Endnu en spritbilist :-(
Fra : Anders Majland

Dato : 24-05-07 09:01

http://politiken.dk/indland/article310893.ece

Men holdningningen i denne gruppe er jo at det helt sikkert er
motorcyklistens egen skyld at han blev kørt ned.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-07 09:13

On 24 Maj, 10:01, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> http://politiken.dk/indland/article310893.ece

> Men holdningningen i denne gruppe er jo at det helt sikkert er
> motorcyklistens egen skyld at han blev kørt ned.

Det lyder lidt som om du forventer at det forholder sig sådan og er
ligeglad med om det er rigtigt?

Fra : Anders Majland

Dato : 24-05-07 09:18

> Det lyder lidt som om du forventer at det forholder sig sådan og er
> ligeglad med om det er rigtigt?

Du har vist ikke fulgt de tråde herinde der fulgte i dagene efter en
motorcyklist efter tåbelig kørsel kørte et par fodgængere ned på et fortov ?
Der skal jeg ellers love for at fordommene fik lov at flyde ganske frit ...
Of de "små pip" fra bla. undertegnede om at se lidt mere nuanceret på
tingere blev nærmest druknet ....

Hende her slap med livet ...
http://ekstrabladet.dk/112/article301501.ece
- Ulykken sker, da bussen svinger til venstre. Den rammer motorcyklisten,
der er på vej lige ud, siger vagthavende ved Herning Politi René ... Ifølge
vagthavende er det sandsynligvis buschaufføren, der er skyld i ulykken. Han
kan derfor se frem til en sigtelse i sagen.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-07 09:23

On 24 Maj, 10:17, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> Of de "små pip" fra bla. undertegnede om at se lidt mere nuanceret på

Sådan er det tit herinde, der er noget med biler der får folk til at
blive uvenner over alt og ingenting. Utroligt.

Men nej, jeg har ikke fulgt med i trådene om det tidligere uheld du
refererer til. Kan ikke forestille mig at nogen normalt fungerende
mennesker alvorligt kan påstå andet end at det var idioten på
motorcyklen der var 100% skyld i det uheld.

Fra : Anders Majland

Dato : 24-05-07 09:49

> [...]
> mennesker alvorligt kan påstå andet end at det var idioten på
> motorcyklen der var 100% skyld i det uheld.

Det var heller ikke det der blev diskuteret - Pointen var at den overvejende
del af skribenterne mente at motorcyklister altid kører som død og helvede.
Altid for tæt, altid for stærkt, altid overhaler hvor der ikke er plads osv
og derfor selv er skyld i at de bliver slået ihjel ....

Min hovedpointe er at en meget stor del af af de motorcyklister der kommer
til skade skyldes at de bliver overset af bilister der ikke ser dem - Ofte
fordi bilister ikke forventer at se en motorcykel (SMIDSY uheld). Baseret
på engelske undersøgelser er bilister ansvarlige i omkring 40% af uheld med
tilskadekomne motorcyklister.

Eneuheld og sprituheld er også en stor store årsager, men ligger alligevel
under mødeuheldene med biler. Og i mødet med bilerne er motorcyklisterne den
svage trafikant som kommer værst til skade. Bare se det link jeg startede
tråden med. Motorcyklisten er død, mens bilisten stikker af og kører hjem
for at sove brænderten ud (hvad skal årsagen ellers være til at stikke af
fra et uheld)

http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/39ad764a29e1fded/23f8d7eb7f6a3a8d?lnk=st&q=Re%3A+hvorfor+er+nogle+s%C3%A5+hjerned%C3%B8de%3F+&rnum=1#23f8d7eb7f6a3a8d

http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/6d689fffc5045d1a/76cf25cbac1bd0af?lnk=st&q=majland+group%3Adk.fritid.bil&rnum=15#76cf25cbac1bd0af

http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/e91cb6ffb48cdace/57545d532290f584?lnk=st&q=motorcykel+s.m.i.d.s.y&rnum=3#57545d532290f584

http://groups.google.com/groups/search?q=motorcykel+s.m.i.d.s.y

http://ing.dk/article/20060829/WEBLOG05/60829005?DEBAT=1#posts

Fra : ShutEye

Dato : 24-05-07 13:49

> [...]
> ikke er plads osv og derfor selv er skyld i at de bliver slået ihjel ....

Det er desværre de eneste jeg ser, for det er dem der kommer fræsende i
zik-zak på motorvejen når der er kø.

> [...]
> fordi bilister ikke forventer at se en motorcykel (SMIDSY uheld). Baseret
> på engelske undersøgelser er bilister ansvarlige i omkring 40% af uheld

Det tror jeg gerne, men der skal 10 gode oplevelser til at opveje 1 dårlig
siger man.
Og det er altså dem der kører råddent man ser.
<klip>

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-07 10:29

Henrik Stidsen wrote:

> Sådan er det tit herinde, der er noget med biler der får folk til at
> blive uvenner over alt og ingenting. Utroligt.

