Gemme DVD-film på iPod
Fra : tiper

Dato : 21-05-07 22:05

Hej NG

Er det muligt at jeg kan gemme en dvdfilm på min mac, og så konvetere
den til iPod format og lægge den ind på min iPod video?
Har ikke helt genneskuet hvordan det skal gøres.

/
Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-05-07 22:09

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hej NG
>
> Er det muligt at jeg kan gemme en dvdfilm på min mac, og så konvetere
> den til iPod format og lægge den ind på min iPod video?
> Har ikke helt genneskuet hvordan det skal gøres.

Ja, men strengt taget er det ulovligt da du skal omgå kopibeskyttelsen

men prøv at google efter "handbrake"

/thomas

Fra : tiper

Dato : 22-05-07 11:20

On 21 Maj, 23:09, thomas_li...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Ja, men strengt taget er det ulovligt da du skal omgå kopibeskyttelsen
>
> men prøv at google efter "handbrake"
>
> /thomas

I teorien burde det vel være lovligt når det er til ens egen medie-
afspiller...
Prøver tippet med "handbrake". Kunne være rart at gøre tog-turen til
Jylland noget hurtigere overstået.
Takker for det

/
Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-07 11:47

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> I teorien burde det vel være lovligt når det er til ens egen medie-
> afspiller...

ja ... men det er ikke det loven siger ...

Fra : Lyrik

Dato : 22-05-07 11:39

Den 21.05.2007 kl. 23:05 skrev tiper <tiper@vip.cybercity.dk>:

> [...]
> den til iPod format og lægge den ind på min iPod video?
> Har ikke helt genneskuet hvordan det skal gøres.

++++++++++
Først skal filmen rippes til harddisken med mac the Ripper. derefter kan
du bruge FFMPEGS, der fungerer i sharewareversion.:
http://ffmpegx.com/

Du skal dog under installation læse det hele først. Programmet er i tre
dele.
Selve FFMPEGS og 2 tillægsprogrammer der skal downloades og lægges klar på
"skrivebordet" Efter installation af FFMPEGS er der to knapper på
programmets overflade som skal trykkes på et af gangen. Den beder så om
stien til hvert af tillægsprogrammerne, hvorpå den installerer dem, ét for
ét.
I target-altså resulterende udgangsformat, kan du scrolle "rullegardinet
ned og vælge iPod i 3 forskellige udgaver. 1- mpeg4 og 2 -H264. Det må du
selv eksperimentere med. Man kan manuelt ændre formater og bitrater. uden
at prøve, ville jeg begynde med mpeg4, da H264 tager "en krig" at indkode.

Hilsen
jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.