/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Hagekors og tørklæde
Fra : Pjensen73


Dato : 28-04-07 18:35

Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen, er man vel også
islamist når man bære tørklæde???



 
 
Peter Bang (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 28-04-07 18:41

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev:
>Hvis man er nazist, når man bære et
>hagekors om halsen, er man vel også
>islamist når man bære tørklæde???

.... hvor gammel er du egentlig?


@ (28-04-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-04-07 19:55

On 28 Apr 2007 17:40:38 GMT, Peter Bang <peterbang@9MNPDprivat.dk>
(slet 9MNPD) wrote:

>Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev:
>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>hagekors om halsen, er man vel også
>>islamist når man bære tørklæde???
>
>... hvor gammel er du egentlig?

hvad har hans ganske relevante spørgsmål med alder at gøre?


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Peter Bang (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 28-04-07 20:18

@ <1@invalid.net> skrev:
>On 28 Apr 2007 17:40:38 GMT, Peter Bang
<peterbang@9MNPDprivat.dk>
>(slet 9MNPD) wrote:
>
>>Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev:
>>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>>hagekors om halsen, er man vel også
>>>islamist når man bære tørklæde???
>>
>>... hvor gammel er du egentlig?
>
>hvad har hans ganske relevante spørgsmål med alder at gøre?
>
Jeg må erkende, at jeg finder præmissen for konklusionen i hans
noget magre komparative analyse for ualmindeligt ubegavet og
barnagtig.

Ikke at det overrasker mig. Men jeg finder det dog temmelig
sørgeligt, at han åbenbart har åndsfæller, der i ren iver over
at have fundet et talent på samme himmelråbende lave stade,
straks forsøger at blæse hans konkluderende evner op til noget
de bestemt ikke er.


Jens Bruun (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 28-04-07 20:52

"Peter Bang (slet 8QTZ6)" <peterbang@8QTZ6privat.dk> skrev i en
meddelelse news:11777881840.99707299824248@dtext.news.tele.dk

> Jeg må erkende, at jeg finder præmissen for konklusionen i hans
> noget magre komparative analyse for ualmindeligt ubegavet og
> barnagtig.

Næsten lige så barnagtigt og ubegavet som når skribenter finder det
nødvendigt at bruge formuleringer som "Jeg må erkende, at jeg finder
præmissen for konklusionen i hans noget magre komparative analyse for
ualmindeligt ubegavet og barnagtig".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Peter Bang (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 28-04-07 21:02

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:
>"Peter Bang (slet 8QTZ6)"
><peterbang@8QTZ6privat.dk> skrev i en
>meddelelse
>news:11777881840.99707299824248@dt
>ext.news.tele.dk
>
>> Jeg må erkende, at jeg finder
>>præmissen for konklusionen i hans
>> noget magre komparative analyse
>>for ualmindeligt ubegavet og
>> barnagtig.
>
>Næsten lige så barnagtigt og
>ubegavet som når skribenter finder det
>nødvendigt at bruge formuleringer
>som "Jeg må erkende, at jeg finder
>præmissen for konklusionen i hans
>noget magre komparative analyse for
>ualmindeligt ubegavet og barnagtig".

Savner du hjælp til at klappe stavelserne for dig?



Jens Bruun (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 28-04-07 21:09

"Peter Bang (slet B25SV)" <peterbang@B25SVprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:11777908080.919874027442098@dtext.news.tele.dk

> Savner du hjælp til at klappe stavelserne for dig?

Nejda, men du har tydeligvis et stor, udækket behov for at styrke dit
åbenlyst svage ego med studentikose formuleringer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Peter Bang (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 28-04-07 21:47

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:
>"Peter Bang (slet B25SV)"
><peterbang@B25SVprivat.dk> skrev i en
>meddelelse
>news:11777908080.919874027442098@d
>text.news.tele.dk
>
>> Savner du hjælp til at klappe
>>stavelserne for dig?
>
>Nejda, men du har tydeligvis et
>stor, udækket behov for at styrke dit
>åbenlyst svage ego med
>studentikose formuleringer.

Lad mig gætte ... postordre-psykologikursus II (let øvede)?

Kan jeg så uddrage, at ganske få stavelser i ganske få og korte
sætninger med lavest mulige licstal, tydeligt udtrykker et ønske
om at svække et åbenlyst stærkt ego??

Din kejtede logik og analytiske evner efterlader en del at ønske.

Men jeg respekterer dog din bekymring for, at tingende hæver sig
retorisk. Det skulle jo nødigt hedde sig, at enkelte visionære
talenter med berigende guldkorn på hjerte bliver hægtet af, blot
fordi de ikke evner at formulere sig.

Jaj ska nog skriv noed hel vild fed om muhammmeddanere li om lit
så do igen føler daj på hjemban

(ang. 'hjemban': bogstavet 'h' optræder stumt i indlyd, når
efterfulgt af en konsonant; ex. hjernedød (hjer-ne-død))


Martin Larsen (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 28-04-07 22:54

On 28 Apr 2007 20:47:19 GMT, Peter Bang <peterbang@UBSAZprivat.dk>
(slet UBSAZ) wrote:

>Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:

>>åbenlyst svage ego med
>>studentikose formuleringer.
>
>Lad mig gætte ... postordre-psykologikursus II (let øvede)?
>
>Kan jeg så uddrage, at ganske få stavelser i ganske få og korte
>sætninger med lavest mulige licstal, tydeligt udtrykker et ønske
>om at svække et åbenlyst stærkt ego??
>
Asperger er du nok ikke med det "lixtal"

Mvh
Martin

@ (28-04-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-04-07 21:45

On 28 Apr 2007 19:17:51 GMT, Peter Bang <peterbang@8QTZ6privat.dk>
(slet 8QTZ6) wrote:

>@ <1@invalid.net> skrev:
>>On 28 Apr 2007 17:40:38 GMT, Peter Bang
><peterbang@9MNPDprivat.dk>
>>(slet 9MNPD) wrote:
>>
>>>Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev:
>>>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>>>hagekors om halsen, er man vel også
>>>>islamist når man bære tørklæde???
>>>
>>>... hvor gammel er du egentlig?
>>
>>hvad har hans ganske relevante spørgsmål med alder at gøre?
>>
>Jeg må erkende, at jeg finder præmissen for konklusionen i hans
>noget magre komparative analyse for ualmindeligt ubegavet og
>barnagtig.

hvorfor

muhamedanerne selv siger da at det at få kvinder til at bære hijab er
af stor vigtighed for muhamedanismens fremmarch og indflydelse


så ligheden mellem at bære nazi-symboler og koran-nazisymboler er da
tydelig

man viser at man er tilhænger af en totalitær og undertrykkende
ideologi


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Pjensen73 (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 28-04-07 20:00

Peter Bang skrev:
> Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev:
>> Hvis man er nazist, når man bære et
>> hagekors om halsen, er man vel også
>> islamist når man bære tørklæde???
>
> ... hvor gammel er du egentlig?

3½ år. Mig dygtig til at skrive, ik'.... Hvad har det forresten med
denne debat at gøre???



Jim (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 28-04-07 21:49

"Peter Bang (slet 9MNPD)" <peterbang@9MNPDprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:11777823520.223311850649921@dtext.news.tele.dk...
> Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev:
>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>hagekors om halsen, er man vel også
>>islamist når man bære tørklæde???
>
> ... hvor gammel er du egentlig?
>
Var spørgsmålet for svært Bang?



Peter Bang (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 28-04-07 22:03

Jim <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev:
>"Peter Bang (slet 9MNPD)"
><peterbang@9MNPDprivat.dk> skrev i en meddelelse
>news:11777823520.223311850649921@dtex
>t.news.tele.dk...
>> Pjensen73
>><pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev:
>>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>>hagekors om halsen, er man vel også
>>>islamist når man bære tørklæde???
>>
>> ... hvor gammel er du egentlig?
>>
>Var spørgsmålet for svært Bang?

Nej. Stupidt er dækkende.


N_B_DK (28-04-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-04-07 23:30

"Peter Bang (slet NWEOQ)" <peterbang@NWEOQprivat.dk> wrote in message
news:11777944770.848058217991017@dtext.news.tele.dk

> Nej. Stupidt er dækkende.

Selverkendelse er en god ting, så har du jo noget at arbejde videre med nu.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!
http://www.computerworld.dk/art/38814?a=newsletter&i=985


Peter Bang (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 29-04-07 09:35

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev:
>"Peter Bang (slet NWEOQ)"
><peterbang@NWEOQprivat.dk> wrote in message
>news:11777944770.848058217991017@dtex
>t.news.tele.dk
>
>> Nej. Stupidt er dækkende.
>
>Selverkendelse er en god ting, så har
>du jo noget at arbejde videre med nu.
>
..... fnis ....


Soeren (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 28-04-07 18:43


"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...

> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen,

Helt sikkert, eller bare lidt afstumpet

er man vel også
> islamist når man bære tørklæde???
>
både ja og nej, min nu afdøde mormor gik altid med tørklæde selom hun var
medlem af folkekirken.

Prøv at tænke selv Pjevs

mvh

Soeren



hanzen (28-04-2007)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 28-04-07 18:51


"Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>
>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen,
>
> Helt sikkert, eller bare lidt afstumpet
>
> er man vel også
>> islamist når man bære tørklæde???
>>
> både ja og nej, min nu afdøde mormor gik altid med tørklæde selom hun var
> medlem af folkekirken.

Også indendørs?
Eller var det måske bare for at beskytte sit nypermanentede hår mod vind og
vejr?
--
hilzen
hanzen



Notion (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Notion


Dato : 28-04-07 19:25


"hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>
>>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen,
>>
>> Helt sikkert, eller bare lidt afstumpet
>>
>> er man vel også
>>> islamist når man bære tørklæde???
>>>
>> både ja og nej, min nu afdøde mormor gik altid med tørklæde selom hun var
>> medlem af folkekirken.
>
> Også indendørs?
> Eller var det måske bare for at beskytte sit nypermanentede hår mod vind
> og vejr?

Du tror muslimer bærer tørklæde indendørs??



