Hejsa alle!
Fra : Brian

Dato : 25-05-07 00:49

Hermed introducerer jeg mig selv til gruppen.

Navnet er Brian, jeg er 26 og har en Rottweiler/Grand Danois blanding
(Gabby) på næsten et år.
Jeg glæder mig til at bruge en masse tid her i gruppen med jer alle
sammen, og håber på at lære en masse og have det hyggeligt samtidig :)

Gabby er oprettet på Hundegalleri.dk
Hvis I vil se hende er dette linket I skal bruge:
http://hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17918

I øvrigt vil jeg hermed gerne advare alle mod at købe griseører til
jeres bedste ven - min gamle hund spiste dem med stort velbehag, men da
Gabby fik et (og det var virkelig kun et enkelt der skulle til) fik hun
en slem gang diarre.. det varede to dage, og så syntes vi (min kæreste
og jeg) simpelthen at det var for synd for hende.
Afsted til dyrlægen - han tjekkede hende i hovede og *** og fandt en
slem omgang Campylobacter-infektion, og da vi kunne fortælle, at det
eneste hun havde spist (udover Specific-foderet, vi købte hos ham) var
det griseøre, fortalte han os at det ikke undrede ham spor!
Efter sigende bliver griseører produceret på følgende måde (nogle
steder): Grisen bliver leveret på slagteriet, indsmurt i l*** som de nu
er, ørerne som er et affaldsprodukt, bliver skåret af, og skyllet
hvorefter de sendes til producenten.. her bliver de tørrede og overhældt
med olie - for smagens skyld.. men olien giver bakterierne en god base
hvor de rigtig kan trives..

Fra : lh

Dato : 25-05-07 05:20

"Brian" <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til producenten.. her bliver de tørrede og overhældt med olie - for
> smagens skyld.. men olien giver bakterierne en god base hvor de rigtig kan

Min gamle hund fik et øre en eneste gang - og blev meget syg som du
beskriver. Disse røgede ting er aldrig kommet ind for mine døre siden. Der
er også advare mod disse ører i "Vi med Hund". Ingen tvivl om at det er en
lækkerbidsken for mange hunde, men hvorfor "tilberedes" de så ikke så der
ikke er risiko for vores dyr?!

lh

Fra : Brian

Dato : 25-05-07 13:07

Faktisk er det højst sandssynligt min kærestes mail til Vi Med Hund du
har læst :) De bragte den i bladet et nummer eller to efter vi havde
sendt mailen :)

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 07:38

> [...]
>
> Gabby er oprettet på Hundegalleri.dk
> Hvis I vil se hende er dette linket I skal bruge:

KLIP..

Hej Brian og velkommen til. Jeg hedder oprindeligt Camilla og har en Border
Terrier, Molly, på snart 6 år.
Rigtig køn tæve du har, jeg har stemt på hende

Hilsen Camilla

Ps. tak for tippet med griseørene

Fra : Brian

Dato : 25-05-07 13:08

Tak skal du have :)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-06-07 07:41

M&M wrote:

> Hej Brian og velkommen til. Jeg hedder oprindeligt Camilla

[snip...]

> Hilsen Camilla

Hmm.... det hedder du vel sådan set endnu, så?

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 11:30

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [snip...]

> Hmm.... det hedder du vel sådan set endnu, så?

Drillepind

Hilsen Camilla
-som opprindeligt og stadig hedder Camilla, men som kan være lidt af en
sprogspasser

Fra : M. Andersen

Dato : 25-05-07 07:52

Hej Brian

Ja, det er ikke så godt griseører, men prøv at checke olivers.dk - de har
okseører - og køer ligger ikke i mudder og lort.
Udover at de er kæmpestore (ligesom lange som den mindste af vores yorkier),
så er de virkelig phat lewt for hundene og kan holde i lang tid. Din ville
sikkert tygge igennem det i løbet af en time, men nok nyde det anyway.