Hvad mener du med det - der er da ingen her der bliver uvenner!? Det er da
godt nok utroligt hvad man skal ligge øre til fra en Peogout-ejer!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : alexbo

Dato : 24-05-07 09:26

"Anders Majland" skrev

> Men holdningningen i denne gruppe er jo at det helt sikkert er
> motorcyklistens egen skyld at han blev kørt ned.

Ja hvis det kan glæde dig, synes jeg det er tåbeligt at trille afsted på
motorvejen med en veterancykel.

Sådan, så fik du bekræftet dine fordomme og har fået en god start på dagen.

mvh
Alex Christensen

Fra : ShutEye

Dato : 24-05-07 13:51

> Ja hvis det kan glæde dig, synes jeg det er tåbeligt at trille afsted på
> motorvejen med en veterancykel.

QUIZ: Hvad er minimumshastigheden på motorvej?

> Sådan, så fik du bekræftet dine fordomme og har fået en god start på
> dagen.

lol!

Fra : Jesper Juul

Dato : 24-05-07 15:49

ShutEye skrev:

> QUIZ: Hvad er minimumshastigheden på motorvej?

Ingen. Hvad har jeg vundet?

Jesper

Fra : ShutEye

Dato : 24-05-07 15:54

> Ingen. Hvad har jeg vundet?

En køretur på en veteranmotorcykel fra Køge til KBH i myldretiden :þ
HELD og lykke!

Fra : Jesper Juul

Dato : 24-05-07 17:53

ShutEye skrev:

> En køretur på en veteranmotorcykel fra Køge til KBH i myldretiden :þ
> HELD og lykke!

Æv det har jeg prøvet

Jesper

Fra : Lars [6710]

Dato : 25-05-07 08:53

Jesper Juul skrev:

> Ingen. Hvad har jeg vundet?
>
> Jesper

Wrong

Færdselsloven:

§ 44. Færdsel på motorvej samt på tilkørsels- og frakørselsvej til en
sådan vej må kun ske med motorkøretøjer, som på vandret vej kan og må
fremføres med en hastighed af mindst 40 km i timen

se også:

http://147.29.40.90/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-05-07 09:04

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in news:465695de$0$14030
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Wrong

Klassisk misforståelse.

> F‘rdselsloven:
> fremf›res med en hastighed af mindst 40 km i timen

For at måtte køre på motorvejen skal køretøjet kunne køre min. 40km/t. Der
står ingen steder at man SKAL køre så hurtigt. Var det tilfældet ville der
virkelig skulle skrives mange bøder ud i tilfælde af kø... Københavns
Politi kunne jo ikke lave andet end at udskrive bøder på motorvejene.

Du kan godt få en bøde for at trille afsted med 25km/t på en motorvej hvis
der ikke er en grund til det - det hedder noget i stil med uansvarlig
kørsel og at være til fare for andre.

Fra : Lars [6710]

Dato : 25-05-07 09:26

Henrik Stidsen skrev:

> Klassisk misforståelse.

Nej da

> [...]
>
> Du kan godt få en bøde for at trille afsted med 25km/t på en motorvej hvis
> der ikke er en grund til det - det hedder noget i stil med uansvarlig

Det er jo ligesom klart at hvis der er kø eller skiltet eller hva' ved
jeg, så kan man ikke trille hurtigere end dem der er foran.

Men iflg §3:

"Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at
der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og
således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres."

Så er mit postulat at man ikke må køre meget langsomt i bil/mc på
motorvejen, for så er man til ulempe

man kan også kigge på §41:

"Et køretøjs hastighed skal til enhver tid være afpasset efter
forholdene med særligt hensyn til andres sikkerhed"

Hvis man tuller afsted med 40 km/t på motorvejen er hstigheden IKKE
afpasset efter forholdene IMHO

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-05-07 09:34

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in news:46569da0$0$13965
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Hvis man tuller afsted med 40 km/t p† motorvejen er hstigheden IKKE
> afpasset efter forholdene IMHO

Men det er stadig ikke en krævet minimumshastighed.

Fra : Lars [6710]

Dato : 25-05-07 10:31

Henrik Stidsen skrev:
> "Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in news:46569da0$0$13965
> $edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Men det er stadig ikke en krævet minimumshastighed.

Ikke i ordets betydning, dvs nedfældet i loven.

Men du må da gi mig ret i at der er så mange paragraffer der kan tages i
anvendelse at det næsten er det samme .-)

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-05-07 11:05

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in news:4656acee$0$14040
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Ikke i ordets betydning, dvs nedf‘ldet i loven.

Godt, så er vi da enige - loven dikterer ingen krævet minimumshastighed på
motorvej.

> Men du m† da gi mig ret i at der er s† mange paragraffer der kan tages i
> anvendelse at det n‘sten er det samme .-)

Helt sikkert, der er mange muligheder for at straffe folk der vælger at
køre unødvendigt langsomt på motorvejen. Men et egentlig minimumskrav vil
jo være fuldstændig vanvittigt fordi det vil gøre myldretidstrafik til en
umulighed og kø vil blive rene dødsmaskiner. Forestil dig 4 baners
myldretidstrafik der skal flette sammen og passere et uheld via nødsporet -
med 40km/t...

