hvordan er CSS understøttelse i nyeste bro~
Fra : MooreHojer

Dato : 23-05-07 16:16

Hej NG

Hvor standardiserede er de "store" browsere når det kommer til
fortolkning og understøttelse af CSS?
Mere specifik er det understøttelsen af de mere specielle egenskaber
som f.eks. min-height, max-height, min-width og max-width.

Jeg ved at f.eks. IE tidligere har haft et problem med de fire nævnte,
mens de har virket ok i flere af de andre.

Hvordan er status nu? Er de "allesammen" ved at være med, eller hvor
ligger faldgrubberne?
Er mest intereseret i IE, FF og Opera, men status på andre browsere er
også velkomne

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-07 19:32

MooreHojer wrote:
> Hej NG
>
> Hvor standardiserede er de "store" browsere når det kommer til
> fortolkning og understøttelse af CSS?

> som f.eks. min-height, max-height, min-width og max-width.

Det kan du læse om her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/maxheight.asp
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/minheight.asp
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/maxwidth.asp
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/minwidth.asp

.... hvor løsningen på eksisterende problemer er vist.

> Jeg ved at f.eks. IE tidligere har haft et problem med de fire nævnte,
> mens de har virket ok i flere af de andre.

IE6 har ikke de store problemer med min-height, men ellers er det rigtigt.
7'eren klarer definitionerne uden hacks.

> Er mest intereseret i IE, FF og Opera, men status på andre browsere er
> også velkomne

FF og Op har længe håndteret de definitioner uden problemer, K-Meleon
ligeledes. Andre browsere må andre udtale sig om.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 24-05-07 06:17

"Erik Ginnerskov" skrev i en meddelelse...

> IE6 har ikke de store problemer med min-height,

IE6 opfatter height og width som min-height og min-width, så det er måske
ikke helt rigtigt formuleret, da det ikke er standardoverholdende, og kan
give problemer med andre browsere. Forstår ikke umiddelbart max-height,
max-width, samt en del pseudoklasser (first-child er ikke understøttet
f.eks., og :hover virker kun på a). Derudover er PNG ikke fuldt
understøttet.

Da der stadig er en del, som bruger denne forældede teknologi, så kan man
lave en JS-løsning til IE6 (de findes og er gratis), men der skal stadig
være fall-back, hvis JS ikke er slået til. Så jeg plejer at holde mig fra
kode, som ikke er understøttet af IE6, med mindre det er rent visuelt brug,
og derfor ikke er vigtig for navigering eller forståelse af indholdet.

MVH
Rune Jensen