God fornøjelse

Mette

Fra : pwh

Dato : 25-05-07 08:17

M. Andersen, skrev:
> [...]
> yorkier), så er de virkelig phat lewt for hundene og kan holde i lang
> tid. Din ville sikkert tygge igennem det i løbet af en time, men nok

1 time... tror nærmere det er 1 minut
Jeg er for længe sinden stoppet med at købe den slags,
feks. et griseøre æder mine hunde på 20-30sekunder,
lidt for dyr fornøjelse synes jeg

/Jens

Fra : Brian

Dato : 25-05-07 13:10

Hehe, ja hun gnaver sig igennem de massive oksehuds-kødben, vi køber hos
dyrlægen, på en times tid eller to - men jeg vil da lige tjekke de
okse-ører ud! Tak for tippet!

Fra : Is

Dato : 25-05-07 19:10

"M. Andersen" <mga_ssinjin@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Brian
>
> Ja, det er ikke så godt griseører, men prøv at checke olivers.dk -
de har
> okseører - og køer ligger ikke i mudder og lort.

Tror du det har noget med det at gøre ??

Erik Isager

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-07 10:21

> [...]
> hvorefter de sendes til producenten.. her bliver de tørrede og overhældt
> med olie - for smagens skyld.. men olien giver bakterierne en god base

Hej Brian og Velkommen...

Flot præsentation af det danske svin, som du sikkert til dagligt, spiser dig
mæt i )...

Lad os straks rette en misforståelse.... Hvis der er noget, på et slagteri,
som er affalds produkter, så er det et kasseret svin / ko.... Eller hvad det
nu end er. Ikke hverken ører, eller tyrens bevis på, at den er tyr. Bliver
et dyr kasseret, køres HELE dyret til destruktion. Bliver dyret godkendt,
ja så bruges i sagens natur.... Alt hvad der kan sælges.

Lad os da så lige rette, bare en lille misforståelse.... Pis og Lort.... Tja
det er måske ikke ligefrem lækkert, faktisk lugter det ikke ret godt, og
hvis svinet skider på dig, eller pisser på dig, kan man jo roligt sige, at
du bliver hverken ren, eller lækker... Men godt tilsvinet, og
ildelugtende.... Men syg, næppe.... Faktisk er dine egne hænder, og din egen
mund, farligere for dig selv, end svinestien er.... Så hvis du nu prøver at
checke, hvor lang tid, der gik fra hun spiste griseøret, og til hun fik
diarre, så kan det være, du bliver nødt til at sige undskyld til griseøret

Så diarre'en, kunne jo altså også skyldes, at hun pludseligt fik noget, som
hun ikke var vant til, som vi jo ofte har bemærket herinde, så skal der
altså åbenbart ikke mere til, end at folks hunde, får en anden slags
hundemad, end de er vant til, før den er helt gal med maven.....

Uh, jo min ene hund, har haft en campylobactor infektion, men det var nu i
et sår på den ene pote.... For første gang, efter vel ca 40 år med hunde. Og
de går vel at mærke, mellem får og høns hver dag. Hvis Pis & Lort var så
farligt, så havde der næppe været noget, der hed vild natur idag... Hunden
er et rovdyr, og er derfor, normalt i stand til, at konsumere næsten alt,
lige fra grøntsager til ådsler, så mon ikke, den også lige skulle kunne
klare et røget griseøre.

Når folks hunde, er så sarte og sårbare, så skulle de måske tænke over, om
det fodermærke de nu sværger til, nu også er så godt, som de åbenbart går og
tror.... Et dyr, med rovdyrmave, som bliver syg, af at få et andet
fodermærke ??...
Hvad syntes du selv, lyder det sundt.... Helt ærligt, jeg vil ganske
afgjort, sige helt klart nej, det lyder i mine ører, meget meget usundt.

M.V.H....Benny..

Fra : Brian

Dato : 25-05-07 13:29

Hej Benny.