Neuman (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Neuman


Dato : 28-04-07 19:30

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Du tror muslimer bærer tørklæde indendørs??
Var det ikke netop det hun ville i Folketinget?



hanzen (28-04-2007)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 28-04-07 20:17


"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>
>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>>
>>>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen,
>>>
>>> Helt sikkert, eller bare lidt afstumpet
>>>
>>> er man vel også
>>>> islamist når man bære tørklæde???
>>>>
>>> både ja og nej, min nu afdøde mormor gik altid med tørklæde selom hun
>>> var medlem af folkekirken.
>>
>> Også indendørs?
>> Eller var det måske bare for at beskytte sit nypermanentede hår mod vind
>> og vejr?
>
> Du tror muslimer bærer tørklæde indendørs??
>
Du tror folketinget holder møde udendørs?
--
hilzen
hanzen



Notion (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Notion


Dato : 28-04-07 20:32


"hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
news:46339d98$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>
>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>
>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>>>
>>>>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen,
>>>>
>>>> Helt sikkert, eller bare lidt afstumpet
>>>>
>>>> er man vel også
>>>>> islamist når man bære tørklæde???
>>>>>
>>>> både ja og nej, min nu afdøde mormor gik altid med tørklæde selom hun
>>>> var medlem af folkekirken.
>>>
>>> Også indendørs?
>>> Eller var det måske bare for at beskytte sit nypermanentede hår mod vind
>>> og vejr?
>>
>> Du tror muslimer bærer tørklæde indendørs??
>>
> Du tror folketinget holder møde udendørs?
> --
> hilzen
> hanzen

Men det blev ikke sagt hvor, så jeg spørger igen, Du tror at muslimer bærer
tørklæde indendørs. Som du kan se, er betingelserne ikke hvor, men hvem som
er tilstede.



Knud Larsen (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 28-04-07 20:22


"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>
>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>>
>>>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen,
>>>
>>> Helt sikkert, eller bare lidt afstumpet
>>>
>>> er man vel også
>>>> islamist når man bære tørklæde???
>>>>
>>> både ja og nej, min nu afdøde mormor gik altid med tørklæde selom hun
>>> var medlem af folkekirken.
>>
>> Også indendørs?
>> Eller var det måske bare for at beskytte sit nypermanentede hår mod vind
>> og vejr?
>
> Du tror muslimer bærer tørklæde indendørs??

Her kom du vist til at sige det modsatte af det du gerne ville kunne?




Notion (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Notion


Dato : 28-04-07 20:36


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:46339ef2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>
>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>
>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>>>
>>>>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen,
>>>>
>>>> Helt sikkert, eller bare lidt afstumpet
>>>>
>>>> er man vel også
>>>>> islamist når man bære tørklæde???
>>>>>
>>>> både ja og nej, min nu afdøde mormor gik altid med tørklæde selom hun
>>>> var medlem af folkekirken.
>>>
>>> Også indendørs?
>>> Eller var det måske bare for at beskytte sit nypermanentede hår mod vind
>>> og vejr?
>>
>> Du tror muslimer bærer tørklæde indendørs??
>
> Her kom du vist til at sige det modsatte af det du gerne ville kunne?

Nej da.
Men det blev ikke sagt hvor, så jeg spørger igen, Du tror at muslimer bærer
tørklæde indendørs. Som du kan se, er betingelserne ikke hvor, men hvem som
er tilstede.

oplægget var jo mod vind og vejr, og om det så blev taget af indendørs. Min
Mormor bar tørklæde også indendørs, da det var for besværligt at tage af og
på hele tiden, men hvis der var gæster blev det taget af,. modsat en muslim,
så bliver tørklædet taget på, hvis det kommer gæster, dog kun hvis det er
en som i forvejen bærer tørklæde.



Knud Larsen (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 28-04-07 22:43


"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
news:4633a22c$0$890$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:46339ef2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>
>>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>
>>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>
>>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...

>> Her kom du vist til at sige det modsatte af det du gerne ville kunne?
>
> Nej da.
> Men det blev ikke sagt hvor, så jeg spørger igen, Du tror at muslimer
> bærer tørklæde indendørs. Som du kan se, er betingelserne ikke hvor, men
> hvem som er tilstede.
>
> oplægget var jo mod vind og vejr, og om det så blev taget af indendørs.
> Min Mormor bar tørklæde også indendørs, da det var for besværligt at tage
> af og på hele tiden, men hvis der var gæster blev det taget af,. modsat en
> muslim, så bliver tørklædet taget på, hvis det kommer gæster, dog kun
> hvis det er en som i forvejen bærer tørklæde.

Nu bliver det indviklet, - så medmindre en gæstende mand bærer tørklæde, så
tager en muslimsk kvinde ikke tørklæde på indendørs

"Mine" piger i den muslimske skole, havde tørklæde på indendørs, men tog det
af så snart vi var ude og sladderhanke var ude af syne. En muslimsk
lærerinde havde tørklædet på hele dagen, og før hun var ude af syne på vej
hjem, hev hun kluden af

Men det er klart, at det er "helt frivilligt", at de går med skyklapperne
på. Lige som kinesiske piger i gamle dage også forlangte at få lavet
"lotusfødder" Og de kønslemlæstede i fx Egypten naturligvis selv
forlanger det for ikke at få utilstedelige lyster. Disse mennesker ER jo
bare mærkelige og stærkt kulturelle, siger man på venstrefløjen.














Notion (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Notion


Dato : 29-04-07 00:40


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:4633c019$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
> news:4633a22c$0$890$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:46339ef2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>
>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>>
>>>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>
>>>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>
>>> Her kom du vist til at sige det modsatte af det du gerne ville kunne?
>>
>> Nej da.
>> Men det blev ikke sagt hvor, så jeg spørger igen, Du tror at muslimer
>> bærer tørklæde indendørs. Som du kan se, er betingelserne ikke hvor, men
>> hvem som er tilstede.
>>
>> oplægget var jo mod vind og vejr, og om det så blev taget af indendørs.
>> Min Mormor bar tørklæde også indendørs, da det var for besværligt at tage
>> af og på hele tiden, men hvis der var gæster blev det taget af,. modsat
>> en muslim, så bliver tørklædet taget på, hvis det kommer gæster, dog
>> kun hvis det er en som i forvejen bærer tørklæde.
>
> Nu bliver det indviklet, - så medmindre en gæstende mand bærer tørklæde,
> så tager en muslimsk kvinde ikke tørklæde på indendørs

Tag du bare din bør på, du virker ikke med eller uden, så det gør ingen
forskel.

> "Mine" piger i den muslimske skole, havde tørklæde på indendørs, men tog
> det af så snart vi var ude og sladderhanke var ude af syne. En muslimsk
> lærerinde havde tørklædet på hele dagen, og før hun var ude af syne på vej
> hjem, hev hun kluden af

Ja og mine tager det af når de er inde, og tager det på når de skal hjem, da
de helt sikkert møder en som de ikke har set før. Igen det er frivilligt,
derfor kan det da ikke skabe panik, da det fleste med tiden fravælger
tørklædet. Idet behov for beskyttelsen for den enkelte ved at bære tørklæde
i Danmark er = Null.

> Men det er klart, at det er "helt frivilligt", at de går med skyklapperne
> på. Lige som kinesiske piger i gamle dage også forlangte at få lavet
> "lotusfødder" Og de kønslemlæstede i fx Egypten naturligvis selv
> forlanger det for ikke at få utilstedelige lyster. Disse mennesker ER jo
> bare mærkelige og stærkt kulturelle, siger man på venstrefløjen.

Og hvilken alder har de piger så lige, skal vi sige de ikke bestemmer så
meget, akkurat som i Danmark, hvor forældrene bestemmer.

Forskellen er jo bare at vi ikke lemlæster vores børn, men det er ikke i
forbindelse med at være muslim, at de bliver lemlæstet, nogen tror desværre
at det skal være sådan.

Hvor er red barnet, de plejer da at være på mærkerne når der er problemer
med overgreb på børn, også uden for landet grænser, så vi må da håbe at
nogen har mod til at påbegynde en oplysningskampagne hvor den gavner. Jeg er
da sikker på, at du ikke finder nogen her i Europa som bakker op omkring
omskæring.

Hvad var din intention at frembringe omskæring her, hvad med de drenge som
bliver udsat for samme, er det besværligt at fremkomme med bekymringer
omkring det, da Jøderne også omskære.



Knud Larsen (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 29-04-07 08:14


"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
news:4633db35$0$91710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4633c019$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>> news:4633a22c$0$890$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>
>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>> news:46339ef2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>
>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>>>
>>>>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>
>>>> Her kom du vist til at sige det modsatte af det du gerne ville kunne?
>>>
>>> Nej da.
>>> Men det blev ikke sagt hvor, så jeg spørger igen, Du tror at muslimer
>>> bærer tørklæde indendørs. Som du kan se, er betingelserne ikke hvor, men
>>> hvem som er tilstede.
>>>
>>> oplægget var jo mod vind og vejr, og om det så blev taget af indendørs.
>>> Min Mormor bar tørklæde også indendørs, da det var for besværligt at
>>> tage af og på hele tiden, men hvis der var gæster blev det taget af,.
>>> modsat en muslim, så bliver tørklædet taget på, hvis det kommer
>>> gæster, dog kun hvis det er en som i forvejen bærer tørklæde.
>>
>> Nu bliver det indviklet, - så medmindre en gæstende mand bærer tørklæde,
>> så tager en muslimsk kvinde ikke tørklæde på indendørs
>
> Tag du bare din bør på, du virker ikke med eller uden, så det gør ingen
> forskel.

Nu må du ikke blive overhøflig.

>
>> "Mine" piger i den muslimske skole, havde tørklæde på indendørs, men tog
>> det af så snart vi var ude og sladderhanke var ude af syne. En muslimsk
>> lærerinde havde tørklædet på hele dagen, og før hun var ude af syne på
>> vej hjem, hev hun kluden af
>
> Ja og mine tager det af når de er inde, og tager det på når de skal hjem,
> da de helt sikkert møder en som de ikke har set før. Igen det er
> frivilligt, derfor kan det da ikke skabe panik, da det fleste med tiden
> fravælger tørklædet. Idet behov for beskyttelsen for den enkelte ved at
> bære tørklæde i Danmark er = Null.

