Gæt prisen på et serviceeftersyn
Fra : Mogens

Dato : 24-05-07 22:02

'05 Porsche 997 S, kørt 17.000 km - hvad kostede det netop
overståede 2 års serviceeftersyn hos Porsche ?

Sån en bil skal enten til service hver 15.000 km eller een gang om året...

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-05-07 22:22

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
> '05 Porsche 997 S, kørt 17.000 km - hvad kostede det netop
> overståede 2 års serviceeftersyn hos Porsche ?
>
> Sån en bil skal enten til service hver 15.000 km eller een gang om
året...

Skal sådan en godt nok spændes efter for hver 15000?
-eller skal elastik'en bare strammes ?

Jeg gætter på 2800,- DKK
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Mogens

Dato : 25-05-07 16:54

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal sådan en godt nok spændes efter for hver 15000?

Nu er det jo ikke en dusinvare

> -eller skal elastik'en bare strammes ?

Elastik?

> Jeg gætter på 2800,- DKK

8 liter olie af den bedste slags æder da vist en del af dét beløb?

Nuvel, jeg troede folk synes om dén slags tråde, men dét var nok i gl. dage.
Bengårds bud på 1.600 kr er jo direkte latterligt...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-05-07 07:48

> [...]
> dage.
> Bengårds bud på 1.600 kr er jo direkte latterligt...

1600 for et olieskift, hvordan er det et latterligt bud? Det er vel det
dobbelte af en normal bil.
Jeg antog 200 kr for en liter og et filter til 200 kr. Kunne jo ikke vide
den har et olieindhold af den størrelse.

Mvh Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-05-07 21:56

> [...]
dage.
> Bengårds bud på 1.600 kr er jo direkte latterligt...

Jeg var ikke klar over den åd 8 liter olie, men derudover er det vel
begrænset hvad der er at lave efter kun 15000 Km ?
Derudover er (var) det almindeligt at skrive hvad det omtalte service
indeholdt, det er jo ikke ligemeget om der kun skiftes olie + filter
eller tændrør, tandrem, vandpumpe, bremser m.m. og ikke alle herinde (
ikke mig ihvertfald) kender indholdet af de forskellige service eftersyn
på den danske bilpark.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Mogens

Dato : 26-05-07 21:58

> [...]
> eller tændrør, tandrem, vandpumpe, bremser m.m. og ikke alle herinde (
> ikke mig ihvertfald) kender indholdet af de forskellige service eftersyn

Nej, jeg pakker sammen igen.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-05-07 14:37

> '05 Porsche 997 S, kørt 17.000 km - hvad kostede det netop
> overståede 2 års serviceeftersyn hos Porsche ?
>
> Sån en bil skal enten til service hver 15.000 km eller een gang om året...

Umuligt at gætte, når man ikke ved hvad et Porsche serviceeftersyn
indbefatter.
Skifter de kun olie, så gætter jeg på 1600 kr.

Mvh Niels

Fra : Møller

Dato : 25-05-07 17:13

Mogens skrev:
> '05 Porsche 997 S, kørt 17.000 km - hvad kostede det netop
> overståede 2 års serviceeftersyn hos Porsche ?
>
> Sån en bil skal enten til service hver 15.000 km eller een gang om året...
>
> DK, S eller D

der er jo ikke meget der skal gøres.

http://www.porsche.com/canada/accessoriesandservices/porscheservice/maintenanceandwarranty/maintenanceintervals/

8 l Castrol EDGE-SPOTR 0W-40 Kr. 950,-
Filter: 350,-
Og så lidt til lokaler m.v.

I alt: 6.875,85 i Danmark

Møller

Fra : Mogens

Dato : 25-05-07 18:08

"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> I alt: 6.875,85 i Danmark

4.800 DKK - alt inkl.

Fra : Møller

Dato : 25-05-07 18:35

Mogens skrev:
> "Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> 4.800 DKK - alt inkl.

Kun 50 % over.

Men det var så huslejen jeg skød galt

Rimeligt for øsen

Møller

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 25-05-07 23:02

> I alt: 6.875,85 i Danmark

Det lyder sgu da mere som ugeligt afdrag *gggg*

Men fed bil.

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 00:44

Mogens wrote:
> '05 Porsche 997 S, kørt 17.000 km - hvad kostede det netop
> overståede 2 års serviceeftersyn hos Porsche ?
>
> Sån en bil skal enten til service hver 15.000 km eller een gang om
> året...

Hvad er en 997?? Er det en modeltype af 911 eller Boxster eller hvad?

Fra : Mogens

Dato : 26-05-07 05:18

"Martin" <---> skrev i en meddelelse

> Hvad er en 997? - Er det en modeltype af 911?

Ja

Fra : Mogens

Dato : 13-06-07 10:55

> [...]

> overståede 2 års serviceeftersyn hos Porsche ?
> Sån en bil skal enten til service hver 15.000 km eller een gang om året...

Så var det min egen vogns tur idag - 30.000 km eftersyn.
Pris 3.660 danske kroner alt inkl. - service udført i Sverige.