Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D200
Fra : Søren

Dato : 25-05-07 07:00

Nikon D200 var kommet på gaden i november 2005

Hvornår kommer ny Nikon "D200" ( ikke D40x) på gaden?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-05-07 08:35

Søren wrote:
> Nikon D200 var kommet på gaden i november 2005
>
> Hvornår kommer ny Nikon "D200" ( ikke D40x) på gaden?

Den blev annonceret i november '05, så har været i handlen i mindre end
1.5år.

Hvad har Du brug for som D200 ikke kan ?

Bo //

Fra : Knud Iversen

Dato : 25-05-07 12:22

"Bo Bjerre" skrev i en meddelelse

> Den blev annonceret i november '05, så har været i handlen i mindre end
> 1.5år.

D100 i febuar 02 så hvis de holder samme hastighed må det vel være om et par
år
Mvh Knud

Fra : optiMAL

Dato : 25-05-07 10:40

"Søren" <apde@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Nikon D200 var kommet på gaden i november 2005
>
> Hvornår kommer ny Nikon "D200" ( ikke D40x) på gaden?

Jeg har selv lige købt et Nikon D200 og er fantastisk glad for det! Køb dog
bare det kamera, hvis det er det, der dækker dit behov. Det er godt at
arbejde med, tager nogle flotte billeder og vil være et godt kamera mange år
frem - selvom der kommer en afløser! For det gør der før eller siden!

Om der så skulle komme en afløser i morgen, har jeg stadig ikke fortrudt mit
køb af Nikon D200, som er det lækreste kamera, jeg nogensinde har haft!

MAL

Fra : Søren

Dato : 26-05-07 12:29

Hej opiMAL

Jeg har lige også købt Nikon D200 i går
Du har 1000000000% ret, D200 er meget lækreste kamere
Jeg er meget tilfreds med det

Fra : Søren Reinke

Dato : 26-05-07 23:49

Søren wrote:
> Hej opiMAL
>
> Jeg har lige også købt Nikon D200 i går
> Du har 1000000000% ret, D200 er meget lækreste kamere
> Jeg er meget tilfreds med det

Den holdning kan jeg kun tilslutte mig 100%

Her er et par skud fra under vandet med det: galleritest.dykkeren.dk
(har været postet her før)

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Jan Boegh

Dato : 28-05-07 17:42

Søren skrev i 46567b68$0$8694$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:
> Nikon D200 var kommet på gaden i november 2005
>
> Hvornår kommer ny Nikon "D200" ( ikke D40x) på gaden?

Kig eventuelt på Fuji Finepix S5 - det kunne jeg godt selv overveje.
Desværre er mit nuværende d200 kun en god måneds tid gammelt, så....
Men det kan vel sælges, hvis Fujien nu lever op til den anmeldelse, jeg lige
har læst.
Nåeh jo - og så skal der nok rykkes lidt hårdere i læderet.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Søren Reinke

Dato : 28-05-07 17:52

Jan Boegh wrote:

> [...]
> lige har læst.
> Nåeh jo - og så skal der nok rykkes lidt hårdere i læderet.

I følge en test i det tyske Foto Magazine, vandt D200 stadigvæk over
S5'ere. Det er et par numre siden artiklen var.

Fra : Jan Boegh

Dato : 28-05-07 18:53

Søren Reinke skrev i 465b08bd$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk
dette:

> I følge en test i det tyske Foto Magazine, vandt D200 stadigvæk over
> S5'ere. Det er et par numre siden artiklen var.

Kan du huske - bare helt kort - hvilke begrundelser man valgte. For mange
wildlifefotografer er det jo et stort tab, hvis antla billeder pr. sek.
falder - men er man derimod til mere stillestående fotografi må den
postulerede gevinst på støj og dynamik tælle.

Fra : Søren Reinke

Dato : 28-05-07 19:04

Jan Boegh wrote:

> [...]
> sek. falder - men er man derimod til mere stillestående fotografi må den
> postulerede gevinst på støj og dynamik tælle.

Hej Jan

Det kan du da lige tro jeg gerne vil :)

Jeg lister det med D200 vs S5

Opløsning:
3872*2592 vs. 4256*2848

Hvidbalance:
6 preset vs 9 preset

Billeder per/sek:
5 vs 3

I deres laboratorie test, før D200 74,3 pont ud af 100, S5'eren for 73,2

I praksis test, for D200 88 og S5 87.5 point.

S5'eren har bedre indgangsdynamik (forhold imellem iso/blænd)

Over ISO800 vinder S5'eren derunder D200'eren

Udgansdynamik vinder D200 (antal værdier 0-255)

S5'eren har livepreview, og kan genkende ansigter.

Begge bliver stemplet om 'Sehr Gut'

Ud fra den test, tror jeg ikke du skal være ked af dit D200, jeg er
ihvertefalde super glad for mit.

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-05-07 09:22

Søren Reinke skrev i 465b1976$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk
dette:

> Det kan du da lige tro jeg gerne vil :)

[Cut]

> Begge bliver stemplet om 'Sehr Gut'
>
> Ud fra den test, tror jeg ikke du skal være ked af dit D200, jeg er
> ihvertefalde super glad for mit.

Danke Schön