deres 21-TV-Avis
igår (hvor jeg var i
sommerhus uden internetforbindelse) bragte af "nye oplysninger": Nemlig at
denne unge folketingspolitiker
i ramme alvor hænges ud for "HYLDEST AF HITLER" på baggrund af han
angiveligt skal have foretaget /lige præcis/ dèn go'e gamle, humoristisk
hævdvundne (men dog alligevel åbenbart stadig officielte begrebsnavnløse?)
"gadedrengelatteriggørende gestus", som altså måske nok udføres med udstrakt
"heilende" højrearm, javel, MEN dertil altså også med venstre pegefinger
under næsen for at markere hin latterlige frimærkemoustache i åbenlys
negerende ironisering, og altså dermed var en ÅBENLYS NEDSÆTTENDE PARODI PÅ
HITLER!

Der skal dog eddermageme en skræmmende påfaldende naivitet til fra
journalisitisk hold til, hvis man virkelig ikke mener at kunne kende forskel
på dèt her:

http://www.aerenlund.dk/historie/images/hitler_ved_ol.jpg

Og dèt her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_salute#Satirical_use

(Jeg citerer: "In modern culture the Hitler salute is sometimes used
jocularly, but the humour is not always appreciated. It is often used to
imply that the person being addressed is behaving like a "little Hitler"
(i.e. a bully). In the United Kingdom it is common to signify the satirical
nature of the salute by simultaneously placing the index finger of the left
hand under one's nose as a parody of Hitler's moustache. This is portrayed
in a famous episode from the comedy Fawlty Towers ("The Germans"). The words
"Sieg Heil" and "Heil Hitler" are also used satirically in modern times,
though they may be considered offensive. However, along with the salute,
they have also been used to poke fun at Nazis, or to insinuate that someone
may be acting like a dictator. The Swing Kids had a parody of the chant,
"Swing Heil"".)

På denne baggrund fristes man jo måske straks til lidt småperfidt at spørge,
hvornår mon hhv. Charlie Chaplins geniale satirefilm "Diktatoren" eller Mel
Brooks' lige så afsindigt sjove "The Producers" (på dansk også kendt under
filmtitlen "Forår for Hitler") pludselig - ud fra en blot tilnærmelsesvist
lignende forskruet, politisk-korrekt /HYSTERISK HUMORFORLADT/ "logik" - med
vold og magt på samme led skal tvangsfortolkes som "decideret
nazipropagandistiske hyldest-værker, personligt tilegnet Hitler af oprigtige
og dybtfølte beundrere"?

Det er jo decideret forstemmende at SÅ mange selvudnævnt "kritiske"
journalister og deres respektive ansvarshavende redaktører åbenbart
sørgeligt samstemmende formår i så påfaldende vanvittig grad at /ville/
vrangfortolke en ung DF'ers brug af en gestik, som jeg ellers umiddelbart
vil mene historisk dokumenterbart populær allerede under Anden Verdenskrig.
Og dèt altså endda blandt så ellers vidt forskellige personer som
dumdristige drenge i besatte lande, kæmpende allierede soldater OG dertil
sandsynligvis også (om end uofficielt) visse mere fornuftigt tiltrængt
autoritetskritiske tyske Vehrmachtssoldater, der for så vidt for alle tre
parters vedkommende må konstateres have haft hensigten med netop denne
gestus tilfælles i helt forsonende grad: Nemlig som klart og ubetvivleligt
ANTI-NAZISTISK "statement" rettet IMOD Hitler og alt, hvad han
repræsenterede!

Her på falderebet kan jeg i denne henseende selvfølgelig ikke undgå at
bemærke, at vi således for et stykke tid siden fra sindsforskruede,
selvhøjtidlige "over-politisk-korrekte" spytslikkeres side tilsyneladende
skulle "belæres" om at man åbenbart skulle afholde sig fra /hån, spot og
latterliggørelse/ af en anden arg antagonist, som man ligeledes "bare slet
ikke måtte lave sjov med af hensyn til visse folks følelser": Nu har denne
nævenyttige, neurotisk hændervridende "respekt" for totalitærideologiske
centralfigurer åbenbart på een eller anden pervers led manifesteret sig udi
at man ikke engang længere som fri dansker kan tage godt og grundigt
tiltrængt sarkastisk pis på stjernepsykopaten Adolf Hitler ved at parodiere
ham i løssluppen festlig sammenhæng uden at man åbenbart som udslag af en
slags dårlig, dhimmificeret "selvjustits" synes at skulle stilles
inkvisitorisk "til regnskab" for alle mulige og umulige tilregnede,
"dybereliggende ideologiske motiver", idet nogle stakler i dette land altså
således tilsyneladende helt seriøst er begyndt at betragte satire som noget
decideret grænsesøgende FARLIGT og tabu-belagt?

SÅ er vi da eddermageme røget ret meget for langt ud i selvpostuleret
"saglig og samfundsansvarlig seriøsitet"!

Vort demokratiske danske samfund går altså først alvorligt på røven, hvis vi
mister ikke blot selve evnen til at værdsætte, men dertil også den praktiske
personlige ret til at praktisere en humor, der - om den så ellers er
"defensiv" og selvironisk (som jeg netop helt oprigtigt tror tilfældet har
været med Messerschmidt) eller endda direkte offensiv - MULIGVIS kan
forekomme andre nok så "krænkende" eller "anstødelig".

Vi skulle jo vel nødigt havne eet eller andet sted mellem denne infame,
amerikanske "politiske korrekthed" (der ofte grænser til egentlig censur for
så vidt folk afskæres fra at tale rent ud af posen) og noget, der vel mest
af alt ligner skræksituationen i Umberto Eco's berømte, filmatiserede roman
"I Rosens Navn", hvor den akut ayatollah-agtige arke-antagonist Jorge
direkte erklærer selve humoren som sådan både "profan og kættersk"...

Ja, okay, så har Morten Messerschmidt muligvis sarkastisk /parodieret/
Hitler, men da dette jo altså lige præcis IKKE er en såkaldt "hyldest" af
sidstnævnte, hvilken "moralsk forbrydelse" er det så egentlig, manden derved
skulle have begået? Om overhovedet nogen? At han således skulle have været
"uklædeligt useriøs" ved måske egentlig ret overlegent at demnonstrere fed,
sarkastisk selvironi over populærfortegnede misperceptioner af sig selv
blandt nogle hykleriske, humorforladte "hellige" stakler?

Jeg kan kun ønske ham lykke til med et kommende sagsanlæg imod BT, for der
er for undertegnede at se ikke engang blot tale om "usaglig journalistik",
men en decideret ondsindet smædekampagne, hvor man ikke engang har noget,
der blot ligner egentligt verificerbart belæg for de helt grotesk
injurerende og politisk skadelige påstande om mandens person, der med stort
held er blevet fremført aldeles misvisende på forsiden af samme blad...