Og det er derfor der kommer flere og flere med tørklæde? Formanden for De
Muslimske Trossamfund håber at før eller siden ALLE danske kvinder vil gå
med tørklæde, - og andre imamer har advaret om at man selv er "ude om det"
hvis man ikke går med tørklæde. Mon ikke disse "sheikher" har noget at
skulle have sagt, det er almindelig at rådføre sig med "sin imam", selv for
helt moderne muslimer.

>
>> Men det er klart, at det er "helt frivilligt", at de går med skyklapperne
>> på. Lige som kinesiske piger i gamle dage også forlangte at få lavet
>> "lotusfødder" Og de kønslemlæstede i fx Egypten naturligvis selv
>> forlanger det for ikke at få utilstedelige lyster. Disse mennesker ER jo
>> bare mærkelige og stærkt kulturelle, siger man på venstrefløjen.
>
> Og hvilken alder har de piger så lige, skal vi sige de ikke bestemmer så
> meget, akkurat som i Danmark, hvor forældrene bestemmer.
>
> Forskellen er jo bare at vi ikke lemlæster vores børn, men det er ikke i
> forbindelse med at være muslim, at de bliver lemlæstet, nogen tror
> desværre at det skal være sådan.

Prøv at læse det afsnit igen !

>
> Hvor er red barnet, de plejer da at være på mærkerne når der er problemer
> med overgreb på børn, også uden for landet grænser, så vi må da håbe at
> nogen har mod til at påbegynde en oplysningskampagne hvor den gavner. Jeg
> er da sikker på, at du ikke finder nogen her i Europa som bakker op
> omkring omskæring.

Ja, du er igen sikker. Men din sikkerhed baseres på ingenting. Da man
fotograferede fem imamer i Norge og Sverige, var de stærkt imod omskæring
når de vidste de blev filmet, men på skjult kamera tilskyndede de muslimske
piger at få foretaget den store lemlæstelse. Det burde man selvfølgelig ikke
have set, - det er bedre at have hovedet i sandet og at dyrke sine naive
forestillinger om alle menneskers gode vilje, - bortset selvfølgelig lige
fra *regeringen* som er fandens soldater.

>
> Hvad var din intention at frembringe omskæring her, hvad med de drenge som
> bliver udsat for samme, er det besværligt at fremkomme med bekymringer
> omkring det, da Jøderne også omskære.

Det ved du så heller ikke noget om, - der skal virkelig tæskes i bøger her
til sommer, eller måske til vinter i Filipinerne.
Man lever fint som dreng med en omskæring, men man lever ikke fint som pige
med at have fået klitoris fjernet eller den helt store fjernelse af "det
hele", - som jo især er et somalisk speciale. Men i Egypten bruger de at
fjerne klitoris, og de kommer foreløbig ingen vegne med "oplysning" - for
profeten selv har opfordret til at fjerne "noget af klitoris" - "det er
bedst" som han siger.

Det var lige et indskud i forhold til den med "vælger selv", selvfølgelig er
det IKKE det samme som med hijab, da den dog kan fjernes igen, MEN et
normalt oppegående kvindemenneske vælger altså ikke at gå i nonne-dragt og
at have skyklapper ned over ørerne og panden.







Notion (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Notion


Dato : 29-04-07 12:20


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:463445d3$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
> news:4633db35$0$91710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:4633c019$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>
>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>> news:4633a22c$0$890$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>> news:46339ef2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>
>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>
>>>>>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>
>>>>>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>>
>>>>> Her kom du vist til at sige det modsatte af det du gerne ville kunne?
>>>>
>>>> Nej da.
>>>> Men det blev ikke sagt hvor, så jeg spørger igen, Du tror at muslimer
>>>> bærer tørklæde indendørs. Som du kan se, er betingelserne ikke hvor,
>>>> men hvem som er tilstede.
>>>>
>>>> oplægget var jo mod vind og vejr, og om det så blev taget af indendørs.
>>>> Min Mormor bar tørklæde også indendørs, da det var for besværligt at
>>>> tage af og på hele tiden, men hvis der var gæster blev det taget af,.
>>>> modsat en muslim, så bliver tørklædet taget på, hvis det kommer
>>>> gæster, dog kun hvis det er en som i forvejen bærer tørklæde.
>>>
>>> Nu bliver det indviklet, - så medmindre en gæstende mand bærer tørklæde,
>>> så tager en muslimsk kvinde ikke tørklæde på indendørs
>>
>> Tag du bare din bør på, du virker ikke med eller uden, så det gør ingen
>> forskel.
>
> Nu må du ikke blive overhøflig.
>
>>
>>> "Mine" piger i den muslimske skole, havde tørklæde på indendørs, men tog
>>> det af så snart vi var ude og sladderhanke var ude af syne. En muslimsk
>>> lærerinde havde tørklædet på hele dagen, og før hun var ude af syne på
>>> vej hjem, hev hun kluden af
>>
>> Ja og mine tager det af når de er inde, og tager det på når de skal hjem,
>> da de helt sikkert møder en som de ikke har set før. Igen det er
>> frivilligt, derfor kan det da ikke skabe panik, da det fleste med tiden
>> fravælger tørklædet. Idet behov for beskyttelsen for den enkelte ved at
>> bære tørklæde i Danmark er = Null.
>
> Og det er derfor der kommer flere og flere med tørklæde? Formanden for De
> Muslimske Trossamfund håber at før eller siden ALLE danske kvinder vil gå
> med tørklæde, - og andre imamer har advaret om at man selv er "ude om det"
> hvis man ikke går med tørklæde. Mon ikke disse "sheikher" har noget at
> skulle have sagt, det er almindelig at rådføre sig med "sin imam", selv
> for helt moderne muslimer.
>
>>
>>> Men det er klart, at det er "helt frivilligt", at de går med
>>> skyklapperne på. Lige som kinesiske piger i gamle dage også forlangte at
>>> få lavet "lotusfødder" Og de kønslemlæstede i fx Egypten
>>> naturligvis selv forlanger det for ikke at få utilstedelige lyster.
>>> Disse mennesker ER jo bare mærkelige og stærkt kulturelle, siger man på
>>> venstrefløjen.
>>
>> Og hvilken alder har de piger så lige, skal vi sige de ikke bestemmer så
>> meget, akkurat som i Danmark, hvor forældrene bestemmer.
>>
>> Forskellen er jo bare at vi ikke lemlæster vores børn, men det er ikke i
>> forbindelse med at være muslim, at de bliver lemlæstet, nogen tror
>> desværre at det skal være sådan.
>
> Prøv at læse det afsnit igen !

Hvor står der at omskæring er okay i henhold til forskrift i koranen, i
koranen i koranen.


>> Hvor er red barnet, de plejer da at være på mærkerne når der er problemer
>> med overgreb på børn, også uden for landet grænser, så vi må da håbe at
>> nogen har mod til at påbegynde en oplysningskampagne hvor den gavner. Jeg
>> er da sikker på, at du ikke finder nogen her i Europa som bakker op
>> omkring omskæring.
>
> Ja, du er igen sikker. Men din sikkerhed baseres på ingenting. Da man
> fotograferede fem imamer i Norge og Sverige, var de stærkt imod omskæring
> når de vidste de blev filmet, men på skjult kamera tilskyndede de
> muslimske piger at få foretaget den store lemlæstelse. Det burde man
> selvfølgelig ikke have set, - det er bedre at have hovedet i sandet og at
> dyrke sine naive forestillinger om alle menneskers gode vilje, - bortset
> selvfølgelig lige fra *regeringen* som er fandens soldater.

Imamer ja, Jeg har før udtalt, at Imamer skal have en "opdragelse" i kultur,
normer, livsværdier osv. Men hvem er det som siger nej. Er det for at have
en trigger man kan bruge som afledning for dårligeresultater på
integrationen, så kommer næste skud, at det er imamernes skyld, da de ikke "do
as i told them", når fokusværdier bliver til minus.


>> Hvad var din intention at frembringe omskæring her, hvad med de drenge
>> som bliver udsat for samme, er det besværligt at fremkomme med
>> bekymringer omkring det, da Jøderne også omskære.
>
> Det ved du så heller ikke noget om, - der skal virkelig tæskes i bøger her
> til sommer, eller måske til vinter i Filipinerne.
> Man lever fint som dreng med en omskæring, men man lever ikke fint som
> pige med at have fået klitoris fjernet eller den helt store fjernelse af
> "det hele", - som jo især er et somalisk speciale. Men i Egypten bruger de
> at fjerne klitoris, og de kommer foreløbig ingen vegne med "oplysning" -
> for profeten selv har opfordret til at fjerne "noget af klitoris" - "det
> er bedst" som han siger.

Ja jeg siger ikke noget om, at det er godt eller dårligt. Men om drengene
bliver spurgt??? kan du se en forskel???

> Det var lige et indskud i forhold til den med "vælger selv", selvfølgelig
> er det IKKE det samme som med hijab, da den dog kan fjernes igen, MEN et
> normalt oppegående kvindemenneske vælger altså ikke at gå i nonne-dragt og
> at have skyklapper ned over ørerne og panden.

Næ ikke når hun ved, at hun bliver mere beskytte, hvis hun lader være med at
bruge heltdækken dug.



Knud Larsen (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 29-04-07 15:36


"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
news:46347f60$0$91713$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:463445d3$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>> news:4633db35$0$91710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>
>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>> news:4633c019$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>
>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>> news:4633a22c$0$890$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>> news:46339ef2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>
>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>>>>>
>>>>>>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...


> Hvor står der at omskæring er okay i henhold til forskrift i koranen, i
> koranen i koranen.

Til din orientering så er reglerne-lovene i sharia for 99 pcts vedkommende
ikke fra Koranen.

Profetens "sunna" er kilden til næsten hele lovkomplekset i lovskolernes
titusinder af sider.

Du mangler megen viden om islam, på med vanten til vinter !







Notion (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Notion


Dato : 29-04-07 16:16


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:4634ad69$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
> news:46347f60$0$91713$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:463445d3$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>
>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>> news:4633db35$0$91710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>> news:4633c019$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>
>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>> news:4633a22c$0$890$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>
>>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:46339ef2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>>> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>
>>>>>>>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>
>
>> Hvor står der at omskæring er okay i henhold til forskrift i koranen, i
>> koranen i koranen.
>
> Til din orientering så er reglerne-lovene i sharia for 99 pcts vedkommende
> ikke fra Koranen.

