den lille hund der nappede i haser
Fra : M. Andersen

Dato : 21-05-07 19:06

Hej med jer

Jeg lovede at vende tilbage og fortælle hvordan det gik med Mare som nappede
vores gæster i haserne og gøede helt vanvittigt. Jeg skulle låne bogen
"Hundehvisker", og bestilte den, men den kom aldrig. Så jeg begyndte at tage
Mare op på armen når der kom gæster og havde hende der de første 10
minutter - og ved i hvad? Det løste det
Når hun havde fået lov til at sidde hos mor, slapper hun af og så går det
helt fint!

Mange hilsner

Mette

Fra : lh

Dato : 21-05-07 20:02

"M. Andersen" <mga_ssinjin@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 10 minutter - og ved i hvad? Det løste det
> Når hun havde fået lov til at sidde hos mor, slapper hun af og så går det

Jeg startede til hundetræning med min lille nye hund her for en god måneds
tid siden. Jeg tog af og til min lille hvalp op og en af træneren sagde til
mig at det var en dum idé, fordi så ville min hund komme til at føle sig
"større" end de andre og det kunne give problemer senere. Så det holdt jeg
op med!
Noget kunne jo tyde på din hund har bidt fordi den var usikker og nu er
tryg. Om det så er en god eller dårlig løsning, det ved andre nok bedre end
jeg, men primært er det vel godt det er en løsning for dig.

Mvh

lh

Fra : M. Andersen

Dato : 23-05-07 19:15

> [...]
> tryg. Om det så er en god eller dårlig løsning, det ved andre nok bedre
> end jeg, men primært er det vel godt det er en løsning for dig.

Ja, det lærte jeg også til hundetræning! Men hvis det løser problemet, må
jeg indrømme at jeg giver fanden i trænerens formaninger

Mette

Fra : Anette

Dato : 23-05-07 21:14

M. Andersen wrote:
> Ja, det lærte jeg også til hundetræning! Men hvis det løser
> problemet, må jeg indrømme at jeg giver fanden i trænerens
> formaninger

Det kan man jo heldigvis gøre som man selv synes er bedst.
Jeg ville nok have valgt at løse hundens prblem, istedetfor bare at
symptombehandle, som jeg synes du har gjort. For mig svarer det til at hvis
der er hul i husets tag, så kan man enten sætte en spand under hullet, så
det ikke regner ind ( = symptombehandle) eller reparere taget ( = løse
hundens problem)
Dit problem er løst lige nu og her, men jeg tror hunden ville være gladere
for at få løst SIT problem via f.eks træning. For hunden er det jo stadig et
problem at den er usikker og synes at verden er et farligt sted..

Men du kender jo din hund bedst

/ Anette
www.philana.dk

Fra : M. Andersen

Dato : 24-05-07 12:12

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at få løst SIT problem via f.eks træning. For hunden er det jo stadig
> et problem at den er usikker og synes at verden er et farligt sted..

Kære Anette

Det går ikke så godt til træning med hende - jeg må ærligt indrømme at jeg
simpelthen ikke tror hendes hjerne er stor nok til at hun kan fatte ret
meget. Den store er meget velopdragen, veltrænet og social, men den lille
evner altså ikke noget af det den store gør.
Måske har jeg en hund med handicap? Så nytter det jo ikke noget at jeg
forlanger at hun skal kunne det en normal hund kan - hendes liv må
tilrettelægges efter hendes handicap.

Hun er en "Futte" - sitter hun og man siger "sit" og roser hende, rejser hun
sig og logrer. Vi har forsøgt i 2 år nu og hun ved stadig ikke hvad sit
betyder - hun står bare og logrer. Vi har også prøvet med håndtegn, men
intet virker. Det er ret sødt. Men hun kan en ting - har man en godbid i
hånden og kalder på hende, så kommer hun.
Og det er det vigtigste. Hun er generelt en glad hund, som elsker nus og
fetch-lege, kommer godt ud af det med den store og alle de mennesker vi
kender.

Jeg føler lidt at jeg blive dømt som dårlig hundemor - og det er jeg ikke.

Mette

Fra : lh

Dato : 24-05-07 13:36

> [...]
> kender.
>
> Jeg føler lidt at jeg blive dømt som dårlig hundemor - og det er jeg ikke.

Min forrige hund var også "unormal". Jeg havde en stor newfoundlænder som
var god som dagen er lang, med undtagelsen af andre hunde, dem kunne hun
ikke fordrage og hun bed for alvor. Nu er det sådan at det er ikke "normalt"
for en hund af denne race. De betegnes for at være godmodige, og hun har
heller aldrig så meget som knurret af et andet menneske, men
hunde...........!!
Og vi har gået til trænig for at forsøge at fjerne denne brist hos hende.
Hun kunne denne træning og elskede den og vi har endda vundet sølv i
lydighedstræning. Men det med at bide andre hunde det kunne ikke tages fra
hende. Hun var af den grund ALTID i snor og eftersom hun havde lært noget
til træning så havde jeg styr på hende og der var ingen problemer med at
møde andre hunde når bare vi ikke gik lige klods op af dem. Problemet bestod
i at når vi gik tur ude i det offentlige rum og mødte andre hundemennesker
med deres hunde, så lod de deres løse hunde løbe hen til min fordi "nu kom
der en stor rar bamse de kunne snakke med". Jeg har et utal af gange råbt
folk an på forhånd at det gik altså ikke fordi min hund bed andre hunde. De
fleste troede mig slet ikke og det var mere end en gang tydeligt at folk
betragtede mig som en dårlig hundemor, når deres lille "vaks" ikke kunne få
lov til at snakke med min hund og det var MIG der havde et problem. Jeg har
virkelig gjort ALT. Talt med et utal af trænere, hundepsykologer og andre
hundemennesker og dyrlæger. Men alle mennesker mødte jo en rar bamse, så til
sidst var konklutionen at min hund havde en brist med det med andre hunde og
det måtte jeg acceptere. Men omgivelserne havde svært ved at tro det og at
jeg var en dårlig hundeejer. Min hund har aldrig formået at gøre stor skade
på andres hunde, fordi jeg har forhindret det.
Jeg har endda været sammen med andre newfoundlænderejere og én dér bad mig
slippe min hund sammen med alle de andre newfoundlændere, med det resultalt
at min og hans omgående røg i hovedet på hinanden. Det kunne han altså ikke
forstå fordi hans hund aldrig havde gjort det før.
Så jo hunde kan være anderledes, såvel som vi mennesker kan være det.
Lad være med at tage dig så meget af hvad andre mener, det vigtigste er at
din hund ikke bider andre, hvordan du så har det bedste med at løse det ved
du nok bedst.

