Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hjælp til mine billeder!
Fra : julemanden

Dato : 25-05-07 17:22

hej
er der nogen der kender et godt program til at regdigerbilleder og video
med.?? Det jeg mangler er et program der kan zomme ind på små ting der er på
billede.feks.i baggrunde kan man se at der står et billede på et bord og man
vil gerne se hvad der er på billede.eller man har optaget en video og har
fået en fugl med i baggrunden og vil gerne vide hvad det er for en.
mvh
nybegynder

Fra : julemanden

Dato : 26-05-07 12:56

er der virklig ingen der ved noget om det??? man skulle da ellers tro at det
var stedet men det kan jo være at man skal finde et sted hvor der er nogen
der har forstand det.
der er jo åbenbart ingen her der ved noget om regdigering.

Fra : emj

Dato : 26-05-07 13:45

julemanden skrev:

>der er jo åbenbart ingen her der ved noget om regdigering.

Næh, det ved vi heldigvis intet om, vi trykker bare på udløseren til
vores kamera og lader skæbnen råde.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 26-05-07 13:58

emj wrote:

> Næh, det ved vi heldigvis intet om, vi trykker bare på udløseren til
> vores kamera og lader skæbnen råde.

Arh, vel ikke helt.

Jeg plejer at vente med at trykke på udløseren til jeg kan ane at
motivet jeg fokuserer på, udvikler sig til til noget lidt mere
interessant end det helt ordinære.

Det er naturligvis langt fra hver gang det lykkes.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-05-07 13:58

julemanden wrote:
> er der virklig ingen der ved noget om det??? man skulle da ellers tro at det
> var stedet

Yep, og du ville nok finde masser af svar, hvis du kigger her.

Du kan få et hint: Kig især efter tråde, hvor Picasa bliver omtalt.

Hvad video angår kan jeg ikke hjælpe dig. Jeg ville bruge Avidemux,
måske Gimp-gap, men det vil du nok ikke. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Per O.

Dato : 26-05-07 17:15

> [...]
> nogen der har forstand det.
> der er jo åbenbart ingen her der ved noget om regdigering.

Den tone giver altså ikke ligefrem flere lyst til at bruge tid på en person
som præsenterer sig som julemanden.

Men for lige at gøre den historie kort, så findes der ikke noget program som
kan gøre små ting store, for detaljer i baggrunden er tit kun få pixels
store, og kan ikke forstørres op, så man kan se hvad det er. Det er kun på
film at en sløret plet pludselig fremtræder som noget fint og klart i høj
opløsning.

Alle billedprogrammer kan førstørre billedet, men det er jo allerede oplyst
i andre indlæg i denne tråd.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : julemanden

Dato : 26-05-07 22:51

jeg takke for de svar der er kommet men i må da irømme at nu er der da sket
noget efter jeg skrev noget mere
mvh
jes larsen