Fra : ShutEye

Dato : 25-05-07 12:31

> [...]
> umulighed og kø vil blive rene dødsmaskiner. Forestil dig 4 baners
> myldretidstrafik der skal flette sammen og passere et uheld via

LOL :)
Netop!

Fra : Jesper Juul

Dato : 25-05-07 15:24

Lars [6710] skrev:

> Ikke i ordets betydning, dvs nedfældet i loven.

Nej, så der er ingen minimumshastighed.

> Men du må da gi mig ret i at der er så mange paragraffer der kan tages i
> anvendelse at det næsten er det samme .-)

Næhh, der er da masser af situationer hvor du ikke kan køre 40 km/t på
motorvejen.

--
NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
- at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede

Fra : Lars [6710]

Dato : 25-05-07 22:48

Jesper Juul skrev:

> Næhh, der er da masser af situationer hvor du ikke kan køre 40 km/t på
> motorvejen.

Hvis du ser bort fra den ½ dag om året hvor der ligger 1 meter sne og så
den kø kørsel vi allerede har rundet af ... Hvilke situationer kan du så
komme på som skulle berettige til at man ikke kan holde en anstændig
hastighed ?

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Jesper Juul

Dato : 26-05-07 10:41

Lars [6710] skrev:

> [...]
> den kø kørsel vi allerede har rundet af ... Hvilke situationer kan du så
> komme på som skulle berettige til at man ikke kan holde en anstændig

Umiddelbart ingen, udover at det er noget mere end en ½ dag om året hvor
der er glat på motorvejen af den ene eller anden grund.

Jesper

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-05-07 07:49

Jesper Juul skrev:

> Umiddelbart ingen, udover at det er noget mere end en ½ dag om året hvor
> der er glat på motorvejen af den ene eller anden grund.
>
> Jesper

Nu var det jo også ment sådan lidt billedligt... Jeg er sq godt klar
over at det oftere er glat ( kører selv ca 50 kkm om året)

Men jeg stopper nu... vi kommer det nok ikke nærmere
Jeg ER klar over at der ikke står noget om en minimushstighed i FL, men
jeg mener stadig at man ikke bare kritikløst (Heller ikke lovligt) kan
snegle af sted på motorvejen, hvis der ikke er noget der betinger det
(Sne, kø, uheld osv osv )

Go' pinse

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Jesper Juul

Dato : 27-05-07 12:59

Lars [6710] skrev:

> Nu var det jo også ment sådan lidt billedligt... Jeg er sq godt klar
> over at det oftere er glat ( kører selv ca 50 kkm om året)

Ok.

> Men jeg stopper nu... vi kommer det nok ikke nærmere

Nej, der ikke det helt store at diskutere,

> [...]
> jeg mener stadig at man ikke bare kritikløst (Heller ikke lovligt) kan
> snegle af sted på motorvejen, hvis der ikke er noget der betinger det

100% enig.

> Go' pinse

Tak og i lige måde.

Jesper

Fra : Jesper Juul

Dato : 25-05-07 15:26

Lars [6710] skrev:

> Nej da

Jo.

Ja.

Jep.

> [...]

> således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres."
>
> Så er mit postulat at man ikke må køre meget langsomt i bil/mc på

Ja, men det har intet med at gøre at der er en minimumshastighed på
motorvejen.

> [...]
> forholdene med særligt hensyn til andres sikkerhed"
>
> Hvis man tuller afsted med 40 km/t på motorvejen er hstigheden IKKE

Det kommer jo helt an på forholdene.

Fra : Lars [6710]

Dato : 25-05-07 22:52

Jesper Juul skrev:

> Det kommer jo helt an på forholdene.

Hvordan er forholdene normalt på de motorveje du kører på ?

Og vi ser stadig bort fra perioder med kø kørsel ved Solrød strand , på
ring 3 og andre steder i Kbh området

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Jesper Juul

Dato : 26-05-07 10:40

Lars [6710] skrev:

> Hvordan er forholdene normalt på de motorveje du kører på ?

Det er meget forskelligt.

> Og vi ser stadig bort fra perioder med kø kørsel ved Solrød strand , på
> ring 3 og andre steder i Kbh området

Men det gør "vi" heller ikke. Derudover er der jo eks. også tit kø i
trekantsområdet, og Odense.

Jesper

Fra : Jesper Juul

Dato : 25-05-07 15:26

Lars [6710] skrev:

> Wrong

Niks.

> [...]
> sådan vej må kun ske med motorkøretøjer, som på vandret vej kan og må
> fremføres med en hastighed af mindst 40 km i timen

Ja, hvori er det lige du ser en fastsat minimumshastighed på motorvejen
deri?

Jesper

Fra : sorensen

Dato : 24-05-07 10:24

> http://politiken.dk/indland/article310893.ece
>
> Men holdningningen i denne gruppe er jo at det helt sikkert er
> motorcyklistens egen skyld at han blev kørt ned.

