Erfaringer med Opel Astra Wagon 1.9 CDTI
Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 20:04

Hej gruppe,

Jeg går og overvejer at købe subjekt i den såkaldte Limited version med 120
HK. Er der nogen der har nogen erfaringer med den - positive/negative eller
bare kommentarer hører jeg dem gerne. Jeg har ikke prøvekørt den endnu.
Hvad er forskellen på Enjoy og Limited ud over alu hjul på Enjoy? Jeg kan
simpelthen ikke finde noget på nettet?
Desuden synes jeg at Opel'en kører relativt kort på literen (17,2)
sammenlignet med f.eks. en Skoda Octavia 140 HK som kører 18,2. Nogen der
har nogle reelle målinger eller erfaringer?

Mvh. Ulrich

Fra : Anders Thorup

Dato : 24-05-07 22:05

"Ulrich Sørensen" <ulrich dot sorensen at mailme dot dk> wrote in message
> [...]
> sammenlignet med f.eks. en Skoda Octavia 140 HK som kører 18,2. Nogen der
> har nogle reelle målinger eller erfaringer?

Jeg har haft en til låns i 2 ugers tid, og jeg synes det er en rigtig lækker
bil, og der er et godt kraftoverskud i den.
Forskellen mellem Limited og Enjoy er at det kun fåes et meget begrænset
udvalg af ekstraudstyr til Limited(Den er billigere end Enjoy fordi bl.a.
ledningsnettet ikke er forberedt for montering af diverse udstyr).
Hvis ikke du skal bruge noget af det ekstraudstyr der kun kan fåes til
Enjoy, skal du helt klart vælge en Limited.
De 17,2km/l mener jeg er nemme at overholde, men det kommer selvfølgelig an
på kørestil osv.

Mvh
Anders