Anders Peter Johnsen

Fra : Tveskaeg

Dato : 01-05-07 08:14

On Tue, 1 May 2007 03:48:58 +0200, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>Messerschmidt...
>
>Manden anklages direkte af BT for at "have hyldet Hitler" ved en våd fest i

Her er et billede fra den dag i Grøften i Tivoli, billedet er taget af
Se og Hør.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6821807.html

Bemærk at Torben Lund sidder lige til højre for MM og med
snapseglasset og fadøllen foran sig.

Her er en artikel hvor samme Torben Lund harcelerer over at blive
brugt som legitimation for at hvad der foregik skulle være foregået i
festeligt lag.

Kig på billedet og døm selv.

Og kom så med et bud på hvem der plantede historien hos BT.

Fra : Tveskaeg

Dato : 01-05-07 08:21

On Tue, 01 May 2007 09:13:30 +0200, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

>Her er en artikel hvor samme Torben Lund harcelerer over at blive
>brugt som legitimation for at hvad der foregik skulle være foregået i
>festeligt lag.

Hov jeg glemte sgu at poste linket til artiklen i BT.

http://www.bt.dk/article/20070427/NYHEDER/70427059/1056

Shit happens.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-05-07 16:35

Tveskaeg wrote:

> Hov jeg glemte sgu at poste linket til artiklen i BT.
>
> http://www.bt.dk/article/20070427/NYHEDER/70427059/1056
>

> Shit happens.

Nåja, og mange tak da, jeg har både selv set den og allerede andetsteds
kommenteret den med at Torben Lund påfaldende åbent afslører sig selv som en
perfid sladdertante, når han har den udtalte arrogante frækhed på den ene
side direkte at anklage Messerschmidt for at lyve, MEN altså selv bygger dèn
anklage på noget så afsindigt løsagtigt som følgende pseudoargumentation:

"Han lyver. Jeg er slet ikke i tvivl om, at Morten Messerschmidt sang
nazistiske sange i Tivoli. For det har jeg selv set og hørt. Heil-tegnet har
jeg ikke selv set - men det har flere andre tilstedeværende set og fortalt.
Den del af historien er uden tvivl også rigtig, siger Torben Lund nu til
Dagbladet B.T." (!!!!!)

Dén udtalelse ville jo altså - i forlængelse af en kendt talemåde - ligesom
bare ikke rigtig holde i nogen som helst blot nogenlunde hæderlig og
anstændig dansk provinsbyret i en situation, hvor Hr. Lund eventuelt måtte
være indkaldt som vidne til en dramatisk begivenhed, vel? Og
Gudsketakoglovda for at man således i det mindste i /retssystemet/ - i
modsætning til en nærmest kvalmende selektiv og forudindtaget presse -
praktiserer dette for Hr. Lund tilsyneladende fuldstændigt ukendte begreb,
nemlig /sundt skeptisk kildekritik/ og visse basal krav om SELVERFAREDE
iagttagelser hos vidner, før deres vidnesbyrd overhovedet måtte kunne tages
i betragtning som værende juridisk gyldige!

Jeg kan blive helt bekymret for at en mand som Torben Lund overhovedet kan
besidde vægtige politiske tillidshverv, når han tilsyneladende i dèn grad
ikke bare personligt lader sig influere af, men åbenbart endda ivrigt løber
med på, hvad man altså ret beset må betragte som rendyrket "vonhörensagen",
eller mildt sagt tvivlsomme andenhåndsberetninger, om man vil...

(Der må i hvert fald være nogle toptrænede hardcore-lobbyister nede i
EU-parlamentets gange, som må have sig en "field day" med så skræmmende
ukritiske politikere, som man tilsyneladende ganske taknemmeligt kan bilde
stort set hvad som helst ind!)

Hvis det da altså vel at mærke ikke netop er Torben Lund selv, der således
har "plantet historien", hvilket vi jo efterhånden er flere, som begynder at
have ham kraftigt mistænkt for i al sit påfaldende ivrigt overengagerede
medløberi imod "den gode ven og folketingskollega" Messerschmidt...

Jeg ville derfor virkelig gerne se en professionelt kritisk journalist fra
et andet dagblad eller medie stille de samme sobre, kritiske spørgsmål, som
enhver krydsforhørende advokat således ganske naturligt ville fremsætte i
hin givne, overnfornævnte proverbielle byretssal:

1) Helt nøjagtigt HVILKE "nazistiske slagsange" er det, du mener at have
bevidnet "anklagede" afsynge?

2) Og på hvilket grundlag mener du tilsyneladende at kunne genkende(?)
sådanne sange som værende specifikt nazistiske og ikke bare tyske schlagere
i det hele taget?

(Hermed kan man således passende periferet insinuere at vidnet enten har en
ret betænkelig interesse i nazi-slagsange eller omvendt at vidnet muligvis
lider at galloperende paranoia over for alt tysk, der således på forunderlig
vis gennem en ret bekymrende "fri association" - som vist i psykiatrien
bedre kendes under kælenavnet "tankespring" - som resultat af vedkommendes
/egen/ indre forestillingsverden tilsyneladende konsekvent kobles aldeles
umotiveret til Nazismen...)

3) HVEM er det lige præcis, du baserer din såkaldte "viden" om at
Messerschmidt skulle have "heilet", på?

("Forsvaret anmoder i så fald selvfølgelig om at indkalde vedkommende som
nye vidner!" )

Spørgsmålet er: Hvornår mon de RIGTIGE journalister med sund,
fagprofessionel stolthed kommer på banen og tager konkurrenterne fra BT ved
vingebenet?

Jeg skal i øvrigt lige vise jer følgende spændende analyse, som historikeren
Kim Møller fra Uriasposten har fremsat:

http://www.uriasposten.net/?p=4453

(Jeg er netop også selv historiestuderende, og her ser man altså virkelig
dèn sobre "historikerhåndværksmæssige" kildekritik - som mange ellers nok så
veluddannede journalister desværre tilsyneladende ikke giver en døjt for i
deres fagmæssigt set nærmest sjælsprostituerende stræben efter at kunne
bedrive magtfuld manipulation af masserne frem for at formidle begivenheder
nøgternt, sobert og reelt - komme positivt til udtryk!)

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-05-07 16:53

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
>
> Jeg skal i øvrigt lige vise jer følgende spændende analyse, som
> historikeren Kim Møller fra Uriasposten har fremsat:

Og så dog ikke helt alligevel. Det meste er nemlig gengivet fra følgende
udmærkede blog:

http://jarlcordua.dk/2007/04/29/messerschmidt'en-skudt-ned/

Og ja, "shit happens"!

Alligevel kan jeg kun som Kim Møller bifalde denne kildekritiske analyse,
som endda er udført af noget så sjældent som en oprigtigt (og dermed ikke
mindst "internt", dvs. over for sin stand og sine kollegaer) kritisk
journalist!