Kender koranen, og de indstik som den indeholder, faktisk indeholder koranen
ikke meget "lovstof", det er kommet senere.

> Profetens "sunna" er kilden til næsten hele lovkomplekset i lovskolernes
> titusinder af sider.

Ja ved jeg.

> Du mangler megen viden om islam, på med vanten til vinter !


Nej det gør jeg ikke, hvorfor tror du jeg skrev, i koranen op til flere
gange, du ved overdrivelse fremmer forståelsen.

Tag du bare og lær lidt metodologi, læs forskellen mellem de 4 lovskoler, Så
du har noget at lave til vinter.



Knud Larsen (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 29-04-07 17:43


"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
news:4634b69f$0$896$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4634ad69$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>> news:46347f60$0$91713$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>
>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>> news:463445d3$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>
>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>> news:4633db35$0$91710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>> news:4633c019$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>
>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>> news:4633a22c$0$890$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:46339ef2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>
>>>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>>>> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en
>>>>>>>>>>> meddelelse news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>
>>
>>> Hvor står der at omskæring er okay i henhold til forskrift i koranen, i
>>> koranen i koranen.
>>
>> Til din orientering så er reglerne-lovene i sharia for 99 pcts
>> vedkommende ikke fra Koranen.
>
> Kender koranen, og de indstik som den indeholder, faktisk indeholder
> koranen ikke meget "lovstof", det er kommet senere.

Og hvad skriver jeg i afsnittet ovenfor?

Er det en speciel sport du dyrker at læse baglæns, og at svare så ikke et
øje kan se, hvad du egentlig mener. Se fx første afsnit: "hvor står der . .
.. " der skal man åbenbart gætte, at du mener noget í retning af "jeg har
ikke sagt omskæring er okay . . . " eller "hvem siger omskæring er okey .
... " Eller ???

>
>> Profetens "sunna" er kilden til næsten hele lovkomplekset i lovskolernes
>> titusinder af sider.
>
> Ja ved jeg.
>
>> Du mangler megen viden om islam, på med vanten til vinter !
>
>
> Nej det gør jeg ikke, hvorfor tror du jeg skrev, i koranen op til flere
> gange, du ved overdrivelse fremmer forståelsen.

Aner ikke hvorfor du skrev det, kan du forklare det, så normale mennesker
kan forstå det?

>
> Tag du bare og lær lidt metodologi, læs forskellen mellem de 4 lovskoler,
> Så du har noget at lave til vinter.

Jeg ved nok om de fem lovskoler, - at lære om alle detaljer hvor de er
uenige, ville tage mange mange vintre, der er titusinder af sider om emnet.







Notion (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Notion


Dato : 29-04-07 18:09


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:4634cb27$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
> news:4634b69f$0$896$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:4634ad69$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>
>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>> news:46347f60$0$91713$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>> news:463445d3$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>
>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>> news:4633db35$0$91710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>
>>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:4633c019$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>>> news:4633a22c$0$890$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>
>>>>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>>>> news:46339ef2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>>>>> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en
>>>>>>>>>>>> meddelelse
>>>>>>>>>>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>>
>>>
>>>> Hvor står der at omskæring er okay i henhold til forskrift i koranen, i
>>>> koranen i koranen.
>>>
>>> Til din orientering så er reglerne-lovene i sharia for 99 pcts
>>> vedkommende ikke fra Koranen.
>>
>> Kender koranen, og de indstik som den indeholder, faktisk indeholder
>> koranen ikke meget "lovstof", det er kommet senere.
>
> Og hvad skriver jeg i afsnittet ovenfor?

Og jeg skriver jo mere om hvordan lovstof er kommet til koranen, har du
problem med det?

> Er det en speciel sport du dyrker at læse baglæns, og at svare så ikke et
> øje kan se, hvad du egentlig mener. Se fx første afsnit: "hvor står der .
> . . " der skal man åbenbart gætte, at du mener noget í retning af "jeg
> har ikke sagt omskæring er okay . . . " eller "hvem siger omskæring er
> okey . .. " Eller ???

du manlger lige resten.
[fem imamer i Norge og Sverige, var de stærkt imod omskæring
når de vidste de blev filmet, men på skjult kamera tilskyndede de muslimske
piger at få foretaget den store lemlæstelse.]

Som du kan se inddrager du Imamer, altså er det en pendant til koranen.

Du skal lære at være kildekritisk , når du paste noget ind i en tråd. Det
vil hjælpe dig selv. Ergo der det din egen forståelse som volder dig
problemer.

>>
>>> Profetens "sunna" er kilden til næsten hele lovkomplekset i lovskolernes
>>> titusinder af sider.
>>
>> Ja ved jeg.
>>
>>> Du mangler megen viden om islam, på med vanten til vinter !
>>
>>
>> Nej det gør jeg ikke, hvorfor tror du jeg skrev, i koranen op til flere
>> gange, du ved overdrivelse fremmer forståelsen.
>
> Aner ikke hvorfor du skrev det, kan du forklare det, så normale mennesker
> kan forstå det?

Hvorfor kan du ikke forstå det, den viden skal jeg have ellers kan jeg jo
ikke lave en "oversættelse" kun for dig.

>> Tag du bare og lær lidt metodologi, læs forskellen mellem de 4 lovskoler,
>> Så du har noget at lave til vinter.
>
> Jeg ved nok om de fem lovskoler, - at lære om alle detaljer hvor de er
> uenige, ville tage mange mange vintre, der er titusinder af sider om
> emnet.

Er du sikker på at den ene af dem ikke er "overtaget" så der er fire ??



Knud Larsen (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 29-04-07 18:54


"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
news:4634d13f$0$932$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4634cb27$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>> news:4634b69f$0$896$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>
>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>> news:4634ad69$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>
>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>> news:46347f60$0$91713$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>> news:463445d3$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>
>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>> news:4633db35$0$91710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:4633c019$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>
>>>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>>>> news:4633a22c$0$890$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>> news:46339ef2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>>>>>> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>>>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>>>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en
>>>>>>>>>>>>> meddelelse
>>>>>>>>>>>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>>>
>>>>
>>>>> Hvor står der at omskæring er okay i henhold til forskrift i koranen,
>>>>> i koranen i koranen.
>>>>
>>>> Til din orientering så er reglerne-lovene i sharia for 99 pcts
>>>> vedkommende ikke fra Koranen.
>>>
>>> Kender koranen, og de indstik som den indeholder, faktisk indeholder
>>> koranen ikke meget "lovstof", det er kommet senere.
>>
>> Og hvad skriver jeg i afsnittet ovenfor?
>
> Og jeg skriver jo mere om hvordan lovstof er kommet til koranen, har du
> problem med det?

Ja, jeg har det problem, at det kan jeg ikke se, og igen taler du sort, -
hvad er det for "indstik" i Koranen?

>
>> Er det en speciel sport du dyrker at læse baglæns, og at svare så ikke et
>> øje kan se, hvad du egentlig mener. Se fx første afsnit: "hvor står der
>> . . . " der skal man åbenbart gætte, at du mener noget í retning af "jeg
>> har ikke sagt omskæring er okay . . . " eller "hvem siger omskæring er
>> okey . .. " Eller ???
>
> du manlger lige resten.
> [fem imamer i Norge og Sverige, var de stærkt imod omskæring
> når de vidste de blev filmet, men på skjult kamera tilskyndede de
> muslimske
> piger at få foretaget den store lemlæstelse.]
>
> Som du kan se inddrager du Imamer, altså er det en pendant til koranen.

Hvad i alverden snakker du om? ren sort tale "pendant til Koranen" ???


>
> Du skal lære at være kildekritisk , når du paste noget ind i en tråd. Det
> vil hjælpe dig selv. Ergo der det din egen forståelse som volder dig
> problemer.

Jeg plejer at kunne læse selv det mest forvirrende stof, - selv Koranen kan
jeg læse, og den tager vel prisen mht vrøvl og tågesnak
Tag nu til efterretning at folk ikke forstår dine sætninger, prøv at sætte
dig i modtagerens sted, - vi er ikke tankelæsere.


>
>>>
>>>> Profetens "sunna" er kilden til næsten hele lovkomplekset i
>>>> lovskolernes titusinder af sider.
>>>
>>> Ja ved jeg.
>>>
>>>> Du mangler megen viden om islam, på med vanten til vinter !
>>>
>>>
>>> Nej det gør jeg ikke, hvorfor tror du jeg skrev, i koranen op til flere
>>> gange, du ved overdrivelse fremmer forståelsen.
>>
>> Aner ikke hvorfor du skrev det, kan du forklare det, så normale mennesker
>> kan forstå det?
>
> Hvorfor kan du ikke forstå det, den viden skal jeg have ellers kan jeg jo
> ikke lave en "oversættelse" kun for dig.

Sammenhængen er ikke til stede i dine "indstik", pendanter til koranen osv
det er ren sort tale.


>
>>> Tag du bare og lær lidt metodologi, læs forskellen mellem de 4
>>> lovskoler, Så du har noget at lave til vinter.
>>
>> Jeg ved nok om de fem lovskoler, - at lære om alle detaljer hvor de er
>> uenige, ville tage mange mange vintre, der er titusinder af sider om
>> emnet.
>
> Er du sikker på at den ene af dem ikke er "overtaget" så der er fire ??

Nå, Så meget ved du heller ikke om islam

Der er fire hovedlovskoler inden for sunni-islam, og én hovedlovskole inden
for "tolver" shia-islam.

Skal man have det hele med, så taler man om otte lovskoler, to store shia,
og seks sunni.