Mvh

lh

Fra : pwh

Dato : 24-05-07 18:19

lh, skrev:

> Min forrige hund var også "unormal". Jeg havde en stor newfoundlænder
> som var god som dagen er lang, med undtagelsen af andre hunde, dem
> kunne hun ikke fordrage og hun bed for alvor.

Var det ikke utroligt belastende at have sådan en hund,
det står for mig som værende noget af det værste.
Altså at have en hund der er asocial.
Hatten af for din måde at hånterer den på,
jeg tror at jeg havde fået den aflivet.

/Jens

Fra : lh

Dato : 24-05-07 19:53

> [...]
> det står for mig som værende noget af det værste.
> Altså at have en hund der er asocial.
> Hatten af for din måde at hånterer den på,

Jo til en vis grænse var det da "irriterende" men da jeg dels bor på landet
og her ikke er så mange hunde og det i sig selv ikke er en hund der kræver
den helt store motion så har jeg ikke følt det så belastende igen. Hun har
aldrig brudt ud og har været den dejligste hund - på nær dette problem, som
du har ret i kan være stort nok. Havde det været en anden race som kræver
lidt eller meget mere motivation så havde jeg nok også givet op. Og da jeg
opdagede problemet så har jeg altid sagt at den mindste knurren eller bid
efter et menneske, så var det slut, men det har der ALDRIG været. Har haft
vildfremmede håndværkere der har skrævet over hende fordi hun ikke gad at
flytte sig, og små børn har været om hende uden problemer.
Problemet er nok opstået i hendes opvækst da hun var enehvalp og voksede op
de første 2 mrd sammen med en gammel kat. Det skal siges at hun elskede
katte og kunne ikke drømme om at røre et knurrhår på dem!
Men nok om det, hunden døde her i februar og var trods alt en dejlig hund!

lh

Fra : pwh

Dato : 24-05-07 20:02

lh, skrev:
> [...]
> landet og her ikke er så mange hunde og det i sig selv ikke er en
> hund der kræver den helt store motion så har jeg ikke følt det så

Ok, under de forhold er det til at leve med.
Jeg bor jo i byen, og er afhængig af at mine hunde er rimeligt omgængelige,
flyttede jeg en dag på bøhlandet ville jeg da også se stort på at få en hund
der var omgængelig med andre hunde.
Så længe man er sig sit ansvar bevidst må det værer godt nok

/Jens

Fra : M. Andersen

Dato : 24-05-07 21:13

Tak for støtten lh - det lyder som om du har haft det træls med problemet,
men sagtens har kunnet "leve" med det - og så kan jeg dælme også

Mette

Fra : Anette

Dato : 24-05-07 22:42

M. Andersen wrote:

> Jeg føler lidt at jeg blive dømt som dårlig hundemor - og det er jeg
> ikke.

Slet ikke, sådan må du ikke opfatte det, jeg ville blot have valgt/gjort
anderledes end dig.
Jeg bøvler selv med adfærdsproblemer med min ene (genbrugs)hund og ved det
er en sej omgang.
Men jeg VIL lære ham at begå sig, så vi træner herhjemme hver dag og en - to
gange om ugen med adfærdsbehandler, jeg VIL lære ham at verden ( og andre
hunde) ikke er farlige. Jeg vil give ham selvtillid nok til at han ikke
føler sig usikker og utryg hver gang der er den mindst lille forandring i
hans hverdag - fordi jeg tror det er det fedeste for både ham og mig.

Det gør hverken dig eller mig til dårlige hundejere - men blot at vi
reagerer forskelligt og hver især har fundet løsninger der fungerer for os.
Som jeg skrev - det står jo altid en frit for hvad man vælger.

/ Anette

Fra : pwh

Dato : 24-05-07 22:52

Anette, skrev:

> Jeg bøvler selv med adfærdsproblemer med min ene (genbrugs)hund og
> ved det er en sej omgang.

Den lader vi stå 2 minutter,
så kan det måske bekræfte min avarsion imod genbrugshunde.

/Jens (som får samtlige tæsk nu)

Fra : lh

Dato : 25-05-07 05:10

> Den lader vi stå 2 minutter,
> så kan det måske bekræfte min avarsion imod genbrugshunde.
>
> /Jens (som får samtlige tæsk nu)

Næh jeg kan da kun give dig (lidt) ret. Var lige inde og reagere på en
annonce på nogen som vil sælge en newfoundlænderblanding på 4 mrd pga
pladsmangel!! Fik enpå snude derinde for "jeg ikke skulle blande mig i at
folk vil sælge deres hund" og nej, det skal jeg selvfølgelig heller ikke,
men det er for nemt at give op og det er altså en tynd undskyldning der
mange gange gives for at komme af med en uønsket hund. Det er synd for
hundene at folk ikke tænker sig om en ekstra gang inden de køber hund. Det
giver for mange genbrugshunde og hunde med adfærdsproblemer. Og vel er en
newfondlænder da en stor hund og kræver plads, men den knytter sig jo til
sin ejer som alle andre racer og man VED jo den bliver stor når man køber
sådan en eller en blanding af dem. Jeg flyttede selv fra en stor gård til et
lille hus med min newfoundlænder da den var 2 år, og det gav da aldrig
problemer, med mindre man ikke kan acceptere de er store og fylder meget og
går eller ligger i vejen!!! For det gør de, men det ved man vel når man
køber en stor hund der får en vægt på 55-85 kilo. Jeg bliver så ked af det
på hundenes vegne når jeg læser sådan en annonce. De kan ikke gøre for det.
Håber virkelig den næste ejer ved hvad han/hun køber og den ikke igen må
skifte hjem når den vokser mere til!Desværre er det tilværelsen for mange
newfoundlændere - og ja mange andre racer.