Et kort svar: Dyrlægen lavede en laboratorietest på min hund, og fandt
at hele hendes tarmsystem var fyldt med Campylobacter - og det var HANS
ord at griseørerne var synderen! I øvrigt vurderede han at vores hund
kunne have været død inden for et par dage hvis ikke vi kom med hende da
vi gjorde.
Jeg spiser skam hellere end gerne svin, men jeg tilbereder det jeg æder,
og et griseøre der er skyllet og så tørret (IKKE røget) er i min bog
IKKE tilberedt. Bakterierne, var kun slemme fordi der var en høj
koncentration af dem - det var der, fordi de var blevet tørret, og nok
har ligget, smurt ind i olie - som bakterierne eeeelsker -, i flere måneder!
Hvis en gris pissede eller sked på mig, ville jeg nok vaske det af -
IKKE slikke det af!
At dine hunde har rendt rundt og ædt en smule lort hele tiden, har højst
sandssynligt gjort deres tarmsystem vant til fåre- og hønselort.
At Gabbys tarmsystem er et skrøbeligt et, tror jeg IKKE - hun kom fra en
gård hvor hun gik mellem heste, køer og en del andre hunde, og jeg
satser på at hun nok har snuppet en bæ eller to, ved lejlighed.
Jeg havde hende med på besøg hos min mor, hvor de har en masse køer, og
her åd hund en god mundfuld fra møddingen - uden at blive syg!
Kort sagt griselort er, sammen med hønse- og kattelort, en af de ting
som Gabby IKKE kommer i nærheden af igen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-07 08:30

Hej igen Brian

Tja, at din dyrlæge kan afgøre, at din hund har campylobactor bakterier i
hele tarmsystemet, den er jeg med på. Det burde en dyrlæge også kunne....
Men sammenlignet med dit oprindelige indlæg, så havde hunden KUN fået et
eneste øre, og alligevel kunne din dyrlæge afgøre, at det var griseører der
var årsagen... Det er lidt af en troldmand din dyrlæge.... Eller også har
han noget imod griseører. Nu ved jeg ikke, hvordan det ser ud, hvor du bor,
men jeg har aldrig mødt griseører, som IKKE var røget. Hvis griseører nu
var skyld i omtalte... Så kan jeg da på det kraftigste advare om, at man
tager sin hund med, på markedspladser... alle forretninger, som handler med
artikler til dyr, hvor de ofte ligger uemballeret... I øvrigt, er de under
alle omstændigheder, varmebehandlet. Hvad der så måske er endnu vigtigere,
er at det som så er underligt, er at det kun var hunden, der fik
infektioner, for campylobactor, er efter hvad jeg ved, mere glad for
mennesker, end for hunde, og har da hidtil, af mig været betragtet som
ufarlig for hunden, hvis den kommer ind, via munden, da hunden har enzymer i
munden, der eliminerer den slags, da alle dyr, som rengør sig, ved at slikke
sig, jo ikke kan undgå kontakt, med alverdens ting, så er de fra naturens
hånd, som regel ganske godt beskyttet mod den slags, og når vi så oven i
købet, snakker om et dyr, som er indrettet som et rovdyr....
Så dermed sagt... Jeg køber ikke, den forklaring...

M.V.H....Benny..

Fra : Brian

Dato : 27-05-07 12:33

Benny Mortensen skrev:
> [...]
> var årsagen... Det er lidt af en troldmand din dyrlæge.... Eller også har

Sidste svar til dig i denne sag - fordi du vil jo åbenbart ikke læse
hvad jeg skriver:
Hunden havde KUN spist specific (købt hos dyrlægen) og det ene griseøre
(1 øre - kun ET ENESTE).
Dyrlægen lavede et skøn baseret på det antal timer, der var gået siden
hun spiste griseøret - og ud fra hvor hurtigt Campylobacter-bakterien
udvikler sig, kunne han se at det måtte være det øre.
Desuden tror jeg en hel del mere på min dyrlæge, end på dig - svært at
forstå? Ikke for mig. Han har desuden lavet tilsyn på forskellige
slagterier - og det er ikke alle steder de varmebehandler ørerne udfra
devisen: "de er jo bare til hunde - de kan æde hvad som helst"

>Nu ved jeg ikke, hvordan det ser ud, hvor du bor,

Pænt og ryddet - gjort rent og støvsuget.. hvad med dig?

