Er der mon nogen der kan hjælpe
Fra : Philip Hasbak

Dato : 05-07-01 13:20

Hej Gruppe

Har
1) stationær PC med den 'gamle' Netexpres løsning med ATM-kortet, hvor ADSL
forbindelsen fungerer upåklageligt.
2) 2 bærbare PC'er med 3Com Airconnect kort
3) 3Com Home Wireless Gateway (HWG)

3Com's produkter er indkøbt for at få et trådløst nætværk op at stå og for
at internet adgangen skal kunne deles mellem de 3 maskiner.

Har ingen problemer haft med at få Wi-Fi netværk mellem maskinerne til at
virke.
Derimod kan jeg ikke få delt internetforbindelsen.

Har forbundet Siemens ADSL modemets 10BaseT med et ukrydset kabel til DSL
indgangen på HWG'en og WAN indikatoren på HWG'en lyser grønt. Endvidere har
jeg forbundet Siemens ADSL modemets ATM udgang til ATM kortet.

I opsætningen af HWG'en skal følgende angives

1. Host Name - Some ISP's require a Host name to be entered
for security
2. PPPoE
3. IP address
4.DNS address

Mine spørsmål:

1. Har nogen haft succes med en wireless internetdeling af Netexpress med
ATM-kort ?
2. Skal der mon ATM-kort i alle de maskiner der skal kobles på internettet?
2. Hvad er TDC's Host Name, IP- og DNS adresser?
3. PPPoE username: skal det 12 cifrede brugernummer angives med eller uden
@netexpres.dk ?
4. Benytter TDC sig af MAC table ?

Håber nogen kan hjælpe

Hilsen Philip
philip@post1.tele.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-07-01 14:14

"Philip Hasbak" <Philip@post1.tele.dk> wrote in message
> 1. Har nogen haft succes med en wireless internetdeling af Netexpress med
> ATM-kort ?

Masser

> 2. Skal der mon ATM-kort i alle de maskiner der skal kobles på
internettet?

Nej, PC der agerer gateway er nok

> 2. Hvad er TDC's Host Name, IP- og DNS adresser?

IP-adressen er dynamisk, du får en ny tildelt hver gang. DNS kan du se med
winipcfg når du er opkoblet.

> 3. PPPoE username: skal det 12 cifrede brugernummer angives med eller uden
> @netexpres.dk ?

Her går det galt. NE1 kører på PPPoATM og ikke på PPPoEthernet

> 4. Benytter TDC sig af MAC table ?

Nopes

Du anvender helt udstyr. så vidt jeg kan forstå er HWG en router??? Og den
understøtter som det lyder kun PPPoEthernet, en teknik NE1 ikke kører med.

En løsning kunne være:
Du skal først etablere netværk mellem alle dine computere i hjemmet.
Den maskine som har ATM kortet siddende, skal være gateway til Internet.
Dette gøres med Internetdelingssoftware a la det som følger med Win98SE og
opefter, eller Sygate, WinProxy, WinGate, NAT32 oma.

--
Bjarke Andersen

Fra : PH

Dato : 05-07-01 16:03

Tak for hjælpen Bjarke,

HWG'en understøtter ganske rigtigt kun PPPoE.

Ville konvertering til Netexpres med ethernetkort være en alternativ løsning
? Hvor man undlod at benytte den medfølgende TDC router ?

/Philip

Fra : Christian Erritsø

Dato : 05-07-01 23:43

"PH" <philip@post1.tele.dk> wrote in message
<snip>
> Ville konvertering til Netexpres med ethernetkort være en alternativ
løsning
> ? Hvor man undlod at benytte den medfølgende TDC router ?
<snip>

Så ville den ihvertfald køre PPPoE, men om det specifikke hardware kan
bruges kan ikke garanteres. Du vil heller ikke kunne få support hvis du ikke
benytter dig af routeren. Men det lyder spændende

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"