Det er dog lige præcis rart at se at der trods alt faktisk FINDES oprigtige
fagærekære journalister - endda af erklæret borgerlig observans til en
afveksling ?- også selv om de desværre er i akut påfaldende mindretal....

Anders Peter Johnsen

Fra : Malene P

Dato : 01-05-07 08:36

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Se og Hør.
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6821807.html
>
> Bemærk at Torben Lund sidder lige til højre for MM og med

Bemærk også lige, at stort set hver gang, vi i TV har set dette (eller
lignende) billede, har detværet klippet til, så man ikke ser, at han faktisk
står og løfter et glas. Dog gjorde en af nyhedskanalerne anstændigvis
opmærksom på det, en afde første gange billedet blev bragt. Iøvrigt, kan jeg
ikke se den store forbrydelse -kun stupid opførsel af en, der som folkevalgt
og ikke mindst for DF burde have været klogere.

Malene P

Fra : Tveskaeg

Dato : 01-05-07 08:58

On Tue, 1 May 2007 09:35:39 +0200, "Malene P" <malenekors@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ikke se den store forbrydelse -kun stupid opførsel af en, der som folkevalgt
>og ikke mindst for DF burde have været klogere.

Vi kan godt blive enige om han ikke var alt for smart. Men det er en
bakspejlsanalyse.

Selv tror jeg at han er forbandet over han at regnede Torben Lund for
en ven.

Hvis Torben Lund ikke regner sig for at være MMs ven hvorfor fanden
sidder han så i grøften i Tivoli og drikker og fadøl og snaps med
ham??

Selv tror jeg at det var Torben Lund der plantede historien hos BT.

Spørgsmålet var om han var alene om det eller rådførte sig med andre
først.

Anyway så ved alle det politiske liv nu at Torben Lund skal holdes 3
skridt fra livet for han sladrer til journalisterne.

Fra : Malene P

Dato : 01-05-07 11:53

> Selv tror jeg at han er forbandet over han at regnede Torben Lund for
> en ven.

Han omtalte TL som en ven.

> Hvis Torben Lund ikke regner sig for at være MMs ven hvorfor fanden
> sidder han så i grøften i Tivoli og drikker og fadøl og snaps med
> ham??

TL har ikke sagt, at han var MM's ven og har slet heller ikke opført sig som
en sådan.

> Selv tror jeg at det var Torben Lund der plantede historien hos BT.

Det er jeg nu slet ikke sikker på -IN-stedet er jo fyldt med kendisser og
lurende paparazzier, der lurer på at hænge dem ud.

Malene P

Fra : Zeki

Dato : 01-05-07 08:26

meddelelse news:46369c89$0$52170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> ekstremt beskidt og nedrig "fjer-til-fem-høns"-sladderkampagne imod Morten

"Fjer til fem høns"??? Mon ikke der snart er samlet ind til en hel vinge:

"Det var ikke nogen enkeltstående episode, da Morten Messerschmidt for nogle

Berlingske Tidende har kendskab til en nylig episode, hvor Morten
Messerschmidt opfordrede andre til at »heile rigtigt« og kaldte en
Venstre-mand en »korrupt neger«. "
http://politiken.dk/indland/article294623.ece

Mvh
Zeki

Fra : Alucard

Dato : 01-05-07 09:56

On Tue, 1 May 2007 09:25:46 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
>Berlingske Tidende har kendskab til en nylig episode, hvor Morten
>Messerschmidt opfordrede andre til at »heile rigtigt« og kaldte en

Det er egentligt sjovt at følgende

"På et tidspunkt var der en person i selskabet, der løftede armen. Det
medførte denne højlydte kommentar fra Messerschmidt: Hvis du skal
heile, skal du gøre det med den rigtige arm"

blev i DR til at han "uderviste" i at heile....

De røde løgnhalse i DR var åbenbart IKKE dem der blev fyret...

Fra : Per Rønne

Dato : 01-05-07 10:24

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> blev i DR til at han "uderviste" i at heile....
>
> De røde løgnhalse i DR var åbenbart IKKE dem der blev fyret...

De fyrede har ikke forladt DR endnu. I øvrigt var et jo sporten der
måtte holde for.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-05-07 11:36

On Tue, 01 May 2007 10:55:39 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>blev i DR til at han "uderviste" i at heile....
>
>De røde løgnhalse i DR var åbenbart IKKE dem der blev fyret...

Ærlig og oprigtig og objektivt: Hold da kæft mand en svinsk hetz der
køres i pressen. Julius Streicher er søndagsskole! - og han blev
hængt!

Mvh
Martin

Fra : Tveskaeg

Dato : 01-05-07 11:56

wrote:

> [...]
>
>blev i DR til at han "uderviste" i at heile....
>
>De røde løgnhalse i DR var åbenbart IKKE dem der blev fyret...

I dagens ekstrablad, på side 6, citeres MM for at det var en SFU'er
der blev ved med at provokere ham og tilsidst begyndte at heile foran
ham hvorefter at han sagde til ham at hvis han skulle heile skulle han
gøre det med den rigtige arm.

SFU'eren blev interviewet i TV lorry her i mandags (tror jeg at det
var) hans navn er Kasper Bjerring Jensen. I interviewet gav han den
som en rød uskyldighed der konfronterede den slemme nazist men man
kunne se at han ikke var andet end en rød nar der ikke kunne klare at
blive konfronteret af en person der var ham overlegen på alle områder.

Fra : Alucard

Dato : 01-05-07 12:43

On Tue, 01 May 2007 12:55:46 +0200, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]
>kunne se at han ikke var andet end en rød nar der ikke kunne klare at
>blive konfronteret af en person der var ham overlegen på alle områder.

Nu er jeg IKKE Messerschmidt fan (eller DF fan overhovedet), men
billedet toner tydeligere frem efterhånden (en RØD fjer der er blevet
til 10 blå høns)....

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-05-07 14:43

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg IKKE Messerschmidt fan (eller DF fan overhovedet), men
> billedet toner tydeligere frem efterhånden (en RØD fjer der er blevet
> til 10 blå høns)....

IKKE desto mindre, så har MM valgt at gå og INGEN i DF har gjort noget for
at stoppe ham.
Det er stadig mig en gåde, hvorfor denne uskyldige politiker med rimelige
fremtidsudsigter bare smider håndklædet i ringen.

Michael

Fra : @

Dato : 01-05-07 15:24

On Tue, 1 May 2007 15:43:10 +0200, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

>IKKE desto mindre, så har MM valgt at gå og INGEN i DF har gjort noget for
>at stoppe ham.

hvor ved du det fra?

>Det er stadig mig en gåde, hvorfor denne uskyldige politiker med rimelige
>fremtidsudsigter bare smider håndklædet i ringen.

det er mig en gåde at du gladeligt hopper på hvad BT skriver

måske fordi du læser hvad du virkelig ØNSKER at læse

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Michael Weber

Dato : 01-05-07 22:49

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Tivoli.

> [...]
> Det er stadig mig en gåde, hvorfor denne uskyldige politiker med rimelige
> fremtidsudsigter bare smider håndklædet i ringen.