Notion (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Notion


Dato : 30-04-07 20:59


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:4634dbbf$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
> news:4634d13f$0$932$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:4634cb27$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>
>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>> news:4634b69f$0$896$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>> news:4634ad69$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>>
>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>> news:46347f60$0$91713$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>
>>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:463445d3$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>>> news:4633db35$0$91710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>
>>>>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>>>> news:4633c019$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>>>>> news:4633a22c$0$890$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>>> news:46339ef2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>>>>>>> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>>>>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>>>>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en
>>>>>>>>>>>>>> meddelelse
>>>>>>>>>>>>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>>>>
>>>>>
>>>>>> Hvor står der at omskæring er okay i henhold til forskrift i koranen,
>>>>>> i koranen i koranen.
>>>>>
>>>>> Til din orientering så er reglerne-lovene i sharia for 99 pcts
>>>>> vedkommende ikke fra Koranen.
>>>>
>>>> Kender koranen, og de indstik som den indeholder, faktisk indeholder
>>>> koranen ikke meget "lovstof", det er kommet senere.
>>>
>>> Og hvad skriver jeg i afsnittet ovenfor?
>>
>> Og jeg skriver jo mere om hvordan lovstof er kommet til koranen, har du
>> problem med det?
>
> Ja, jeg har det problem, at det kan jeg ikke se, og igen taler du sort, -
> hvad er det for "indstik" i Koranen?
>
>>
>>> Er det en speciel sport du dyrker at læse baglæns, og at svare så ikke
>>> et øje kan se, hvad du egentlig mener. Se fx første afsnit: "hvor står
>>> der . . . " der skal man åbenbart gætte, at du mener noget í retning af
>>> "jeg har ikke sagt omskæring er okay . . . " eller "hvem siger
>>> omskæring er okey . .. " Eller ???
>>
>> du manlger lige resten.
>> [fem imamer i Norge og Sverige, var de stærkt imod omskæring
>> når de vidste de blev filmet, men på skjult kamera tilskyndede de
>> muslimske
>> piger at få foretaget den store lemlæstelse.]
>>
>> Som du kan se inddrager du Imamer, altså er det en pendant til koranen.
>
> Hvad i alverden snakker du om? ren sort tale "pendant til Koranen" ???

noget som svarer til el. kan sammenlignes med noget andet

>>
>> Du skal lære at være kildekritisk , når du paste noget ind i en tråd. Det
>> vil hjælpe dig selv. Ergo der det din egen forståelse som volder dig
>> problemer.
>
> Jeg plejer at kunne læse selv det mest forvirrende stof, - selv Koranen
> kan jeg læse, og den tager vel prisen mht vrøvl og tågesnak
> Tag nu til efterretning at folk ikke forstår dine sætninger, prøv at sætte
> dig i modtagerens sted, - vi er ikke tankelæsere.
>
>
>>
>>>>
>>>>> Profetens "sunna" er kilden til næsten hele lovkomplekset i
>>>>> lovskolernes titusinder af sider.
>>>>
>>>> Ja ved jeg.
>>>>
>>>>> Du mangler megen viden om islam, på med vanten til vinter !
>>>>
>>>>
>>>> Nej det gør jeg ikke, hvorfor tror du jeg skrev, i koranen op til flere
>>>> gange, du ved overdrivelse fremmer forståelsen.
>>>
>>> Aner ikke hvorfor du skrev det, kan du forklare det, så normale
>>> mennesker kan forstå det?
>>
>> Hvorfor kan du ikke forstå det, den viden skal jeg have ellers kan jeg jo
>> ikke lave en "oversættelse" kun for dig.
>
> Sammenhængen er ikke til stede i dine "indstik", pendanter til koranen osv
> det er ren sort tale.

noget som svarer til el. kan sammenlignes med noget andet

Du har en bog, du tolker denne bog og bruger det derefter som "indstik"

>>>> Tag du bare og lær lidt metodologi, læs forskellen mellem de 4
>>>> lovskoler, Så du har noget at lave til vinter.
>>>
>>> Jeg ved nok om de fem lovskoler, - at lære om alle detaljer hvor de er
>>> uenige, ville tage mange mange vintre, der er titusinder af sider om
>>> emnet.
>>
>> Er du sikker på at den ene af dem ikke er "overtaget" så der er fire ??
>
> Nå, Så meget ved du heller ikke om islam

Okay så undersøg hvor mange godkendte lovskoler der er. Jeg kan oplyse at
der har været op mod 19 lovskoler. Så du har lidt læsning her til 1. maj.


> Der er fire hovedlovskoler inden for sunni-islam, og én hovedlovskole
> inden for "tolver" shia-islam.
>
> Skal man have det hele med, så taler man om otte lovskoler, to store shia,
> og seks sunni.

Nej der har været op imod 19 men hvor mange anerkendte er der tilbage.



Knud Larsen (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 30-04-07 22:37


"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
news:46364a7e$0$928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4634dbbf$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>> news:4634d13f$0$932$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>
>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>> news:4634cb27$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>
>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>> news:4634b69f$0$896$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>> news:4634ad69$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>>>
>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>> news:46347f60$0$91713$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:463445d3$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>
>>>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>>>> news:4633db35$0$91710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>> news:4633c019$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>>>>>> news:4633a22c$0$890$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en
>>>>>>>>>>> meddelelse
>>>>>>>>>>> news:46339ef2$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>>>>>>>>>>>> news:46339178$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>>>>>> news:46338993$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>>>>>>> news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en
>>>>>>>>>>>>>>> meddelelse
>>>>>>>>>>>>>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...

>>> Hvorfor kan du ikke forstå det, den viden skal jeg have ellers kan jeg
>>> jo ikke lave en "oversættelse" kun for dig.
>>
>> Sammenhængen er ikke til stede i dine "indstik", pendanter til koranen
>> osv det er ren sort tale.
>
> noget som svarer til el. kan sammenlignes med noget andet
>
> Du har en bog, du tolker denne bog og bruger det derefter som "indstik"

En imam kan aldrig være "pendent" til Koranen, det er rent vås, sorry.

Og tolkningen af en bog kan ikke være "indstik", det giver absolut nul
mening på dansk.


>
>>>>> Tag du bare og lær lidt metodologi, læs forskellen mellem de 4
>>>>> lovskoler, Så du har noget at lave til vinter.
>>>>
>>>> Jeg ved nok om de fem lovskoler, - at lære om alle detaljer hvor de er
>>>> uenige, ville tage mange mange vintre, der er titusinder af sider om
>>>> emnet.
>>>
>>> Er du sikker på at den ene af dem ikke er "overtaget" så der er fire ??
>>
>> Nå, Så meget ved du heller ikke om islam
>
> Okay så undersøg hvor mange godkendte lovskoler der er. Jeg kan oplyse at
> der har været op mod 19 lovskoler. Så du har lidt læsning her til 1. maj.

Meget morsomt, så har du lige slået op i en bog, fordi det blev afsløret at
du ikke vidst det mest nødtørftige om lovskolerne, - skal jeg slå din
rekord? Muhammed siger der vil være 70 skoler, og det er der mange
muslimer så må være hvad der rent faktisk er. Nogen højere?


>
>
>> Der er fire hovedlovskoler inden for sunni-islam, og én hovedlovskole
>> inden for "tolver" shia-islam.
>>
>> Skal man have det hele med, så taler man om otte lovskoler, to store
>> shia, og seks sunni.
>
> Nej der har været op imod 19 men hvor mange anerkendte er der tilbage.


Det er jo det jeg fortæller dig, - en stor islamisk konference om
lovskolerne valgte at sige der er otte, som overhovedet har nogen betydning.
Men langt de mest udbredte er jo de fem hovedlovskoler, de tre ekstra er fra
små mindretalsgrupper.








Pjensen73 (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 28-04-07 20:02

Soeren kom med denne ide:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>
>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen,
>
> Helt sikkert, eller bare lidt afstumpet
>
> er man vel også
>> islamist når man bære tørklæde???
>>
> både ja og nej, min nu afdøde mormor gik altid med tørklæde selom hun var
> medlem af folkekirken.
>
> Prøv at tænke selv Pjevs

Hvorfor det?
Det gør socialisterne for mig



Kim Larsen (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 28-04-07 20:29

Pjensen73 wrote:
> Soeren kom med denne ide:
>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>
>>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen,
>>
>> Helt sikkert, eller bare lidt afstumpet
>>
>> er man vel også
>>> islamist når man bære tørklæde???
>>>
>> både ja og nej, min nu afdøde mormor gik altid med tørklæde selom
>> hun var medlem af folkekirken.
>>
>> Prøv at tænke selv Pjevs
>
> Hvorfor det?
> Det gør socialisterne for mig

Bare vi så også kunne få dig til at agere fornuftigt i stemmeboksen ved
samtlige valg du kommer til at stemme til, nemlig ved at stemme
socialistisk.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Nyt Ungdomshus nu !
Bevar Christiania ! E-mail: kl2607@gmail.com




Pjensen73 (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 29-04-07 10:54

Kim Larsen frembragte:
> Pjensen73 wrote:
>> Soeren kom med denne ide:
>>> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>>>
>>>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen,
>>>
>>> Helt sikkert, eller bare lidt afstumpet
>>>
>>> er man vel også
>>>> islamist når man bære tørklæde???
>>>>
>>> både ja og nej, min nu afdøde mormor gik altid med tørklæde selom
>>> hun var medlem af folkekirken.
>>>
>>> Prøv at tænke selv Pjevs
>>
>> Hvorfor det?
>> Det gør socialisterne for mig
>
> Bare vi så også kunne få dig til at agere fornuftigt i stemmeboksen ved
> samtlige valg du kommer til at stemme til, nemlig ved at stemme socialistisk.

Ja, det kunne du tænke dig, men det bliver svært for jer socialister at
hjernevaske mig, til at være et socialistisk stemmekvæg. Mine tanker
kan socialisterne ikke styrer, selvom i gerne ville styre alle
menneskers tanker. Det er derfor socialisterne ikke har magten, fordi
folk tænker selv.



N_B_DK (28-04-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-04-07 23:43

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
news:mn.e4ed7d74bafdb798.73330@FJERNDETTEgmail.com

> > Prøv at tænke selv Pjevs
>
> Hvorfor det?
> Det gør socialisterne for mig

Det er løgn, det kan de jo ikke :O

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!
http://www.computerworld.dk/art/38814?a=newsletter&i=985


Pjensen73 (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 29-04-07 10:51

Efter mange tanker skrev N_B_DK:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> news:mn.e4ed7d74bafdb798.73330@FJERNDETTEgmail.com
>
>> > Prøv at tænke selv Pjevs
>>
>> Hvorfor det?
>> Det gør socialisterne for mig
>
> Det er løgn, det kan de jo ikke :O

Nej, men de forsøger da ellers på det.



N_B_DK (29-04-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 29-04-07 11:02

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
news:mn.eac77d74f21b058d.73330@FJERNDETTEgmail.com

> Nej, men de forsøger da ellers på det.

