Sterilisering af tæve...
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-07 10:59

Hej Gruppe!

Jeg er interesseret i at høre lidt fra jer der har tæver som i har fået
steriliseret...

Hvordan har i oplevet temperamentet? Er der forskel på før og efter?
Hvad med vægten, legelysten og "dovenskaben"?

og sidst med ikke mindst: Pris? (og hvor i landet...)

Hilsen Camilla Knudsen

Fra : pwh

Dato : 23-05-07 11:06

M&M, skrev:
> Hej Gruppe!
>
> Jeg er interesseret i at høre lidt fra jer der har tæver som i har
> fået steriliseret...

Det blev min Angel da hun var ca 1 år gammel.

> Hvordan har i oplevet temperamentet? Er der forskel på før og efter?
> Hvad med vægten, legelysten og "dovenskaben"?

Jeg synes ikke at hun ændrede adfærd, men igen,
hun var jo ikke så gammel da hun blev stereliceret.
Så hvordan hun havde udviklet sig ellers (hun er nu 3 år) ved jeg
af gode grunde jo ikke
Hun har ikke haft nogen problemer med vægten, og kan faktisk
tåle at spise mere end min kastrede hanhund uden at tage på

> og sidst med ikke mindst: Pris? (og hvor i landet...)

Mener jeg gav ca 4000kr her i Kbh.

/Jens

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 23-05-07 16:19

Overvejer også at få min ene tæve sterileseret, håber så også hun vil
stresse lidt ned,
Pris hos dyrlægen i rønne bornholm 3200.

--
Venlig hilsen Janni

www.great-evita.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-05-07 17:03

"Janni & Flemming Andersen" <great_evita@hund.dk> skrev i en meddelelse
> Overvejer også at få min ene tæve sterileseret, håber så også hun vil
> stresse lidt ned,
> Pris hos dyrlægen i rønne bornholm 3200.

hmm jeg mener nu kun at jeg gav 2500 da emma blev steriliseret for to år
siden, men det kan da godt være at jeg tager fejl, eller der er kommet et
prishop..

emma har ikke haft nogen uheldige ændringer i adfærden, hun skal holdes i
kort snor mht. foderet, men hun er også et rigtigt madøre, det var hun
iøvrigt også før indgrebet.

mvh. marie

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 24-05-07 19:23

Spurgte i åkirkeby der ville de have 4000 kr.
Så der er nok kommet prisstigning, for da jeg spurgte år tilbage, var det
også
en del billigere.

--
Venlig hilsen Janni

www.great-evita.dk
"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:465465a1$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Anette

Dato : 23-05-07 17:20

M&M wrote:

> og sidst med ikke mindst: Pris? (og hvor i landet...)

Jeg kan endnu ikke give et svar omkring temperament o.s.v, men Dagmar blev
steriliseret forrige tirsdag. Hun var noget groggy indtil dagen efter, men
siden har der intet været at mærke på hende, hun er som hun plejer at være.
Hun er lidt muggen over at skulle have t-shirt på og derfor ikke kan komme
til at slikke i såret Hun er i forvejen ikke den der hopper mest op og
ned, så det har ikke været noget problem at holde hende lidt mere i ro end
vanligt.
Prisen, ( Fyn) var knap 4700 for sterilisation og fjernelse af 2 små knuder
i mælkekirtler og et navlebrok, samt smertestillende og antibiotika til 10
dage.Og det er incl kontrol og fjernelse af trådene i næste uge.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Hm

Dato : 23-05-07 18:33

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> [...]

Fik min tæve steriliseret mellem 1 og anden løbetid, pris incl. smertestill.
og pencelin ca 3100,- i Sorø.

Hun havde temmelig svært ved ikke at lege efter 4-5 dage.
Havde ikke skærm på.
Idag 1 år efter er der intet ar at se.
hun har ikke ændret et spor er stadig utrolig glad, slank og næsten ligeså
aktiv (alderen har dæmpet det en anelse)
Så vi har kun haft en god oplevelse af dette indgreb.
---------
Janni skrev:
>Overvejer også at få min ene tæve steriliseret, håber så >også hun vil
>stresse lidt ned,

Jeg tror ikke at det hjælper mod stress hos en tæve, en kastration af en
hanhund kan sommetider hjælpe mod dette.
Hvor gammel er hun? og hvilke race?
Hilsen
Hanne

Fra : JB

Dato : 24-05-07 21:51

Min erfaring med sterilliserede tæver er at de ikke ændrer adfærd, de er som
tæver er, når de ikke er i løbetid. Jeg har haft nogen stykker i årenes løb
og har to nu. Men jeg synes, kastrerede hanner mister deres hanhundepræg.

Hilsen
Jytte

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 24-05-07 23:16

On Wed, 23 May 2007 11:59:05 +0200, "M&M" <milla snabela jyde punktum
dk> wrote:

> [...]
>Hvad med vægten, legelysten og "dovenskaben"?
>
>og sidst med ikke mindst: Pris? (og hvor i landet...)

Hej - pris 3200 kr. i januar 2006 ( i Tranbjerg J).

Hun havde krave på, når hun var alene - ellers ingen problemer.
Er muligvis blevet lidt mere madglad (labrador bl.) - ellers ingen
ændring i adfærd. Er 8 år nu.

Mvh. Jørgen