Det må give stof til eftertanke blandt de menige folketingsmedlemmer i DF.
Lidt, efter sigende, uretmæssig mediehetz og medlemmet er ude.
De menige folketingsmedlemmer af DF må virkelig ryste i bukserne over den
manglende
opbakning.

Men på den anden side...det rummer nogle interessante perspektiver.
Heh.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Per Rønne

Dato : 02-05-07 04:27

Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

> Det er stadig mig en gåde, hvorfor denne uskyldige politiker med rimelige
> fremtidsudsigter bare smider håndklædet i ringen.

Der er bebudet en injuriesag mod BT, som han sagtens kan vinde. Efter
næste folketingsvalg.

Men det er jo ikke blot denne sag. Morten Messerschmidt har i hele sin
karrière med tydelighed vist, at han trænger til at blive voksen. Få
taget sit jurastudium færdigt, få sig et almindeligt job - og så måske
vende tilbage til politisk.

Han er jo i dag kun en stor, umoden dreng på 26, som kan lide at
provokere. Han trænger ganske simpelt til at blive tør bag ørerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 01-05-07 15:24

> [...]
>
> blev i DR til at han "uderviste" i at heile....
>
> De røde løgnhalse i DR var åbenbart IKKE dem der blev fyret...

SUK! Skal vi nu høre på det ævl igen. I sidste uge blev ELs kandidat trukket
gennem mudderet. Det er muligt historie med Morten er vildt overdrevet (det
ser det ud til at den med "underviste i heile" er, men i så fald er det sgu
ikke noget med socialisme eller borgerlig at gøre, det er "bare"
sensationsjournalistisk, når det er grimt.
mvh
Kim

Fra : Alucard

Dato : 01-05-07 17:49

On Tue, 1 May 2007 16:24:05 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>SUK! Skal vi nu høre på det ævl igen. I sidste uge blev ELs kandidat trukket
>gennem mudderet.

I DR...???? Hvem...???

Fra : Kim2000

Dato : 01-05-07 18:28

> I DR...???? Hvem...???

Hende med tørklædet (lever du i hule??)

Fra : Alucard

Dato : 01-05-07 21:01

On Tue, 1 May 2007 19:27:58 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Hende med tørklædet (lever du i hule??)

Har DR !!!!! trukket hende gennem mudderet....???

Fra : Kim2000

Dato : 01-05-07 21:29

> Har DR !!!!! trukket hende gennem mudderet....???

Ja - også DR

mvh
Kim

Fra : Alucard

Dato : 01-05-07 22:00

On Tue, 1 May 2007 22:28:31 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Ja - også DR

Jeg er chockeret.... .-)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-05-07 22:13

Kim2000 wrote:
> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja - også DR

"Oh, gys! EN ANDEN (om end tidligere) MEDARBEJDER? Helligbrøde imod
kollegialitetspagten!"

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-05-07 10:14

On Tue, 1 May 2007 09:25:46 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> kaldte en
>Venstre-mand en »korrupt neger«. "

Neeeej, hvor er det ukorrekt - det hedder afro-europæer.

Mvh
Martin

Fra : Mark Jensen

Dato : 01-05-07 15:45

> [...]

>Berlingske Tidende har kendskab til en nylig episode, hvor Morten
>Messerschmidt opfordrede andre til at »heile rigtigt« og kaldte en

Tilgiv mig hvis jeg tog fejl, men var du ikke en af dem der havde
tralvt med at forsvare Asmaa mod alverdens mudderjournalistik? Håber
ikke da du så hermed demonstrere hykleri i verdensklasse.

Hvis der står en politisk modstander foran dig og heiler for at gøre
nar af dine synspunkter, og du så giver igen ved at sige "du skal
heile rigtigt", så er det faneme kun i en absurd virkelighed at man
kan finde på at anklage det for at være nazistisk adfærd.

Jeg synes virkelig du skal komme lidt op i helikopterperspektivet i
stedet for at løbe med disse historier.

Fra : WinstonSmith_101@hot~

Dato : 01-05-07 08:29

Tilsyneladende gjorde han ingenting. Torben Lund er fuld af løgn og
lort. Det var også ham der for et par år siden pludselig gik amok i et
antisemitisk had.

"Messerschmidt bakkes op af endnu et vidne
Der er nu to vidner til episoden i Tivoli, hvor DF-politikeren Morten
Messerschmidt angiveligt skulle have sunget en nazisang, som benægter
historien. Torben Lund vil ikke konkretisere sin beskyldning.

"Jeg hverken så eller hørte ham gøre det, og jeg tror ikke på, at han
har gjort det."

Sådan siger Bakken-sangerinden Lise-Lotte Lohmann til Nyhedsavisen om
de beskyldninger, som har ramt det nu tidligere medlem af Dansk
Folkeparti, Morten Messerschmidt. Han er af den tidligere
topsocialdemokrat Torben Lund blevet beskyldt for at have afsunget en
nazisang under en fest i Tivoli, men Lund står tilsyneladende helt
isoleret med beskyldningerne.

Søndag aften gik en anden Bakken-sangerinde, Dot Wesmann, der lige som
Lohmann var til stede den berygtede aften, til forsvar for
Messerschmidt. Heller ikke hun kunne bekræfte Torben Lunds
beskyldninger.

Morten Messerschmidt har tidligere gættet på, at det kan have været
den tyske nationalsang, som Torben Lund kan have forvekslet med en
nazistisk sang. Men Torben Lund ønsker ikke at uddybe, hvad han har
hørt, Morten Messerschmidt synge."

- http://www.180grader.dk/nyheder/Messerschmidt_bakkes_op_af_endnu_et_vidne..php

Fra : Alucard

Dato : 01-05-07 09:58

On 1 May 2007 00:28:51 -0700, WinstonSmith_101@hotmail.com wrote:

>- http://www.180grader.dk/nyheder/Messerschmidt_bakkes_op_af_endnu_et_vidne.php

Jeg betragter Lise-Lotte Lohmann som mere troværdig end Torben Lund...

Fra : @

Dato : 01-05-07 12:24

On Tue, 01 May 2007 10:57:58 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Jeg betragter Lise-Lotte Lohmann som mere troværdig end Torben Lund...

ja alene det at han er socialist gør ham dybt suspekt

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-05-07 10:53

-- SNIP den sædvanlige smøre --

Ok, hvorfor trækker MM sig fra DF?
Hvorfor bakker DF ham ikke op?
Hvorfor får Camre og Karup lov til at blive i partiet efter deres
fuldstændig horrible udtalelser om andre mennesker?
Er det fordi at DF virkelig bygger på Camre ideologien?

Enhver med et minimum af politisk forstand ved at DF traditionelt tilhører
taberrækkerne fra S.
Altså et slags taberparti.