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-05-07 05:55

> Den lader vi stå 2 minutter,
> så kan det måske bekræfte min avarsion imod genbrugshunde.
>
> /Jens (som får samtlige tæsk nu)

næ, men folk er jo forskellige, jeg tror at Anette og jeg har det på samme
måde, at det er lidt af en livsstil at få vendt de her problemer om til
noget positivt. at få nogle gode og harmoniske hunde ud at en bunke lort der
muligvis skulle have haft sprøjten, at se forandingerne, det er fedt, synes
jeg.

Jeg har da haft en del problematiske genbrugshunde efterhånden, og har kun
måttet opgive en enkelt, (skt. bernhard).

Når nu vi taler genbrugshunde, kunne jeg måske slå et slag for Tasha her;
http://www.photopassion.dk/tasha.htm
-Hun er en rigtigt dejlig hund!

Det kunne jo være at nogen kendte nogen..(-;

mvh. marie

Fra : M. Andersen

Dato : 25-05-07 07:47

> [...]
> http://www.photopassion.dk/tasha.htm
> -Hun er en rigtigt dejlig hund!
>
> Det kunne jo være at nogen kendte nogen..(-;

Øj, hun ser dejlig ud - hende kunne jeg godt tænke mig *suk*
Håber hun finder et godt hjem.
Mette

Fra : pwh

Dato : 25-05-07 08:26

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> næ, men folk er jo forskellige, jeg tror at Anette og jeg har det på
> samme måde, at det er lidt af en livsstil at få vendt de her
> problemer om til noget positivt.

Det er såmænd også fint nok.
Jeg tror (ved) bare at der er flere der tager genbrugshunde
ud fra den naive tro at de så slipper for en masse bøvl
med at skulle opdrage en hvalp.
Det var da min egen tanke i sin tid da jeg skulle have hund,
jag fandt så heldigvis ingen på internatet der passede,
og fik Tyson fra hvalp af.
Jeg skal aldrig have andet end hvalpe, det er stensikkert,
jeg har andet at bruge tiden på end at reparerer på andres fejltagelser.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-05-07 08:54

On Fri, 25 May 2007 09:25:44 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg tror (ved) bare at der er flere der tager genbrugshunde
>ud fra den naive tro at de så slipper for en masse bøvl
>med at skulle opdrage en hvalp.

Jamen lille jensebasse... Det gør man osse. Det er en helt anden slags
bøvl man får med en genbrugshund, men det er så en slags "bøvl" jeg
f.eks. har noget nemmere ved at håndtere.

>Jeg skal aldrig have andet end hvalpe, det er stensikkert,
>jeg har andet at bruge tiden på end at reparerer på andres fejltagelser.

Og jeg har så lovet mig selv, at jeg aldrig mere skal ha' hvalp. Jeg
er langt bedre til at reparere end til at bygge op, og helt seriøst,
så mener jeg at hunden skal ha' en chance mere, selvom det er nogle
mennesker der ikke lige har overvejet hvad de kastede sig ud i der har
anskaffet og derefter kasseret den igen. Det ER jo ikke hundens skyld,
vel?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-05-07 09:05

Leyna, skrev:

> Jamen lille jensebasse... Det gør man osse. Det er en helt anden slags
> bøvl man får med en genbrugshund, men det er så en slags "bøvl" jeg
> f.eks. har noget nemmere ved at håndtere.

Også fair nok for dig, du ved nogenlunde hvad du går ind til.
Men mange førstegangs hundeejere tror det er en let genvej,
det er det tit ikke, med en hvalp er det trods alt ret forudsigeligt
hvad der skal til. Og de er jo voksne før man ser sig om

> Og jeg har så lovet mig selv, at jeg aldrig mere skal ha' hvalp. Jeg
> er langt bedre til at reparere end til at bygge op,

Det kan jeg slet ikke følge.

> [...]
> mennesker der ikke lige har overvejet hvad de kastede sig ud i der har
> anskaffet og derefter kasseret den igen. Det ER jo ikke hundens skyld,

Næh.. men det er da ikke min eller din hovedpine,
jeg tror ikke vorherrer har sat mig i verden for at redde
andre hunde eller mennesker

/Jens (som slet ikke tror på vorherrer)

Fra : Hm

Dato : 25-05-07 09:24

> [...]
> mennesker der ikke lige har overvejet hvad de kastede sig ud i der har
> anskaffet og derefter kasseret den igen. Det ER jo ikke hundens skyld,

Hej leyna
det er godt der er sådanne nogle mennesker som dig, der vil give en hund en
ny chance, det er jeg meget imponeret over.
Hanne/ hvis hundehjerte vist ikke rækker til en genbrugshund.

Fra : M. Andersen

Dato : 25-05-07 18:40

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Godt sagt Leyna! :thumbs up:

Mette

Fra : Anette

Dato : 25-05-07 21:48

pwh wrote:
> Jeg tror (ved) bare at der er flere der tager genbrugshunde
> ud fra den naive tro at de så slipper for en masse bøvl
> med at skulle opdrage en hvalp.