Jeg kører selv mc - bil - cykel - bus - tog og har køt knallert engang

Men jeg synes det vigtige i denne sammenhæng er at endnu en idiot har kørt
sprutkørsel !

Desværre lærer disse sprutidioter ikke at lade deres køretøj være, så jeg
synes vi burde arbejde for en lov der giver politiet pligt til at henrette
alle med en promille over en.
Hiv dem hen i grøften og gov dem et nakkeskud.

Tænk på alle de uskyldige liv der bliver sparet. (måske dit barn)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-07 10:31

sorensen wrote:

> [...]
> henrette alle med en promille over en.
> Hiv dem hen i grøften og gov dem et nakkeskud.

Spruthovedet, der slog 4 ihjel på motorvejen, klarer frisag så. Han er
blevet målt til 0,76 i den ene af de målinger, der er blevet offentliggjort
(jeg har ikke set 2. måling).

> Tænk på alle de uskyldige liv der bliver sparet. (måske dit barn)

I dette tilfælde blev der også sparet et :)

--
Per, Esbjerg

Fra : sorensen

Dato : 24-05-07 12:29

> Spruthovedet, der slog 4 ihjel på motorvejen, klarer frisag så. Han er
> blevet målt til 0,76 i den ene af de målinger, der er blevet
> offentliggjort

> I dette tilfælde blev der også sparet et :)

Hans promille var over 1 når du regner fire timer bagud på de 0,76

!!!!

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 24-05-07 13:58

> Hans promille var over 1 når du regner fire timer bagud på de 0,76

Helst over 1.2... SÅ får det konsekvenser.

Troels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 09:24

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Spruthovedet, der slog 4 ihjel på motorvejen, klarer frisag så. Han er
> blevet målt til 0,76 i den ene af de målinger, der er blevet offentliggjort
> (jeg har ikke set 2. måling).

Lad os ikke hænge os i promillen 4 timer efter. Det interessante er hvad
politiet regner sig frem til at promillen var da det skete.

> I dette tilfælde blev der også sparet et :)

Skal vi være meget nøjeregnende, var det så ikke 5 der gik til?

Mener at havde hørt at de to drenge var på vej til at få en
lillebror/lillesøster.

--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-05-07 17:33

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Skal vi være meget nøjeregnende, var det så ikke 5 der gik til?

Jo, den ene af kvinderne var gravid. Men det tæller vist ikke med her i
landet når sigtelsen skal gøres op.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 18:41

Henrik Stidsen skrev:
> Jo, den ene af kvinderne var gravid. Men det tæller vist ikke med her i
> landet når sigtelsen skal gøres op.

Derfor kan vi jo godt gøre det.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 09:20

sorensen skrev:
> [...]
> Hiv dem hen i grøften og gov dem et nakkeskud.
> Tænk på alle de uskyldige liv der bliver sparet. (måske dit barn)

Pas på med det der. Om lidt er der en der mener at det med nakkeskud
også skal gælde den der kører mere end 60% for stærk, senere i dag
bliver det så sat ned til 30% og i morgen til 20%, o.s.v.

Hvorfor ikke hellere se hen hvor det egentlige problem ligger?

Der hvor det faktisk er alt for let at få lov at køre mordvåben
(selvmordsvåben) i dag.

Vi kan ikke løse problemerne i trafikken ved at straffe efterfølgende.
Vi er simpelthen nødt til at få stoppet de potentielle syndere inden de
får lov at køre ud i trafikken.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-05-07 11:24

On 24 Maj, 11:30, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> Spruthovedet, der slog 4 ihjel på motorvejen, klarer frisag så. Han er
> blevet målt til 0,76 i den ene af de målinger, der er blevet offentliggjort
> (jeg har ikke set 2. måling).

4 timer EFTER ulykken. Så den er vel ca. 2 da ulykken skete.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 24-05-07 17:22

wrote:

> [...]
> offentliggjort
> (jeg har ikke set 2. måling).

4 timer EFTER ulykken. Så den er vel ca. 2 da ulykken skete.

--------

Der forbrændes ca. 0.15 promille pr. time, så 4 timer tidligere har han haft
en promille på ca. 1,36

Martin

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-05-07 10:05

Martin Bak wrote:

> Der forbrændes ca. 0.15 promille pr. time, så 4 timer tidligere har han haft
> en promille på ca. 1,36

Njah - vi ved jo ikke hvor meget (promillefrit) blod han har fået tilført.

--
vh
Torben

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 09:50

Torben Scheel skrev:
> Njah - vi ved jo ikke hvor meget (promillefrit) blod han har fået tilført.

En spritbilist på bloddoping? Den var ny.

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-05-07 19:55

Finn Guldmann wrote:

> En spritbilist på bloddoping? Den var ny.

En kvadret krop på hospitalet i et par timer. Mon ikke han også har
lækket lidt.

--
vh
Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-05-07 17:18

Torben Scheel wrote:

> En kvadret krop på hospitalet i et par timer. Mon ikke han også har
> lækket lidt.

