Bundprop (hvor stram)
Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 22-05-07 18:26

Hejsa,

Jeg ville høre om der er nogen der kan fortælle mig, hvor hårdt jeg skal
spænde min bundprop! Skal den tætnes med et eller andet smart, eller gælder
det bare om at spænde hårdt nok. - og hvor hårdt er hård?

På forhånd tak
Mvh Brian

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-05-07 18:53

Jeg har bl.a. en trailer båd, her sættes bundproppe ind i hullet og så
vipper man en arm der gør at proppen udvider sig lidt.
Så der skal ikke så meget til for at få det tæt. hvis pakfladerne er
iorden...

men har du ingen pakflader eller er de defekte, ja så vil der jo løbe vand
ind...

Og så lige det helt misforståede emne... det hjælper ikke at knoklespænde,
det eneste du får ud af det er at du ødelægger mere end det gavner.

mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 22-05-07 20:46

news.inet.tele.dk wrote:
> [...]
> spænde min bundprop! Skal den tætnes med et eller andet smart, eller
> gælder det bare om at spænde hårdt nok. - og hvor hårdt er hård?

Det kommer meget an på hvad det er for en type bundprop du har ...

Hvis det er en af de der plastik ting må du ikke spænde den mere end du
kan med fingrene uden at anstrænge dig.

Er den af metal skal der bruges paktape (det der hvide teflon halløj der
ligger i enhver vvs afd. i byggemarkederne) hvis der ikke er en gummi
pakning af en slags. Den skal heller ikke spændes særligt hådrt, men
skal dog trodsalt gøres med en ring-gaffel-nøgle i passende størrelse.
Det er ikke metal mod metal der skal tætne, men gummi/paktape mod metal.
Hvis du skal bruge paktape og den ikke bliver tæt første gang, skal den
bare ud og have lidt mere paktape - som udgangspunkt skal den have mere
end man lige umiddelbart regner med, hvis man ikke har forstand på vvs.

- Lars