> [...]
> hånd, som regel ganske godt beskyttet mod den slags, og når vi så oven i
> købet, snakker om et dyr, som er indrettet som et rovdyr....

Vi fik at vide af dyrlægen at vi skulle holde en høj hygiejne, for ja -
Campylobacter ER glad for mennesker, så der var konstant rengøring af
gulv og deslige med klorin (når diarren smuttede indendørs), masser af
håndvask - vores gæster måtte ikke røre for meget ved hende..
Desuden var griseørerne IKKE røget - de var dyppet i en olie der har
røgsmag - desværre var bakterierne mere glade for olien end godt er, og
formerede sig derfor uhæmmet - og havde der nu ikke været olie på, havde
Gabby nok ikke reageret så vildt på øret.

I øvrigt tog jeg pakken med til Bilka (hvor den var købt) - de sendte
den til laboratorie-tests og tilbød efterfølgende at betale vores
dyrlægeregning. Gør de det hvis der ikke var noget galt med griseørerne?
Tror det ikke!

> Så dermed sagt... Jeg køber ikke, den forklaring...
>
> M.V.H....Benny..

Om du køber min forklaring holder mig skam ikke søvnløs om natten - jeg
har andre ting at gå op i.

At griseøret var TØRRET og IKKE røget kan jeg bevise, da jeg tog
billeder af pakken med ørerne i: http://www.doktorb.dk/DSC01220.jpg
"veltørrede" betyder ikke røgede!
I bunden af pakken lå olien (som dyrlægen sagde var fyldt med bakterier)
http://www.doktorb.dk/DSC01221.jpg (desværre ikke det bedste billede -
men der VAR olie, hvad skulle jeg få ud af at lyve?)

-Brian

Fra : pwh

Dato : 27-05-07 13:01

Brian, skrev:

> Sidste svar til dig i denne sag - fordi du vil jo åbenbart ikke læse
> hvad jeg skriver:
> Hunden havde KUN spist specific (købt hos dyrlægen) og det ene
> griseøre (1 øre - kun ET ENESTE).

Så.. bær nu lidt over med Benny, han kan som mig selv
værer lidt af en kværulant til tider
Men han ved rigtigt meget om hunde, og er et yderst flinkt
menneske at kommunikerer med normalt

Jeg synes det er fint at du advare mod den slags godbidder,
hunde kan sagtens leve foruden, så hvorfor tage chancher.
Jeg blev da selv her i gruppen for nylig advaret imod at tyggepinde
er fedene, den slags oplysninger er da guld værd

/Jens

Fra : Brian

Dato : 27-05-07 13:16

pwh skrev:
> [...]
> Jeg blev da selv her i gruppen for nylig advaret imod at tyggepinde
> er fedene, den slags oplysninger er da guld værd

Jeg prøver, men når en gut på nettet hentyder at min dyrlæge er
inkompetent, bliver jeg altså lidt muggen i roen :)
Det eneste jeg ville med historien om griseøret var såmænd bare at
advare. Eventuelt spare folk for en cirka 1000 kroners regning..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-07 12:00

> [...]
> http://www.doktorb.dk/DSC01221.jpg (desværre ikke det bedste billede -
> men der VAR olie, hvad skulle jeg få ud af at lyve?)

Hej igen Brian

Jamen jeg beskylder ikke dig for at lyve...

Men det er da påfaldende, for mig bekendt, er der aldrig tidligere,
konstateret campylobactor i griseører.

I meget sjældne tilfælder, har der været konstateret Salmonella i dem.

Her har det, som jeg tidligere nævnt, været uhyggeligt sjældent, at hunden
blev syg, da hunden, som før nævnt, fra naturens side, er rigtigt godt
beskyttet mod bakterier, men til gengæld er deres mennesker blevet syge...

Griseører varmehandles i 10 timer, ved 75 - 90 grader.... Så det burde tage
livet af de fleste bakterier.
Det er dog åbenbart sket, at enkelte, har overlevet, ved at være indkapslet
i fedt, men igen, her hersker en vis usikkerhed, men det har altid været
Salmonella.

