Er firewall nødvendig ved Pro@ccess ADSL
Fra : Hans Pedersen

Dato : 05-07-01 07:43

Vi får snart leveret en Pro@access ADSL løsning til vort netværk, med
en Speedstream router, der er standardkonfigureret. Dvs. udefra er der
lukket for alt andet end port 80, 25, 53 og 21.

Efter at have snakket med nogle bekendte, der angiveligt har mere styr
på internetsikkerhed end jeg, er jeg blevet fortalt, at med sådan en
standardkonf. er der *ikke* behov for en decideret firewall.

Hvad siger I til det? Kan dette være rigtigt?

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : JYK

Dato : 05-07-01 09:30

Når selveste NASA kan blive hacket, kan jeres netværk vel også.
Motto: Hvor der er åbent ud til Nettet, er der også mulighed for indtrængen
fra Nettet!

Benyt programmet ZoneAlarm (shareware).
Et lillefix program der fortæller dig om alt internet-trafik ud og ind af
systemet.

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________
Hans Pedersen <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-07-01 09:39

JYK skrev:

>Når selveste NASA kan blive hacket, kan jeres netværk vel også.
>Benyt programmet ZoneAlarm (shareware).

Fortæller du os at Zonealarm kan løse NASA's problem?

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min

Fra : JYK

Dato : 05-07-01 12:31

Nej nej. Jeg mener bare, at ingen kan sikre sig mod hacker-angreb, uanset
beskyttelse.

ZoneAlarm oplyser dig om internettrafik ud og ind af din PC.

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________
Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en

Fra : Alex Holst

Dato : 05-07-01 09:58

JYK <jyk@tdcadsl.dk> wrote:
> Når selveste NASA kan blive hacket, kan jeres netværk vel også.
> Motto: Hvor der er åbent ud til Nettet, er der også mulighed for indtrængen
> fra Nettet!

Netop, og det aendrer en firewall ikke paa. Firewalls giver ikke magisk
sikkerhed. De tillader dig blot at styre IP traffik. Opsaetnings- og
programmeringsfejl kan betyde at de ikke goer dette korrekt.

Hvis du har brug for at koere en web server eller ftp server, vil en
firewall ikke hjaelpe dig paa nogen maade, naar nogen forsoeger at prikke til
den gamle IIS installation du har sat op.

Vi har IP filtre foran vores produktionsmaskiner, men det er mest fordi vi
ikke gider spilde CPU i vores IDS paa at analysere pakker til services vi
ikke tilbyder. Vi stoler bestemt ikke paa IP filtre, og hvis de en dag
forsvinder skulle vores system ikke vaere mere saarbar af den aarsag.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 05-07-01 11:25

On Thu, 5 Jul 2001 10:57:58 +0200, a@area51.dk (Alex Holst) wrote:

>Hvis du har brug for at koere en web server eller ftp server, vil en
>firewall ikke hjaelpe dig paa nogen maade, naar nogen forsoeger at prikke til
>den gamle IIS installation du har sat op.

Det jeg har planlagt er, at vores MDeamon mailserver, der henter mail
hos en større dansk ISP, og fordeler det ud, skal fungere som proxy
forbrugerne på netværket vha. Wingate. Denne boks får et netkort mere
i, som får IP 192.168.1.2, medens det andet kort forbinder
mailserveren/gateway'en til resten af netværket.

Dvs. at det er vores gateway, som bliver det første man kommer i
kontakt med, og her kunne man evt. installere ZoneAlarm.

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 06-07-01 00:41

Alex Holst <a@area51.dk> wrote:

> [...]
> ikke tilbyder. Vi stoler bestemt ikke paa IP filtre, og hvis de en dag
> forsvinder skulle vores system ikke vaere mere saarbar af den aarsag.

Ualmindeligt sympatisk holdning.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"Many people would sooner die than think; In fact, they do so." - Russell