Michael

Fra : Malene P

Dato : 01-05-07 11:05

> [...]
> Er det fordi at DF virkelig bygger på Camre ideologien?
>
> Enhver med et minimum af politisk forstand ved at DF traditionelt tilhører

Ih ja -vistnok 13-15% tabere. Lad os skille os af med dem -kan man stadigvæk
købe Zyklon-B i brugsen?

Malene P

Fra : N_B_DK

Dato : 01-05-07 11:31

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message
> -- SNIP den sædvanlige smøre --
>
> Ok, hvorfor trækker MM sig fra DF?

Fordi det uundgåeligt skaber negativ omtale.

> Hvorfor bakker DF ham ikke op?

Har de ikke gjort det ? (med kravet om at han lægger sag an for injurier)

> Hvorfor får Camre og Karup lov til at blive i partiet efter deres
> fuldstændig horrible udtalelser om andre mennesker?

Hvad har resten af dine spørgsmål med MM at gøre ?

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Tveskaeg

Dato : 01-05-07 12:04

On Tue, 1 May 2007 11:53:26 +0200, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

>-- SNIP den sædvanlige smøre --
>
>Ok, hvorfor trækker MM sig fra DF?

For partiets skyld.

>Hvorfor bakker DF ham ikke op?

Når man læser melle mlinerne stopper ledelsen 1mm for at bakke ham op.

>Hvorfor får Camre og Karup lov til at blive i partiet efter deres
>fuldstændig horrible udtalelser om andre mennesker?

Fordi der er forskel på hvad man gør i en brandert i grøften i tivoli
og så hvad man siger på talerstolen i folketinget.

Krarup nævnte hammeren og seglet før han nævnte hagekorset det er der
bare ikke et eneste medie der har villet citere korrekt fordi man skal
jo ikke lade facts komme i vejen for en god historie.

>Er det fordi at DF virkelig bygger på Camre ideologien?

Hvis DF bygger på noget så må det være Pia ideologien, stram
udlændingepolitk og mere velfærd.

>Enhver med et minimum af politisk forstand ved at DF traditionelt tilhører
>taberrækkerne fra S.
>Altså et slags taberparti.

Et parti der repræsenterer over 12% af befolkningen og som forøvrigt
er landets tredie største parti.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-05-07 14:40

> For partiets skyld.

Han har jo ikke gjort noget forkert...

Han har jo ikke gjort noget forkert....

> Når man læser melle mlinerne stopper ledelsen 1mm for at bakke ham op.

Mellem hvilke linier?

> Fordi der er forskel på hvad man gør i en brandert i grøften i tivoli
> og så hvad man siger på talerstolen i folketinget.

Ok, man ryger ud af partiet hvis man dummer sig i en brandert, men hvis man
stiller op offentligt og nedgør andre mennesker så få man lov til at blive?
Det er så Pia's midtsøgende parti, der altid vil støtte de svage..(hvis de
altså har stemmeret..)

> Krarup nævnte hammeren og seglet før han nævnte hagekorset det er der
> bare ikke et eneste medie der har villet citere korrekt fordi man skal
> jo ikke lade facts komme i vejen for en god historie.

Krarup er ikke en skid bedre end de værste Imamer.

> Hvis DF bygger på noget så må det være Pia ideologien, stram
> udlændingepolitk og mere velfærd.

Velfærd for hvem?
Folkedanskere? socialister? indvandrere? flygtinge? kristne? muslimer?
korrupte negre?

> Et parti der repræsenterer over 12% af befolkningen og som forøvrigt
> er landets tredie største parti.

DF kalder raskt væk Islam for en taberreligion og dén er repræsenteret af
1.4 mia mennesker verden over...!
Hvis DF kan kalde 1.4 mia mennesker for tabere så kan jeg også kalde 12% af
Danmarks befolkning for socialdemokratisk affald.

Michael

Fra : Tveskaeg

Dato : 01-05-07 15:13

On Tue, 1 May 2007 15:39:44 +0200, "Michael Kirkegaard"

>Han har jo ikke gjort noget forkert...

Nej men et journalistikkens grundprincipper er jo at man ikke skal
lade sandheden komme i vejen for en god historie.

>Han har jo ikke gjort noget forkert....

>Mellem hvilke linier?

Mellem linierne i udtalelser man har hørt fra DF toppen, der var
ingen fordømmelse af MM og et kattelem står åben for at vende tilbage
engang, det vil nok ikke ske på denne side af et valg hvorfor der er
mindst 5½ år til at igen kan komme i folketinget.

> [...]
>Det er så Pia's midtsøgende parti, der altid vil støtte de svage..(hvis de

Hvis du vil stille det sådan op så er det din sag.

>Krarup er ikke en skid bedre end de værste Imamer.

Nu hykler du.

>Velfærd for hvem?
>Folkedanskere? socialister? indvandrere? flygtinge? kristne? muslimer?
>korrupte negre?

Velfærd for mennesker med dansk statsborgerskab, verdens
fattigdomsproblemer skal ikke løses ved at vende ryggen til den
massive indvandring sådan som socialisterne syntes.

> [...]
>Hvis DF kan kalde 1.4 mia mennesker for tabere så kan jeg også kalde 12% af
>Danmarks befolkning for socialdemokratisk affald.

Nej det gør DF ikke, det var MM der gjorde det og han er ikke
kirkepolitisk ordfører for DF. Det er dig (og dele af pressen) der
tager DF til indtægt for hvad MM sagde og det er jeres eget problem.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-05-07 17:24

> [...]

> engang, det vil nok ikke ske på denne side af et valg hvorfor der er
> mindst 5,5 år til at igen kan komme i folketinget.

Efter hvad Pia Kjærsgaard så iflg dagens Berlinger siger, i så fald som
et /voksent/ menneske.

Hun mener at det vil være godt for ham at få gjort sit jurastudium gjort
færdigt, få sig et ganske almindeligt job [advokatfuldmægtig?] - og så
måske igen gå ind i politik, men altså det mere voksen. Reelt er han jo
kun en stor, umoden dreng, hvad enhver der har iagttaget ham fra
sidelinien har kunnet se.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 01-05-07 18:38

> [...]
> måske igen gå ind i politik, men altså det mere voksen. Reelt er han jo
> kun en stor, umoden dreng, hvad enhver der har iagttaget ham fra

Netop, det er altså ikke sundt at komme i Folketinget uden at have prøvet
livet. Bare se på en Fogh, han aner ikke en kæft om hvad der egentlig sker
ude i landet, han sidder med sine stats, men han mangler præcis det som fx
en Anker havde, nemlig indføling med sine medmennesker. Han havde stået på
en arbejdsplads.
mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 02-05-07 04:27

> [...]

> en Anker havde, nemlig indføling med sine medmennesker. Han havde stået på

Og manglede tydeligt den uddannelse, der havde gjort ham kvalificeret
til jobbet.

Siden har landet haft djøf'ere som statsministre. Cand.jur. Poul
Schlüter, cand.polit. Poul Nyrup Rasmussen og nu cand.oecon. Anders Fogh
Rasmussen.