Man skifter vist oftest bare noget bøvl ud med noget andet bøvl, når man
tager en genbrugshund.
De voksne er som oftest renlige - men så er der lige alt det andet
Man kan være heldig at få en supervovhund, der bare vader ind i familien og
fungerer fantastisk fra dag 1 - og man kan få en hund hvor man skal være
indstillet på at skulle slås med adfærdsproblemer et års tid eller mere.

Ellers har Marie ret i sin gisning om vores/mine valg - vi tog Andy til os
fordi vi synes han fortjente en chance mere.Og er der igen en der ringer om
vi vil tage endnu en PON eller Schappendoes, der har brug for et hjem, så
siger vi såmænd nok ja igen
Med de sidste to vi har taget til os, har jeg vidst 110% hvad jeg gik ind
til. (- og det vil jeg anbefale hvis man tager en genbrugshund, at man får
alt at vide om hunden, allerhelst med kontakt til tidl ejer.)
Og jeg har troet på at vi ( og resten af flokken) har kunnet tackle hvad der
var af problemer.

Andy er sq et bøvl ind imellem, ligesom alle andre hanhunde der bare ikke
tåler synet af andre hunde, forskellen for mig ligger i at Andy reagerer
fordi han er usikker/bange. Vi har bragt ham et stykke af vejen nu, men der
er da et stykke endnu inden han bliver rolig i nærheden af andre hunde - men
jeg har det rart ved at se ham blomstre op og være glad nu, som en
schappendoes skal være, fremfor den usikre undskyldning for sig selv han var
sidste sommer.

Men når jeg går på efterløn og kan være hjemme hele tiden, vil jeg have en
hvalp

/ Anette
www.philana.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 25-05-07 22:09

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Men når jeg går på efterløn og kan være hjemme hele tiden, vil jeg have en
> [...]

hej Anette

sig det ikke :) - til den tid er du måske blevet for stivbenet og har for
ondt i ryggen til at ligge på knæ og tørre tis m.m. op et utal af gange hver
dag - siger jeg af bitter erfaring (smil).

Venlig hilsen, Anelise, hvis lab.hvalp først er blevet renlig nu, i en alder
af næsten 5 mdr.

Fra : Anette

Dato : 26-05-07 00:31

A. S. Nielsen wrote:
> sig det ikke :) - til den tid er du måske blevet for stivbenet og har
> for ondt i ryggen til at ligge på knæ og tørre tis m.m. op et utal af
> gange hver dag - siger jeg af bitter erfaring (smil).

Jamen jamen hvad har man en ægtefælle til ? )
Når jeg endelig får en hvalp vil jeg ikke gå glip af 5 minutter af den alt
for korte hvalpetid, og ikke mindst så har jeg tid til at finde alle de
(dårlige? ) undskyldninger for hvorfor hunden ikke lige opfører sig som den
måske burde

> Venlig hilsen, Anelise, hvis lab.hvalp først er blevet renlig nu, i
> en alder af næsten 5 mdr.

Du ved nok - tålmodighed er at finde på noget andet at lave mens man venter.
Men det er da fedt at det endelig lykkedes - til lykke med det

kh/ Anette ( som fik Philana da hun var 5 mdr - og hun var ikke renlig før
en måned efter - så vi kan godt huske det ))

Fra : pwh

Dato : 26-05-07 08:28

Anette, skrev:

> Jamen jamen hvad har man en ægtefælle til ? )

Og er han også blevet for stivbenet, bliver han skiftet
ud med en yngre model

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 26-05-07 08:44

On Sat, 26 May 2007 01:30:36 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

> [...]
>(dårlige? ) undskyldninger for hvorfor hunden ikke lige opfører sig som den

Ikke gå glip af at den bider dit tøj, dine møbler, dine tæpper og
mobiltelefonen i stykker? Ikke gå glip af, at den overtisser hele
huset incl. det sengetøj du ligger i? (Ja, Oy tissede i min seng, mens
jeg lå dér!) Og ikke gå glip af en sekund af alt det afføring den kan
fylde huset med? Og da slet ikke gå glip af at træde ud i en ordentlig
sø, når man stikker tæerne ud på gulvet om morgenen...?

Det KAN jeg sørme godt forstå!

Seriøst... når hvalpen så kommer træt, tilfreds og tillidsfuldt hen og
lægger sit hoved i dit skød (efter at have ædt dine bedste par sko!)
og falder i en dyb søvn, så tilgiver man den bare det hele.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 26-05-07 09:11

Leyna, skrev:

> [...]
> fylde huset med? Og da slet ikke gå glip af at træde ud i en ordentlig
> sø, når man stikker tæerne ud på gulvet om morgenen...?

Det er nemlig bare så hyggeligt
Almendeligvis er det jo en periode på 3-5 uger vi snakker om
mht renlighed, destruktiv adfærd ved jeg at man let kan blive
udsat for hos en genbrugshund også.
Den er jo tit omplaceret af samme grund, der tror jeg så det
er lettere at lærer en hvalp ikke at værer destruktiv end en voksen.

> Seriøst... når hvalpen så kommer træt, tilfreds og tillidsfuldt hen og
> lægger sit hoved i dit skød (efter at have ædt dine bedste par sko!)
> og falder i en dyb søvn, så tilgiver man den bare det hele.

Jeg synes fordelen ved en hvalp er at man kan fokucerer på at
oplærer den efter ens egne normer, og ikke skulle bruge tid
på at aflærer andres normer, og eventuelle dårlige vaner.
Jeg føler mig da også knyttet til mine hunde på en speciel måde
bla fordi jeg selv har valgt dem som spædhvalpe,
og selv har stået for at vise dem den "store farlige verden"

Selve det hvalpenuttede får jeg såmænd hurtigt nok af,
det er en periode der er rarest at se tilbage på når den er overstået
Synes klart at jeg fik mest fornøjelse af mine hunde da de var over 1 år,
men igen var det da en helt speciel oplevelse at komme hjem med
en hvalp til en voksen hund, kors hvor fik Tyson tæsk den første dag
Ser da frem til at jeg evnt skal precenterer en hvalp for de 2 varyler
jeg har nu om et par år, Angel vil ikke klappe i poterne til at starte med

/Jens

Fra : Anette

Dato : 26-05-07 13:24

Leyna wrote:
> [...]
> fylde huset med? Og da slet ikke gå glip af at træde ud i en ordentlig
> sø, når man stikker tæerne ud på gulvet om morgenen...?