Da dine griseører er svenske, så skulle det jo være næsten umuligt, efter
som at Sverige, som det eneste land i verden, er erklæret Salmonella frit
område.

Men der er jo selvfølgelig en risiko, varer kan jo blive inficeret ved
ompakninger eller hvad der nu kan overgå en vare.

Nu er dine ører, heldigvis svenske, og derfor ikke så farlige for Dansk
export.... For Danske griseører, tyrepeniser o.s.v... Er på vej til at blive
en meget stor success som menneskeføde i Kina, og derfor ville dit tilfælde,
faktisk kunne blive en ren katastrofe for Dansk export, hvis der var hold i
det, og de var Dansk producerede.

Det er min opfattelse, at Bilka æder mange ting råt, bare for at undgå
dårlig omtale.... Selvfølgelig også, for at hvis der skulle være noget om
snakken, så at kunne reagere hurtigt og effektivt.

Men jeg vil følge sagen meget nøje, for er det tilfældet, skal sagen jo
indberettes.... Griseører, er ikke BARE til hunde, så det tages skam i
særdeleshed, alvorligt. Danmark, Norge, Sverige og Finland.... Har på grund
af meget høje standarder indefor fødevarer, hvad enten det drejer sig om
menneske, eller dyrefoder, indbyrdes sænket de helt store parader, og her er
vi for en gangs skyld bagud, i forhold til Sverige.... Men det er noget vi
har valgt at være, fordi vi ikke bryder os om, de måder, som Sverige har
vundet deres førerposition på.... Så hvis i kan påvise Campylobactor, i
Svenske griseører, er jeg helt sikker på, det vil medføre store reaktioner i
Sverige, som er meget stolte af, deres førerposition på disse områder. Jeg
mener de tilfælder, hvor der er konstateret Salmonella, alle har været i
Canada, men som nævnt, aldrig campylobactor.

Jeg ved ikke, om der står noget om det på fødevarestyrelsens hjemmeside,
eller du skal over på plantedirektoratets hjemmeside.... ( Ja jeg er ikke
tosset, der står godt nok PLANTE .... )

M.V.H....Benny..

Fra : Brian

Dato : 28-05-07 15:10

Benny Mortensen skrev:

> Hej igen Brian
>
> Jamen jeg beskylder ikke dig for at lyve...

Det virkede sådan - derfor min defensive holdning. Sorry.

> Men det er da påfaldende, for mig bekendt, er der aldrig tidligere,
> konstateret campylobactor i griseører.

Min dyrlæge, Dyreklinikken Jegstrupvej i Viborg, virkede ikke overrasket
over dette. Han gav indtryk af at dette ikke var et særligt tilfælde.

> [...]
>
> Men der er jo selvfølgelig en risiko, varer kan jo blive inficeret ved
> ompakninger eller hvad der nu kan overgå en vare.

Jeg skal ikke kunne sige, hvorfra smitten var blevet givet videre til de
ører, men min hund blav syg af det ene hun fik.

> [...]
> dårlig omtale.... Selvfølgelig også, for at hvis der skulle være noget om
> snakken, så at kunne reagere hurtigt og effektivt.

Ved ikke om de æder ting råt - de var ihvertfald meget medgørlige da jeg
ringede til dem.

> [...]
> eller du skal over på plantedirektoratets hjemmeside.... ( Ja jeg er ikke

Jeg gider ærlig talt ikke mere bøvl i den sag - jeg er bare glad for at
have en rask hund! Min kæreste og jeg snakkede i lang tid om at
kontakte, den svenske producent, men droppede idéen, da Gabby fik det
bedre og min kæreste desuden blev gravid.
Vi var overbeviste (og jeg er stadig) om at de ville sende det ene brev
efter det andet, med henblik på at få dysset sagen ned - for de ville
vel ikke være interesserede i en eventuel dårlig omtale. Dårlig omtale,
selv i lille målestok er ikke skide smart for en producent i så smal en
niche..