Alkoholen løber vel ud sammen med blodet ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-07 12:32

On 24 Maj, 11:29, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> Hvad mener du med det - der er da ingen her der bliver uvenner!? Det er da
> godt nok utroligt hvad man skal ligge øre til fra en Peogout-ejer!
> :)

Jamen vi Peugot ejere har det også hårdt, det er ikke nemt når der er
så mange der er misundelige på vores biler ;)

Kommer det fra ham der lige har smidt dytten på værksted
igen.......... :(

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-05-07 13:08

Henrik Stidsen skriver:

> Kommer det fra ham der lige har smidt dytten på værksted
> igen.......... :(

IGEN ?

Du skulle da have haft en Golf.

Min har lige været afsted for anden gang på 2½ år....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-07 13:35

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Kommer det fra ham der lige har smidt dytten p† v‘rksted

> IGEN ?

Jep, igen - dvs, sidst den var på værksted var da den var til service i
december. Nu er det så tid til service igen - incl. tandremsskift med alt
hvad dertil hører. Nye bremseskiver foran, nye bremseklodser bagpå (de
holdt 20.000km).

Dertil kommer så den gamle fejl med AC og en blinkende stoplamp som Peugeot
ikke mener eksisterer men som min ikke-autoriserede mekaniker har løst på
en anden bil og er sikker på han kan løse på min også.

Og nå ja - i går på vej til mekanikeren begyndte den at lyse med lampen for
"motor selvdiagnose" hvilket betyder fejl i tænding eller antiforurening...

Man bliver så glad for sin bil...

> Du skulle da have haft en Golf.

Tjaa, så skulle det have været en nyere udgave af den for med 1000km/uge
skal komforten være iorden.

> Min har lige v‘ret afsted for anden gang p† 2« †r....

Hvor mange kilometer er det? og er det incl. eller excl. serviceeftersyn?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-05-07 22:05

Henrik Stidsen skriver:

> Tjaa, så skulle det have været en nyere udgave af den for med 1000km/uge
> skal komforten være iorden.

Golf V kan anbefales.

> Hvor mange kilometer er det? og er det incl. eller excl. serviceeftersyn?

Det er 2 serviceeftersyn på nu 65.000 km (serviceeftersyn for hver
30.000 km). Jeg købte den med 14.000 på klokken.

Det første eftersyn kostede 1308,08 kr, det næste 2350 kr.

Derudover kommer så et sæt vinterdæk og snarligt skifte af sommerdæk (de
"originale" Barum larmer og der er kun 4-5 mm mønster tilbage).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-05-07 08:51

> Tjaa, s† skulle det have v‘ret en nyere udgave af den for med
> 1000km/uge

> Golf V kan anbefales.

Ok - sku jeg så have vist dengang jeg købte bilen, er lidt sent at bytte
nu (bilen taber mere i værdi end jeg betaler af på lånet - så meget ved
min bank om biler...)

> Det er 2 serviceeftersyn p† nu 65.000 km (serviceeftersyn for hver
> 30.000 km). Jeg k›bte den med 14.000 p† klokken.
> Det f›rste eftersyn kostede 1308,08 kr, det n‘ste 2350 kr.

Ja allerede der har den jo slået min med flere længder - jeg købte min
med 148.000 på tælleren og har serviceinterval på kun 20.000km.
Derudover skal den have skiftet olie for hver 10-15.000km. Der står nu
210.700 på tælleren og den har lige været til sit 210.000km service, et
af de dyre med udskiftning af tandrem og hvad dertil hører. Peugeot kan
levere et normalt flexcare serviceeftersyn til 1600 eller deromkring men
eftersom deres værksted er bemandet med aber og ikke mekanikere har jeg
ikke lyst til at få lavet noget som helst hos dem længere. Desuden er de
alt alt for dyre.

Så en ting er sikkert, selvom jeg syns Peugeot laver nogen attraktive
biler så skal jeg ikke have sådan en igen. (og nu jeg har sagt det så
bestemt ender jeg nok med at køre Peugeot indtil mit kørekort falder for
aldersgrænsen...)

> Derudover kommer s† et s‘t vinterd‘k og snarligt skifte af sommerd‘k
> (de "originale" Barum larmer og der er kun 4-5 mm m›nster tilbage).

Ja dæk ska man også have med jo, jeg har et sæt af hver og mine
sommerdæk - som jeg kører på nu - holder højst halvdelen af næste
sommersæson hvis ikke de bliver kasseret efter denne sommer. De blev
købt til sidste sæson.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 09:47

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> eftersom deres værksted er bemandet med aber og ikke mekanikere har jeg
> ikke lyst til at få lavet noget som helst hos dem længere. Desuden er de

Olieskift ved 10-15.000 km? Værkstedet brokkede sig over at jeg ville
have skiftet olie ved 80.000 km, og mente at jeg skulle komme igen ved
de 90.000 som forskrevet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-05-07 17:29

> Olieskift ved 10-15.000 km? Værkstedet brokkede sig over at jeg ville
> have skiftet olie ved 80.000 km, og mente at jeg skulle komme igen ved
> de 90.000 som forskrevet.