*ROFL*

> Seriøst... når hvalpen så kommer træt, tilfreds og tillidsfuldt hen og
> lægger sit hoved i dit skød (efter at have ædt dine bedste par sko!)
> og falder i en dyb søvn, så tilgiver man den bare det hele.

Det er jo lige det Vi havde jo lidt af det, da Philana flyttede ind,
5mdr gammel ( og jo - hun var satme træls ind imellem men man tilgiver
jo netop alt, når den lille rod kommer og putter sig og med sine øjne
fortæller at man er den bedste i heeeellle verden
Jeg har ikke glemt alle de gange hvor jeg har truet med at nu bliver den
hvalp lavet om til sutsko, selvom det er herremange år siden jeg/vi har
haft en lille bitte hvalp helt fra starten

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 26-05-07 08:27

Anette, skrev:

> [...]
> familien og fungerer fantastisk fra dag 1 - og man kan få en hund
> hvor man skal være indstillet på at skulle slås med adfærdsproblemer

Lige det jeg mener, det har jeg altså set et par gange.
Der er jo ofte en grund til at hunden bliver omplaceret,
det er ikke hvergang pgr allergi eller skilsmisse

/Jens

Fra : Anette

Dato : 26-05-07 13:15

pwh wrote:
> Lige det jeg mener, det har jeg altså set et par gange.
> Der er jo ofte en grund til at hunden bliver omplaceret,
> det er ikke hvergang pgr allergi eller skilsmisse

Hvis man jævnligt følger med på internaternes "udbud" af hunde, er det vist
sjældent at det er allergi eller flytning der er den egentlige årsag til at
hunden ryger ud. Langt de fleste hunde er i bølle-alderen omkring 5 mdr til
et års tid.

Jeg har det godt med at have givet mine 3 hunde en chance mere, jeg har det
rigtigt fedt med at "hitte ud af dem", jeg synes det er spændende at finde
ud af hvad der tricker den evt forkerte adfærd og hvordan vi får dem rettet
ind så vi kan leve sammen hele flokken.

Men du har da tildels ret - som førstegangs-hundeejer, skal man virkelig
vide hvad man går ind til og sørge for at vælge den rigtige hund, når man
vil have en genbrugshund. Der er internatsløsningen ikke den bedste, synes
jeg. Det er svært at lære en hund at kende rigtigt mens den er på internat
og man ikke har tidligere ejer at spørge om dette eller hint.
Det er så synd for de hunde der bliver svingdørshunde på internaterne, fordi
de nye ejere ikke får oplysninger nok om hvad de går ind til.
Men det er jo også synd for de hvalpe der lander på internatet fordi
hvalpekøberne ikke har vidst nok om hvad de gik ind til

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 26-05-07 13:38

Anette, skrev:

> [...]
> egentlige årsag til at hunden ryger ud. Langt de fleste hunde er i
> bølle-alderen omkring 5 mdr til et års tid.

Jeg fik af vide i sin tid på Rødovre dyreinternat at de helst heller
ikke tog hunde ind der var mere end 1-1.5 år gamle.
Netop for at folk selv skulle have mulighed for at præge dem selv,
og sikkert nok også fordi det er svært at formidle en ældre hund.

> Det er så synd for de hunde der bliver svingdørshunde på
> internaterne, fordi de nye ejere ikke får oplysninger nok om hvad de
> går ind til.

Jeg kan huske en Lab jeg kiggede på i sin tid, den havde været formidlet
3-4 gange, dens problem var at den var destruktiv i hjemmet.
Så den skulle formidles til et hjem hvor den aldrig skulle værer alene.
Fatter heller ikke at folk kan få over sit hjerte at afleværer deres hund
på et internat, jeg ville selv have mareridt over at de skulle stå i et bur
sådan et sted. Så ville jeg i givent tilfælde hellere vælge aflivning,
jeg tror ikke på at hunden sidder oppe i hundehimelen og ægrer sig.

> Men det er jo også synd for de hvalpe der lander på internatet fordi
> hvalpekøberne ikke har vidst nok om hvad de gik ind til

Hvalpe går det såmænd nok med, de bliver formidlet meget hurtigt.
Det er meget værrer for de voksne hunde af størrer racer,
de mindre racer har de vist ret let ved at få formidlet, det kan
jo værer en optimal løsning for et ældre menneske med en lille voksen hund.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 26-05-07 21:14

pwh wrote:
> [...]
> Netop for at folk selv skulle have mulighed for at præge dem selv,
> og sikkert nok også fordi det er svært at formidle en ældre hund.

Der ER ældre hunde på internaterne - tjek evt
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/SoegInternat?searchview&query=field+Art=Hund&searchorder=4&searchmax=10000&exp=e8682e1ad7f5995fc1256b740068bde5

Men langt de fleste er under et år. Du har nok ret i at det er nemmere at
formidle en ung hund.

> [...]
> deres hund på et internat, jeg ville selv have mareridt over at de
> skulle stå i et bur sådan et sted. Så ville jeg i givent tilfælde

Det absolut aller aller sidste udvej, ja - så valgte jeg nok også aflivning
fremfor videreformidling.
Vi fik Dagmar fordi hendes ejer døde af kræft. Det sidste år inden Dagmar
kom her, havde hun meget ofte være passet på internater fordi hendes ejer
var indlagt eller for syg til at tage sig af hende.
Dagmar er en superhund, tydeligt præget af superopdragelse og oceaner af
kærlighed fra tidligere ejer; men var begyndt at lide under de mange
internatophold. Hun skal ALDRIG på internat mere, hvis det står til mig.
Men sygdom er jo hver mands herre og jeg tror det er ufatteligt svært at
indse at man ikke magter hunden mere og lade dyrlægen "myrde" hunden, af den
grund. Det virker ikke fair at hunden skal dø bare fordi man ikke selv kan
mere.Den situation opstår jo, selvom den er møgsvær at forholde sig til.

