Hvilken skrue til min motor?
Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 16:48

Hejsa Alle

Har en 16fods Shakespeare Mustang, som vejer ca 350kg m motor..
Den har en 80hk Selva S1000 motor fra 89 (2takt 3cyl)..

Når jeg sejler kan jeg få motoren op på over 6400rpm.. og dens maks er 5500,
så jeg kiggede på skruen det er en TDA 16 = som er en 16" med 12 1/4 pitch..

Hvis jeg kigger på http://www.elicheradice.com/al_c_selva.htm Skal den ha en
TDA 18 eller større..

Hvad ville i anbefale at jeg satte på af skrue størrelse? jeg fatter bjælle
af det med skruer, og forskellen på dem alle.. findes der en dansk
forklarings guide et sted?

Har i et indput til skrue størrelse?, det er jo en sppedbåd der skal bruges
til sjov =wakeboard og tube osv.. men den må jo også gerne kunne rende
hurtigst muligt..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 16:50

Jeg prøvede denne:

http://www.spidybot.com/propelberegning.xls

men får dette resultat:

http://starchild.dk/skrue.jpg

hvad kan jeg bruge de 22,95 til??

Mvh
Morten

Fra : Hanne og Hans

Dato : 20-05-07 21:34

Du skal bare have en skrue med en stigning på ca. 23"
Hans.

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 21:46

> Du skal bare have en skrue med en stigning på ca. 23"
> Hans.

og på dansk?? hvor stor skal den være er stigningen ikke kun vinklen på
bladene??

Mvh
Morten

Fra : Varly Fich Jespersen