Anker Jørgensens to forgængere som socialdemokratiske statsministre,
Krag og Kampmann, var i øvrigt også cand.polit.er.

Regn med at en 'almindelig arbejdsplads' for Morten Messerschmidt'
bliver som advokatfuldmægtig, nok i lang nok tid til at han kan blive
advokat, inden han 'måske' ved valget i 2011 kan vende tilbage til
folketinget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-05-07 09:40

On Wed, 2 May 2007 05:26:41 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Anker Jørgensens to forgængere som socialdemokratiske statsministre,
>Krag og Kampmann, var i øvrigt også cand.polit.er.

Sidstnævnte var da snarere cand.quartalsdranker.

Der er næppe mange der kommer på siden af ham i det fag
Hækkerup var konstant døddrukken med cerutstump som pejlemærke.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 02-05-07 10:16

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Sidstnævnte var da snarere cand.quartalsdranker.
>
> Der er næppe mange der kommer på siden af ham i det fag
> Hækkerup var konstant døddrukken med cerutstump som pejlemærke.

Og stud.polit. fra han fik huen, til han døde ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-05-07 14:18

On Wed, 2 May 2007 11:16:02 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Og stud.polit. fra han fik huen, til han døde ...

Og jeg glemte helt at nævne at det kunne have været utroligt morsomt
at se Krag parafere en lov om sexchikane )

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 02-05-07 15:19

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Og jeg glemte helt at nævne at det kunne have været utroligt morsomt
> at se Krag parafere en lov om sexchikane )

Sex-chikane? Jeg går da ud fra at de piger, der villigt lagde sig på det
statsministerielle skrivebord, var vildt begejstrede for det .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-05-07 15:48

On Wed, 2 May 2007 16:18:45 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Sex-chikane? Jeg går da ud fra at de piger, der villigt lagde sig på det
>statsministerielle skrivebord, var vildt begejstrede for det .

Tjoe, Krag var kendt for ikke at spilde tid på indledende ritualer af
nogen art, før han begramsede tilfældige attraktive damer.
Den gode sosser har vel ment at det var magtens selvfølgelige
privilegium.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 02-05-07 16:32

> [...]

> nogen art, før han begramsede tilfældige attraktive damer.
> Den gode sosser har vel ment at det var magtens selvfølgelige

Han begyndte måske også at forlange /retten til den første nat/ hos
brudepar i statsministeriet?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 02-05-07 19:26

wrote:

>Sex-chikane? Jeg går da ud fra at de piger, der villigt lagde sig på det
>statsministerielle skrivebord, var vildt begejstrede for det .

Sex-chikane???

nogle kalder det personalegoder

Fra : Bo Warming

Dato : 03-05-07 04:45

> [...]

Også på Hækkerups tid var toppolitikere skuespillere og afgørelse havde
departementschefer forhandlet på plads før drukmøder

Lidt pikant dranker-facade gør folkelig og har næppe nogensinde skadet
beslutninger/dømmekraft/væsentligheder

Eftertiden kalder Kampmann depressiv.
Det kalder fjolser også Danmarks største geni før Glistrup,
Nikolaj Frederik Severin Grundtvig.

Man heller ikke sådan pikant afvigelse er der et end ligegyldig sladder i.

" Hemmeligheden bag demagogens succes er at
lade, som om han er lige så indskrænket som sine tilhørere, for at få folk
til at tro, at de er lige intelligente som ham". Karl Kraus

Også Nietzsche simulerede lidt pikant sindsygagtig adfærd - for at få sine
bøger solgt i sin tid , selvom de var 100 år forud for deres tid og den
geniale omend antismitiske søster opnåede kun derved at få Zarathustra til
at ligge i hver tiende rygsæk i de tyske skyttegrave i WW1
OG BLIVE LÆST af det kloge tyske folk
og nydt som romantisk musik

Fra : @

Dato : 01-05-07 12:30

> [...]

>Er det fordi at DF virkelig bygger på Camre ideologien?
>
>Enhver med et minimum af politisk forstand ved at DF traditionelt tilhører

er det S eller DF som har været med til at danne regeringsgrundlag de
sidste mange år?

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-05-07 14:31

> er det S eller DF som har været med til at danne regeringsgrundlag de
> sidste mange år?

Joeh...
Hvis vi lige lader den spinne engang så må det naturlige svar være S, da DF
jo har hentet sine stemmer hos de mere....hmmm...praktisk begavede
socialdemokrater.

Fra : @

Dato : 01-05-07 14:38

On Tue, 1 May 2007 15:31:29 +0200, "Michael Kirkegaard"
> [...]

>Hvis vi lige lader den spinne engang så må det naturlige svar være S, da DF
>jo har hentet sine stemmer hos de mere....hmmm...praktisk begavede

det er blot de begavede som har forladt S

Fra : El Trabajador

Dato : 01-05-07 18:37

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i

> Enhver med et minimum af politisk forstand ved at DF traditionelt
> tilhører taberrækkerne fra S.
> Altså et slags taberparti.

Det er da den rest af S, som ikke er flyttet til DF, der er er taberne.
--
El Trabajador

Fra : Mark Jensen

Dato : 01-05-07 15:48

> [...]

>ekstremt beskidt og nedrig "fjer-til-fem-høns"-sladderkampagne imod Morten

Storartet indlæg. Der er godt nok brug for bare en anelse
perspektivering.
Det er skræmmende at se hvor let en avis kan tage en dagsorden på et
ufatteligt primitiv baggrund. I princippet kan enhver avis
karaktermyrde enhver journalist hvis de vil. Man kan få alt ud af
ingenting, hvis man vil. Dét er problematisk som bare pokker.

Fra : Kim2000

Dato : 01-05-07 15:54

> [...]
> åbenlys negerende ironisering, og altså dermed var en ÅBENLYS NEDSÆTTENDE

Det var nøjagtig den samme tanke jeg fik, men det ændre ikke på det faktum
at manden lyver og bruger løgnen som redskab til egen vinding og det kan jeg
ikke bruge til noget. Hvis det vitterlig var en ironisk/latterliggørelse af
Hitler, så viser det altså også en del om hans dømmekraft at han ikke bare
sagde det lige fra starten.
mvh
Kim

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-05-07 18:18

Kim2000 wrote:
> [...]
>>

> Det var nøjagtig den samme tanke jeg fik, men det ændre ikke på det
> faktum at manden lyver og bruger løgnen som redskab til egen vinding

Problemet er jo, at det påstås at han ligefrem "heilede" i ordets mest
seriøse forstand.

Hvis han således er blevet spurgt til, at han skulle have "heilet"
gravalvorligt, så er selve præmissen jo gal og det minder vel mest af alt om
det gamle "slår du stadig din kone?"-trickspørgsmål som qua den indbyggede
præmis er umuligt at besvare, hvis man altså nu engang bare aldrig
nogensinde har bedrevet hustruvold: Man kan netop ikke svare hverken ja
eller nej, fordi man derved automatisk vedgår i hvert fald engang at have
slået på fruen...