> Hvalpe går det såmænd nok med, de bliver formidlet meget hurtigt.

Ja, dem under et halvt år, er sikkert nemmere at komme af med.

> Det er meget værrer for de voksne hunde af størrer racer,

Der er så frygteligt mange af dem - især diverse lab.blandinger.
Det er lidt synd at folk bliver ved med at avle så mange lab.blandinger, når
der meget ofte ikke er aftagere til de hunde. Nogle uger så er næste
halvdelen af hundene på dyrenes beskyttelses side, labblandinger. På dba.dk
vrimler det med muskel- og kamphunde i bøllealderen, det er sq synd for de
hunde.

/ Anette

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 27-05-07 09:13

> [...]

> kan mere.Den situation opstår jo, selvom den er møgsvær at forholde sig

/ Anette

Hej Anette
jeg er selv op i årene (67) med de skavanker, som kan følge med, og jeg har
sikret mine hunde, hvis jeg ikke længere magter dem.
Den ældste på 5 år overtager min veninde og hendes mand. Hunden har kendt
dem og deres to spidshunde, siden hun var hvalp, og vi følges dagligt på
ture med alle 4 hunde, og jeg er sikker på, at hun vil få det som blommen i
et æg hos dem.
Den lille nye 5 mdr. gamle hvalp bliver overtaget af opdrætteren, der vil
skaffe hende et nyt godt hjem - og når jeg tænker på, hvordan jeg selv blev
set efter i sømmene, førend jeg kunne få lov at købe hende, er jeg sikker
på, at Sias evt. nye hjem vil blive alletiders.
Jeg mener, at når man som jeg anskaffer ny hund i en relativ høj alder, er
man nødt til at sikre hundens fremtid, hvis man selv må melde pas.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : pwh

Dato : 27-05-07 09:37

A. S. Nielsen, skrev:

> Jeg mener, at når man som jeg anskaffer ny hund i en relativ høj
> alder, er man nødt til at sikre hundens fremtid, hvis man selv må
> melde pas.

Man har i det hele taget pligt til at sikre hundens fremtid,
om det så evnt består i en aflivning.
Jeg kan da ikke tillade mig at bebyrde min familie med 2 hunde
hvis jeg pludselig bliver most af en lastbil.
Derfor er aftalen at hundene i givent tilfælde skal aflives.
De hænger også så meget ved mig begge to at jeg faktisk tvivler
på at de ville kunne trives et andet sted, specielt hvis de blev splittet op.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 27-05-07 09:32

Anette, skrev:

> [...]
>
> Men langt de fleste er under et år. Du har nok ret i at det er

Jeg gentog som sagt kun hvad de sagde på Rødovre dyreinternat
for ca 5 år siden, sanhedsværdien af det har jeg ikke chekket

> Det absolut aller aller sidste udvej, ja - så valgte jeg nok også
> aflivning fremfor videreformidling.

Jeg tror det tit er mere fair overfor hunden.

> [...]
> skal dø bare fordi man ikke selv kan mere.Den situation opstår jo,
> selvom den er møgsvær at forholde sig til.

I en sådan situation havde man jo også forhåbentligt mulighed for
selv at finde et nyt hjem til sin hund.
Bare at afleværer den på et internat til totalt uvis skæbne ville
jeg aldrig selv gører.
I det tilfælde at jeg selv skulle komme pludeligt af dage,
har jeg aftalt med mine nærmeste at de skal få hundene aflivet.
Om det er fair at de skal dø fordi jeg evnt gør det ved jeg ikke,
men risikoen er nok ikke så stor for at jeg dør før dem

> Der er så frygteligt mange af dem - især diverse lab.blandinger.
> Det er lidt synd at folk bliver ved med at avle så mange
> lab.blandinger, når der meget ofte ikke er aftagere til de hunde.

Hov hov, hvad er der galt med Labblandinger
Jeg kan så pudse glorie fordi jeg har sikret mine ved at få dem
neutraliceret, synes det er forkert direkte at avle blandingshunde.

> Nogle uger så er næste halvdelen af hundene på dyrenes beskyttelses
> side, labblandinger. På dba.dk vrimler det med muskel- og kamphunde i
> bøllealderen, det er sq synd for de hunde.

Specielt muskel- og kamphunde er vist et problem for internaterne,
de kan jo ikke rigtigt formidle dem til unge mennesker med god samvittighed.
Og der er nok ikke specielt mange "normale" hundeejere der har interesse
i den slags racer.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-05-07 08:50

On Fri, 25 May 2007 06:55:26 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Når nu vi taler genbrugshunde, kunne jeg måske slå et slag for Tasha her;
>http://www.photopassion.dk/tasha.htm
>-Hun er en rigtigt dejlig hund!
>
>Det kunne jo være at nogen kendte nogen..(-;

Marie! Du er en ond, ond kvinde, som frister mig over evne!
Der er jo en ledig plads her...
NEJ! Jeg skal ikke ha' flere hunde. *GGG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-05-07 09:40

> Marie! Du er en ond, ond kvinde, som frister mig over evne!
> Der er jo en ledig plads her...
> NEJ! Jeg skal ikke ha' flere hunde. *GGG*

ved du hvad?, jeg har faktisk haft dig i tankerne.. hun ER en meget dejligt
hund, så blid og rolig. men jeg har med vilje undladt at nævne det
privat..(-:

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 25-05-07 21:49

On Fri, 25 May 2007 10:40:28 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"

Der ER jo en tom plads her... *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 25-05-07 22:02

Leyna wrote:

> Der ER jo en tom plads her... *SUK*

Ja, da Leyna - så'en en sød blid tøs, mellem dine to bulderbasser knejter -
det vil da være fantastisk )

Nej, jeg lokker bestemt ikke med nogen - men kors hvor er hun dog sød

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-05-07 23:34

On Fri, 25 May 2007 23:01:58 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Ja, da Leyna - så'en en sød blid tøs, mellem dine to bulderbasser knejter -
>det vil da være fantastisk )
>
>Nej, jeg lokker bestemt ikke med nogen - men kors hvor er hun dog sød

Det er jo det hun er.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 26-05-07 00:26

Leyna wrote:

> Det er jo det hun er.