Ja de vil jo nok gerne skifte hele din motor istedet for bare olien...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 18:43

Henrik Stidsen skrev:
> Ja de vil jo nok gerne skifte hele din motor istedet for bare olien...

Det koster mere at pille en hel dag ud af programmet, for at få skiftet
de 32 l olie, end det koster at gøre det 10.000 km før tid.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-05-07 18:56

> Det koster mere at pille en hel dag ud af programmet, for at få skiftet
> de 32 l olie, end det koster at gøre det 10.000 km før tid.

Det tager noget der ligner 10-15 min at skifte 4½ liter olie på min. Dine
mekanikere må være meget langsomme eller din motor meget dårligt bygget
hvis det tager en hel dag at skifte olien ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 19:26

Henrik Stidsen skrev:
> Det tager noget der ligner 10-15 min at skifte 4½ liter olie på min. Dine
> mekanikere må være meget langsomme eller din motor meget dårligt bygget
> hvis det tager en hel dag at skifte olien ;)

Nu skal jeg jo have skiftet lidt mere end 4½ l.

Men det er nu mere kørslen end værkstedet der gør at der ryger en hel
dag på det.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-05-07 19:32

> Nu skal jeg jo have skiftet lidt mere end 4½ l.

Jow, men hvis vi ganger og dividerer og spiser en ostemad så vil det med
samme hastighed tage 1,9 time at skifte 32 liter olie - sååååå, det er
nogle korte dag du holder dig ;)

> Men det er nu mere kørslen end værkstedet der gør at der ryger en hel
> dag på det.

Ka du ikke bare finde et tilfældigt når du alligevel kører rundt i landet?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 23:08

Henrik Stidsen skrev:
> Jow, men hvis vi ganger og dividerer og spiser en ostemad så vil det med
> samme hastighed tage 1,9 time at skifte 32 liter olie - sååååå, det er
> nogle korte dag du holder dig ;)

Mit gods afgår til en bestemt tid. Kan jeg ikke være det til at køre det
til den tid må jeg oftest vente på næste læs næste dag.

> Ka du ikke bare finde et tilfældigt når du alligevel kører rundt i landet?

Jeg ved ikke af Volvo har "drive-in-service" nogen steder. Service er
noget der skal bestilles tid til lang tid i forvejen. Og så samler man
småtingene sammen og får ordnet dem samtidig. så går dagen da med det.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-05-07 23:19

> Jeg ved ikke af Volvo har "drive-in-service" nogen steder. Service er
> noget der skal bestilles tid til lang tid i forvejen. Og så samler man
> småtingene sammen og får ordnet dem samtidig. så går dagen da med det.

Nå men så er det jo også andet end olieskift de bruger hele dagen på :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-05-07 00:10

Henrik Stidsen skrev:
> Nå men så er det jo også andet end olieskift de bruger hele dagen på :)

Det sørger man for det bliver.

Fra : ShutEye

Dato : 26-05-07 19:04

> Det koster mere at pille en hel dag ud af programmet, for at få skiftet de
> 32 l olie, end det koster at gøre det 10.000 km før tid.

Urhg. 32L ... godt jeg kan nøjes med 3,5 :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 19:27

ShutEye skrev:
> Urhg. 32L ... godt jeg kan nøjes med 3,5 :)

Nu er det heldigvis heller ikke mig selv der betaler.

Fra : ShutEye

Dato : 26-05-07 21:24

> Nu er det heldigvis heller ikke mig selv der betaler.

Eftersom jeg giver omkring 185 for de fire liter jeg køber ved olieskift, ja
så er det nok meget sundt for din pengepung :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 23:09

ShutEye skrev:
> Eftersom jeg giver omkring 185 for de fire liter jeg køber ved olieskift, ja
> så er det nok meget sundt for din pengepung :)

Og jeg får ovenikøbet løn for at stå og kigge på at de skifter.

Fra : ShutEye

Dato : 24-05-07 13:51

> IGEN ?
>
> Du skulle da have haft en Golf.
>
> Min har lige været afsted for anden gang på 2½ år....

SÅ tit! Du skulle have haft en Honda :)

Fra : Lars Holst

Dato : 24-05-07 20:52

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in

> Henrik Stidsen skriver:

> IGEN ?
>
> Du skulle da have haft en Golf.
>
> Min har lige været afsted for anden gang på 2½ år....
>

> Klaus

Stakkels menneske hvis det havde været sådan en.
Man skal jo være ved muffen for at vedligeholdelsen af en Golf ikke vender
et budget på hovedet.

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-05-07 22:02

Lars Holst skriver:

> Man skal jo være ved muffen for at vedligeholdelsen af en Golf ikke vender
> et budget på hovedet.

Ja, det har på de 2½ år kostet i alt 3600 kr at holde den ved service.

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-05-07 22:25

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse news:4655FD2B.643E0B27@du.kan.finde.den...
> Lars Holst skriver:

> Ja, det har på de 2½ år kostet i alt 3600 kr at holde den ved service.

