Besøgshund
Fra : Ellen01

Dato : 23-05-07 11:03

Hej Alle

Jeg ville høre om der er nogen der kender til en måde at finde en
Besøgshund på...

Min mor har sygdommen Alzheimer og bor på et dejligt hjem med 9 andre
med samme sygdom.. Og hun elsker hunde..
Hun kan slet ikke komunikere mere ved at tale, så derfor får hun meget
glæde af at nusse og se på en hund..

Jeg bor ikke selv i Danmark, men har lige været hjemme med mine hunde
i en måneds tid, og hver dag har jeg hentet min Mor og så ud og gå
tur..Min store hund, Emma som jeg før har skrevet om her i gruppen,
pga hendes aggresive holdning over for anre hunde.. Gik så tur med min
mor.... Hørte min mor ikke efter når jeg sagde til hende at nu gik vi
altså denne vej, kaldte jeg bare på Emma og bag hende hang min mor og
dinglede i Emmas snor..Ganske smart..og min mor storgrinende...
Men nu skal jeg hjem, og jeg kan se at min Mor vil komme til at savne
mine besøg med mine hunde...Nok mest mine hunde.. Og ligesådan vil de
andre gamle nisser, de lyser alle helt op og smiler når vovserne
kommer løbende ind...
Så er der nogen der kender noget til besøgshunde... så kunne man måske
betale en for at komme på besøg engang imellem med sin hund...Hun bor
i Birkerød på Sjællland...
Med venlig hilsen Ellen

Fra : Leyna

Dato : 23-05-07 11:19

On 23 May 2007 03:02:31 -0700, Ellen01 <ellen@e-and-l.com> wrote:

>Så er der nogen der kender noget til besøgshunde... så kunne man måske
>betale en for at komme på besøg engang imellem med sin hund...Hun bor
>i Birkerød på Sjællland...

Jeg kender desværrre ikke noget til besøgshunde, men hvor er det dog
en glimrende ide. Jeg håber sørme den bliver taget op til overvejelse.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-05-07 13:35

"Ellen01" <ellen@e-and-l.com> skrev i en meddelelse
[...]

hej Ellen

der har netop i majnummeret af DKK´s blad "Hunden" været en artikel om
emnet, skrevet af nogle mennesker, hvis hunde hver 14. dag kommer på besøg
på et bofællesskab for demente i Greve, til stor glæde både for beboerne,
for hundeejerne, og helt tydeligt også for hundene. Overskriften lyder "Hvem
besøger os med en hund, når vi bliver ældre?"

Kunne du ikke undersøge, om en eller flere af de ansatte på din mors bosted
kunne gøre noget tilsvarende, eller måske en pårørende til en af de andre
beboere?

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-05-07 13:48

In news:1179914551.251140.321450@h2g2000hsg.googlegroups.com,
Ellen01 <ellen@e-and-l.com> typed:
> [...]
> måske betale en for at komme på besøg engang imellem med sin
> hund...Hun bor i Birkerød på Sjællland...

Jeg så for noget siden en amerikansk udsendelse om en besøgshund.
Jeg blev søreme' så glad da jeg så hvordan de ældre, nogle af dem
demente eller Alzheimer-ramte lyste totalt op når hunden kom, og
hunden virkede lige så lykkelig over at komme på besøg.

Det er helt utroligt at noget lignende ikke allerede er indført her
i landet, for hvis det "kun" er det der skal til for at glæde ældre
på plejehjem, så burde det være obligatorisk alle steder. Det kan da
for pokker ikke være den helt store udgift skulle man mene.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ellen01

Dato : 25-05-07 15:15

On 23 Maj, 14:47, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats- Skjul tekst i anførselstegn -

Hej Alle
Tak fore Jeres svar ... Ja det burde være obligatorisk med et
hundebesøg...og mine hunde er helt vilde med alle de ældre... for så
er de jo i totalt focus..og det er jo bare skønt... Jeg vil prøve at
undersøge sagen lidt nærmere..
Med venlig hilsen Ellen

Fra : OZ3BTO

Dato : 25-05-07 21:10

[...]

Kender til et plejehjem ved Kolding (mener det ligger i sdr. stenderup ca)

De har på stedet en ældre labrador der går rundt inde på selve plejehjemme
samt mellem de beskyttede boliger og hygger med "de gamle"

Både hunden og "de gamle" ser ud til at nyde det .. ok vovsen er lidt tyk om
livet men sådan er det jo

Maj