Det er kejserens klæder om igen ;)

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!
http://www.computerworld.dk/art/38814?a=newsletter&i=985


Jim (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 28-04-07 21:51

"Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
news:46338778$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.e4967d74d26cdaa0.73330@FJERNDETTEgmail.com...
>
>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen,
>
> Helt sikkert, eller bare lidt afstumpet
>
> er man vel også
>> islamist når man bære tørklæde???
>>
> både ja og nej, min nu afdøde mormor gik altid med tørklæde selom hun var
> medlem af folkekirken.
>
> Prøv at tænke selv Pjevs
>
Du er for dum til at fremføre analogier.
Tørklæde på mormor.. tsk tsk.. Var diun mormor også islamist?



Lyrik (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 28-04-07 18:44

Den 28.04.2007 kl. 19:34 skrev Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com>:

> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen, er man vel også
> islamist når man bære tørklæde???
+++++++++
Ja det er da indlysende.

Hilsen
jens



--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

@ (28-04-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-04-07 19:21

On Sat, 28 Apr 2007 19:34:56 +0200, Pjensen73
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

>Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen, er man vel også
>islamist når man bære tørklæde???

ja

og der er ingen forskel

alene de venstresnoede røde abekattes udfald når man påpeger at
socialisme nationalsocialisme og muhamedanisme i bund og grund er ens
siger mig at det er rigtigt

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Peter Bang (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 28-04-07 19:39

@ <1@invalid.net> skrev:
>On Sat, 28 Apr 2007 19:34:56 +0200, Pjensen73
><pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>hagekors om halsen, er man vel også
>>islamist når man bære tørklæde???
>
>ja
>
>og der er ingen forskel
>
>alene de venstresnoede røde
>abekattes udfald når man påpeger at
>socialisme nationalsocialisme og
>muhamedanisme i bund og grund er ens
>siger mig at det er rigtigt
>

Påpeger, at socialisme, nazisme og islamisme i bund og grund er
ens??? ......

Nu fremstår du meeeeeget begavet.


@ (28-04-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-04-07 20:05

On 28 Apr 2007 18:38:42 GMT, Peter Bang <peterbang@X5YNUprivat.dk>
(slet X5YNU) wrote:

>@ <1@invalid.net> skrev:
>>On Sat, 28 Apr 2007 19:34:56 +0200, Pjensen73
>><pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>
>>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>>hagekors om halsen, er man vel også
>>>islamist når man bære tørklæde???
>>
>>ja
>>
>>og der er ingen forskel
>>
>>alene de venstresnoede røde
>>abekattes udfald når man påpeger at
>>socialisme nationalsocialisme og
>>muhamedanisme i bund og grund er ens
>>siger mig at det er rigtigt
>>
>
>Påpeger, at socialisme, nazisme og islamisme i bund og grund er
>ens??? ......
>
>Nu fremstår du meeeeeget begavet.

netop

du vil heller ikke være i stand til at påpege grundlæggende forskelle
på disse undertrykkende dogmatiske styreformer


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Peter Bang (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 28-04-07 20:40

@ <1@invalid.net> skrev:
>On 28 Apr 2007 18:38:42 GMT, Peter Bang
<peterbang@X5YNUprivat.dk>
>(slet X5YNU) wrote:
>
>>@ <1@invalid.net> skrev:
>>>On Sat, 28 Apr 2007 19:34:56 +0200, Pjensen73
>>><pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>
>>>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>>>hagekors om halsen, er man vel også
>>>>islamist når man bære tørklæde???
>>>
>>>ja
>>>
>>>og der er ingen forskel
>>>
>>>alene de venstresnoede røde
>>>abekattes udfald når man påpeger at
>>>socialisme nationalsocialisme og
>>>muhamedanisme i bund og grund er ens
>>>siger mig at det er rigtigt
>>>
>>
>>Påpeger, at socialisme, nazisme og islamisme i bund og grund
er
>>ens??? ......
>>
>>Nu fremstår du meeeeeget begavet.
>
>netop
>
>du vil heller ikke være i stand til at påpege grundlæggende
forskelle
>på disse undertrykkende dogmatiske styreformer
>
Joda. Eksempelvis må hele konceptet omkring intelligent design i
den islamistiske udgave af ledelse siges at være en ret
betydelig forskel fra eksempelvis socialismens dogmer om åndelig
rigdom.

Og lad venligst være med at gætte mere på hvad jeg kan og ikke
kan. Din succesrate er indtil videre håbløst ringe.


@ (28-04-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-04-07 21:57

On 28 Apr 2007 19:39:50 GMT, Peter Bang <peterbang@QE922privat.dk>
(slet QE922) wrote:

>@ <1@invalid.net> skrev:
>>On 28 Apr 2007 18:38:42 GMT, Peter Bang
><peterbang@X5YNUprivat.dk>
>>(slet X5YNU) wrote:
>>
>>>@ <1@invalid.net> skrev:
>>>>On Sat, 28 Apr 2007 19:34:56 +0200, Pjensen73
>>>><pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>>
>>>>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>>>>hagekors om halsen, er man vel også
>>>>>islamist når man bære tørklæde???
>>>>
>>>>ja
>>>>
>>>>og der er ingen forskel
>>>>
>>>>alene de venstresnoede røde
>>>>abekattes udfald når man påpeger at
>>>>socialisme nationalsocialisme og
>>>>muhamedanisme i bund og grund er ens
>>>>siger mig at det er rigtigt
>>>>
>>>
>>>Påpeger, at socialisme, nazisme og islamisme i bund og grund
>er
>>>ens??? ......
>>>
>>>Nu fremstår du meeeeeget begavet.
>>
>>netop
>>
>>du vil heller ikke være i stand til at påpege grundlæggende
>forskelle
>>på disse undertrykkende dogmatiske styreformer
>>
>Joda. Eksempelvis må hele konceptet omkring intelligent design i
>den islamistiske udgave af ledelse siges at være en ret
>betydelig forskel fra eksempelvis socialismens dogmer om åndelig
>rigdom.

den går da igen hos alle rettroende socialister




--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

@ (28-04-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-04-07 21:58

On 28 Apr 2007 19:39:50 GMT, Peter Bang <peterbang@QE922privat.dk>
(slet QE922) wrote:

>@ <1@invalid.net> skrev:
>>On 28 Apr 2007 18:38:42 GMT, Peter Bang
><peterbang@X5YNUprivat.dk>
>>(slet X5YNU) wrote:
>>
>>>@ <1@invalid.net> skrev:
>>>>On Sat, 28 Apr 2007 19:34:56 +0200, Pjensen73
>>>><pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>>
>>>>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>>>>hagekors om halsen, er man vel også
>>>>>islamist når man bære tørklæde???
>>>>
>>>>ja
>>>>
>>>>og der er ingen forskel
>>>>
>>>>alene de venstresnoede røde
>>>>abekattes udfald når man påpeger at
>>>>socialisme nationalsocialisme og
>>>>muhamedanisme i bund og grund er ens
>>>>siger mig at det er rigtigt
>>>>
>>>
>>>Påpeger, at socialisme, nazisme og islamisme i bund og grund
>er
>>>ens??? ......
>>>
>>>Nu fremstår du meeeeeget begavet.
>>
>>netop
>>
>>
>>
>Joda. Eksempelvis må hele konceptet omkring intelligent design i
>den islamistiske udgave af ledelse siges at være en ret
>betydelig forskel fra eksempelvis socialismens dogmer om åndelig
>rigdom.
>
>Og lad venligst være med at gætte mere på hvad jeg kan og ikke
>kan. Din succesrate er indtil videre håbløst ringe.

du har stadigvæk ikke været i stand til at påpege grundlæggende
forskelle på disse undertrykkende dogmatiske styreformer


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Peter Bang (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 28-04-07 22:44

@ <1@invalid.net> skrev:
>On 28 Apr 2007 19:39:50 GMT, Peter Bang
<peterbang@QE922privat.dk>
>(slet QE922) wrote:
>
>>@ <1@invalid.net> skrev:
>>>On 28 Apr 2007 18:38:42 GMT, Peter Bang
>><peterbang@X5YNUprivat.dk>
>>>(slet X5YNU) wrote:
>>>
>>>>@ <1@invalid.net> skrev:
>>>>>On Sat, 28 Apr 2007 19:34:56 +0200, Pjensen73
>>>>><pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>>>
>>>>>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>>>>>hagekors om halsen, er man vel også
>>>>>>islamist når man bære tørklæde???
>>>>>
>>>>>ja
>>>>>
>>>>>og der er ingen forskel
>>>>>
>>>>>alene de venstresnoede røde
>>>>>abekattes udfald når man påpeger at
>>>>>socialisme nationalsocialisme og
>>>>>muhamedanisme i bund og grund er ens
>>>>>siger mig at det er rigtigt
>>>>>
>>>>
>>>>Påpeger, at socialisme, nazisme og islamisme i bund og grund
>>er
>>>>ens??? ......
>>>>
>>>>Nu fremstår du meeeeeget begavet.
>>>
>>>netop
>>>
>>>
>>>
>>Joda. Eksempelvis må hele konceptet omkring intelligent design
i
>>den islamistiske udgave af ledelse siges at være en ret
>>betydelig forskel fra eksempelvis socialismens dogmer om
åndelig
>>rigdom.
>>
>>Og lad venligst være med at gætte mere på hvad jeg kan og ikke
>>kan. Din succesrate er indtil videre håbløst ringe.
>
>du har stadigvæk ikke været i stand til at påpege grundlæggende
>forskelle på disse undertrykkende dogmatiske styreformer
>
Du mener ikke at tilstedeværelsen af Gud i alt hvad islamismen
påberåber og fraværet af ditto i socialismen er en grundlæggende
forskel?


