Problem med IE7
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-07 12:05

Hej alle

Er der nogen der kan hitte ud af hvorfor min hjemmeside ikke
virker i IE7?

   http://bertel.lundhansen.dk/

Både HTML og CSS validerer og virker i IE6, Opera og FF.

--
Bertel

Fra : Dennis Munding

Dato : 23-05-07 12:34

Hej Bertel!
> Hej alle
>
> Er der nogen der kan hitte ud af hvorfor min hjemmeside ikke
> virker i IE7?

Jeg prøver lige at kigge på det...

(5 min. senere...):

Jeg går ud fra, at når du skriver, at den ikke virker, så mener du "hvorfor
er der det store mellemrum under billedet?"....??
Hvis ja:

Lige under dit img-tag, har du flg.: <div style='clear:both'>&nbsp;</div>...

Fjern det, og det virker - kun testet i FF!

Jeg tror, at problemet kan løses med class="clearfix" i din <div
class="indholdsramme">:

..clearfix:after {
content: ".";
display:block;
height:0;
clear: both;
visibility:hidden;
}
..clearfix { /* hjælp til IE-Mac */
display:inline-table;
}
/* Hides from IE-mac \*/
/* html */.clearfix {
height:1%;
}
..clearfix { /* annulering af hjælp til IE-Mac */
display:block;
}
/* End hide from IE-mac */

....så den kommer til at se således ud:

> http://bertel.lundhansen.dk/
>
> Både HTML og CSS validerer og virker i IE6, Opera og FF.

Du har ikke set siden i 800x600px vel??

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Knud

Dato : 23-05-07 19:55

Hej Dennis.
"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> Du har ikke set siden i 800x600px vel??
>

> Med venlig hilsen
> --
> Dennis Munding

Siden er da ens om du ser den i 800*600 eller 1024*768, det gælder måske
kun her på Sjælland?
Problemet er at Bertel ikke har helt styr på sine <div>
Du kan se problemet her http://www.knuddue.dk/test/bertel1.jpg
Mvh knud

Fra : Dennis Munding

Dato : 23-05-07 21:11

Hej Knud!
"Knud" skrev i en meddelelse:
> Hej Dennis.
>
> Siden er da ens om du ser den i 800*600 eller 1024*768, det gælder måske
> kun her på Sjælland?

Det har du ret i - jeg var lidt for hurtig med at sende - testede først
højere opløsninger bagefter...

> Problemet er at Bertel ikke har helt styr på sine <div>
> Du kan se problemet her http://www.knuddue.dk/test/bertel1.jpg

Det har så (efter min bedste overbevisning!) ikke noget med det at gøre.

Men som nævnt tidligere, så kan problemet løses ved at fjerne en <div></div>
og tilføje klassen "clearfix" til en anden <div>...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-07 23:09

Dennis Munding skrev:

> Men som nævnt tidligere, så kan problemet løses ved at fjerne en <div></div>
> og tilføje klassen "clearfix" til en anden <div>...

Jeg fandt en anden løsning der bestod i at lægge et mellemrum i
en div der var højrefloatet.

--
Bertel

Fra : Dennis Munding

Dato : 24-05-07 03:24

Hej Bertel!
"Bertel Lund Hansen"skrev i en meddelelse:

> Jeg fandt en anden løsning der bestod i at lægge et mellemrum i
> en div der var højrefloatet.

Det lyder interessant!

Men du har da ikke lagt det online endnu, vel??:
http://munding-webdesign.dk/Bertel.jpg (IE7, FF2 og Opera9.2 - 800x600px)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-07 07:52

Dennis Munding skrev:

> Men du har da ikke lagt det online endnu, vel??:

Her er et billede af hvordan hjemmesiden skal se ud. Det er lavet
i Opera med formindskning.

   http://temp.lundhansen.dk/hjemmeside.jpg

--
Bertel

Fra : Dennis Munding

Dato : 24-05-07 15:06

Hej Bertel!
"Bertel Lund Hansen" skrev i en meddelelse:
> Her er et billede af hvordan hjemmesiden skal se ud. Det er lavet
> i Opera med formindskning.
>
> http://temp.lundhansen.dk/hjemmeside.jpg

Ok!? Så tog jeg fejl - troede ikke, at du ville have det store mellemrum
mellem billedet og teksten...?

Men hvis det er tilfældet, så vil det ikke være nødvendigt at slette den
men det er jo lige meget nu, hvor du har fundet en anden løsning...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-07 16:59

Dennis Munding skrev:

> Ok!? Så tog jeg fejl - troede ikke, at du ville have det store mellemrum
> mellem billedet og teksten...?

Det vil jeg heller ikke, og jeg fandt løsningen på det også:

   .udvid_ramme { display:none; }

--
Bertel

Fra : Dennis Munding

Dato : 24-05-07 18:08

Hej Bertel!

> Det vil jeg heller ikke, og jeg fandt løsningen på det også:
>
> .udvid_ramme { display:none; }

Jeg er ked af at skuffe dig, men jeg ser ingen ændring - der er stadig et
stort (ca. halvdelen af den disponible højde) mellemrum mellem billedet og
teksten.

Ved ikke, om jeg er den eneste, som kan se det...??

Set i IE6, IE7, FF2.0 og Opera9.21 på WinXP SP2.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-07 19:16

Dennis Munding skrev:

> Jeg er ked af at skuffe dig

Åh, jeg var optaget af et andet mellemrum. Jeg troede at du havde
set på mit skærmbilede hvordan jeg ville have det til at være.

Mit problem var at rammen i IE7 gik tværs hen over midten. Min
første løsning gav ekstra luft under "Dato ..." som det kan ses
på billedet, men det mellemrum er væk nu.

--
Bertel

Fra : Dennis Munding

Dato : 24-05-07 19:34

Hej Bertel!
"Bertel Lund Hansen" skrev i en meddelelse:
> Åh, jeg var optaget af et andet mellemrum. Jeg troede at du havde
> set på mit skærmbilede hvordan jeg ville have det til at være.

Kan vist roligt sige, at vi har talt forbi hinanden...

> Mit problem var at rammen i IE7 gik tværs hen over midten. Min
> første løsning gav ekstra luft under "Dato ..." som det kan ses
> på billedet, men det mellemrum er væk nu.

Se det mellemrum havde jeg slet ikke bemærket.
Men det med rammen, regnede jeg også med, at du gerne ville have løst - og
det kunne klares med class="clearfix" - den har hjulpet mig mange gange...

Det store mellemrum _under_ billedet og _over_ teksten - - kan fjernes
ved at slette flg. div:

....som du har lige under img-tagget til billedet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-07 19:46

Dennis Munding skrev:

> Men det med rammen, regnede jeg også med, at du gerne ville have løst - og
> det kunne klares med class="clearfix" - den har hjulpet mig mange gange...

Det kunne den, men sikke en rodet CSS man får til gengæld.

Nu er det ordnet enklere, men til gengæld er der et HTML-element
som ikke har med indhold at gøre.

> Det store mellemrum _under_ billedet og _over_ teksten - - kan fjernes
> ved at slette flg. div:

Ja, det ved jeg godt. Det har uheldige konsekvenser.

--
Bertel