> [...]
> ironisk/latterliggørelse af Hitler, så viser det altså også en del om
> hans dømmekraft at han ikke bare sagde det lige fra starten.

Han har angiveligt tænkt noget i retning af: "Nok var jeg måske ret beruset,
men dèt gjorde jeg dog altså bare IKKE, så vidt jeg ellers overhovedet
kender mig selv!"

Og SÅ stiv har han dog altså næppe heller været...

Forestil dig selv at stå i hans sted: Pressen kommer og spørger til noget,
han da overhovedet slet ikke kan genkende sig selv i - trods selv den
teoretisk set allerværste kæfert af en snapsestiv svirebrandert, han så end
nogensinde i sit relativt unge liv måtte have pådraget sig - så SELVFØLGELIG
må han da stille sig lamslået undrende!

Det ville vel nærmest - med et meget dårligt eksempel - svare til hvis een
af os andre efter en gedigen brandert i byen blev anklaget for at have
begået fuldbyrdet voldtægt, og det eneste man altså i tågerne vagt måtte
kunne erindre måske var at have småkysset lidt på en sød pige og så var dèt
ligesom alt hvad der skete dèn aften, før hun skred og forsvandt helt ud af
eens liv: Hvordan ville man så forholde sig til sådanne chokerende anklager,
hvis man da altså vel at mærke er et menneske med blot nogen form for såvel
samvittighed som stolthed?

På den ene side ville man da for pokker - hvis man NETOP er skånselsløst
ærlig - ransage sig selv meget, meget, MEGET dybt og skrækslagent tænke:
"Gudfaderbevares, KAN der mon virkelig være noget om det? HAR jeg mon
virkelig i umiddelbar nærpsykopatisk grad begået noget så utilgiveligt - og
dertil altså i øvrigt mig selv og mine bevidste principper så totalt
væsensfremmed - som jeg helt oprigtigt talt bare slet ikke har den fjerneste
erindring om, men som jeg i så fald måske skulle kunne have fortrængt i en
form for "blackout"? Lider jeg mon ligefrem af decideret
personlighedsspaltning, når folk seriøst siger at have set mig gøre sådan
noget, som hverken ligger til mig, endsige jeg har den blot allerfjerneste
flig af erindring om, uanset hvor dybt jeg end graver i min samvittighed?
KUNNE jeg strengt taget have gjort det?"

Jeg tror således desværre kun at det i praksis er ALT for let således at
plante en "falsk" dårlig samvittighed - som dog helt sikkert for vedkommende
selv vil føles 100% ægte i kraft af deres oprigtige tillid til andres
udsagn! - hos de fleste normale, ikke psykopatiske mennesker.

Jeg forstår således kun alt for godt at Morten Messerschmidt faktisk har
været oprigtigt "godtroende" nok til at tage anklagerne imod sig
fuldstændigt ramme alvorligt og derfor har været noget nær panikslagen og
fortvivlet: Men så meget desto større en perfid psykopatisk svinestreg er
det dog altså også i mine øjne bevidst at sætte ham i en sådan situation,
som i bedste fald kun har et YDERST tvivlsomt dokumentationsgrundlag, og
snarere tværtimod i ordets mest basale forstand er en helt afsindigt
uhyggelig ondsindet persondestruktiv sladderhetz, der oven i købet henter
styrke i møghamrende modbydelig manipulationstaktik fra magtfuldkomne
mediers side...

Der skal faktisk ikke ret meget til virkelig at knække et menneske psykisk:
Man skal såmænd blot vedholdende anklage vedkommende for en ugerning,
vedkommende så vidt ellers vides aldrig nogensinde har bedrevet, og det vil
som regel bare være et spørgsmål om tid, før vedkommende bliver usikker og
følgelig krøller sammen mentalt...

Egentlig er princippet jo sådan set ret velkendt fra tortur og/eller de
forhørsmetoder, man blandt andet kender fra Fransz Kafkas berømte
"Processen"...

Anders Peter Johnsen

Fra : Kim2000

Dato : 01-05-07 18:36

meddelelse news:4637764e$0$52093$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Egentlig er princippet jo sådan set ret velkendt fra tortur og/eller de
> forhørsmetoder, man blandt andet kender fra Fransz Kafkas berømte

Jeg synes du skal læse hele den udskrift igennem som BT har offentliggjort
her:

http://www.bt.dk/article/20070427/NYHEDER/70427050/1056

Hvis vi naturligvis antager der ikke er fusket med båndudskriften, så er
virker Morten hverken fortvivlet eller håbløs over sin heilen, han er
fortvivlet over at BT vil skrive om det. Jeg vil altså se hans sagsanlæg mod
avisen før jeg tror det.

Da jeg mødte ham, da jeg boede i Silkeborg mødte jeg en flink ung mand, der
talte godt for sin sag og virkede kvik i pæren, så det vil da glæde mig,
hvis det hele er en misforståelse og at han lavede sjov. Det er særdeles
dumt at drikke sig så fuld at man ikke kan huske noget efterfølgende,
specielt når man sidder i Folketinget som repræsentant for Danmark og burde
dermed være et forbillede for vælgerne. For min skyld må han gerne drikke
sig en kæp i øret, men at åbenbart drikke så meget at man ikke kan huske
noget bagefter er bare for dumt.
mvh
Kim

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-05-07 20:45

Kim2000 wrote:

(Snip eget indlæg!)

> [...]
> er virker Morten hverken fortvivlet eller håbløs over sin heilen, han
> er fortvivlet over at BT vil skrive om det.

Du anklager ham så vidt jeg ellers forstår dig for at lyve og undvige, men
jeg er altså snarere tilbøjelig til at se en mand, som ærligt talt ikke aner
sine levende råd konfronteret med anklagen om at skulle have heilet og som
derfor er så ydmygt, diplomatisk imødekommende - og ikke mindst sårbart
ærligt - som han overhovedet kan være.

(Vi kan så i øvrigt længe og pernittengrynet diskutere begrebet "heile", for
så vidt at der for undertegnede at se i allerværste fald _om noget da
overhovedet_ har været tale om hin udmærkede anti-nazistiske,
Hitler-parodiske "strakt højrearm og moustachemarkering med venstre pege- og
langefinger"-gestus ifølge DRs resume i TVA søndag 21:00 og BT altså
immervæk plastrer løbesedlen til med en perfid overskrift gående på "HYLDEDE
HITLER"...)

> Jeg vil altså se hans
> sagsanlæg mod avisen før jeg tror det.

For så vidt at BT altså klandrer manden for ligefrem at /hylde/ Hitler, NÅR
eller HVIS han tværtimod sarkastisk har /parodieret/ selvsamme sindssyge
psykopatdiktator, så synes der sgu' altså immervæk at være en ret reel sag
her...

> [...]
> mand, der talte godt for sin sag og virkede kvik i pæren, så det vil
> da glæde mig, hvis det hele er en misforståelse og at han lavede

Helt ærligt: Manden hedder jo for Helvede "Messerschmidt" og bærer således
uheldigvis som ung, nulevende nationalsindet dansker rundt på et efternavn,
de fleste blot nogenlunde historiebevandrede mennesker altså desværre
umiddelbart og spontant forbinder med nazistiske krigsfly (snarere end små
sjove trehjulede biler fra Efterkrigstiden!) af mærket "Messerschmitt"...

(Det betyder jo egentlig bare "knivsmed" og har dermed angiveligt hos en
ikke engang særligt fjern forfader været en reel praktisk
stillingsbetegnelse, nøjagtig som mange andre såvel danske som tyske
efternavne - herunder f.eks. "Møller"/"Müller" og "Fisker"/"Fischer" - der
opstod på en tid, hvor egentlige /slægtsnavne/ ellers havde været strengt og
eksklusivt forbeholdt adelen, mens alle vi andre ærlige bonderøve med
stolthed bar patronymikon, dvs at vi hed noget vore respektive fædres
fornavn + "sen" eller "datter"-endelse, sådan som bl.a. islændinge stadig
stædigt praktiserer...)

Nuvel, hvis dèn mand NOGENSINDE skulle have lavet blot noget som helst med
en strakt højrearm, så behøver man da vel forhåbentlig næppe at være hverken
fuldgyldigt registreret Mensa-medlem eller indviet til een eller anden
højere obskur frimurerordensgrad for at fatte at der altså må være tale om
oplagt sarkastisk /selvironi/ med rod i mandens eget desværre TEMMELIGT
historisk belastede efternavn og ikke mindst dèn ubehagelige måde, staklen
netop ligeledes påfaldende hurtigt som "ung og blåøjet blond, idealistisk
akademiker-aristokrat" og "bekvemt" fra sine politiske modstanderes side
søges associeret til alt muligt vederstyggeligt nazihistorie udi stort set
alt fra hin legendariske skræmmende "sorte fly på himlen" 9. april 1940 og
dertil medfølgende psykopatiske skiderikker i uniformer af samme farve?

Så tror Fanden da at manden kan forledes til at ryge ud i, hvad man måske
kan betegne som "grænseoverskridende adfærd", hvis folk netop river ham dèt
i næsen konstant, så han i regulær trods mod disse afsindigt platte og
perfide opstillede associative fordomme imod sig tager tykt pis på en vis
forhadt nazidiktator for NETOP gennem humor definitivt at markere distance?
Okay, så bliver det så muligivs betragtet som en slags "selvmål", men jeg
synes dog alligevel at kunne følge hans eventuelle selvironiske
tabutrodsende sarkasme, hvor han muligvis kan have forsøgt at "rense
luften", men tværtimod ud fra allerværste "Djævelens Advokat"-logik omvendt
BESTYRKET tilregnes alle de fordomme imod sig, han ellers samdsynligvis
prøver at demontere med en ellers stærk - og ret "large" - selvironi...

> [...]
> huske noget efterfølgende, specielt når man sidder i Folketinget som
> repræsentant for Danmark og burde dermed være et forbillede for

Årh, hold nu op! Det er jo ikke engang Kongehuset - som man vel ret beset om
nogen da ellers herhjemme overhovedet således tilbagelænet luksuskrævende
måtte kunne ville tvangspålægge de perfektionerede roller som søgte
"halv-overjordiske forbilleder" - vi her snakker om, men altså derimod om en
måske nok ganske ung, men ellers ret dygtig, intelligent og engageret,
folkevalgt politiker, der altså for det demokratiske princips skyld NØJAGTIG
lige så godt kunne have været dig eller mig eller enhver anden valgbar
borger i dette land...

(Herregud, mand, vi er jo tværtimod så vidt jeg kan se derude at vi danskere
generelt ligefrem ELSKER visse medlemmer af vort Kongehus for netop i bund
og grund at vedkende sig egentlig at være - omend måske officielt gennem den
tæt sammenvævne familie- og Rigsshistorie "priviligerede", så ikke desto
mindre af præcis samme årsag så meget desto mere pligtmæssigt
privatlivsudstillende og pressejagede - påfaldende almindelige mennesker
trods alt: Men du mener altså åbenbart at vi ligefrem højhelligt skal
ikondyrke nogle i dèn relation ret platfodede - og alle til en vis grad
unægteligt populistiske, blot alt efter udspecificerede vælgersegmenter -
levebrødspolitikere inde på Borgen? Det synes mig da næsten at være helt
dobbeltmoralsk?)

> For min skyld må han gerne drikke sig en kæp i øret, men at
> åbenbart drikke så meget at man ikke kan huske noget bagefter er bare
> for dumt.

BT-båndet synes lige præcis at bekræfte mine bedste formodninger om Morten
Messerschmidt, nemlig at manden ikke er så ensidig arrogant blankt at afvise
alle anklager, men faktisk - og dèt måske ligefrem /desværre/? - både
tilregner sig selv muligheden for at kunne have trådt gevaldigt i spinaten i
en dum brandert og endda er så nærmest charmerende godhjertet overhovedet at
tro på blot noget som helst, som en tværtimod i alle gennemtænkt taktiske
henseender notorisk upålidelig og farlig journalist måtte sige til ham,
altimens samtalen jo altså - næppe med Messerschmidts egen eksplicitte
godkendelse? - optages på bånd for at journalisten således derved kan skaffe
sig potentielt materiale til spinne videre på en ellers i forvejen MEGET
tynd tråd...

Det er jo nærmest lidt ligesom den gamle anekdote om ulven, der inviterer
lammet på middag, hvor lammet spørger "Hvad skal vi egentlig have at spise"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Egon Stich

Dato : 03-05-07 18:21

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse news:463754b7$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Hitler, så viser det altså også en del om hans dømmekraft at han ikke bare

Så kendfer vi sangen---
Først en åbenlyst løgn.

Derefter: der må være noget om snakken--
For der var jo---

Er det ikke på tiden, de såkaldte "socialister" holdt op med at at anvende rene nazimetoder i "argumnentationen"?
Jeg synes fandeme, det er ringe---

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 01-05-07 16:12

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en meddelelse news:46369c89$0$52170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> held er blevet fremført aldeles misvisende på forsiden af samme blad...

Må jeg sige tak for et sjældent godt indlæg.
Du rammer sandelig sømmet på hovedet

MVH
Egon

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-05-07 22:10

Egon Stich wrote:

> Må jeg sige tak for et sjældent godt indlæg.
> Du rammer sandelig sømmet på hovedet

Rigtig mange tak skal du have: Det glæder mig oprigtigt, hvis du kan bruge
bare noget som helst af, hvad jeg skriver og du skal da desuden herfra
ærligt ønskes fortsat go' "International Arbejderkampdag"!

Anders Peter Johnsen