@ (29-04-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 29-04-07 08:21

On 28 Apr 2007 21:44:06 GMT, Peter Bang <peterbang@5QSSZprivat.dk>
(slet 5QSSZ) wrote:

>@ <1@invalid.net> skrev:
>>On 28 Apr 2007 19:39:50 GMT, Peter Bang
><peterbang@QE922privat.dk>
>>(slet QE922) wrote:
>>
>>>@ <1@invalid.net> skrev:
>>>>On 28 Apr 2007 18:38:42 GMT, Peter Bang
>>><peterbang@X5YNUprivat.dk>
>>>>(slet X5YNU) wrote:
>>>>
>>>>>@ <1@invalid.net> skrev:
>>>>>>On Sat, 28 Apr 2007 19:34:56 +0200, Pjensen73
>>>>>><pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>>>>
>>>>>>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>>>>>>hagekors om halsen, er man vel også
>>>>>>>islamist når man bære tørklæde???
>>>>>>
>>>>>>ja
>>>>>>
>>>>>>og der er ingen forskel
>>>>>>
>>>>>>alene de venstresnoede røde
>>>>>>abekattes udfald når man påpeger at
>>>>>>socialisme nationalsocialisme og
>>>>>>muhamedanisme i bund og grund er ens
>>>>>>siger mig at det er rigtigt
>>>>>>
>>>>>
>>>>>Påpeger, at socialisme, nazisme og islamisme i bund og grund
>>>er
>>>>>ens??? ......
>>>>>
>>>>>Nu fremstår du meeeeeget begavet.
>>>>
>>>>netop
>>>>
>>>>
>>>>
>>>Joda. Eksempelvis må hele konceptet omkring intelligent design
>i
>>>den islamistiske udgave af ledelse siges at være en ret
>>>betydelig forskel fra eksempelvis socialismens dogmer om
>åndelig
>>>rigdom.
>>>
>>>Og lad venligst være med at gætte mere på hvad jeg kan og ikke
>>>kan. Din succesrate er indtil videre håbløst ringe.
>>
>>du har stadigvæk ikke været i stand til at påpege grundlæggende
>>forskelle på disse undertrykkende dogmatiske styreformer
>>
>Du mener ikke at tilstedeværelsen af Gud i alt hvad islamismen
>påberåber og fraværet af ditto i socialismen er en grundlæggende
>forskel?

nej

fordi "guden" i socialismen netop også er tilstede i form af at man
som socialist også skal være rettroende og ikke kritisere de vedtagne
dogmer og ideer

"afvigere" bliver forfulgt både under socialisme og muhamedanisme
--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Peter Bang (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 29-04-07 09:37

@ <1@invalid.net> skrev:
>On 28 Apr 2007 21:44:06 GMT, Peter Bang
<peterbang@5QSSZprivat.dk>
>(slet 5QSSZ) wrote:
>
>>@ <1@invalid.net> skrev:
>>>On 28 Apr 2007 19:39:50 GMT, Peter Bang
>><peterbang@QE922privat.dk>
>>>(slet QE922) wrote:
>>>
>>>>@ <1@invalid.net> skrev:
>>>>>On 28 Apr 2007 18:38:42 GMT, Peter Bang
>>>><peterbang@X5YNUprivat.dk>
>>>>>(slet X5YNU) wrote:
>>>>>
>>>>>>@ <1@invalid.net> skrev:
>>>>>>>On Sat, 28 Apr 2007 19:34:56 +0200, Pjensen73
>>>>>>><pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>>>>>
>>>>>>>>Hvis man er nazist, når man bære et
>>>>>>>>hagekors om halsen, er man vel også
>>>>>>>>islamist når man bære tørklæde???
>>>>>>>
>>>>>>>ja
>>>>>>>
>>>>>>>og der er ingen forskel
>>>>>>>
>>>>>>>alene de venstresnoede røde
>>>>>>>abekattes udfald når man påpeger at
>>>>>>>socialisme nationalsocialisme og
>>>>>>>muhamedanisme i bund og grund er ens
>>>>>>>siger mig at det er rigtigt
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>Påpeger, at socialisme, nazisme og islamisme i bund og
grund
>>>>er
>>>>>>ens??? ......
>>>>>>
>>>>>>Nu fremstår du meeeeeget begavet.
>>>>>
>>>>>netop
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>Joda. Eksempelvis må hele konceptet omkring intelligent
design
>>i
>>>>den islamistiske udgave af ledelse siges at være en ret
>>>>betydelig forskel fra eksempelvis socialismens dogmer om
>>åndelig
>>>>rigdom.
>>>>
>>>>Og lad venligst være med at gætte mere på hvad jeg kan og
ikke
>>>>kan. Din succesrate er indtil videre håbløst ringe.
>>>
>>>du har stadigvæk ikke været i stand til at påpege
grundlæggende
>>>forskelle på disse undertrykkende dogmatiske styreformer
>>>
>>Du mener ikke at tilstedeværelsen af Gud i alt hvad islamismen
>>påberåber og fraværet af ditto i socialismen er en
grundlæggende
>>forskel?
>
>nej
>
>fordi "guden" i socialismen netop også er tilstede i form af at
man
>som socialist også skal være rettroende og ikke kritisere de
vedtagne
>dogmer og ideer
>
>"afvigere" bliver forfulgt både under socialisme og
muhamedanisme

ok


Martin Larsen (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 28-04-07 20:35

On Sat, 28 Apr 2007 20:21:19 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>On Sat, 28 Apr 2007 19:34:56 +0200, Pjensen73
><pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>>Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen, er man vel også
>>islamist når man bære tørklæde???
>
>ja
>
>og der er ingen forskel
>
>alene de venstresnoede røde abekattes udfald når man påpeger at
>socialisme nationalsocialisme og muhamedanisme i bund og grund er ens
>siger mig at det er rigtigt

Du tager fejl @. Muhammedanismen er mange mange mange gange farligere.
Det er jo BÅDE nazisme OG absurd skodreligion OG morderisk zelotisme
OG teokrati OG de kan mobilisere mere end en milliard tilhængere.

Mvh
Martin

Per Rønne (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-04-07 20:04

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen, er man vel også
> islamist når man bære tørklæde???

Måske skulle du i præcisionens interesse erstatte ordet 'tørklæde' med
ordet 'hijab' ... en forholdsvis nutidig islamisk opfindelse, en
efterligning af en nonnes hovedbeklædning, men samtidig et centralt
salafistisk symbol.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Knud Larsen (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 28-04-07 20:30


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hxas8r.8n844h5kd0ojN%per@RQNNE.invalid...
> Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen, er man vel også
>> islamist når man bære tørklæde???
>
> Måske skulle du i præcisionens interesse erstatte ordet 'tørklæde' med
> ordet 'hijab' ... en forholdsvis nutidig islamisk opfindelse, en
> efterligning af en nonnes hovedbeklædning, men samtidig et centralt
> salafistisk symbol.

En pakistansk minister blev myrdet for et par uger siden, fordi hun brugte
en traditionel islamisk hovedbeklædning, og ikke en hijab. Også i Somalia
gik kvinderne i "gamle dage" for ikke så mange år siden med et tørklæde som
sluttede midt i håret, - nu har de overtaget den arabiske hijab og mange går
med burka. Helt uhistorisk og ikke en del af deres gamle kultur.

Nonne-hijab'en blev opfundet i Libanon så vidt jeg husker, og den er jo
langt mere generende at gå med end det traditionelle "tørklæde".

Hvad siger Enhedslisten iøvrigt til kvinder i burka og den type beklædning,
er de også velkomne i partiet, - måske i deres feministgruppe






Vidal (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-04-07 20:56

Pjensen73 wrote:

> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen, er man vel også
> islamist når man bære tørklæde???

Nu er jeg ikke helt inde i lingoen når det
gælder anti-muslimske synspunkter. Hvordan
skal ordet 'islamist' forstås?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Knud Larsen (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 28-04-07 22:47


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
news:4633a712$0$13961$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Pjensen73 wrote:
>
>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen, er man vel også
>> islamist når man bære tørklæde???
>
> Nu er jeg ikke helt inde i lingoen når det
> gælder anti-muslimske synspunkter. Hvordan
> skal ordet 'islamist' forstås?

Du mener ikke alvorligt, at du ikke ved hvad "islamisme" betyder?





Jens Bruun (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 28-04-07 23:19

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:4633c0f0$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk

> Du mener ikke alvorligt, at du ikke ved hvad "islamisme" betyder?

Villy kan lide at kokettere, når det drejer sig om "anti-muslimske"
synspunkter.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-04-07 23:22

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> news:4633a712$0$13961$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Pjensen73 wrote:
> >
> >> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen, er man vel også
> >> islamist når man bære tørklæde???
> >
> > Nu er jeg ikke helt inde i lingoen når det
> > gælder anti-muslimske synspunkter. Hvordan
> > skal ordet 'islamist' forstås?
>
> Du mener ikke alvorligt, at du ikke ved hvad "islamisme" betyder?

Prøv med det lidt mere præcise »salafisme« .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Knud Larsen (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 28-04-07 23:55


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hxb1wu.zvbu1x1k7nf8fN%per@RQNNE.invalid...
> Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:
>
>> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
>> news:4633a712$0$13961$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> > Pjensen73 wrote:
>> >
>> >> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen, er man vel
>> >> også
>> >> islamist når man bære tørklæde???
>> >
>> > Nu er jeg ikke helt inde i lingoen når det
>> > gælder anti-muslimske synspunkter. Hvordan
>> > skal ordet 'islamist' forstås?
>>
>> Du mener ikke alvorligt, at du ikke ved hvad "islamisme" betyder?
>
> Prøv med det lidt mere præcise »salafisme« .

Det er nu heller ikke særlig præcist, - en som fx Tariq Ramadan morer sig
med at kalde sig selv salafist. Han gør det fordi han vil uden om de mange
århundreders sharia-vejledninger, og starte på en næsten-frisk.

Men det er rigtigt, at de fleste salafister er mere radikale end mange af
dem der "kun" er islamister.



Vidal (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-04-07 11:03

Per Rønne wrote:

> Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:
>
>
>>"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
>>news:4633a712$0$13961$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>>>Pjensen73 wrote:
>>>
>>>
>>>>Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen, er man vel også
>>>>islamist når man bære tørklæde???
>>>
>>>Nu er jeg ikke helt inde i lingoen når det
>>>gælder anti-muslimske synspunkter. Hvordan
>>>skal ordet 'islamist' forstås?
>>
>>Du mener ikke alvorligt, at du ikke ved hvad "islamisme" betyder?
>
>
> Prøv med det lidt mere præcise »salafisme« .

Altså en slags fundamentalisme for sunnier? Såvidt
jeg kan se, er der også stor spredning i deres
synspunkter, at det kan være svært nøjagtigt at vide,
hvad de egentligt mener.

