Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Redigering af billede
Fra : Benny Andersen

Dato : 22-05-07 07:04

Har brug for lidt hjælp.

Med Canon 350D kamera har jeg taget en del billeder.
Optaget i højeste kvalitet og fylder ca. 3 mb.

Nu vil jeg gerne redigere farver/lys/sharpen/ og til slut beskære.

Jeg har programmerne - PICASA2 - og Paint Shop Pro 6.
De kan sagtens gøre dette, men jeg synes kvaliteten på skærnen bliver for
dårlig og når jeg gemmer
er filen reduceret til ca 1/3. Jeg skal have fremkaldt i A4 størrelse..

Picasa2 programmet er let at bruge og opfylder mine behov. Men jeg savner en
"gem som" knap og så at det gemmes
i højeste kvalitet.
Det vises efterfølgende fint på skærmen, men når jeg åbner filen i et andet
program slår ændringer ikke igennem.

Hvad skal jeg gøre - altså redigere og gemme i høj kvalitet - således jeg
kan få det udskrevet hos fotohandler i høj kvalitet.

vh.
Benny

Fra : SpookiePower

Dato : 22-05-07 13:18

Benny Andersen wrote:

> [...]
> dårlig og når jeg gemmer
> er filen reduceret til ca 1/3. Jeg skal have fremkaldt i A4 størrelse..

Jeg kender ikke til det program du bruger, men har du ikke mulighed
for at gemme i flere forskellige kvaliteter ?? Jeg gemmer altid
i højeste kvalitet, med mindre at det er et billede som skal på
nettet.

--
My Photo Gallery
www.photo.box2600.dk

Fra : emj

Dato : 22-05-07 15:25

Benny Andersen skrev:

> [...]
>
>Jeg har programmerne - PICASA2 - og Paint Shop Pro 6.
>De kan sagtens gøre dette, men jeg synes kvaliteten på skærnen bliver for

I PSP skal du i File/save - klikke på option og ændre
komprimeringsgraden til et 2 tal. Der står sikkert 15 i forvejen.

>er filen reduceret til ca 1/3. Jeg skal have fremkaldt i A4 størrelse..
Ja, du komprimerer alt for hårdt, eller også beskærer du for meget.
Et billede, der skal udskrives i A4 skal mindst have en størrelse på
2100pixels x 2900 pixels for at give en ordenlig kvalitet.

>Picasa2 programmet er let at bruge og opfylder mine behov. Men jeg savner en
>"gem som" knap og så at det gemmes
>i højeste kvalitet.

I Picassa skal du vælge EXPORTER og i dialogboksen vælge størrelse og
Maximum billedkvalitet

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Benny Andersen

Dato : 22-05-07 22:05

Igen imporneres jeg. Tak for hurtige og brugbare svar.
Jeg havde forgæves brugt tid på problemet.

Tak for svarene.

vh.
Benny Andersen
Brædstrup -

Der var vist et svar fra Horsens!!!!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-07 02:00

> [...]
> for dårlig og når jeg gemmer
> er filen reduceret til ca 1/3. Jeg skal have fremkaldt i A4

Kan 350 ikke optage i et format, enten tiff eller raw som ikke er
komprimeret?

Det ville jeg da gøre. Alternativet er evt . at konvertere med det samme i
et program.

Claus