Det er lidt mere end jeg har brugt på V70'eren på 1½ år, incl skift af
tandrem og 2 olieskift.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-05-07 22:24

"Brian Sørup" skriver:

> Det er lidt mere end jeg har brugt på V70'eren på 1½ år, incl skift af
> tandrem og 2 olieskift.....

På autoriseret værksted ?

Fra : Lars Holst

Dato : 24-05-07 22:38

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in

> Lars Holst skriver:

> Ja, det har på de 2½ år kostet i alt 3600 kr at holde den ved service.
>

> Klaus

Det er en smule mere end min 190.000 km gamle Alfa 156 har kostet selvom
den triller 15-20 tusinde om året.

--
Lars Holst

Fra : Mogens

Dato : 24-05-07 22:53

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er en smule mere end min 190.000 km gamle Alfa 156 har kostet selvom
> den triller 15-20 tusinde om året.

Dvs. at du ikke har overholdt de regelmæssige serviceeftersyn,
fabrikken foreskriver...

Fra : Lars Holst

Dato : 24-05-07 23:21

"Mogens" <jow@jow.dk> said in news:iPn5i.601$ZA.549@newsb.telia.net:

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Dvs. at du ikke har overholdt de regelmæssige serviceeftersyn,
> fabrikken foreskriver...

De er overholdt. 100%

--
Lars Holst

Fra : Mogens

Dato : 25-05-07 05:07

> De er overholdt. 100%

Jeg har tidligere ejet en række Volvo og Alfa. Ingen af mærkerne
kan holdes ved aut. service for de kroner, der nævnes. Det er mu-
ligt, at prisen kan holdes på det niveau, hvis man selv går og smad-
rer med det ude i garagen - men ellers ikke

Fra : Lars Holst

Dato : 25-05-07 10:24

"Mogens" <jow@jow.dk> said in news:pht5i.617$ZA.550@newsb.telia.net:

> [...]
> ligt, at prisen kan holdes på det niveau, hvis man selv går og smad-
> rer med det ude i garagen - men ellers ikke

Eller måske man får gjort det af venner/eksperter i udlandet.

--
Lars Holst

Fra : Tom

Dato : 24-05-07 14:29

> http://politiken.dk/indland/article310893.ece
>
> Men holdningningen i denne gruppe er jo at det helt sikkert er
> motorcyklistens egen skyld at han blev kørt ned.

Muligt jeg er den eneste der sidder og undrer mig lidt over hvordan man kan
"dømmes" for sprutkørsel når man bliver tage lang tid efter at man er
flygtet fra et uheld.

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-07 14:49

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in

> Muligt jeg er den eneste der sidder og undrer mig lidt over hvordan
> man er flygtet fra et uheld.

Man ved hvor hurtigt alkoholen nedbrydes i kroppen. Man kan altså tage to
prøver efter f.eks. 3 og 4 timer og så beregne promillen på
uheldstidspunktet. Hvis man så samtidig kan bevise at det var den
pågældende person der kørte bilen ja så er den ikke så meget længere.

Det var den metode man brugte mod spøgelsesbillisten ved Vejle.

Fra : Tom

Dato : 24-05-07 15:12

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pågældende person der kørte bilen ja så er den ikke så meget længere.
>
> Det var den metode man brugte mod spøgelsesbillisten ved Vejle.

Ja, den er jeg da med på, men det KUNNE jo være at manden havde drukket
efter han var kommet hjem.

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 09:38

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> pågældende person der kørte bilen ja så er den ikke så meget længere.
> Det var den metode man brugte mod spøgelsesbillisten ved Vejle.

Den kan ikke bruges hvis man ikke har kontrol med hvor meget vedkommende
evt. har indtaget i perioden mellem ulykken og anholdelsen.

Hvis han hævder at han først har drukket efter han er kommet hjem vil
politiet få problemer med at bevise en bestemt promille i
gerningsøjeblikket.

Ham fra Vejle var "under opsyn" i alle 4 timer så der holder den vand.

Fra : alexbo

Dato : 24-05-07 14:59

"Tom" skrev

> Muligt jeg er den eneste der sidder og undrer mig lidt over hvordan man
> kan "dømmes" for sprutkørsel når man bliver tage lang tid efter at man er
> flygtet fra et uheld.

I den virkelige verden bliver han ikke dømt, det kan ikke bevises.
Men herinde er han dømt for spritkørsel, og vi andre for at mene at ulykken
er motorcyklistens egen skyld.

Her behøver man jo ikke nogen "beviser" for at dømme nogen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Larsen

Dato : 24-05-07 15:04

On 24 Maj, 15:48, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:

> [...]
> pågældende person der kørte bilen ja så er den ikke så meget længere.
>
> Det var den metode man brugte mod spøgelsesbillisten ved Vejle.

Det udelukker vel ikke at man kan havde indtaget alkoholen efter
uheldet?

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-07 15:15

Brian Larsen <brian.lund.larsen@gmail.com> wrote in

> Det udelukker vel ikke at man kan havde indtaget alkoholen efter
> uheldet?