Desuden, ville vi få svært ved at bevise noget som helst - Bilka fik
ørerne til tests og vi har ikke fået hverken ørerne eller noget på
skrift tilbage fra dem. Det eneste vi har er en kopi af en dyrlæge
regning, hvorpå der står at hun havde en Campylobacter-infektion.

MVH
Brian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-05-07 09:09

> [...]
> skrift tilbage fra dem. Det eneste vi har er en kopi af en dyrlæge
> regning, hvorpå der står at hun havde en Campylobacter-infektion.

Hej Brian

Jamen alt tilgivet.... Nej jeg tror skam ikke, at du lyver, hvorfor skulle
du gøre det ???

Forskellen er måske, du bor i byen, og jeg på landet....

Jeg er ikke det fjerneste i tvivl om, at Bilka får dem undersøgt, og er
heller ikke spor i tvivl om, at de har kontaktet den svenske producent...
For er der virkeligt noget om snakken, så tæller hvert minut.
Men jeg tror det ikke, for som du selv skrev, tarmsystemet var inficeret,
men ikke et ord om maven... Så dyrlægens diagnose, er sikkert korrekt....
Men jeg tror ikke, at den er smittet via munden. Bakterien, er kommet ind,
måske gennem et lille sår, og af den vej, nået tarmsystemet. Hundens
enzymer i munden, og mavens syre, ville have udryddet bakterien, men kommer
den ind andre steder, løber den jo uden om alle forsvarssystemer. hvis det
var øret, så ville i sikkert også selv, være blevet syge... I ville faktisk,
have været i meget større fare end hunden...

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-05-07 10:52

In news:46562475$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
Brian <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> typed:
> [...]
> :)
> Gabby er oprettet på Hundegalleri.dk
> Hvis I vil se hende er dette linket I skal bruge:

Velkommen i gruppen også fra mig, selvom jeg ikke selv har hund
mere, så svælger jeg dagligt i alle gruppens skønne hunde. De er
bare så dejlige allesammen.

Jeg er ikke bruger i hundegalleriet, så jeg kan desværre kun se det
store billede, og hun ser rigtig sød og rar ud, selvom det kniber
lidt med at se hendes øjne i det sorte ansigt.

Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor man skal være logget ind, det
plejer man ikke at skulle. Man kan til de fleste tider være gæst.
Det plejer kun at være hvis man vil kommentere, at man skal logge
ind.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Brian

Dato : 25-05-07 13:32

Tak for velkomsten :)

Jeg regner med at lave en hjemmeside, hvor alle hendes billeder kommer
på, så man ikke skal være logget ind nogen steder for at se hende :)
Der var engang hvor man godt kunne gæste Hundegalleri.dk (HG) men de har
åbenbart valgt at denne feature skulle fjernes, af en eller anden årsag..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-05-07 10:58

> [...]
>
> Gabby er oprettet på Hundegalleri.dk
> Hvis I vil se hende er dette linket I skal bruge:

Hej og velkommen fra mig også!

herlig hund du har!

du kan se mine 3 hvis du lyster, her:
http://www.photopassion.dk/webgrafik/hunde%20SimpleViewer_v17/
og her;
http://www.photopassion.dk/webgrafik/hunde2%20SimpleViewer_v17/

så kom jeg da nogen i forkøbet ((-;

mvh. marie

Fra : Brian

Dato : 25-05-07 13:35

Tak for velkomsten!
Jeg tjekker dem ud så snart jeg har fået opgraderet min flashplayer.

Fra : Nhi Nguyen

Dato : 25-05-07 13:57

> [...]
>
> Gabby er oprettet på Hundegalleri.dk
> Hvis I vil se hende er dette linket I skal bruge:

Hej Brian og velkommen til.

Jeg er også halvny her, jeg har læst lidt i indlæggene men ikke rigtig haft
mere tid end det pga. eksaminer.

