MS Windows
briani 27239
Oprette en ny systemvariabel i Win XP
Fra : Ove Lauridsen

Dato : 22-05-07 10:41

Jeg forsøger at oprette en ny systemvariabel i XP.

Som udgangspunkt bruger jeg en artikel fra Pc hæftet DATATID
30/11 2006.
---

De skriver:

Her skal du oprette en systemvariabel med variabel­navnet "1"

og værdien: "devmgr_show_nonpressent_devices"

---

Jeg er i tvivl om variablen skal indeholde tegn?

Ove

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-05-07 08:45

Ove Lauridsen wrote:
> [...]
>
> og værdien: "devmgr_show_nonpressent_devices"
>

> ---
>

> Jeg er i tvivl om variablen skal indeholde tegn?

Er det anførselstegn (") du mener?

værdien skal sættes ind uden anførselstegn. Altså bare som:
devmgr_show_nonpressent_devices

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 25-05-07 09:32

Hej Robert,

Du skriver:

> Er det anførselstegn (") du mener?

Ja
---

> værdien skal sættes ind uden anførselstegn. Altså bare som:
> devmgr_show_nonpressent_devices

Tak for hjælpen - det kan være svært at finde ud af den slags -
jeg mener det havde været nemmere, hvis de havde udeladt de
anførselstegn.

Ove