Jamen - øøøhh...... - hvornår skal du så hente hende?

*fnis*

/Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-05-07 07:44

> Jamen - øøøhh...... - hvornår skal du så hente hende?
>
> *fnis*

Jamen, det er ved at være rejsesæson, så det ville da ikke være en umulig
tanke at få hende fragtet til den anden ende af landet.. (-;

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 26-05-07 08:37

On Sat, 26 May 2007 08:44:18 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]

>Jamen, det er ved at være rejsesæson, så det ville da ikke være en umulig
>tanke at få hende fragtet til den anden ende af landet.. (-;

Du burde kende mig godt nok til at vide at det lige netop er
genbrugshundene der kan få mig ud i noget "snavs". Mit helbred er jo
bestemt ikke hvad det har været, men en hund i nød har jeg utroligt
svært ved at sige nej til. Århhh... *SUK*

Så min fornuft siger mig, at jeg skal holde med dem jeg har. Jeg _kan_
jo ikke redde verden (selvom jeg gerne ville), og den siger mig så
osse, at når der er en så kompetent og engageret person som dig
involveret i hundens fremtid, så kan det nok ikke gå helt galt.

Og manden har sagt NEJ!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-05-07 08:54

> On Sat, 26 May 2007 08:44:18 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
> <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:
>
> Og manden har sagt NEJ!

manglende lederskab, Leyna!.
konsekvent opdragelse, jeg troede at du havde lært det?? GGG!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 26-05-07 09:15

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

> manglende lederskab, Leyna!.
> konsekvent opdragelse, jeg troede at du havde lært det?? GGG!

Skrev du ikke selv at du også havde fået forbud
Det er min fordel ved at værer ungkal, jeg skal ikke have
tilladelse til noget som helst.
Men kan så heller ikke bruge ægtefællen som undskyldning

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-05-07 10:50

> Skrev du ikke selv at du også havde fået forbud
> Det er min fordel ved at værer ungkal, jeg skal ikke have
> tilladelse til noget som helst.
> Men kan så heller ikke bruge ægtefællen som undskyldning

Okey, du fik mig (-;

Gemalen er nu rimeligt godt opdraget, for selv om han siger nej, betyder det
som regel - det er min mening -gør som du vil,-det gør du alligevel...(-;

men her må jeg nok også se realiteterne i øjnene, vi kan ikke have flere
hunde med i bilen, der er trangt nok omme bagi allerede, herhjemme ligeså..
jeg har et større hjem højt på min ønskeliste, men der skal jo desværre
kontanter til at realisere sådan et beskedent ønske.. Med 3 hunde, 3 katte
og 3 unger, jo det fylder godt..GG.
OG så må jeg blankt erkende, at jeg ikke kan håndtere flere hunde. Det var
sgu ærlig snak ikke? (-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 26-05-07 10:57

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Okey, du fik mig (-;

Det er mit varetegn

> Gemalen er nu rimeligt godt opdraget, for selv om han siger nej,
> betyder det som regel - det er min mening -gør som du vil,-det gør
> du alligevel...(-;

Lur mig om Leyna ikke har det på samme måde

> Med 3 hunde, 3 katte og 3 unger, jo det fylder godt..GG.

3 hunde lyder også rimeligt optimalt, det koster jo også
penge hver gang man skal fodrer en mere
Jeg kunne dog godt tænke mig en stor hundeflok når jeg
en dag går på pension og flytter ud på bøhlandet

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-05-07 11:19

In news:7wT5i.26$q%2.19@news.get2net.dk,

Det samme her. Man skal bare dreje den sådan, at han tror at det er
ham der er kommet på den gode idé - så er den hjemme. Mænd er nu
dejlige. LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-05-07 11:40

> In news:7wT5i.26$q%2.19@news.get2net.dk,

> Det samme her. Man skal bare dreje den sådan, at han tror at det er ham
> der er kommet på den gode idé - så er den hjemme. Mænd er nu dejlige.
> LOL

GGGG... jeg synes at mænd er nogle bøvlede nogen til tider..(-;

mvh. marie -hvis mand har fået æren af at være Haralds lænestol om
aftenen..ikke mig!.

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-05-07 12:12

In news:46580e8e$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
typed:

> GGGG... jeg synes at mænd er nogle bøvlede nogen til tider..(-;

Åh ja ! Jeg skal dog ikke klage. Jeg har været heldig med min. Han
er sød og rar næsten altid.

> mvh. marie -hvis mand har fået æren af at være Haralds lænestol om
> aftenen..ikke mig!.

Så har du jo dine dejlige raggier og hundebasserne.

Skønt at Torben er så glad for Harald, som sikkert ikke er i tvivl
om, at han er havnet i paradiset

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-05-07 11:38

> Lur mig om Leyna ikke har det på samme måde

GG det tror jeg faktisk også..(-;

> 3 hunde lyder også rimeligt optimalt, det koster jo også
> penge hver gang man skal fodrer en mere
> Jeg kunne dog godt tænke mig en stor hundeflok når jeg
> en dag går på pension og flytter ud på bøhlandet

også mig.. jeg har jo boet på bøhh landet før, det var det første jeg
gjorde da jeg endelig flyttede hjemmefra..GG.. og jeg må sige at jeg savner
det meget, godt nok bor vi i en lille flække af en by, med marker rundt om,
men landet er det nu ikke helt. en mindre 3-længet ejendom ville være skønt
(-;

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 27-05-07 11:03

On Sat, 26 May 2007 11:56:52 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Lur mig om Leyna ikke har det på samme måde

hehe... Joeh, deeeet...!