Næ, det er rigtig nok, men det er den måde man bruger alligevel. Man kan
nok også forvente at den påstand vil blive brugt i retten.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 09:39

Henrik Stidsen skrev:
> Næ, det er rigtig nok, men det er den måde man bruger alligevel. Man kan
> nok også forvente at den påstand vil blive brugt i retten.

Men vi er væk fra faktuelle oplysninger og ovre i formodningerne.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 24-05-07 19:48

"Brian Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Det var den metode man brugte mod spøgelsesbillisten ved Vejle.

Det udelukker vel ikke at man kan havde indtaget alkoholen efter
uheldet?

Han var vist ikke frisk nok til at finde lommelærken i handskerummet :-/
(Eller handskerummet for den sags skyld)

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 20:17

On Thu, 24 May 2007 20:47:55 +0200, "Kent Nielsen"
<virker.ikke@findes.ikke> wrote:

> [...]
>
>Han var vist ikke frisk nok til at finde lommelærken i handskerummet :-/
>(Eller handskerummet for den sags skyld)

Lige nøjagtigt den berygtede spøgelsesbilist har man vist fuldstændig
styr på, om han har haft adgang til alkohol efter uheldet. Derfor vil
man kunne beregne en rimeligt præcis promille på baggrund af de
foretagne målinger - men det er egentlig inderligt ligegyldigt om den
var 1,2 eller 1,5. Han var påvirket og han sad bag et rat og slog fire
mennesker ihjel - det må han og desværre en hel del andre mennesker
hvis tilværelse blev slået i smadder finde en måde at komme videre
ovenpå Det bliver ikke nemt - og jeg er ret beset ligeglad med om
han får 1 eller 3 års fængsel, men ind en tur skal han og samtidig
fratages muligheden for at køre bil inden for overskuelig fremtid.
Flugtbilisten derimod har jo alle muligheder for at "sløre" en evt.
promille ved anholdelsen. Hælde tre-fire bajere i vasken eller hvad
man nu finder på. Han har ikke været "inden for rækkevidde" -
desværre.Derfor burde han nu alligevel dele celle med
spøgelsesbilisten for der er ikke ret mange gode undskyldninger for at
pande ind i en medkørende på en forholdsvis tom motorvej.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Leonard

Dato : 24-05-07 20:35

On Thu, 24 May 2007 21:16:52 +0200, Ivan Madsen wrote:

> Derfor burde han nu alligevel dele celle med
> spøgelsesbilisten for der er ikke ret mange gode undskyldninger for at
> pande ind i en medkørende på en forholdsvis tom motorvej.

Og der er slet ingen undskyldning for at flygte fra stedet.
--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges

Fra : Lars [6710]

Dato : 25-05-07 08:56

Brian Larsen skrev:

> Det udelukker vel ikke at man kan havde indtaget alkoholen efter
> uheldet?

Øøøøøh... Hvis manden har kørt sprit og flygter hjem.... for at de ikke
skal kunne måle promillen, så er det første han gør vel ikke at kyle
2-3 elefanter i løgnhalsen ???
Eller ?

Hvis ja, så er han sq da selv ude om det

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-05-07 17:20

Lars [6710] wrote:

> Øøøøøh... Hvis manden har kørt sprit og flygter hjem.... for at de
> ikke skal kunne måle promillen, så er det første han gør vel ikke at
> kyle 2-3 elefanter i løgnhalsen ???
> Eller ?

Det er det han _siger_ han har gjort for at forklare sin promille.

Fra : Brian Larsen

Dato : 25-05-07 18:15

Hvem siger i øvrigt også at motorcyklisten lå og trillede med 40km/t?

Jeg ved ikke hvad offeret kørte på, men vi har da i familien en 600ccm
Norton fra 1932, behagelig cruise hastighed på den er omkring 80-90 km/
t, men den løber rimeligt ubesværet +110km/t.

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Lars [6710]

Dato : 25-05-07 22:49

Brian Larsen skrev:
> Hvem siger i øvrigt også at motorcyklisten lå og trillede med 40km/t?

Det er der vel egentlig ingen der siger...
Jeg tror de 40 km/t kommer fra mit "Klip" fra FL

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-05-07 21:32

> http://politiken.dk/indland/article310893.ece
>
> Men holdningningen i denne gruppe er jo at det helt sikkert er
> motorcyklistens egen skyld at han blev kørt ned.

Hvis du gør dig den umage at sætte tingene op mod hinanden,
så gør det mere en de 5% du har gjort det i dette tilfælde.
Jeg tror ikke der er ret mange skribenter her i gruppen,
der ser med milde øjne på spritbilister.
Hvis det stod til mig, så var der brug for lygtepælene + reb.........
Så nej, min holdning er at det er at mange mc'er kører som om døden var i
hælene på dem,
men de behøver ikke hjælp fra spritbilister for at komme over Styx.

Bare min lille personlige mening.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-05-07 09:55

On 27 Maj, 18:20, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> Det er det han _siger_ han har gjort for at forklare sin promille.

Så er det vel bare at beholde ham for at se om promillen stiger eller
falder ?