MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Pc'en pauser i 1 - 10 min
Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 21-05-07 16:05

Hejsa, jeg har et problem: Når jeg lukker et IE vindue så sættes min pc på
pause i 1 - 2 minutter og jeg kan absolut intet lave, andet end at vente.
Når den går på pause kan jeg godt hente Jobliste frem og lukke programmer
men pc'en begynder ikke at reagere før efter de 1 - 2min., det er ligesom om
der er kommet en nøgle ind i reg. DB om at når IE lukker så skal pc'en
sættes på pause. Jeg ville ikke ane hvor jeg skulle starte med at lede.

Nogle gange kommer der en fejl om at Iexplorer.exe har udført en ulovlig
handling. Til tider, men ikke altid, kommer Dr. Watson32 og siger at den har
udført en ulovlig handling.
Som resultat af disse fejl lukkes alle vinduer samt programmer der kører i
systray, og pc'en sættes på pause som kun kan stoppes ved enten at afslutte
Explorer.exe eller logge af og på igen.

Desuden har jeg har samme problem med Explorer.exe der kommer der en fejl om
at Explorer.exe har udført en ulovlig handling. Til tider, men ikke altid,
kommer Dr. Watson32 og siger at den har udført en ulovlig handling..

Jeg har en Dr. Watson log fil hvor der står fejlmedelser og hvis nødvendigt
kan jeg uploade den her.

Pc'en er skannet med nyeste versioner af Spysweeper, superantispyware,
counterspy v2, spybot, addaware, Trend Micro Anti spyware, og en masse
spyware samt trojaner samt worms er fjernet, men problemet forbliver det
samme.

Det skal siges at det ikke er den laptop jeg skriver fra nu, men den har
også haft explorer.exe problemet og det opstod efter marts måneds opdatering
fra
Microsoft.

Jeg har renses min pc med nyeste Ccleaner, men det blev den bare hurtigere
af, det løste ikke problemet.

Er der nogen der er stødt på dette før og har en løsning.

XP Dk pro, AVG antivirus, Trend Micro Antyspyware(ny, kom på efter problemet
startede), Spyware Guard, Spyware Blaster, Kerio Firewall Free, Windows
Defender(ny, kom på efter problemet startede).

ECS K7S5A bundkort, AMD Athlon XP 2400+, God køler fra GlobalWin med kobber
kerne, Ekstra køler i kabinettet(der bliver ikke for varmt), 768Mb DDR ram,
80GB Seagate baracuda Fluid HDD.

Har installeret opera og firefox og her opstår problemet ikke, det er
udelukkende med IE. De to browsere kører fint, men vil dog gerne have løst
problemet.

Så det er altså ikke syge sektorer på hdd der er årsagen og ej heller at der
skal mere RAM til, da problemet stadig er der selvom jeg lige har sat 512MB
mere i(512+256Mb = 768Mb).

Jan Johansson

Jan Johansson

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-05-07 15:47

On Mon, 21 May 2007 16:05:12 +0100, "Thunder \(4920 Søllested\)"
<thunderFJERN@pc.dk> wrote:

>Hejsa, jeg har et problem: Når jeg lukker et IE vindue så sættes min pc på
>pause i 1 - 2 minutter og jeg kan absolut intet lave, andet end at vente.

...cut meget lang smøre...

>Så det er altså ikke syge sektorer på hdd der er årsagen og ej heller at der
>skal mere RAM til, da problemet stadig er der selvom jeg lige har sat 512MB
>mere i(512+256Mb = 768Mb).

Er du helt sikker på det ikke er syge sektorer på disken ?

Har du checket den med et lowlevel værktøj fra harddisk producenten ?
For harddisk problemer er vel noget af det første man tænker på, når
man læser din beskrivelse...

Næste tanke er så: Kan det være dine mange sikkerheds programmer der
giver problemer....

> AVG antivirus, Trend Micro Antyspyware(ny, kom på efter problemet
> startede), Spyware Guard, Spyware Blaster, Kerio Firewall Free, Windows
> Defender(ny, kom på efter problemet startede).

Hvad pokker skal du med samling ?!?!

Hvis du isolerer din lokalnet bag en bredbåndsrouter kan du roligt
undlade firewall - Og hvis du så samtidig opfører dig fornuftigt på
nettet, dvs ikke besøger tvivlsomme sites og ikke downloader tvivlsom
software kan du formentlig undvære hovedparten af resten...

<mlr>

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 21-05-07 17:04

Hejsa:) Har nu ikke checket hdd endnu, men da problemet ikke opstår med
hverken opera eller firefox, burde det sige at det ikke er der problemet
ligger. Jeg har alt det "skrammel" fordi det ikke er sikert at færdes på
nettet mere:(

Desværre er der en fejl på mit net som skvadderpanderne hos TDC ikke kan
hverken fatte eller fixe, når der er router på så fungerer fildelingen
mellem mine andre pc'ere ikke og det at sende filer igennem yahoo, msn eller
ICQ fungerer heller ikke. Og det er selvom portforwarding er sat op korrekt.
Der bliver bare af ukendt årsag blokeret:(
Men når jeg bare har en switch på fungerer alt undtagen fildeling mellem
mine pc'ere.