Jeg har det godt med at se at den nuværende flok trives, og så er jeg
mindre tilbøjelig til at ville udvide. man ved jo ikke om et nyr
medlem af lokken vil falde til, go at de alle kan enes osv. Når først
den gode balance er der, så er jeg meget omhyggelig med IKKE at
ødelægge den.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 27-05-07 10:58

On Sat, 26 May 2007 09:54:12 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>manglende lederskab, Leyna!.
>konsekvent opdragelse, jeg troede at du havde lært det?? GGG!

Tror aldrig jeg lærer det. Næeh, jeg er og bliver en elendig hunde
ejer.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-05-07 11:19

> Tror aldrig jeg lærer det. Næeh, jeg er og bliver en elendig hunde
> ejer.

Hvilken blanding er kong kurt? (-;

mvh. marie

Fra : Kong Kurt

Dato : 27-05-07 20:17

On Sun, 27 May 2007 12:19:01 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Hvilken blanding er kong kurt? (-;

Det bedste , og kun det bedste fra alle racer !
--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Leyna

Dato : 28-05-07 08:05

On Sun, 27 May 2007 21:17:17 +0200, Kong Kurt
<kongkurt-nospam@2tykke.dk> wrote:

>On Sun, 27 May 2007 12:19:01 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"

>Det bedste , og kun det bedste fra alle racer !

Sit Kong Kurt. Sit. Good boy!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-05-07 08:34

"Kong Kurt" <kongkurt-nospam@2tykke.dk> skrev i en meddelelse

> Det bedste , og kun det bedste fra alle racer !

GG....(-;

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 28-05-07 08:05

On Sun, 27 May 2007 12:19:01 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvilken blanding er kong kurt? (-;

Det vides ikke med sikkerhed. Han var en stakkels genbrugsblanding,
som jeg af ren medlidenhed tog mig af, og nu er han ikke til at få
omplaceret igen. Jeg har ellers fået gjort ham (næsten) stueren.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-05-07 08:35

> Det vides ikke med sikkerhed. Han var en stakkels genbrugsblanding,
> som jeg af ren medlidenhed tog mig af, og nu er han ikke til at få
> omplaceret igen. Jeg har ellers fået gjort ham (næsten) stueren.

tsktsk..jeg kender det godt!, man rækker en lillefinger, og de tager hele
armen og nægter at give slip igen..(-;
baaaaaaaaaaaad dog! (-;

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 26-05-07 08:30

On Sat, 26 May 2007 01:26:08 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Jamen - øøøhh...... - hvornår skal du så hente hende?

Du er lige så strid som Marie!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-05-07 10:05

In news:46566c36$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
> [...]
> Tasha her; http://www.photopassion.dk/tasha.htm
> -Hun er en rigtigt dejlig hund!
>
> Det kunne jo være at nogen kendte nogen..(-;

Hvor ser hun dog sød og venlig ud. Jeg er helt sikker på, at der nok
skal komme en god familie der liiiige står og mangler sådan en skøn
hund.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-05-07 10:18

> [...]
>
> Hvor ser hun dog sød og venlig ud. Jeg er helt sikker på, at der nok skal
> komme en god familie der liiiige står og mangler sådan en skøn hund.

Det håber jeg da!, ejerne vil helst undgå at sende hende på internat, men
hverken de eller jeg kan støve nogen egnede familier op til hende.. Hun,
ejeren vil helst selv være med til at få hende omplaceret, hvad jeg bestemt
godt kan forstå.

mvh. marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 25-05-07 12:59

> [...]
>
> Hvor ser hun dog sød og venlig ud. Jeg er helt sikker på, at der nok skal
> komme en god familie der liiiige står og mangler sådan en skøn hund.

hej Tove

jeg er næsten sikker på, at der må være schæfer i Tasha - kunne hun ikke
være en værdig afløser for Asia ? (selv navnene minder om hinanden)

Venlig hilsen, Anelise med den fornuftige gule lab. Sally på 5 år og den
lille frække sorte lab.hvalp Sia på knapt 5 mdr. - som nu eeendelig er
blevet renlig

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-05-07 13:27

In news:4656cf8f$0$47367$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> [...]
> Venlig hilsen, Anelise med den fornuftige gule lab. Sally på 5 år
> og den lille frække sorte lab.hvalp Sia på knapt 5 mdr. - som nu

Hej Anelise.

Du kan tro at det rykker i mig.

Jeg må desværre afstå, selvom det lige ville være en hund efter mit
hoved. Mine ben er desværre ikke så velegnede mere til gåture med en
hund. Hvis jeg havde været 20 år yngre, så var jeg helt sikkert
sprunget til, for man kan ligefrem se på billedet hvor god og dejlig
hun er. Hvad angår pleje og pasning ville der ikke være problemer,
hun ville blive forkælet ud over alle grænser her i huset, men det
er ligesom ikke nok. Jeg magter ikke at have hund igen, og Mini skal
heldigvis ikke luftes - det klarer hun selv.

Desværre - det er godt nok ærgerligt.

Dejligt at høre at Sia er blevet renlig, hun er en STOR pige.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-05-07 13:31

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Venlig hilsen, Anelise med den fornuftige gule lab. Sally på 5 år og den
> lille frække sorte lab.hvalp Sia på knapt 5 mdr. - som nu eeendelig er
> blevet renlig

GGG-jamen tillykke med det! ((-;
det er jo en ganske rar ting..fnis...

mvh. marie -der helt har glemt hvordan det er med urenlige hvalpe og
strintene katte..((-;