I denne anledning vil jeg så præsentere mig for dig og resten af gruppen
også :)

Jeg hedder Nhi og er 24. Jeg bor sammen med min forlovede (snart mand) i
Høje Tåstrup, hvor vi har købt et lille rækkehus. Sammen har vi Cia, vores
anden hund, som er en amerikansk staffordshire terrier på snart 3 år. Pu ha,
det går pludseligt hurtigt... hun er vrieklig snart 3 år. Haha, det kom da
egentlig ret bag på mig :)

Håber at få nogle gode råd og debatter sammen med hele gruppen :)

mvh

Nhi

Fra : Nhi Nguyen

Dato : 25-05-07 14:02

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 09:13

"Nhi Nguyen" <niau@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Hej Nhi!
Er du sikker på at du er ny?
Jeg synes nemlig at jeg mindedes en med samme navn til en hundetræf vi
lavede for et par år siden i Viby hvor der var en lille AST tæve med i hvid?

Hilsen Camilla

Fra : Nhi Nguyen

Dato : 25-05-07 14:02

Hovsa, I der er medlemmer af Hundegalleriet, kan da også få lov at se på
vores dejlige Cia :)

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5283

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-05-07 14:32

In news:4656de72$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Nhi Nguyen <niau@sol.dk> typed:
> Hovsa, I der er medlemmer af Hundegalleriet, kan da også få lov at
> se på vores dejlige Cia :)
>
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5283
>
> mvh Nhi

Også velkommen til dig herfra.

En kær lille hund, gad vide hvad hun tænker på billedet, det er et
skønt udtryk.

Jeg kan se på det hele, at jeg nok bliver nødt til at melde mig ind
i hundegalleriet, ellers går jeg vist glip af for mange billeder.
Jeg har mit eget album på computeren med billeder af gruppens hunde,
det er så hyggeligt at sidde og nyde dem allesammen i fred og ro
offline, de er så søde allesammen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-05-07 14:47

In news:4656e543$0$52136$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:

> Jeg kan se på det hele, at jeg nok bliver nødt til at melde mig
> ind
> i hundegalleriet, ellers går jeg vist glip af for mange billeder.

Ved nærmere eftertanke har jeg fundet ud af, at jeg hellere må lade
være at melde mig ind. Da jeg jo ikke selv har hund mere, men må
"nøjes" med at nyde synet af alle jer andres, så er det nok en god
idé, da jeg ikke kan se at man kan have gæstestatus. Gad egentlig
vide hvorfor det er blevet indrettet sådan, det er godt nok kedeligt

Godt at mange af jer har egen hjemmeside, hvor man kan kigge alt det
man vil uden restriktioner.

Fra : Nhi Nguyen

Dato : 25-05-07 15:08

Jo tak :) Cia er også en rigtig dejlig hund.

Ja Hundegalleriet har nogle sjove regler...

Fra : Søren LH

Dato : 27-05-07 07:46

> [...]
> se at man kan have gæstestatus. Gad egentlig vide hvorfor det er blevet
> indrettet sådan, det er godt nok kedeligt

Jeg vil tro det er fordi nogle personer har udvist en destruktiv adfærd i
debatfora'erne. Derfor vil gerne kunne udelukke dem.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 27-05-07 09:06

Søren LH, skrev:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil tro det er fordi nogle personer har udvist en destruktiv
> adfærd i debatfora'erne. Derfor vil gerne kunne udelukke dem.

Har du og Tove nu også lavet ballade der Søren

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-05-07 11:55

In news:E_a6i.6$Jf2.3@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> Har du og Tove nu også lavet ballade der Søren
>
> /Jens

Jeg ved nu ikke med Søren, men jeg er godt nok en berygtet
ballademager, det ved du jo

Spøg til side. Jeg tror at det forholder sig som Søren mener. Det er
jo desværre også sådan i mange grupper her i OE, at visse personer
tror at de i anonymitetens hellige navn kan gebærde sig som de
lyster, så jeg forstår udmærket hvis HG har taget deres
forholdsregler.