Har prøvet 3 forskelige modems samt 3 forskelige routere, så regner med det
ligger i forbindelsen. Samme problem på 3 forskelige pc'ere.

Men det er en anden historie:)

Har prøvet en del forskelige sikkerhedsprogrammer men det ser heller ikke ud
til at det er årsagen.

Som jeg ser det er det en fejl i XP som opstod efter marts opdateringen fra
MS.

Jan Johansson

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-05-07 16:38

On Mon, 21 May 2007 17:04:19 +0100, "Thunder \(4920 Søllested\)"
<thunderFJERN@pc.dk> wrote:

>Hejsa:) Har nu ikke checket hdd endnu, men da problemet ikke opstår med
>hverken opera eller firefox, burde det sige at det ikke er der problemet
>ligger.

Hvis noget af Internet Explorer er placeret i dårligt område af
harddisken kan det godt forklare problemet...

Men start med at checke windows logbogen - Fortæller den om
læse/skrive fejl har du lokaliseret problemet...

Alternativt finder du måske andre andre forklaringer i logbogen...

> [...]
>ICQ fungerer heller ikke. Og det er selvom portforwarding er sat op korrekt.

Problemer med dit lokalnet bag en bredbåndsrouter er vel i
bund-og-grund dit eget problem ?

Det kan da ikke være TDC's problem at du ikke kan opsætte en
bredbåndsrouter ??

>Der bliver bare af ukendt årsag blokeret:(
>Men når jeg bare har en switch på fungerer alt undtagen fildeling mellem
>mine pc'ere.

Jeg håber ikke du forsøger at køre windows fil-og-printerdeling uden
bredbåndsrouter....

For så deler du i princippet filer og printerere med alle os andre
herude på nettet - Og det er næppe lige det, du ønsker dig

>Har prøvet 3 forskelige modems samt 3 forskelige routere, så regner med det
>ligger i forbindelsen. Samme problem på 3 forskelige pc'ere.

Nope...

Hvis noget fungerer uden router, men ikke med router, så ligger
problemet med stor sandsynlighed i router opsætningen !!!

> [...]
>til at det er årsagen.
>
>Som jeg ser det er det en fejl i XP som opstod efter marts opdateringen fra

Mit gæt er at problemet ligger i dine mange sikkerhedsproblemer
kombineret med noget netværksrelateret: Måske er det Microsoft's
Anti-Phishing teknologi i IE - Den kom vist med marts
opdateringerne....

- - - - -

Et godt råd herfra skal lyde at du genopsætter din router, og derefter
de-aktiverer hele sikkerheds gøjemøget...

Det vil formentlig løse dit IE problem...

Og så vender du tilbage hertil med en beskrivelse af alle dine
problemer med fil-og-printerdelingen, yahoo, MSN og ICQ. Så skal vi
prøve at løse dem et-efter-et....

<mlr>

Fra : hcma

Dato : 21-05-07 16:38

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Som resultat af disse fejl lukkes alle vinduer samt programmer der kører i
> systray, og pc'en sættes på pause som kun kan stoppes ved enten at

Tror det har noget med IE's tilføjelsesprogrammer at gøre.
Prøv følgende:
Åbn IE -> Funktioner -> administrer tilføjelsesprogrammer -> aktiver eller
deaktiver tilføjelsesprogrammer ->
deaktiver den der hedder BHOfind BHO Object
m v h
hcma/-

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 22-05-07 11:51

> [...]
> kobber
> kerne, Ekstra køler i kabinettet(der bliver ikke for varmt), 768Mb DDR

Ny BIOS i dit K7S5A

Søg efter cheepobios på google, sammen med k7s5a...

Har selv haft sådan et kort.

Troels

Fra : P V Jørgensen

Dato : 24-05-07 18:37

Lyder interessant, da jeg oplever samme problemer og har samme bundkort.

PV Jørgensen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 24-05-07 20:42

> Lyder interessant, da jeg oplever samme problemer og har samme bundkort.

Giv det et forsøg. Det løste mine problemer

Troels

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 27-05-07 02:00

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:4655ea72$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Giv det et forsøg. Det løste mine problemer
>
> Troels

Hmm hvor fandt du en ny bios, der er ikke rigtigt nogen på deres Taiwan
hjemmeside som jeg tør stole på? Og med hensyn til min pc så er bundkortet
et ECS :)

Jan Johansson

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 27-05-07 10:28

> Hmm hvor fandt du en ny bios, der er ikke rigtigt nogen på deres Taiwan
> hjemmeside som jeg tør stole på? Og med hensyn til min pc så er bundkortet
> et ECS :)

Hvilket ECS kort er det?

Troels