Søren Krarup mener jo, at der ikke er nogen forskel
på islam og islamisme, tørklæde eller ej, derfor når
en DF'er eller en antimuslim, hvis der er noget, der
hedder det, bruger ordet 'islamist' betyder det vel
simpelthen enhver muslim?

Der er jo mange, måske nok ikke i denne gruppe, der
mener, der er forskel på muslimer, alle kan ikke
skæres over den islamistiske kam, om de bruger
tørklæde eller ej.

Men jeg kender, som beskrevet i et andet indlæg, tyrkiske
kvinder, der bærer tørklæde af andre grunde. Og så har jeg
ogå en fornemmelse af, at de mere bevidste kvindelige
muslimer bærer tørklædet, fordi de synes det er smart og
det kan bruges til at fremhæve deres idenditet, som muslim,
ligesom de unge der slår søm i læberne, ørerne, næsen, tungen
og så videre.

Tørklædet er ikke et entydigt signal, som hagekorset er det.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (29-04-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 29-04-07 11:49

On Sun, 29 Apr 2007 12:02:42 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:


>Der er jo mange, måske nok ikke i denne gruppe, der
>mener, der er forskel på muslimer, alle kan ikke
>skæres over den islamistiske kam, om de bruger
>tørklæde eller ej.

det er jo den løgn dhimmierne gerne kommer med

en muhamedaner er netop muhamedaner ikke 30 eller 50 procent

men 100 procent



>Og så har jeg
>ogå en fornemmelse af, at de mere bevidste kvindelige
>muslimer bærer tørklædet, fordi de synes det er smart og
>det kan bruges til at fremhæve deres idenditet, som muslim,

aha,

så burde det jo slet ikke være nødvendigt med et religiøst politi
hverken i Iran eller Saudi-Arabien til at forfølge kvinder


>ligesom de unge der slår søm i læberne, ørerne, næsen, tungen
>og så videre.

er du bare totalt uvidende eller prøver du bevist med udenomsvås?


>Tørklædet er ikke et entydigt signal, som hagekorset er det.

tørklæde

en hijab er da ganske på linie med hagekorset et signal om at man er
tilhænger af en ondsindet undertrykkende og umenneskelig ideologi


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Vidal (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-04-07 15:46

@ wrote:
> On Sun, 29 Apr 2007 12:02:42 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>
>
>>Der er jo mange, måske nok ikke i denne gruppe, der
>>mener, der er forskel på muslimer, alle kan ikke
>>skæres over den islamistiske kam, om de bruger
>>tørklæde eller ej.
>
>
> det er jo den løgn dhimmierne gerne kommer med

Du har ikke megen omgang med muslimer?

> en muhamedaner er netop muhamedaner ikke 30 eller 50 procent
>
> men 100 procent

En muhamedaner? Er det en muslim?

>>Og så har jeg
>>ogå en fornemmelse af, at de mere bevidste kvindelige
>>muslimer bærer tørklædet, fordi de synes det er smart og
>>det kan bruges til at fremhæve deres idenditet, som muslim,
>
>
> aha,
>
> så burde det jo slet ikke være nødvendigt med et religiøst politi
> hverken i Iran eller Saudi-Arabien til at forfølge kvinder

Jeg tænkte mest på danske kvinder.

>>ligesom de unge der slår søm i læberne, ørerne, næsen, tungen
>>og så videre.
>
>
> er du bare totalt uvidende eller prøver du bevist med udenomsvås?

Det tror jeg ikke.

>>Tørklædet er ikke et entydigt signal, som hagekorset er det.
>
>
> tørklæde
>
> en hijab er da ganske på linie med hagekorset et signal om at man er
> tilhænger af en ondsindet undertrykkende og umenneskelig ideologi

Du lyder som et godt menneske, der vil befri muslimske
kvinder for undertrykkelse og umenneskelig ideologi.

Der er der nok ikke mange muslimske kvinder her i gruppen,
så du må gå et andet sted hen med dit budskab.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Jens Bruun (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 29-04-07 17:25

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4634afdb$0$14040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> En muhamedaner? Er det en muslim?

Du koketterer. Har du også noget seriøst at bibringe debatten? Det var
ganske stuerent at bruge "muhamedaner" indtil for ganske få år siden, og dét
ved du udmærket godt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Vidal (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-04-07 18:55

Jens Bruun wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:4634afdb$0$14040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
>
>>En muhamedaner? Er det en muslim?
>
>
> Du koketterer. Har du også noget seriøst at bibringe debatten? Det var
> ganske stuerent at bruge "muhamedaner" indtil for ganske få år siden, og dét
> ved du udmærket godt.

Jeg kunne jo også have sagt: Idiot, det hedder ikke
muhamedaner, det hedder muslim, siden Glistrup gjorde
muhamedaner til et skældsord.

Men egentligt kunne man forsvare ordet ved at sige
muhame-daner = dansk muslim.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


Jens Bruun (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 29-04-07 19:12

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4634dc0c$0$13949$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Jeg kunne jo også have sagt: Idiot, det hedder ikke
> muhamedaner, det hedder muslim, siden Glistrup gjorde
> muhamedaner til et skældsord.

Meget bedre. Du kan jo godt.

> Men egentligt kunne man forsvare ordet ved at sige
> muhame-daner = dansk muslim.

Ja. Det er selvfølgelig brugen af ordet, der er et problem, så lad os
endelig bruge energi på at kokettere med påstået uvidenhed om, hvad der
menes med "muhamedaner" alternativt finde passende, politisk korrekte
"forklaringer".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



@ (29-04-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 29-04-07 19:16

On Sun, 29 Apr 2007 16:46:06 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:


>En muhamedaner? Er det en muslim?

nej en muhamedaner er en muhamedaner,

det er betegnelsen for en person som er tilhænger af den falske profet
Muhammeds lære


muslimer derimod er en ren umulighed, hvilket du vil kunne overbevise
dig om ved at få dette arabiske ord oversat til dansk


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Vidal (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-04-07 21:02

@ wrote:
> On Sun, 29 Apr 2007 16:46:06 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>
>
>>En muhamedaner? Er det en muslim?
>
>
> nej en muhamedaner er en muhamedaner,
>
> det er betegnelsen for en person som er tilhænger af den falske profet
> Muhammeds lære
>
>
> muslimer derimod er en ren umulighed, hvilket du vil kunne overbevise
> dig om ved at få dette arabiske ord oversat til dansk

Vil du forklare, det er ikke noget, jeg kender.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (29-04-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 29-04-07 21:08

On Sun, 29 Apr 2007 22:02:12 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>@ wrote:
>> On Sun, 29 Apr 2007 16:46:06 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>
>>
>>
>>>En muhamedaner? Er det en muslim?
>>
>>
>> nej en muhamedaner er en muhamedaner,
>>
>> det er betegnelsen for en person som er tilhænger af den falske profet
>> Muhammeds lære
>>
>>
>> muslimer derimod er en ren umulighed, hvilket du vil kunne overbevise
>> dig om ved at få dette arabiske ord oversat til dansk
>
>Vil du forklare, det er ikke noget, jeg kender.

det vil sige at du ganske kritikløst anvender et arabisk ord som du
end ikke kender betydningen af?



--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Knud Larsen (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 29-04-07 11:54


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
news:46346d6f$0$14034$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Per Rønne wrote:
>
>> Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:
>>
>>
>>>"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
>>>news:4633a712$0$13961$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Prøv med det lidt mere præcise »salafisme« .
>
> Altså en slags fundamentalisme for sunnier? Såvidt
> jeg kan se, er der også stor spredning i deres
> synspunkter, at det kan være svært nøjagtigt at vide,
> hvad de egentligt mener.

Der er masser af danske "salafi" hjemmesider, der kan man få syn for sagn.

>
> Søren Krarup mener jo, at der ikke er nogen forskel
> på islam og islamisme, tørklæde eller ej, derfor når
> en DF'er eller en antimuslim, hvis der er noget, der
> hedder det, bruger ordet 'islamist' betyder det vel
> simpelthen enhver muslim?

DF sondrer jo mellem islam og islamisme, - så vidt jeg forstår, så mener
Krarup at tørklædet signallerer at man er islamist, dvs langt fra alle
muslimer er islamister iflg ham.

>
> Der er jo mange, måske nok ikke i denne gruppe, der
> mener, der er forskel på muslimer, alle kan ikke
> skæres over den islamistiske kam, om de bruger
> tørklæde eller ej.
>
> Men jeg kender, som beskrevet i et andet indlæg, tyrkiske
> kvinder, der bærer tørklæde af andre grunde. Og så har jeg
> ogå en fornemmelse af, at de mere bevidste kvindelige
> muslimer bærer tørklædet, fordi de synes det er smart og
> det kan bruges til at fremhæve deres idenditet, som muslim,
> ligesom de unge der slår søm i læberne, ørerne, næsen, tungen
> og så videre.
>
> Tørklædet er ikke et entydigt signal, som hagekorset er det.

Nej, og derfor var det tåbeligt af Krarup at fremstille det sådan.

Tørklædet signallerer som minumum at man vil betragtes som *muslim*, og at
man er religiøs i en eller anden grad.
I nogle sammehænge - i fx Frankrig - er det livsfarligt at gå uden tørklæde,
og i et par muslimske lande er det forbudt i det offentlige rum, DE ved hvad
det ofte signallerer.



Egon Stich (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 29-04-07 09:43


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:4633a712$0$13961$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Pjensen73 wrote:
>
>> Hvis man er nazist, når man bære et hagekors om halsen, er man vel også
>> islamist når man bære tørklæde???
>
> Nu er jeg ikke helt inde i lingoen når det
> gælder anti-muslimske synspunkter. Hvordan
> skal ordet 'islamist' forstås?
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Det underlige begreb "Islamist" er ganske enkelt den kreative klasses forsøg på, trods tilsyneladende spirende erkendelse af hvad muhammedanisme, af dem døbt "islam" er for noget snavs, at skabe en form for lynafleder.
Det frit opfundne begreb "islamisme" skal skabe en illusion af, at der findes en farlig og en ufarlig retning af den påståede religion.

Altså blot et nyt udtryk for politisk korrekthed.

I denne sag utvivlsomt b.la. fordi disse mennesker ikke har begrebet noget som helst om religioners og ideologiers sande væsen, men agerer udfra en åbenlys fortænkt og falsk opfattelse af virkeligheden.


MVH
Egon


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408602
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste