Karakter er om lag på lag af løgn
Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-07 18:21

Karakter er om lag på lag af løgn

Menneskeaber blev mennesker ved at lære af stammens ældre generation, og
bl.a. var kastevåbens forfinelse og brug afgørende.

Lige så vigtigt var den stadig mere sophistikerede vildledningsteknik hos
vore primitive forfædre.

Nogen misinformation er gråzoner, andre er lodret/sort løgn.

Når abeflokkens harems-ejer, der har vundet en kamp mod en rival, vil han gå
imponeregang og tromme på brystet, og derved befæstes høj rang - evt via
kropssprog der vildleder og foregiver større kompetence end den reelle.

Omvende lyver aber og mennesker (og rotter) "tillært hjælpeløshed" for ikke
at provokere lederne.

Snese af andre typer vildledning sikrer rette midter-status, og karakter er
lag på lag af vaner, incl vaner med at lyve .

Ordet "karakter-styrke" er et plusord om målrettethed, princip-fasthed og
konsekvens - men karakteren af et menneske er både positive og negative
personligheds-træk , og det er i høj grad evnen til at lyve overbevisende
der gør om vi tilkender en person "god karakter"

For at lyve overbevisende skal man helst selv tro på sine historier, facader
og fortielser. Da selvbedrag er en vigtig del af din karakter (og charme) så
indgår også livsløgn, virkelighedsflugt, eskapisme, dagdrøm,fantasiliv osv.

Psykiaterne viser en uhyggelig og negativ løgne-evne ved at de har droppet
ordt "psykopat" om de samvittihedsløse, koldhjertede, empati-fattige løgnere
og voldsmænd og kalder dem "karakterafvigere" - hvilket vi jo alle er.

Fra : Ingolf

Dato : 29-04-07 18:57

> Karakter er om lag på lag af løgn
>
> Menneskeaber blev mennesker ved at lære af stammens ældre generation, og
> bl.a. var kastevåbens forfinelse og brug afgørende.

Nå da! Vil det sige at Darwins teori om "Survival of the fittest" ikke
passer ?

> Lige så vigtigt var den stadig mere sophistikerede vildledningsteknik hos
> vore primitive forfædre.

DF var da ikke opfundet dengang
http://www.leksikon.org/art.php?n=4996
eller var de ? ;)
Ja primitive narhatte ihvertfald!

> [...]
> gå imponeregang og tromme på brystet, og derved befæstes høj rang - evt
> via kropssprog der vildleder og foregiver større kompetence end den

Hæææj Messersmidth! :D

> Omvende lyver aber og mennesker (og rotter) "tillært hjælpeløshed" for
> ikke at provokere lederne.

Hvad snakker du om? Der er ikke fejet noget ind under gulvtæpppet her!
MM ville ALDRIG LYVE!!!

> Snese af andre typer vildledning sikrer rette midter-status, og karakter
> er lag på lag af vaner, incl vaner med at lyve .

Langballe? Eller Frevert?

> [...]
> personligheds-træk , og det er i høj grad evnen til at lyve overbevisende
> der gør om vi tilkender en person "god karakter"

Ja god karakter kan man jo spore hos Frevert, og specielt Langballe!
/IRONI OFF - Hov glemte jeg at tænde den ?

> [...]
> facader og fortielser. Da selvbedrag er en vigtig del af din karakter (og
> charme) så indgår også livsløgn, virkelighedsflugt, eskapisme,

Ja. f. eks jeg var fuld og råbte at Hitler var en OK fyr, og visse andre
ville råbe "jamen det var 60'erne, min kusse skulle fandme ha noget luft",
osv osv

> [...]
> ordt "psykopat" om de samvittihedsløse, koldhjertede, empati-fattige
> løgnere og voldsmænd og kalder dem "karakterafvigere" - hvilket vi jo alle

Alle er? Jamen dog...hvis den teori holder skal vi ALLE i fængsel... men
visse DF'ere skal vist i selvsamme kamre!

Hæææj Bo... Jeg syntes du argumentere rigtigt flot for DF. Bliv ved med det!
Jeg tror ligefrem du styrker partiet med hvert indlæg!