Fra : pwh

Dato : 27-05-07 12:04

Tove Krieger, skrev:
> In news:E_a6i.6$Jf2.3@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> Jeg ved nu ikke med Søren, men jeg er godt nok en berygtet
> ballademager, det ved du jo

Du har nok efter bedste evne prøvet at lave den om til
en kattegruppe
Søren er jo som alle Schæferejere en bandit

> [...]
> tror at de i anonymitetens hellige navn kan gebærde sig som de
> lyster, så jeg forstår udmærket hvis HG har taget deres

Det lyder rigtigt.
Her på Usenet må vi så bare have selvjustits,
jeg synes faktisk det fungerer fint i denne gruppe

/Jens

Fra : Brian

Dato : 25-05-07 14:38

Tak for velkomsten - og selv velkommen ;)

Fra : Brian

Dato : 25-05-07 14:39

forresten
Hold da op hvor er den sød! Du får lige en høj herfra!

Fra : Nhi Nguyen

Dato : 25-05-07 15:09

Hej Brian,

Tak i lige måde da :)

Fra : Brian

Dato : 26-05-07 00:29

Har uploadet et videoklip af Gabby til HG - det ser ud til at man godt
kan se det, selvom man ikke er medlem - men fortæl mig lige om det er
rigtigt :)

http://hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=397

Fra : Brian

Dato : 26-05-07 00:34

og endnu et: http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=493

Fra : Anette

Dato : 26-05-07 00:38

Brian wrote:
> Har uploadet et videoklip af Gabby til HG - det ser ud til at man godt
> kan se det, selvom man ikke er medlem - men fortæl mig lige om det er
> rigtigt :)

Det ses fint - og jeg er ikke medlem i HG...endnu.
Hun er bare nuser, din Gabby

og - forresten velkommen til

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Brian

Dato : 26-05-07 00:41

Tak skal du have :)

Fra : Leyna

Dato : 26-05-07 08:48

On Sat, 26 May 2007 01:28:57 +0200, Brian <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk>
wrote:

>Har uploadet et videoklip af Gabby til HG - det ser ud til at man godt
>kan se det, selvom man ikke er medlem - men fortæl mig lige om det er
> [...]

Nu er jeg medlem på HG, så jeg skal ikke kunne sige det med sikekrhed,
og så har jeg slet ikke kigget på klippet endnu, for det er faktisk
noget helt andet jeg gerne lige vil bede dig om...

Når du svarer på et indlæg, vil du så ikke være sød at skrive dit svar
under det du svarer på, og så klippe resten væk?

Det gør læsningen langt mere overskuelig for os allesammen.
Og så håber jeg ikke at nogen opfatter det som brok, for det er blot
ment som en venlig henstilling.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 26-05-07 09:13

Leyna, skrev:

> Og så håber jeg ikke at nogen opfatter det som brok, for det er blot
> ment som en venlig henstilling.

Brokhoved, netbetjent, osv, osv
Jeg har allerede skrevet det til Brian,
følger du slet ikke med Leyna

/Jens (hvis hunde vil luftes NU)

Fra : Leyna

Dato : 28-05-07 07:32

On Sat, 26 May 2007 10:13:12 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Brokhoved, netbetjent, osv, osv
>Jeg har allerede skrevet det til Brian,
>følger du slet ikke med Leyna

Rent faktisk er mit indlæg en halv times tid ældre end dit, såeh...!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Brian

Dato : 26-05-07 21:14

Leyna skrev:
> [...]
>
> Det gør læsningen langt mere overskuelig for os allesammen.
> Og så håber jeg ikke at nogen opfatter det som brok, for det er blot

Jo - er igang med at vænne mig selv til det.. Og jeg opfattede det ikke
som brok, fordi du skriver på en pæn og ordentlig måde :)

Fra : Leyna

Dato : 28-05-07 07:33

On Sat, 26 May 2007 22:13:47 +0200, Brian <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk>
wrote:

>Jo - er igang med at vænne mig selv til det.. Og jeg opfattede det ikke
>som brok, fordi du skriver på en pæn og ordentlig måde :)

Tak skal du have. Der er ingen grund til at tale grimt til hinanden.
Man når meget længere med lidt venlighed, og vi har jo allesammen
været nybegyndere engang.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk